To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

ΣΕΕ: Όλα όσα προβλέπονται για την αύξηση του Ειδικού Τέλους

ΣΕΕ: Όλα όσα προβλέπονται για την αύξηση του Ειδικού Τέλους

Aναλυτικό ενημερωτικό σημείωμα απέστειλε το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) αναφορικά με την αύξηση του Ειδικού Τέλους επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνης υπέρ του, που κατοχυρώθηκε με τον πρόσφατο Ν. 5005/2022 (ΦΕΚ Α 236/21.12.2022),


Όπως αναφέρει το ΣΕΕ με το εν λόγω νομοσχέδιο προβλέπεται:

• η αύξηση του Ειδικού Τέλους σε ποσοστό 0,04% από 22.12.2022 και σε 0,06% από 01.01.2025

• η απαλλαγή από την υποχρέωση απόδοσης του Ειδικού Τέλους από τις διαφημίσεις στα περιφερειακά μέσα

• η διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής του Ειδικού Τέλους σε όλες τις μορφές και τα μέσα διαφήμισης στο ψηφιακό περιβάλλον



Το Ειδικό Τέλος εφαρμόζεται επί των τιμολογίων κόστους των Μέσων και σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής του, διευκρινίζονται, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω:

1. Το Τέλος βαραίνει τον διαφημιζόμενο.

2. Ο υπολογισμός του Τέλους 0,04% (και 0,06% από 01.01.2025) θα πρέπει να γίνεται με βάση το τελικό καθαρό κόστος Μέσων, όπως αυτό τιμολογείται από αυτά. Διευκρινίζεται ότι το «τελικό καθαρό κόστος Μέσων» προκύπτει μετά την αφαίρεση όλων των πιστωτικών τιμολογίων που το μειώνουν, είτε λόγω διόρθωσης των τιμών ή λόγω διαφόρων εκπτώσεων, περιλαμβανομένων των εκπτώσεων λόγω τζίρου.

3. Το Τέλος αποδίδεται για κάθε διαφημιστική ενέργεια που πραγματοποιείται σε οποιοδήποτε Μέσο, όπως, ενδεικτικά και όχι εξαντλητικά, σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, κινηματογράφο, εφημερίδες, περιοδικά, μέσα μαζικής μεταφοράς, γήπεδα, αφίσες, ιστοσελίδες, πλατφόρμες περιεχομένου (YouTube, Cosmote TV, Vodafone TV, Nova κ.α.), Μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok κ.α.), influencers κλπ.

4. Δεν αποδίδεται Τέλος για τις διαφημιστικές ενέργειες που πραγματοποιούνται σε περιφερειακά, τοπικά Μέσα, δηλαδή σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς

περιφερειακής εμβέλειας και σε περιφερειακά και τοπικά ημερήσια και περιοδικά έντυπα.

5. Διαφημιζόμενος με έδρα ή/και δραστηριότητα στην περιφέρεια, υπόκειται στο Τέλος για διαφημιστικές ενέργειες που πραγματοποιεί σε Μέσα που δεν είναι τοπικά ή περιφερειακά.

6. Δεν αποδίδεται Τέλος υπέρ ΣΕΕ στο κόστος παραγωγών, εργατικών κλπ. Καθώς και στις κάθε είδους αγγελίες και δημοσιεύσεις που δεν αποτελούν διαφημιστικές ενέργειες.

7. Η διαφημιστική εταιρεία αναγράφει υποχρεωτικά στο τιμολόγιο της προς τον διαφημιζόμενο το ποσό που αναλογεί, το εισπράττει και το καταθέτει στον ειδικό λογαριασμό του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (Σ.Ε.Ε.). Το ποσό του Τέλους προστίθεται, προ ΦΠΑ, στις υπόλοιπες χρεώσεις του τιμολογίου που εκδίδεται προς τον διαφημιζόμενο.

