Vytautas Paukštys, CEO Eskimi: Οι πρωτοπόροι πάντα κερδίζουν

O Vytautas Paukštys, CEO της Eskimi, καθώς και ο Θοδωρής Αβραµίδης, Business Development Director της Fast River για την Eskimi, παραχώρησαν µια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης για τις in-game διαφηµίσεις, τις σύγχρονες µορφές της και το µέλλον της όσον αφορά την εξέλιξη της τεχνολογίας και τη δηµιουργία του µεγαλεπήβολου Metaverse.
Γράφει ο Χρήστος Λογαράς
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη των in-game διαφηµίσεων για τα brands;
Vytautas Paukštys: Η κόπωση του κοινού όσον αφορά τις διαφηµίσεις, µειώνει την αποτελεσµατικότητα της επένδυσης σε αυτές, και έτσι τα brands αναζητούν τρόπους να µεταδώσουν τα µηνύµατά τους µε ελκυστικούς αλλά όχι παρεµβατικούς τρόπους. Η ενσωµάτωση των διαφηµίσεων σε ένα παιχνίδι (In-game ads) επιτρέπει ακριβώς αυτό. Μάλιστα, τα brands θέλουν να αλληλεπιδρούν µε το κοινό µε ασυνήθιστους τρόπους. Οι πρωτοπόροι κερδίζουν πάντα τραβώντας τα περισσότερα βλέµµατα. Οι εν λόγω διαφηµίσεις έχουν υψηλά ποσοστά θέασης, πράγµα που σηµαίνει ότι το κοινό-στόχος σχεδόν εγγυηµένα θα έρθει σε επαφή µε τη διαφήµιση. Τα In-game ads προσφέρουν, επίσης, καλύτερη εµπειρία τόσο στους παίκτες όσο και στους διαφηµιζόµενους, καθώς οι πρώτοι συνεχίζουν το παιχνίδι τους απρόσκοπτα, ενώ οι δεύτεροι µεταδίδουν το µήνυµά τους οικονοµικά και αξιόπιστα σε ένα πολύτιµο γι’ αυτούς κοινό.
Πέρυσι η Eskimi ανακοίνωσε τη συνεργασία της µε την Anzu. Θα µπορούσατε να µοιραστείτε τις σκέψεις σας για τους στόχους και τις ευκαιρίες αυτής της συνεργασίας;
Vytautas Paukštys: Η Eskimi συνεργάζεται µε όλες τις κορυφαίες εταιρείες που ασχολούνται µε την ενσωµατωµένη αλληλεπίδραση στα παιχνίδια, όπως η Anzu, η Admix και άλλες. Όσον αφορά την Anzu, η εν λόγω συνεργασία µας επιτρέπει να εισάγουµε νέες µορφές διαφήµισης σε premium παιχνίδια σε παγκοσµίους διαφηµιζόµενους παγκοσµίως. Η Anzu προσφέρει banners συνδυαστικής προβολής βάσει των στάνταρντ του IAB ή διαφηµίσεις τύπου video, αλλά και πακέτα χορηγιών για ειδική προβολή µέσα στα παιχνίδια. Οι δυνατότητες βελτιστοποίησης, µέτρησης και στόχευσης ανταποκρίνονται στα παγκόσµια πρότυπα της Eskimi, καθιστώντας αυτήν τη συνεργασία µια εξαιρετική πρόταση.
