TBWA Athens: Η επόμενη μέρα…
TBWA Athens: Η επόμενη μέρα…Aν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση δυστυχώς, όλα δείχνουν, πως τίτλοι τέλους έπεσαν για την TBWA Athens. Σύμφωνα με πληροφορίες η σχετική εσωτερική ενημέρωση στο ανθρώπινο δυναμικό της διαφημιστικής έγινε την προηγούμενη Πέμπτη και Παρασκευή ενώ θα πρέπει να σημειωθεί πως η ιδιοκτησία της TBWA Athens αποζημίωσε στο ακέραιο τους 19 εναπομείναντες εργαζομένους. Επίσης, δεν φαίνεται να υπάρχουν σημαντικές οικονομικές εκκρεμότητες παρά τους συνεχείς αρνητικούς ισολογισμούς των τελευταίων χρόνων.
Την «επόμενη ημέρα», λοιπόν, μετά την εξαιρετικά δυσάρεστη εξέλιξη του «λουκέτου» στη TBWA/Athens αναμένει η αγορά εστιάζοντας κυρίως σε δύο επιμέρους σημεία: Στην τύχη των λογαριασμών, πολυεθνικών και εγχώριων (Hyundai, McDonalds, Μινέρβα κ.ά.) αλλά και στη συμμετοχή της εταιρείας στην Tempo OMD. Όπως φαίνεται πλέον η μόνη παρουσία του δικτύου της TBWΑ στην ελληνική αγορά φαίνεται πως είναι η συμμετοχή της στην Tempo, την οποία διατηρεί εξασφαλίζοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, και το μερίδιο της ελληνικής πλευράς.
Συζητήσεις, βέβαια, φαίνεται πως γίνονται και για τη μεταβίβαση του σήματος σε άλλη εταιρεία, αλλά μάλλον είναι ακόμη νωρίς για ασφαλή συμπεράσματα καθώς πιθανή εξέλιξη θα πρέπει να θεωρείται φυσικά η ενεργός εμπλοκή του ομίλου της Omnicom στην υπόθεση.
Βέβαια, τουλάχιστον δυο ελληνικές θυγατρικές άλλων πολυεθνικών δικτύων παρουσιάζονται να πραγματοποιούν συζητήσεις για να εντάξουν στο portfolio τους λογαριασμούς της TBWA και στο δυναμικό τους στελέχη της.
Όσον αφορά τους πελάτες, το μέλλον των λογαριασμών δεν είναι ξεκάθαρο. Όπως αναφέρεται στην στήλη paramedia του τεύχους του περιοδικού adbusiness, που κυκλοφορεί, η McDonald’s ακούγεται πως θα διαφημίζεται πλέον μέσω Μάλτας, όπου είναι και η έδρα του master franchisee για την Ελλάδα, ενώ μάλλον σίγουρο θα πρέπει να θεωρείται πως η Hyundai προσεχώς θα βγει σε spec. Διαφορετική περίπτωση φαίνεται να αποτελεί η Μινέρβα, που για το επόμενο διάστημα και προκειμένου να καλύψει τις άμεσες επικοινωνιακές της ανάγκες αναμένεται να δημιουργήσει in-house δημιουργικό τμήμα, όπου πληροφορίες θέλουν να έχει τοποθετηθεί επικεφαλής η Αλίκη Αναγνωσταρά.
Επίσης, θα πρέπει να σημειώσουμε πως υπάρχει και η MAB Hellas, η οποία λειτουργούσε σαν unit της TBWA και την οποία λάνσαρε το πολυεθνικό δίκτυο στην χώρα μας στις αρχές του Ιουλίου του 2011 σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την παρουσία του στη διαφημιστική αγορά της Ελλάδας. Η MAB Hellas χειριζόταν τον λογαριασμό της BMW στην Ελλάδα και πλεόν εξελίξεις αναμένονται και σε αυτό το μέτωπο. Βέβαια, η BMW πραγματοποιεί spec σε διεθνές επίπεδο αυτό τον καιρό και η όποια απόφαση αναμένεται να επηρεάσει και την ελληνική αγορά.
H TBWA/Athens ξεκίνησε την πορεία της στην ελληνική αγορά το 1994 ως μέλος του Omnicom Group και χειρίστηκε κατά καιρούς μεγάλους διαφημιστικούς λογαριασμούς, όπως BDF, Novartis, Lapin House, Kosmocar, Henkel, Μινέρβα, Hyundai, McDonald’s και πολλούς άλλους. Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία ο τζίρος της από 6,6 εκατ. ευρώ το 2009, έπεσε στα 4,1 εκατ. ευρώ το 2010 και στα 2,5 εκατ. ευρώ το 2011 (-34%).