To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Οmnicom – IPG: Tεκτονικές αλλαγές στον διαφημιστικό χάρτη- Καταργούνται ακόμη 4000 θέσεις εργασίας

Οmnicom – IPG: Tεκτονικές αλλαγές στον διαφημιστικό χάρτη- Καταργούνται ακόμη 4000 θέσεις εργασίας

Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς

Περισσότερες από 4.000 θέσεις εργασίας πρόκειται να καταργήσει η Omnicom, μετά την ολοκλήρωση της -ύψους 13 δις δολαρίων- εξαγορά του Interpublic Group (IPG). Παράλληλά έχει αποφασίσει να ολοκληρώσει την πορεία αρκετών γνωστών διαφημιστικών brands (agencies) στο πλαίσιο άμεσης αναδιάρθρωσης. Υπενθυμίζεται πως το το deal καθιστά την Omnicom τον μεγαλύτερο διαφημιστικό όμιλο στον κόσμο βάσει εσόδων, επιτρέποντας της να ξεπεράσει τη γαλλική Publicis Groupe και μετακινώντας την WPP στην τρίτη θέση.

Τέλος εποχής για DDB, FCB, MullenLowe
Η νέα εποχή συνοδεύεται και από το κλείσιμο ορισμένων από τα πιο ιστορικά ονόματα του κλάδου, όσον αφορά τα agencies. Η DDB, που ιδρύθηκε το 1949 καθώς και η MullenLowe, αναμένεται να ενσωματωθούν στην TBWA της Omnicom, όπως δήλωσαν στελέχη της εταιρείας σε συνέντευξη στους Financial Times. Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η FCB, της οποίας η ιστορία ξεκινά το 1873 και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα παγκόσμια διαφημιστικά δίκτυα της IPG, θα ενταχθεί στην BBDO της Omnicom.

Πάνω από 13.000 θέσεις καταργούνται
Ο επικεφαλής της Omnicom, John Wren, ανέφερε ότι περισσότερες από 4.000 θέσεις εργασίας θα καταργηθούν στο πλαίσιο της ενσωμάτωσης της IPG. Πρόκειται κυρίως για διοικητικούς ρόλους αλλά αναμένεται να καταργηθούν επίσης και ορισμένες θέσεις ηγεσίας. Οι περικοπές, σύμφωνα με στελέχη της Omnicom, πρέπει να εξετάζονται στο πλαίσιο αντίστοιχων αναδιαρθρώσεων από ανταγωνιστές όπως η WPP, η οποία επίσης αναμένεται να μειώσει προσωπικό υπό τη νέα διευθύνουσα σύμβουλο Cindy Rose. “Υπάρχουν εξοικονομήσεις, που προκύπτουν από το εργατικό κόστος και άλλα στοιχεία” δήλωσε ο Wren. “Αλλά όποιος παρήγαγε έσοδα πριν τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους έχει πολύ καλή θέση κοντά μας σήμερα.” 

Ο νέος γύρος περικοπών έρχεται να προστεθεί σε χιλιάδες θέσεις που έχουν ήδη καταργηθεί από τις δύο εταιρείες από τότε που συμφωνήθηκε η εξαγορά. Η IPG κατήργησε 2.400 θέσεις εργασίας στο πρώτο εξάμηνο του 2025, πέρα από περίπου 4.000 περικοπές πέρυσι, μειώνοντας το προσωπικό της σε περίπου 51.000. Η Omnicom πέρυσι μείωσε τον αριθμό των εργαζομένων της κατά 3.000, σε περίπου 75.000. Ο Wren, ο οποίος θα παραμείνει πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του διευρυμένου ομίλου, δήλωσε ότι τα οικονομικά οφέλη της συγχώνευσης θα ξεπεράσουν τα 750 εκατ. δολάρια σε ετήσιες εξοικονομήσεις κόστους που είχαν αρχικά γνωστοποιηθεί στην αγορά. Πρόσθεσε ότι περισσότερες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν στις αρχές του επόμενου έτους.

Η ηγεσία της νέας εποχής
Η νέα Omnicom σε σημερινή ανακοίνωση της αναφέρει πως ενώνει το πιο ολοκληρωμένο και διασυνδεδεμένο χαρτοφυλάκιο δυνατοτήτων του κλάδου, όλα υποστηριζόμενα από το Omni, την προηγμένη πλατφόρμα πληροφοριών της. Σε αυτό το πλαίσιο κάνει λόγο για αυτό που ονομάζει «Connected Capabilities της Omnicom», που, όπως σημειώνει «θα ενεργοποιήσουν αυτά τα στρατηγικά πλεονεκτήματα επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο τα δεδομένα, η δημιουργικότητα και η τεχνολογία αξιοποιούνται από το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας».

Την καθοδήγηση των Connected Capabilities, ώστε να υλοποιούν τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της Omnicom, θα αναλάβουν οι παρακάτω:
Florian Adamski, CEO, Omnicom Media, στις οποίες περιλαμβάνονται οι Hearts & Science, Initiative, Mediahub, OMD, PHD και UM, καθώς και η Acxiom
• Chris Foster, CEO, Omnicom Public Relations, στις οποίες περιλαμβάνονται οι FleishmanHillard, Golin, Ketchum, Porter Novelli και Weber Shandwick
Sergio Lopez, CEO, Omnicom Production, συμπεριλαμβανομένων των Content Solutions, Production Management και Studios
Duncan Painter, CEO, Omni και Flywheel Commerce Network, όπου περιλαμβάνονται η Omni, η προηγμένη πλατφόρμα πληροφοριών που θα υποστηρίζει όλες τις δυνατότητες, και η Flywheel, ο κορυφαίος όμιλος στον τομέα του commerce
Troy Ruhanen, CEO, Omnicom Advertising, συμπεριλαμβανομένων των BBDO, McCann, TBWA και του U.S. Advertising Collective
Michael Larson, CEO, Diversified Agency Services, με υφιστάμενους τους:
o Dana Maiman, CEO, Omnicom Health, που περιλαμβάνει Healthcare Professional & Consumer, Medical Communications, Patient Engagement και Managed Markets
o Mark O’Brien, CEO, Omnicom Branding, που περιλαμβάνει Interbrand, Siegel+Gale, Sterling Brands και Wolff Olins
o Luke Taylor, CEO, Omnicom Precision Marketing, που περιλαμβάνει Credera, Critical Mass και RAPP

Επίσης στην ανακοίνωση σημειώνεται πως
• Οι Client Success Leaders (CSLs) της Omnicom – υπό την Jacki Kelley, Chief Client & Business Officer, και την Andrea Lennon, Client Experience Officer – θα έχουν ανώτερη ευθύνη σε όλες τις Connected Capabilities, προσφέροντας ολιστικές, προσαρμοσμένες λύσεις για τις εξατομικευμένες στρατηγικές και τα KPIs των πελατών, με στόχο τη διασφάλιση της επιτυχίας τους.
• Η Global Growth Team της Omnicom – υπό τον George Manas, Chief Growth and Solutions Officer – θα εξασφαλίζει μια ολοκληρωμένη, ενιαία εικόνα των αναγκών των πελατών και των καινοτόμων λύσεων σε όλο το φάσμα της ανάπτυξης νέων εργασιών. Ο Manas θα αποχωρήσει από τον τωρινό του ρόλο ως επικεφαλής της OMD Worldwide από την 1η Φεβρουαρίου 2026.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, ο John Wren συνεχίζει ως Chairman & CEO, ο Phil Angelastro αναλαμβάνει EVP & CFO, και οι Philippe Krakowsky και Daryl Simm Co-Presidents και COOs.