Πιστεύετε ότι το στερεότυπο ηλικίας και φύλου ενός gamer έχει πραγµατικά καταρριφθεί από την οπτική γωνία των brands; Πιστεύετε ότι µπορούν να προσεγγίσουν παίκτες «κάθε είδους»;
Vytautas Paukštys: Η προσέγγισή µας εστιάζει σε τύπους χαρακτήρων και όχι στην κλασική δηµογραφική στόχευση. Κάθε brand επιθυµεί να στοχεύσει συγκεκριµένες προσωπικότητες και ανθρώπους. Αν πάρουµε το παράδειγµα της εταιρείας Telecom, η εν λόγω εταιρεία δεν ενδιαφέρεται για την ηλικία του κοινού αλλά για το ARPU (µέσος όρος εσόδων ανά χρήστη), την κατανάλωση των δεδοµένων και τις υπηρεσίες που χρησιµοποιούν οι χρήστες. Γι’ αυτό έχουµε δηµιουργήσει αυτά τα ιδιαίτερα είδη κατηγοριοποίησης κοινού και τους τύπους χαρακτήρων για επιχειρήσεις πάνω στις τηλεπικοινωνίες, όπως χρήστες ανά κατανάλωση δεδοµένων, χρήστες που χρησιµοποιούν περισσότερες από µία κάρτες SIM, χρήστες που εγκατέλειψαν έναν συγκεκριµένο πάροχο ή που χρησιµοποιούν διαφορετικούς παρόχους για τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και σταθερού δικτύου. Όλα αυτά δηµιουργούν µια πολύ πιο αναλυτική στόχευση και επιτυγχάνουν τους στόχους µάρκετινγκ του πελάτη. Η ίδια στρατηγική µπορεί να επεκταθεί και σε άλλα brands.
Τον Οκτώβριο, ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε την ανάπτυξη του Metaverse. Ποιες είναι οι ευκαιρίες και οι απειλές για την αγορά στον virtual κόσµο; Ποια είναι τα σχέδια της Eskimi για το Meta;
Vytautas Paukštys: Πιστεύω ότι µέχρι στιγµής, ο σχεδιασµός του metaverse βρίσκεται σε πρώιµο στάδιο, και για να γίνει πραγµατικότητα, η τεχνολογία πρέπει να εξελιχθεί περαιτέρω. Το Metaverse έχει µετατραπεί σε ένα είδους τσιτάτο για τα πρωτοσέλιδα, αλλά για την ώρα παραµένει ένα µεγαλεπήβολο σχέδιο. Το 3D gaming ήταν πάντα εδώ, αλλά τώρα µετονοµάστηκε σε metaverse. Όλες οι άλλες συνιστώσες χρήσης του metaverse περιορίζονται λόγω της µη αρκετά εξελιγµένης τεχνολογίας. Αν κάποιος περάσει µία ώρα φορώντας τα oculus (σ.σ. συσκευή VR), θα καταλάβει τι εννοώ. Πάντως, θα είναι συναρπαστικό να δούµε την Apple να εισέρχεται σύντοµα σε αυτήν την αγορά µε τα προϊόντα της. Εµείς ως εταιρεία τεχνολογίας διαφηµίσεων ακολουθούµε τις τάσεις, παρακολουθούµε πού δαπανούν το χρόνο τους οι χρήστες και προσπαθούµε να δηµιουργήσουµε τεχνολογίες που επιτρέπουν στα brands να προσεγγίσουν τους καταναλωτές. Όλα ξεκίνησαν στο διαδίκτυο, µετά στα κινητά, η τρέχουσα τάση επεκτείνεται σε παιχνίδια, στην ψηφιακή διαφήµιση εκτός σπιτιού, στο χώρο του connected advertising. Η Eskimi βρίσκεται ήδη σε όλους αυτούς τους χώρους, ενώ η επόµενη στάση της είναι τα εικονικά 3D περιβάλλοντα.
Κατά τη γνώµη σας, το Metaverse θα µπορούσε να φέρει επανάσταση στη διαφήµιση;
Vytautas Paukštys: Οι ενσωµατωµένες διαφηµίσεις στα παιχνίδια αποτελούν ένα δυναµικό ξεκίνηµα και πιστεύω πως σε λίγο θα αρχίσουµε να βλέπουµε όλο και περισσότερες. Ξεκίνησαν από τα παιχνίδια, γιατί σε αυτά δίδεται ο περισσότερος χρόνος. Όταν θα δούµε επένδυση χρόνου και σε άλλα περιβάλλοντα, η διαφήµιση θα ακολουθήσει.
