To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Θάνος Βλαχόπουλος, Effies 2024: Στη διαφήµιση, σε κάθε ερώτηση, απάντηση είναι πάντα: η οµάδα

Θάνος Βλαχόπουλος, Effies 2024: Στη διαφήµιση, σε κάθε ερώτηση, απάντηση είναι πάντα: η οµάδα

Γράφει η Εύα Πέτροβα

Με περισσότερο από 30 χρόνια πείρας στο χώρο της επικοινωνίας, του marketing, της διαφήµισης και των οικονοµικών, ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Effie Awards 2024, Θάνος Βλαχόπουλος, έχει περάσει από σηµαντικούς σταθµούς σε αυτήν την πορεία. Σταθµοί που συνέβαλαν στο να εξελίξει και να ακονίσει τις δεξιότητές του, τη στρατηγική σκέψη, τον business και οικονοµικό σχεδιασµό των εταιρειών των οποίων ήταν µέλος των διοικητικών τους οµάδων. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ως Financial Controller στην BBDO Athens, ενώ το 1998 ανέλαβε επικεφαλής των Οικονοµικών Υπηρεσιών στα δύο media shop του δικτύου BGM OMD. ∆ύο χρόνια αργότερα, µεταπήδησε στη LOWE Athens, για να υπηρετήσει στις θέσεις του αντιπροέδρου και COO-CFO της εταιρείας. Παράλληλα, έµεινε στη θυγατρική της, BeLowe, ως CEO, έως το 2011. Στη Mullenlowe θήτευσε συνολικά µέχρι το 2021, σε επιτελικές θέσεις που περιλάµβαναν αντιπροεδρία, γενική διεύθυνση και ∆ιεύθυνση Επιχειρηµατικής Ανάπτυξης. Σήµερα, ο Θάνος Βλαχόπουλος είναι γενικός διευθυντής και CFO της Solid Havas, υπεύθυνος για όλο το φάσµα των υπηρεσιών της (360º offering), την ανάπτυξη της εταιρείας, τη διατήρηση και διεύρυνση της βάσης των πελατών αλλά και των υπηρεσιών της, σε µια αγορά και σε ένα χώρο που µεταλλάσσεται και εξελίσσεται καθηµερινά. 

adb: Στην απονοµή των φετινών βραβείων Effie Awards Hellas στις 10 Ιουλίου στη Λίµνη Βουλιαγµένης, δόθηκαν 26 βραβεία (1 Grand, 7 Gold, 12 Silver και 6 Bronze) σε µια χρονιά-ρεκόρ για τα βραβεία σε εθνικό επίπεδο, αφού στο διαγωνισµό κατατέθηκαν οι περισσότερες συµµετοχές από τότε που τα Effie Awards διοργανώνονται στη χώρα µας. Πόσο ικανοποιηµένος είστε από τη συµµετοχή της αγοράς στο θεσµό;

Τα Effies είναι τα πιο δύσκολα αλλά ταυτόχρονα και πιο σηµαντικά βραβεία της αγοράς µας. Αυτό είναι κάτι που οι εταιρείες του κλάδου (Agencies και διαφηµιζόµενοι) το αναγνωρίζουν και φάνηκε και στον αριθµό των συµµετοχών. Μπορώ να πω όµως ότι πετύχαµε το στόχο µας για περισσότερες συµµετοχές, σε σχέση µε το 2022. Πράγµατι, πλέον το 2024 αποτελεί τη διοργάνωση µε τις περισσότερες συµµετοχές στην ιστορία των Effie Hellas. 

adb: Στην αρχή της βραδιάς, αναφέρατε ότι τα βραβεία θέτουν «ως µεγάλο challenge του µάρκετινγκ, την αποτελεσµατικότητα» και δεν ενδιαφέρονται µόνο για τις µοναδικές, καταπληκτικές και «άπαιχτες» ιδέες. Πόσο σηµαντικά είναι τελικά τα νούµερα και τα απτά αποτελέσµατα στη διαφήµιση και πώς αυτό επιτυγχάνεται;

«Not creativity for creativity but creativity that brings “results” and combines creative fame with efficiency», έχει πει ο αξέχαστος φίλος, συνεργάτης και µέντοράς µου, James Nass. Μας ενδιαφέρουν οι ιδέες, αλλά κυρίως αυτές που µπορούν να µετουσιωθούν σε νούµερα, µερίδια και άλλα απτά αποτελέσµατα. Για να δουλέψει µια ιδέα και να φέρει αποτέλεσµα, χρειάζεται µια οµάδα µε έναν καλό συντονιστή, που πρέπει να είναι ταυτόχρονα µπροστά και δίπλα στους συνοδοιπόρους του, τους συµπολεµιστές του - και εκείνοι πρέπει να είναι ταυτόχρονα και στρατηγοί και µαθητές. Η οµάδα αυτή είναι µια οντότητα αήττητη, ανεξαρτήτως του αντικειµένου της πρόκλησης που καλείται να διαχειριστεί. Και αυτό ακριβώς επιβραβεύεται στα Effie Awards. Η ικανότητα να γινόµαστε όλοι -ο διαφηµιζόµενος, το agency, οι marketeers, τα media- µια οµάδα που ακόµα και να θέλει, δεν µπορεί να χάσει. 

