To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Super Bowl: Τα εξωφρενικά ποσά για 30” και η μεγάλη απουσία

Super Bowl: Τα εξωφρενικά ποσά για 30” και η μεγάλη απουσία

Γράφει ο Σπύρος Τζάνης

Αν υπάρχει μία ημέρα που μπορεί να ενώσει όλους τους Αμερικάνους, δεν είναι η Ημέρα Μνήμης στις 30 Μαΐου ή η Ημέρα Ανεξαρτησίας των ΗΠΑ στις 4 Ιουλίου, αλλά ο τελικός του Super Bowl. Για τους φαν των αθλητικών γεγονότων είναι «Ο Μεγάλος Αγώνας», ενώ για τους λάτρεις του φαγητού αποτελεί έναν μικρό «παράδεισο», καθώς θα τους «τρέξουν» τα σάλια με όσα θα δουν εκτός των γραμμών του γηπέδου.

Ο τελικός έχει αποκτήσει μεγάλη λάμψη και δίνει τη δυνατότητα σε διαφημιστικές εταιρίες και στα προϊόντα τους να προσελκύσουν μεγάλο αριθμό από νέους πελάτες.

Το NBC έχει καταφέρει ήδη να «σκοράρει», καθώς έχει ξεπουλήσει τον τηλεοπτικό χρόνο για διαφημίσεις, ενόψει του «Μεγάλου Αγώνα» ανάμεσα στους Cincinnati Bengals και τους Los Angeles Rams, που θα διεξαχθεί την Κυριακή 13 Φεβρουαρίου στο SoFi Stadium. H επιθυμία όλων να διαφημιστούν στον τελικό του Super Bowl έδωσε την δυνατότητα στο τηλεοπτικό δίκτυο να ζητήσει από 5.8 εκατ. δολάρια μέχρι και 6.2 εκατ. για μόλις 30” διαφημιστικού χρόνου, όμως αποκάλυψε ότι τελικά κάποιοι πελάτες πλήρωσαν ακόμη και 6.5 εκατ. δολάρια. Πλέον το NBC θεωρεί ότι θα μπορούσε να είχε κερδίσει ακόμη περισσότερα χρήματα, καθώς υπήρχε η δυνατότητα ενδιαφερόμενοι να πληρώσουν μέχρι και 7 εκατ. δολάρια.

Χρόνο με τον χρόνο οι τιμές για λίγα δευτερόλεπτα διαφήμισης στον «Μεγάλο Αγώνα» εκτοξεύονται, αν σκεφτεί κανείς ότι σύμφωνα με την Vogue το 1970 μία διαφήμιση κατά τη διάρκεια της αναμέτρησης κόστιζε μόλις 78,200 δολάρια, ενώ το 2021 ένα διαφημιστικό 30” έφτασε τα 5.6 εκατ. δολάρια.

Αρχικά το Super Bowl προσελκύει αρκετούς «αρχάριους» διαφημιστές και εμπόρους που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν ξοδεύουν πολύ στην τηλεόραση και ως εκ τούτου δεν έχουν τις μακροχρόνιες σχέσεις με το NBC ή άλλο δίκτυο που θα τους βοηθούσε να λάβουν μία καλύτερη τιμή. Χαρακτηριστικά το NBC ανέφερε ότι η ομάδα των φετινών διαφημιζόμενων αποτελείτε κατά 40% από νέους πελάτες, που δεν είχαν συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν. Αντίστοιχα για το 2021 εμφανίστηκαν 26 νεοεισερχόμενοι σε σύγκριση με μόλις επτά το 2020 και το 2019.

Παραδοσιακά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελούν τους κύριους διαφημιζόμενους στον τελικό, «δεσμεύοντας» δεκάδες θέσεις προβολής ετήσια. Με εντυπωσιακά και συνήθως χιουμοριστικά σποτ, προωθούν τα νέα τους μοντέλα ή απλά τις αξίες της μάρκας, προσεγγίζοντας το τηλεοπτικό κοινό που συνήθως ξεπερνά τα 110 εκατ. άτομα.