Θέλετε να µας πείτε δυο λόγια για τη συνεργασία σας µε τη Fast River στην Ελλάδα;
Vytautas Paukštys: Η Fast River αποτελείται από µια οµάδα έµπειρων επαγγελµατιών που κατανοούν πολύ καλά τη διαφηµιστική αγορά στην Ελλάδα. Ακολουθούν προσεκτικά τις παγκόσµιες τάσεις στο AdTech, γνωρίζουν τις ανάγκες των brands, κατανοούν την τεχνολογία και µπορούν να συνδέσουν όλα αυτά µαζί σε µια ισχυρή πρόταση που δηµιουργεί αξία σε πελάτες και επιχειρήσεις. Η συνεργασία µας εκτείνεται πέρα από την αντιπροσώπευση της πλατφόρµας Eskimi στην Ελλάδα: συνδηµιουργούµε νέα προϊόντα για την αγορά.
.jpg)
Θοδωρής Αβραµίδης, Business Development Director της Fast River για την Eskimi DSP
Θα µπορούσατε να αναφέρετε κάποια brands µε τα οποία συνεργάζονται η Eskimi και η Fast River, που επενδύουν στις ενσωµατωµένες διαφηµίσεις στα παιχνίδια;
Θοδωρής Αβραµίδης: To in-game advertising αποτελεί κάτι καινούριο για όλες τις αγορές, µε αυτήν της Ελλάδας να αποτελεί την πρώτη όπου η Eskimi, µαζί µε εµάς, τη Fast River, ξεκίνησε µε επιτυχία το λανσάρισµα τέτοιων διαφηµίσεων, σε συνεργασία µε τοπικούς φορείς και διαφηµιζόµενους. Έχουµε πραγµατοποιήσει καµπάνιες µε εταιρεία Τηλεπικοινωνιών για διάφορα brands της, για ηλεκτρονικά προϊόντα καθώς και προϊόντα υψηλής τεχνολογίας όπως και ενεργειακά. Πιστεύουµε ακράδαντα ότι αυτού του είδους οι διαφηµίσεις θα αποτελέσουν µια από τις κορυφαίες µορφές διαφήµισης όσον αφορά την απόδοση για φέτος, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλο τον κόσµο.
Ποια µορφή διαφηµίσεων αποδίδει περισσότερο και ποια πιστεύετε ότι προτιµά περισσότερο ο χρήστης;
Θοδωρής Αβραµίδης: Τα format στο in game advertising είναι ανάλογα µε αυτά στο display advertising. Έτσι, όλα τα βασικά µεγέθη που ορίζει ο IAB υποστηρίζονται, µε τη διάσταση 300x250 να αποδίδει καλύτερα λόγω του διαθέσιµου traffic. ∆εδοµένου ότι οι εν λόγω διαφηµίσεις εµφανίζονται και αναµιγνύονται µε τα παιχνίδια, τα ποσοστά θέασής τους αναµένονται υψηλά. Μάλιστα, έχουµε πετύχει πολύ εντυπωσιακούς αριθµούς στις πρώτες µας καµπάνιες, µε τα ποσοστά θέασης να φτάνουν ακόµα και το 99%! Άλλη µια διαθέσιµη µορφή είναι τα video, τα οποία έχουν µικρή διάρκεια (4 δευτερόλεπτα) και είµαστε ενθουσιασµένοι που σε λίγο καιρό θα προχωρήσουµε στην ενσωµάτωση και τέτοιας µορφής διαφηµίσεων στα παιχνίδια. Όσον αφορά τους gamers, όσο πιο εγγενής είναι µια διαφήµιση στο παιχνίδι, τόσο καλύτερο γι’ αυτούς.