To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Το Skype στον κόσμο της διαφήμισης

Το Skype στον κόσμο της διαφήμισης
Το Skype στον κόσμο της διαφήμισης

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Δυνατότητες διαφημιστικής προβολής μέσω Skype προσφέρει πλέον και στην ελληνική αγορά η Thinkdigital και η Εύα Χριστοπούλου, Sr. Business Development Manager της εταιρείας για Ελλάδα, Κύπρο και Αλβανία εξηγεί στο adbusiness τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι Έλληνες διαφημιζόμενοι να αξιοποιήσουν ένα από το πιο δημοφιλή online brand διεθνώς.

adb: Μετά την εξαγορά του Skype από την Microsoft το 2011, ένα ακόμη «όπλο» προστέθηκε στην «φαρέτρα» της Microsoft Advertising. Mπορείτε να μας δώσετε κάποια παραπάνω στοιχεία για το Skype σαν εφαρμογή καθώς και για τον τρόπο που το αξιοποιεί σαν διαφημιστικό μέσο η Microsoft Advertising;

Το Skype εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2003 και σε λιγότερο από 10 χρόνια λειτουργίας έχει κατορθώσει να αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή προγράμματα επικοινωνίας παγκοσμίως και συγχρόνως ένα «Love Brand» στον τομέα της τεχνολογίας. Η εφαρμογή που επιτρέπει τη VoIP επικοινωνία ξεκίνησε για χρήση σε Η/Υ αλλά πλέον προσφέρει υπηρεσίες κλήσεων φωνής και video χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς, σε οποιοδήποτε δίκτυο τηλεφωνίας (σταθερό ή κινητό), instant messaging καθώς και δυνατότητες αποστολής SMS και πραγματοποίησης video κλήσεων. Τα στοιχεία παγκόσμιας χρήσης, είναι ενδεικτικά του μεγέθους και της δύναμης του μέσου,με το 20% των κλήσεων να πραγματοποιούνται μέσω SKYPE και περισσότερους από 37,5 εκατομμύρια ταυτόχρονους χρήστες να χρησιμοποιούν την εφαρμογή από πολλαπλά σημεία: τον H/Y (windows, mac, linux), το κινητό τηλέφωνο (android, iOS, Symbian) ή και την τηλεόρασή τους (TV-cam, BlueRay players, Skype-ready TV sets). Αντίστοιχα μεγέθη χρήσης καταγράφουμε σε τοπικό επίπεδο και αριθμούμε για την Ελλάδα περισσότερους από 1,5 εκατομμύριο χρήστες της εφαρμογής μηνιαίως. Πέρα από την ευρεία κάλυψη, ιδιαίτερη σημασία έχουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, όπως ο χρόνος παραμονής των χρηστών που ξεπερνά τα 90 λεπτά μηνιαίως ανά χρήστη και το προφίλ των χρηστών. Ο βασικός πυρήνας των οποίων, σύμφωνα με στοιχεία της Comscore, είναι οι νεότεροι, ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης και εισοδήματος χρήστες, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση τεχνολογίας. Τα παραπάνω στοιχεία δίνουν το στίγμα για τη σημασία που αποκτά το SKYPE ως διαφημιστικό μέσο που έχει την κάλυψη και τα δημιουργικά formats ώστε να δώσει νέες δυνατότητες σύνδεσης brands και καταναλωτών με οχήματα την τεχνολογία και τη δημιουργικότητα.

adb: Η δυνατότητα αξιοποίησης του Skype σαν διαφημιστικού οχήματος είναι πλέον διαθέσιμη και στην Ελλάδα. Ποιος είναι ο ρόλος της ThikDigital ως προς αυτό;

