To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Super Bowl: Μεγάλος «νικητής» τα… κρυπτονοµίσµατα

Super Bowl: Μεγάλος «νικητής» τα… κρυπτονοµίσµατα

Γράφει ο Σπύρος Τζάνης

Κάθε χρόνο το Super Bowl καταφέρνει να ενώσει δύο από τις πιο δηµοφιλείς ασχολίες των ΗΠΑ, το ράγκµπι και τον καταναλωτισµό, κάτι που δεν άλλαξε ούτε στον φετινό τελικό. Οι Los Angeles Rams επικράτησαν των Cincinnati Bengals µε 23-20 και κατέκτησαν τον πολυπόθητο τίτλο του NFL, κάτι που όπως φαίνεται όµως πέρασε σε δεύτερη µοίρα για αρκετά µεγάλο µέρος του κοινού.

Οι θεατές παρακολούθησαν τους συνήθεις υπόπτους της διαφήµισης, βιοµηχανίες αυτοκινήτων, εταιρείες ζυθοποιίας, σνακ και φαγητού αλλά και εταιρείες τεχνολογίας. Τη διαφορά ωστόσο πραγµατοποίησαν τα σποτ των εταιρειών κρυπτονοµισµάτων και ιστοσελίδων αθλητικών στοιχηµάτων, κάτι που αποδεικνύει ότι άπαντες έχουν έναν και µοναδικό στόχο: το χρήµα.

Τα εξωφρενικά ποσά για λίγα δευτερόλεπτα

Το Super Bowl παραµένει ένα από τα κορυφαία τηλεοπτικά προϊόντα, αν και ο αριθµός των τηλεθεατών τα τελευταία χρόνια µειώνεται µε µαθηµατική ακρίβεια. Τρανό παράδειγµα αποτελεί το γεγονός ότι τον τελικό του 2021 παρακολούθησαν 96,4 εκατοµµύρια άνθρωποι, ενώ αντίστοιχα το 2015 ο αριθµός ανήλθε στα 115 εκατοµµύρια.

Αυτό όµως δεν δείχνει να έχει αντίκτυπο στην τιµή που κλήθηκαν να πληρώσουν οι ενδιαφερόµενοι για λίγα δευτερόλεπτα στον µεγάλο τελικό του 2022. Συγκεκριµένα, τα ποσά που ζήτησε το NBC βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, καθώς για µόλις 30” διαφηµιστικού χρόνου κάποιοι πελάτες πλήρωσαν ακόµη και 6,5 µε 7 εκατ. δολάρια.

Το NFL αποφάσισε να περιορίσει τον αριθµό των διαφηµίσεων αθλητικών στοιχηµατικών εταιρειών σε έξι αυτήν τη σεζόν, κάτι που µετέτρεψε τις εναποµείνασες θέσεις σε VIP και πιθανότατα το ποσό που χρειάστηκε για την απόκτησή τους να ξεπέρασε και τα 7 εκατ. δολάρια, που κλήθηκαν οι ανταγωνιστές να πληρώσουν.

Πρωταγωνιστές τα κρυπτονοµίσµατα και οι εταιρείες στοιχηµατισµού

To Super Bowl του 2022 θα µπορούσε να µετονοµαστεί σε «Crypto Bowl», σύµφωνα µε τις εκτιµήσεις, καθώς τα διαφηµιστικά για εταιρείες κρυπτονοµισµάτων κατάφεραν να αποσπάσουν την προσοχή και την εµπιστοσύνη των τηλεθεατών.  Ένας ακόµη λόγος για την ιδιαίτερη ονοµασία θα µπορούσε να είναι το γήπεδο στο οποίο φιλοξενήθηκε ο αγώνας, καθώς ανήκει στη SoFi, µια εταιρεία χρηµατοοικονοµικών υπηρεσιών που προσφέρει συναλλαγές κρυπτονοµισµάτων µε την Coinbase.

Μια άλλη εκδοχή θα µπορούσε να είναι και το «Money Bowl», αφού δεν ήταν λίγες οι ιστοσελίδες αθλητικών στοιχηµάτων, όπως οι Caesars Sportsbook, DraftKings και FanDuel, που «τράβηξαν» τα βλέµµατα µε τα σποτ τους κατά τη διάρκεια της αναµέτρησης. Το αθλητικό στοίχηµα θεωρείται ένας αναδυόµενος κλάδος, καθώς όλο και περισσότερες πολιτείες νοµιµοποιούν τη συγκεκριµένη δραστηριότητα, αλλά η δηµοφιλία του, όπως και των κρυπτονοµισµάτων, είναι µέρος µιας αυξανόµενης τάσης.