adb: Πόσο δύσκολο είναι να φέρνουν καλά αποτελέσµατα η επικοινωνία και το marketing στο πλαίσιο των πληθωριστικών πιέσεων και της γενικότερης οικονοµικής αστάθειας που βιώνει τα τελευταία χρόνια η αγορά;

Ένας από τους εφιάλτες των διαφηµιστών είναι να πέσουν στη δίνη των κλισέ - άσχετα αν συµβαίνει πολλές φορές να µην µπορούν να ξεφύγουν από αυτά. Κάπως έτσι, κλισέ, ακούγεται και η αναφορά στο θέµα των πληθωριστικών πιέσεων και το πώς αυτές επηρεάζουν τους χώρους της επικοινωνίας και του marketing. ∆εν είναι, όµως. ∆ιότι η ελληνική αγορά -και όχι µόνο- πιέζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια µε ποικίλους τρόπους, αλλά παρουσιάζει και διάφορες ιδιοµορφίες, χαρακτηριστικές του τόπου µας και των ανθρώπων του.  Ίσως, λοιπόν, δεν είναι τόσο η (όποια) χρονική συγκυρία που επηρεάζει την αγορά, όσο το γεγονός ότι στη χώρα µας αυτή είναι συνδεδεµένη ανέκαθεν µε ένα σύστηµα οικονοµίας που εξισορροπεί µεταξύ της αδυναµίας εφαρµογής κανόνων κοινής λογικής και αυθαίρετων, συνήθως συντεχνιακού τύπου, αυτο-ρυθµίσεων. Πρόκειται για µια συνθήκη που από τη φύση της δεν αφήνει περιθώρια για πολλά κλισέ. Αντίθετα, ο τρόπος µε τον οποίο εκτονώνει τις πιέσεις, περιλαµβάνει συχνά µεθόδους από απρόβλεπτες έως και τελείως ασύµµετρες. Κι όταν η πραγµατικότητα αυτή συγκρούεται µε τον εύπλαστο, υποχρεωτικά ευέλικτο και συνεπώς δοµικά ασταθή κόσµο της επικοινωνίας και του µάρκετινγκ, εγείρονται µεγάλες δυσκολίες - αλλά και σηµαντικές ευκαιρίες. 

adb: Ωστόσο, όπως αναφέρατε, πάντα υπάρχουν ευκαιρίες και προκλήσεις. Ποιες είναι όµως οι προϋποθέσεις για τους επαγγελµατίες του χώρου και τα agencies για να αντεπεξέλθουν στο ασταθές περιβάλλον, να δηµιουργήσουν και να φέρουν καλά αποτελέσµατα;

Κατ’ αρχάς, ας κρατήσουµε ως δεδοµένο ότι η αστάθεια είναι η νέα κανονικότητα - και όχι µόνο για το χώρο της διαφήµισης. ∆εν χρειάζεται να επαναλάβουµε πόσο µεγάλο crash course στο θέµα της αστάθειας υπήρξε η πανδηµία. Εκεί, ένα µεγάλο µέρος της αγοράς, συµπεριλαµβανοµένων της επικοινωνίας και του µάρκετινγκ, µετά το πρώτο σοκ, προσαρµόστηκε σε πρωτοφανείς συνθήκες και έφερε σηµαντικά αποτελέσµατα. Για να συµβεί αυτό -και να συµβαίνει, λίγο πολύ, σε κάθε κρίση- δύο είναι κατά τη γνώµη µου οι προϋποθέσεις: Η µία είναι η προσαρµοστικότητα, χαρακτηριστικό (ευτυχώς) της φυλής µας. Η ιδιότητα αυτή, κάτω από συνθήκες πίεσης, µπορεί να γεννήσει out of the box λύσεις και να φέρει µη αναµενόµενα, καλά αποτελέσµατα, ακόµα και σε περιόδους που το σύνολο των κανόνων που την αφορούν γίνεται απολύτως αστάθµητο. ∆εύτερη, και ακόµη πιο σηµαντική προϋπόθεση είναι η δηµιουργία καλών οµάδων. Η καλή οµάδα είναι µια οντότητα αήττητη, κι αυτό αποτελεί ένα «δόγµα» που επαληθεύεται σε όλα τα γεγονότα της ζωής - από το παιδικό παιχνίδι, τον αθλητισµό, την ιατρική, έως την «κατάκτηση» των εξωπλανητών. Και όταν λέµε «οµάδα», εννοούµε όλα τα µέλη της ανεξαιρέτως. Εννοούµε ότι δεν µένει κανένας πίσω, κανένας µόνος. Εννοούµε ότι όποιος/α τη συντονίζει είναι ταυτόχρονα µπροστά και δίπλα στους συµπολεµιστές του, που είναι ταυτόχρονα και στρατηγοί και νεοσύλλεκτοι.  Ένα τεύχος ολόκληρο δεν θα έφτανε για να χωρέσει τις ιδιότητες και τη δύναµη της οµάδας.  Όµως, ούτε αυτό θα είχε σηµασία, διότι απέναντι στην καλή οµάδα δεν υπάρχει κανενός είδους πίεση, πληθωριστική ή άλλη, που να µπορεί να αντέξει. Κι αυτή είναι η απάντηση.