8. Στις περιπτώσεις που μεσολαβούν περισσότερες από μια διαφημιστικές εταιρείες μεταξύ Μέσου και διαφημιζόμενου, υπόχρεος για χρέωση, είσπραξη και απόδοση του Τέλους υπέρ ΣΕΕ είναι η διαφημιστική εταιρεία που τιμολογεί τον διαφημιζόμενο.

9. Όταν δεν μεσολαβεί διαφημιστική εταιρεία και η πληρωμή της διαφήμισης πραγματοποιείται προς το Μέσο απ’ ευθείας από τον διαφημιζόμενο, αυτός υποχρεούται να υπολογίσει και να καταθέσει το αναλογούν Τέλος στον τηρούμενο από το ΣΕΕ τραπεζικό λογαριασμό. Για ενημέρωση και διευκόλυνση των διαφημιζομένων, το Μέσο μπορεί να σημειώνει, ως παρατήρηση, την υποχρέωση απόδοσης του Τέλους.

10. Το τιμολόγιο της διαφημιστικής εταιρείας πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα για να περιλαμβάνει πεδίο με τον υπολογισμό του Τέλους 0,04% (και 0,06% από 01.01.2025).

11. Απαλλάσσονται του Τέλους υπέρ ΣΕΕ οι Διαφημιζόμενοι που αποδεικνύουν ότι υπάγονται στο Δημόσιο.

12. Στο Τέλος υπέρ ΣΕΕ υπόκεινται όλες οι διαφημίσεις που γίνονται στην ελληνική επικράτεια ανεξάρτητα από τον διαφημιζόμενο. Διαφημίσεις νοούνται οι ενέργειες για προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών εφόσον γι’ αυτές εκδίδεται τιμολόγιο και μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο κρίσης από τις Επιτροπές του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας.

12.1. Έλληνας Διαφημιζόμενος που διαφημίζεται σε διεθνή ιστοσελίδα, απευθυνόμενος στην ελληνική αγορά, υπόκειται στο Τέλος υπέρ ΣΕΕ ανεξάρτητα από την έδρα του Μέσου.

12.2. Διαφημιζόμενος με έδρα εκτός Ελλάδος που διαφημίζεται, με οποιοδήποτε Μέσο (πλην των περιφερειακών/τοπικών) στην ελληνική αγορά, είναι υπόχρεος σε Τέλος υπέρ ΣΕΕ.

12.3. Έλληνας Διαφημιζόμενος για το κόστος της διαφήμισής του εκτός της ελληνικής επικράτειας δεν υπόκειται σε Τέλος υπέρ ΣΕΕ.

13. Για διευκόλυνση των ενδιαφερομένων και με βάση τα ισχύοντα και αναφερόμενα στην πλειοψηφία των τιμοκαταλόγων των διαφημιστικών Μέσων, προτείνεται οι καταβολές να πραγματοποιούνται μέχρι τις παρακάτω ημερομηνίες: 31 Ιανουαρίου, 30 Απριλίου, 31 Ιουλίου και 31 Οκτωβρίου, και να αφορούν το προηγούμενο ημερολογιακό τρίμηνο αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει μέχρι 31 Ιανουαρίου κάθε έτους να έχει αποδοθεί το Τέλος για το σύνολο των τιμολογίων της προηγούμενης χρονιάς.

14. Η καταβολή του Ειδικού Τέλους μπορεί να γίνεται σε συγκεκριμένους λογαριασμούς σε Eurobank και Alpha Bank.

15. Σε κάθε κατάθεση θα πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρεται το όνομα του καταθέτη και η περίοδος που αφορά. Δεν προβλέπεται ειδικό έντυπο για την απόδοση του Τέλους υπέρ ΣΕΕ.

16. Σε περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο, το ΣΕΕ δύναται να ζητάει τον έλεγχο από Ορκωτούς Ελεγκτές της διαδικασίας και της απόδοσης του Ειδικού Τέλους από συγκεκριμένους υπόχρεους

TAGS: ΣΕΕ