Η Caesars Sportsbook απέκτησε ένα πακέτο διαφηµίσεων µέσα στο Σαββατοκύριακο του τελικού, µε ένα εξ αυτών κατά τη διάρκεια της δεύτερης περιόδου του αγώνα. Σε αυτό πρωταγωνίστησε η οικογένεια Mannings, που έχει προσφέρει αρκετούς quarterback παίκτες στο άθληµα.

H FanDuel προσπάθησε µε το δικό της σποτ να «τραβήξει» νέους παίκτες, ειδικότερα σε πολιτείες που πλέον το στοίχηµα θεωρείται νόµιµο.

Η DraftKings, που είχε ένα διαφηµιστικό στον τελικό του 2021, αποφάσισε φέτος να µοιράσει το χρόνο σε δύο σποτ 15”, ενώ προσέφερε σε νέους πελάτες τη δυνατότητα για δωρεάν στοιχηµατισµό κατά τη διάρκεια της τέταρτης περιόδου του αγώνα.

Η Coinbase ξόδεψε σχεδόν 14 εκατ. δολάρια για το διαφηµιστικό της, που περιείχε ένα QR code το οποίο προσέφερε ως δώρο ένα bitcoin 15 δολαρίων µέχρι τις 15 Φεβρουαρίου. Η συγκεκριµένη ιδέα δεν θα µπορούσε να χαρακτηριστεί απόλυτα επιτυχηµένη, καθώς ο τεράστιος αριθµός θεατών που προσπάθησε να λάβει το δώρο οδήγησε στο να δηµιουργηθεί πρόβληµα στην εφαρµογή και στην ιστοσελίδα της εταιρείας.

H Crypto.com έκανε αίσθηση µε το διαφηµιστικό της µε τον ΛεΜπρόν Τζέιµς. Σε αυτό συνοµιλεί µε τον 19χρονο εαυτό του, ο οποίος τον ρωτάει: «Είναι µεγάλη η πίεση; Είµαι έτοιµος;», µε τον σηµερινό Τζέιµς να απαντάει: «∆εν µπορώ να σου πω. Αλλά αν θες να γράψεις ιστορία, πρέπει να αποφασίσεις εσύ».

Η πλατφόρµα FTX συνεχίζει τα εντυπωσιακά βήµατα µπροστά και δεν θα έχανε την ευκαιρία να διαφηµιστεί στο Super Bowl. H εταιρεία παραµένει ιδιαίτερα ενεργή στα αθλητικά, καθώς αποτελεί χορηγό των Washington Wizards, των Washington Capitals και της οµάδας της Formula 1 της Mercedes. Ακόµη, συνεργάζεται µε τους Steph Curry, Tom Brady και David Ortiz, ενώ στον τελικό προσέφερε δωρεάν κρυπτονοµίσµατα σε νικητές.

Τέλος, η BitBuy χρησιµοποίησε τον καναδό σταρ του NBA, Kyle Lowry, που µέσα από το σποτ είπε στους καταναλωτές ότι αν δεν επενδύσουν στην εταιρεία, θα αφήσουν µια εξαιρετική ευκαιρία να πάει χαµένη.

Οι πρωτάρηδες σε Super Bowl

Ο δεύτερος τελικός του Super Bowl εν µέσω κορονοϊού είχε έντονη την παρουσία εταιρειών που διαφηµίστηκαν για πρώτη φορά. Χαρακτηριστικά, το NBC ανέφερε ότι η οµάδα των φετινών διαφηµιζόµενων αποτελείται κατά 40% από νέους πελάτες που δεν είχαν συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν.

Ανάµεσά τους βρέθηκαν η ιαπωνική εταιρεία ηλεκτρονικού εµπορίου Rakuten, η εταιρεία προγραµµάτων εξοικονόµησης χρηµάτων Greenlight Financial Technology Inc, η ιστοσελίδα αθλητικών στοιχηµάτων Caesars Sportsbook, η εταιρεία παροχής τεστ Covid-19, Cue Health και η Wallbox NV, που αποτελεί πάροχο φόρτισης και διαχείρισης ενέργειας ηλεκτρικών οχηµάτων.