Η Thinkdigital ξεκίνησε το 2006 έχοντας ως στόχο να παρέχει υπηρεσίες που επιτρέπουν σε διαφημιστές και διαφημιζομένους να επικοινωνήσουν με το κοινό που τους ενδιαφέρει με τον πιο στοχευμένο και αποτελεσματικό τρόπο. Μετά από 5 χρόνια έχουμε δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο τοπικών και διεθνών digital μέσων στη N.A. Ευρώπη, με παρουσία στη Ουγγαρία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία, Ελλάδα και Κύπρο. Το SKYPE αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα love brands παγκοσμίως γιατί μειώνει τις αποστάσεις φέρνοντας τους ανθρώπους κοντά. Είμαστε ευτυχείς που ένα τέτοιο θετικό brand εντάσσεται στο δίκτυο μέσων που προσφέρουμε στην αγορά. Οι προσδοκίες και οι στόχοι μας λοιπόν για το SKYPE είναι αρκετά υψηλοί ως προς το βαθμό απορρόφησης διαφημιστικών καμπανιών μέσω της καθολικής αποδοχής του μέσου από την διαφημιστική αγορά.

adb: Πώς μπορεί να διαφημιστεί κάποιος στο Skype; Ποια formats μπορεί να αξιοποιήσει;

Είμαστε ακόμη στις πρώτες μέρες της λειτουργίας του SKYPE κάτω από την ομπρέλα της Microsoft. Τα επόμενα βήματα για την εφαρμογή είναι η δυνατότητα να υποστηρίζει τη σύνδεση μέσω Xbox, Kinect, Windows Mobile και άλλων συσκευών. Οι διαφημιστικές δυνατότητες δεν μπορούν παρά να ακολουθούν τις συνήθειες, την πορεία των χρηστών και τον τρόπο χρήσης του ίδιου μέσου και να τοποθετούν τα brands στο κέντρο της επικοινωνίας των χρηστών. Μέσα στο προσεχές διάστημα θα παρουσιαστούν και στο ελληνικό SKYPE οι πρώτες διαφημιστικές δυνατότητες για display advertising στη PC-εφαρμογή. Θα δίνουν τη δυνατότητα για engaging, rich media δημιουργικά και video στην κεντρική σελίδα της εφαρμογής. Αυτές οι premium θέσεις, θα είναι διαθέσιμες σε λογική ημερήσιων roadblocks διασφαλίζοντας για τους διαφημιζόμενους αποκλειστική προβολή σε καθαρό περιβάλλον στην καρδιά της επικοινωνίας των χρηστών. Μέχρι το τέλος του έτους, οι διαφημιστικές δυνατότητες θα εμπλουτιστούν περαιτέρω με δυνατότητες δημογραφικής στόχευσης καθώς και με διαφημιστικές δυνατότητες στη mobile έκδοση της εφαρμογής, στην κεντρική σελίδα και το chat.

adb: Μπορείτε να μας αναλύσετε λίγο περισσότερο το εργαλείο «Click to call»;

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία, το οποίο καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία των διαφημιστικών λύσεων, είναι οι δυνατότητες που παρέχουν για δημιουργία διαλόγου και διαδραστικότητας με τους καταναλωτές. To «click to call» είναι η τέλεια εφαρμογή του παραπάνω, στο SKYPE καθώς παρέχει ένα εύκολο, αποτελεσματικό και με μετρήσιμα αποτελέσματα τρόπο για τους διαφημιζόμενους να χρησιμοποιήσουν το μέσο ώστε να επικοινωνήσουν με τους καταναλωτές. Το «click to call» ενσωματώνεται στα δημιουργικά που προβάλλονται στο διαφημιστικό χώρο, και εμφανίζεται στους χρήστες σαν ένα κουμπί το οποίο τους δίνει τη δυνατότητα να καλέσουν δωρεάν τον αριθμό του διαφημιζόμενου. Με αυτή την εφαρμογή το SKYPE στοχεύει να φέρει ακόμη πιο κοντά τους διαφημιζόμενους στους χρήστες, μικραίνοντας τη «διαδρομή» για να την επικοινωνία σε ένα μόλις κλικ.