Οι «πολύπειροι»

Μία ειδική κατηγορία αποτελεί η Anheuser-Busch InBev που αγοράζει τηλεοπτικό χρόνο εδώ και δεκαετίες και πλέον λαμβάνει πολύ καλύτερες τιμές. Η πολυεθνική ποτοποιία και ζυθοποιία αποτελεί έναν εκ των κορυφαίων πελατών, καθώς εκτιμάται ότι έχει πληρώσει 53 εκατ. δολάρια για τους τελικούς του Super Bowl. Μετά από παρουσία 37 συναπτών ετών η Anheuser-Busch δεν κυκλοφόρησε διαφήμιση για την Budweiser την προηγούμενη χρονιά και προτίμησε να διατηρήσει τους πόρους στα ταμεία της.



Φέτος όμως η εταιρία επέστρεψε και έχει καταφέρει να αποκτήσει 4 λεπτά τηλεοπτικούς χρόνου για να διαφημίσει έξι προϊόντα. Αυτά θα είναι τα Budweiser, Michelob Ultra,  Bud Light Next, Cutwater Spirits, Michelob Ultra Organic Seltzer και η Bud Light Seltzer Hard Soda. Μπορεί ακόμη να μην έχει μοιραστεί ο χρόνος ανάμεσα στα προϊόντα, όμως ο Chief Marketing Officer, Μπενουά Γκάρμπ τονίζει ότι το μήνυμα μέσα από αυτά θα είναι «ελπίδα και απόλαυση».

Ένας ακόμη εκ των κορυφαίων πελατών είναι και η Nissan, που αναμένεται να τραβήξει τα βλέμματα με το σποτ της με τίτλο «Thrill Driver», το οποίο θα προβληθεί κατά τη διάρκεια της τέταρτης περιόδου του τελικού. Η διάρκειά του αναμένεται να φτάσει τα 60”, ενώ θα κοστίσει στην ιαπωνική εταιρεία 13 εκατ. δολάρια για μία και μόνο προβολή. Στο διαφημιστικό σποτ της Nissan εμφανίζεται ένα αυτοκίνητο, το οποίο – σε αντίθεση με το Ζ – θα κυκλοφορήσει και στην Ευρώπη.



Το Ariya είναι το δεύτερο 100% ηλεκτρικό επιβατικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας που λανσάρεται στη Γηραιά Ήπειρο, μετά το Leaf. «Ήταν σημαντική η απόφαση να επιστρέψουμε ως διαφημιζόμενοι στο Super Bowl. Το timing ήταν το ιδανικό για να ανέβει επίπεδο η Nissan», σχολίασε η Άλισον Γουίδερσπουν, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του μάρκετινγκ της εταιρείας στις ΗΠΑ.

Οι «πρωτάρηδες»

Εκτός όμως των πολύπειρων παρουσιών υπάρχουν και οι λεγόμενοι «πρωτάρηδες», που αναμένεται να πραγματοποιήσουν το τηλεοπτικό τους ντεμπούτο στους τελικούς. Εταιρίες σαν αυτές είναι οι Rakuten, Wallbox, Hologic και Intuit QuickBooks που αποφάσισαν να κάνουν το μεγάλο βήμα όσων αφορά τη διαφήμιση και να ξοδέψουν ένα αξιοπρόσεκτο ποσό, ώστε να αποκτήσουν λίγο χρόνο ανάμεσα στην αναμέτρηση.  

Αρχικά η διαφήμιση της Rakuten βασίζεται στο πρόσφατο rebrand της, συμπεριλαμβανομένης της νέας δημιουργικής πλατφόρμας και του σλόγκαν «Φέρνουμε το Cha-ching». Αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή σύμφωνα με την αντιπρόεδρο McRae, επειδή το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί.



«Το να κερδίσουμε την πίστη των καταναλωτών σε αυτό το πολυσύχναστο
event σημαίνει ότι πρέπει να προσεγγίσουμε και να προσελκύσουμε άτομα που θέλουν περισσότερα από την εμπειρία αγορών τους». Το πρώτο δείγμα από το σποτ παρουσιάζει την Hannah Waddingham με διαβολικό χαμόγελο μπροστά από έναν καθρέφτη.