Την πρώτη τους εµφάνιση σε τελικό έκαναν και οι εταιρείες κρυπτονοµισµάτων, Coinbase Global Inc., FTX και Crypto.com, σε µια απόπειρα να «χτίσουν» ένα ισχυρό brand name.

Μια ιδιαίτερη περίπτωση στην κατηγορία αποτελεί η ζυθοποιία Anheuser-Busch InBev, που επανεµφανίστηκε µετά την απουσία της προηγούµενης χρονιάς, όταν προτίµησε να διατηρήσει τους πόρους στα ταµεία της. Φέτος όµως επέστρεψε και διαφήµισε έξι προϊόντα, µε βασικό της «όπλο» για ακόµη µία χρονιά την παγκοσµίου φήµης µπίρα Budweiser.

H τρανταχτή απουσία

Για δεύτερη συνεχόµενη χρονιά η Coca-Cola αποφάσισε να απέχει από τον τελικό του Super Bowl, µε την εταιρεία να ρίχνει το βάρος της στα υπάρχοντα σχέδια αθλητικού µάρκετινγκ. Αυτό έδωσε µια πρώτης τάξεως ευκαιρία στην Pepsi να «παίξει» χωρίς αντίπαλο στον «Μεγάλο Αγώνα», κάτι που όµως έχει κερδίσει επάξια, καθώς φέρεται να ξόδεψε σχεδόν 10 εκατ. δολάρια το 2020 στην ανάλογη αναµέτρηση. H πασίγνωστη εταιρεία αναψυκτικών προτίµησε να δώσει µεγαλύτερη προσοχή στο NCAA March Madness και στον αγώνα αυτοκινήτων Nascar’s Daytona 500, όπου η Coke Zero Sugar θα είναι το βασικό προϊόν. Ακόµη, η Coca-Cola θεωρεί ότι ένα αρκετά µεγάλο ποσοστό των καταναλωτών εµφανίζεται διατεθειµένο να κόψει τα αναψυκτικά µε αρκετή ζάχαρη και έτσι έχει επικεντρωθεί στα Smartwater, Aha sparkling water και Coke Zero Sugar, τα οποία δεν θα έχουν και τεράστιο αντίκτυπο στον αγώνα.

Η «πρωτιά» µε βάση το Youtube

Πολλά από τα σποτ που είδαµε στον µεγάλο τελικό είχαν κάνει την εµφάνισή τους στα επίσηµα κανάλια των εταιρειών στο Youtube αρκετό χρονικό διάστηµα πριν, άλλα µε πλήρη µορφή και άλλα σαν teaser. Πολλοί θα αναρωτιούνται όµως ποιο ήταν το κορυφαίο σε θεάσεις διαφηµιστικό του Super Bowl στην πλατφόρµα αναπαραγωγής βίντεο.

H πρωτιά ανήκει στην Amazon και στους Scarlett Johansson και Colin Jost, που φαντάζονται πώς θα ήταν ο γάµος τους αν η Alexa µπορούσε να διαβάσει το µυαλό τους. Η αλήθεια είναι ότι κάτι τέτοιο στην πραγµατική ζωή θα πλήγωνε αρκετά ζευγάρια.

Αρκετά ψηλά στις προτιµήσεις του κοινού στο Youtube βρέθηκε το τρέιλερ του Jurassic World: Dominion, που αποτελεί και το τελευταίο κοµµάτι της τριλογίας και του θρίλερ επιστηµονικής φαντασίας Nope. Στις πρώτες θέσεις βρέθηκαν και τα δύο διαφηµιστικά της T-Mobile, µε τους Zach Braff και Donald Faison να τραγουδούν για το  Ίντερνετ στο σπίτι, αλλά και αυτό της Miley Cyrus για τα 5G κινητά.

Τέλος, ξεχώρισαν και οι αυτοκινητοβιοµηχανίες Nissan και BMW µε δύο εντυπωσιακά διαφηµιστικά, όπου πρωταγωνίστησαν o Eugene Levy και οι Arnold Schwarzenegger και Salma Hayek, αντίστοιχα.