adb: Το Skype προσφέρει διαφημιστικές υπηρεσίες σε διεθνές επίπεδο εδώ και έναν χρόνο. Ποια είναι, μέχρι στιγμής, η εικόνα στις αγορές του εξωτερικού όσον αφορά α) την αποδοχή του ως διαφημιστικού μέσου και β) τα αποτελέσματα του;

Τα παραδείγματα από τις αγορές στις οποίες είναι ήδη διαθέσιμες οι διαφημιστικές υπηρεσίες δείχνουν ραγδαίους ρυθμούς υιοθέτησης του μέσου από τη διαφημιστική αγορά. Είναι χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις της Ιταλίας, Γερμανίας, Ηνωμένου Βασιλείου και Ρωσίας που ξεκίνησαν στην Ευρώπη όπου η αποδοχή είχε ως αποτέλεσμα την πληρότητα σχεδόν κάθε μέρα του μήνα. Οι διαφημιζόμενοι που έχουν «τρέξει» σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι από πολλούς διαφορετικούς κλάδους, από διαφημιζόμενους της αυτοκινητοβιομηχανίας (Fiat, Mercedes, Mini Cooper, BMW κ.λ.π.), μέχρι Retail (eBAY), τράπεζες, αεροπορικές εταιρείες, Τelcos (O2, BT) αλλά και διαφημιζόμενους με προϊόντα τεχνολογίας (Sony, Samsung, Intel, Asus, HTC) ή ψυχαγωγίας (Disney, Warner Bros, EA). Όσον αφορά τα αποτελέσματα των διαφημιστικών προϊόντων του Skype, τόσο οι καθαροί διαφημιστικοί χώροι του όσο και η ενσωμάτωση των διαφημιστικών θέσεων στην καρδιά της εφαρμογής, δείχνουν να συντελούν σημαντικά σε θετικά click και engagement rates. Αυτό που είναι ωστόσο αναγκαίο σε αυτό το στάδιο είναι η δημιουργία τοπικών case studies. Να μπορέσουμε μαζί με τους πρώτους διαφημιζόμενους να ενώσουμε όμορφες δημιουργικές ιδέες και αποτελέσματα σε επίπεδο ROI και να μιλήσουμε για τις λύσεις και την αποτελεσματικότητα που μπορεί να προσφέρει το μέσο για τις ελληνικές επιχειρήσεις.


Τα πλεονεκτήματα του Skype σαν διαφημιστικό μέσο

adb: Γιατί να επιλέξει ένας διαφημιζόμενος την προβολή σε αυτό;

Τα πλεονεκτήματα του SKYPE συνοψίζονται στα παρακάτω 4 βασικά σημεία:
• Ευρεία κάλυψη του δυναμικού κομματιού της Ελληνικής Κοινωνίας, με περισσότερους από 1,5 εκατομμύρια χρήστες στην Ελλάδα και με εντυπωσιακούς χρόνους παραμονής στην εφαρμογή, όπως τα έχουμε δει από τα παγκόσμια στοιχεία χρήσης.
• Στοχευμένη επικοινωνία βάσει των δημογραφικών στοιχείων του κάθε επισκέπτη που συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση της αποτελεσματικότητας της επικοινωνίας των διαφημιζόμενων.
• Δυνατότητα διαλόγου και δημιουργία engagement με τους καταναλωτές με δημιουργικές προτάσεις που ακολουθούν τον τρόπο πλοήγησης του χρήστη και ενσωματώνουν τα χαρακτηριστικά και την αμεσότητα της επικοινωνίας που είναι χαρακτηριστικά του ίδιου του μέσου.
• Μετρήσιμα αποτελέσματα, σε επίπεδο παράδοσης και απόδοσης καμπανιών αλλά και παραδοσιακών marketing metrics τα οποία καταγράφονται με τη χρήση εργαλείων μέτρησης post campaign effectiveness και υποστηρίζονται στο σύνολο των μέσων της Microsoft και της Thinkdigital.