Η Wallbox αποτελεί πάροχο φόρτισης και διαχείρισης ενέργειας ηλεκτρικών οχημάτων και αναμένεται να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στον φετινό τελικό του Super Bowl. Έρευνες έδειξαν ότι αποτελεί μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρεία με τις πωλήσεις της σε ολόκληρο τον πλανήτη να διπλασιάζονται το 2021 σε σχέση με το 2020. Οι άνθρωποι της εταιρία με βάση την Βαρκελώνη θεωρούν ότι φέτος είναι μία εξαιρετική ευκαιρία που θα πρέπει να «αρπάξουν» από τα μαλλιά μέσα από την διαφήμιση. 

Η Hologic είναι μία εταιρεία ιατρικής τεχνολογίας που επικεντρώνεται κυρίως στην υγεία των γυναικών και αναμένεται να λάβει μέρος για πρώτη φορά στον «Μεγάλο Αγώνα» αλλά και γενικότερα σε τηλεοπτικές διαφημίσεις. Αναμένεται να μεταδώσει ένα σποτ διάρκειας μισού λεπτού, με στόχο να επικοινωνήσει τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και θεραπείας των προβλημάτων υγείας των γυναικών με πρωταγωνίστρια τη βραβευμένη με Grammy τραγουδίστρια Mary J. Blige.

Η εταιρία λογισμικού, Intuit QuickBooks θα παρουσιάσει μία διαφήμιση βασισμένη στην καμπάνια «Early Start», που έχει ως στόχο να ρίξει «φως» στα άγνωστα στο ευρύ κοινό εργαλεία QuickBooks για νέες μικρές επιχειρήσεις. Η Intuit προβλέπει ότι φέτος θα δημιουργηθούν περισσότερες από 17 εκατομμύρια νέες μικρές επιχειρήσεις, ποσοστό πολύ υψηλότερο από αυτό που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια.



Η αμερικάνικη εταιρία με ειδίκευση στο χρηματοοικονομικό λογισμικό θα εμφανιστεί για πρώτη φορά στον Super Bowl, ενώ αναμένεται να παρουσιάσει και δεύτερο σποτ για το brand TurboTax.

H τρανταχτή απουσία

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Coca-Cola αποφάσισε να απέχει από τον τελικό του Super Bowl, με την εταιρία να ρίχνει το βάρος της στα υπάρχοντα σχέδια αθλητικού μάρκετινγκ. Αυτό αναμένεται να δώσει την ευκαιρία στην Pepsi να «παίξει» χωρίς αντίπαλο στον «Μεγάλο Αγώνα», κάτι που όμως έχει κερδίσει επάξια, καθώς φέρεται να ξόδεψε σχεδόν 10 εκατ. δολάρια το 2020 στην ανάλογη αναμέτρηση. H πασίγνωστη εταιρία αναψυκτικών προτίμησε να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στο NCAA March Madness και στον αγώνα αυτοκινήτων Nascar’s Daytona 500, όπου η Coke Zero Sugar θα είναι το βασικό προϊόν. Ακόμη η CocaCola θεωρεί ότι ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών εμφανίζεται διατεθειμένο να κόψει τα αναψυκτικά με αρκετή ζάχαρη και έτσι έχει επικεντρωθεί στα Smartwater, Aha sparkling water και Coke Zero Sugar, τα οποία δεν θα έχουν και τεράστιο αντίκτυπο στον αγώνα.

Εκτός των άλλων το παρών στον «Μεγάλο Αγώνα» θα δώσουν με τις διαφημίσεις τους οι: ΒMW, Carvana, KIA, Nissan Z, Vroom, Wallbox, Caesars, Planet Fitness, Avocados From Mexico, Vrbo, Squarespace, Taco Bell, Meta, Lay's, Budweiser, Uber Eats, Amazon Prime Video, Bud Light Seltzer Hard Soda, Gillette, Frito-Lay, Sam's Club, Hellmann's, Michelob Ultra, Rakuten, Booking.com, Hulu, Anheuser-Busch, Hologic, Irish Spring, Turkish Airlines, Expedia, Audi, Twitter, United Airlines, American Airlines, General Motors, Jaguar, Kraft Heinz, Mars Wrigley, Pringles, Tide, Quickbooks, Lexus, Crypto.com, Hyundai, FTX, NFL, TurboTax, DraftKings και WeatherTech.