To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Το παράδοξο με την κρατική διαφήμιση

Το παράδοξο με την κρατική διαφήμιση
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία που μπορούν να αντληθούν από την εφαρμογή της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης σχετικά με τις διαφημιστικές δαπάνες και τα προγράμματα προβολής των φορέων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Μεταξύ άλλων, προκύπτει πως λιγότερο του 50% των εγκεκριμένων κονδυλίων τελικά αξιοποιείται, ενώ θα πρέπει να τονιστεί πως μικρό ποσοστό από τα χρήματα που αξιοποιούνται από τους φορείς «πέφτουν» στην αγορά media.

Aν εξετάσουμε τα στοιχεία για το σύνολο της περσινής χρονιάς, θα δούμε πως εγκρίθηκαν προγράμματα προβολής 51 φορέων, εκ των οποίων οι 12 ανήκαν στην κεντρική κυβέρνηση και οι υπόλοιποι 39 στην αυτοδιοίκηση. Το σύνολο των κονδυλίων που εγκρίθηκαν για προβολή ξεπέρασε τα 45,86 εκατ. ευρώ, αλλά τελικά αξιοποιήθηκαν μόνο 7,4 εκατ. ευρώ, το 16,19% του συνολικού budget. Mε άλλα λόγια, το 83,81% των εγκεκριμένων κονδυλίων δεν αξιοποιήθηκαν!

Οι φορείς της κεντρικής κυβέρνησης αξιοποίησαν μόλις το 1,99% (περίπου 465.000 ευρώ) από τα 23,26 εκατ. ευρώ που τους εγκρίθηκαν. Καλύτερα τα πήγαν οι φορείς της αυτοδιοίκησης, που αξιοποίησαν το 22,99% (5,19 εκατ. ευρώ) από το budget των 22,59 εκατ. ευρώ που είχαν στη διάθεσή τους. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί πως από τα 7,4 εκατ. ευρώ που τελικά αξιοποίησαν οι 51 φορείς, μόλις 550.000 ευρώ χρησιμοποιήθηκαν για δαπάνες σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Δηλαδή, μόλις το 7,5%.