To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

CAEA: Οι άριστοι των Εταιρικών Σχέσεων

CAEA: Οι άριστοι των Εταιρικών Σχέσεων
CAEA: Οι άριστοι των Εταιρικών Σχέσεων

Καθώς βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την Τελετή Απονομής των Corporate Affairs Excellence Awards, η Δήμητρα Δασκαλάκη, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων Metro AEBE, η Σίσσυ Ηλιοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας Ομίλου Coca Cola Hellenic Bottling Company, και ο Ιωάννης Νίνος, Managing Director Ninos & Associates Financial Advisors & Insurance Brokers, εκπροσωπώντας τον ΤΕΥΠ της ΕΕΔΕ, παρουσιάζουν στο adbusiness το θεσμό και τη διοργάνωση.

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Πώς ξεκίνησαν τα Corporate Affairs Excellence Awards, σε ποια διοργάνωση βρισκόμαστε σήμερα και ποιοι είναι οι συντελεστές της προσπάθειας;


O Τομέας Εταιρικών Υποθέσεων της ΕΕΔΕ (Corporate Affairs) εγκαινίασε το θεσμό των Corporate Affairs Excellence Awards το 2012, φιλοδοξώντας να αναδείξει τις βέλτιστες πρακτικές εταιρικών σχέσεων που σχεδιάζουν και υλοποιούν στη χώρα μας οργανισμοί, εταιρείες δημοσίων σχέσεων, φορείς ή επιχειρήσεις. Σε μια αναμφισβήτητα ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την επιχειρηματικότητα στη χώρα μας και λαμβάνοντας υπόψη τις συνεχείς εξελίξεις και αλλαγές που συντελούνται σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, ο βαθμός επιρροής των κοινωνικών εταίρων διαφοροποιείται και ο ρόλος των εταιρικών υποθέσεων αποκτά σημαντική βαρύτητα μέσα στην επιχείρηση. Ο συνδυασμός διαφορετικών παραγόντων, όπως η μείωση των κονδυλίων για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών, η αύξηση της σημασίας της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, η αναδιαμόρφωση των παραγόντων που επηρεάζουν ή δυνητικά μπορεί να επηρεάσουν την επιτυχή λειτουργία και βιωσιμότητα ενός οργανισμού, αλλά και η τάση που σημειώνεται διεθνώς για μεγαλύτερη επένδυση στην εταιρική φήμη, καθιστούν επιβεβλημένη την οργανική παρουσία τομέα των Εταιρικών Υποθέσεων για μια επιχείρηση, ενώ αναδεικνύουν το ρόλο του στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την παρατεταμένη οικονομική και κοινωνική κρίση που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία έξι χρόνια και τις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί τόσο για τη λειτουργία μια επιχείρησης όσο και για τις προσδοκίες των ενδιαφερόμενών μερών της, έχουν οδηγήσει στο να κριθεί σε πολλές περιπτώσεις η επιτυχής ή μη παρουσία και πορεία μιας επιχείρησης από την εφαρμογή πρακτικών και ανάληψη πρωτοβουλιών που εντάσσονται στο ευρύτερο φάσμα των εταιρικών υποθέσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η φετινή διοργάνωση των βραβείων, που είναι η τρίτη που υλοποιείται, αποκτά ολοένα και πιο βαρύνουσα σημασία, μιας και είναι σημαντικό να αναδεικνύονται οι βέλτιστες πρακτικές που επιβραβεύουν την προσπάθεια στις μέρες μας, αλλά εξίσου σημαντικό να ανοίγονται και οι ορίζοντες σε άλλους οργανισμούς για υλοποίηση παρόμοιων πρωτοβουλιών που μπορεί να έχουν ανάγκη. Η διοργάνωση αποτελεί μια πρωτοβουλία του
Τομέα Εταιρικών Υποθέσεων της ΕΕΔΕ και εκτός από τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής, συμμετέχουν εθελοντικά και άλλα απλά μέλη του τομέα.

adb: Σε ποιους θα λέγατε πως απευθύνονται τα Corporate Affairs Excellence Awards και ποιοι είναι οι στόχοι του θεσμού;

Τα βραβεία απευθύνονται σε όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και εφαρμόζουν πλάνο στρατηγικής επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων, δράσεις υπεύθυνης συμπεριφοράς και επιχειρηματικότητας, αναπτύσσουν ενεργό διάλογο με τα ΜΜΕ και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη τους, καταρτίζουν πλάνα επικοινωνίας για τη διαχείριση κρίσεων, προγράμματα εσωτερικής επικοινωνίας, εφαρμόζουν καινοτόμους και αποτελεσματικές ενέργειες στα Social Media κ.ά. και πιστεύουν ότι οι ενέργειες και τα προγράμματα που υλοποίησαν είναι ιδιαίτερα επιτυχημένες και αποτελεσματικές και αξίζει να αναδειχθούν σε βέλτιστες πρακτικές. Στα βραβεία μπορούν, επίσης, να συμμετάσχουν θεσμικοί φορείς, δημόσιοι οργανισμοί, φοιτητές, ΜΚΟ, αλλά και εταιρείες δημοσίων σχέσεων που θέλουν να παρουσιάσουν τα καλύτερα cases που έχουν σχεδιάσει και υλοποιήσει για λογαριασμό των πελατών τους. Με το θεσμό των βραβείων επιδιώκουμε:
• Να αναδείξουμε τη σημασία των εταιρικών υποθέσεων στη σύγχρονη επιχειρηματική πρακτική, αλλά και την αξία που αποδίδει σε έναν οργανισμό όταν αποτελεί μέρος της κύριας επιχειρηματικής στρατηγικής,
• Να παρουσιάσουμε καινοτόμους πρακτικές, εργαλεία και μεθοδολογίες που αναπτύχθηκαν με επιτυχία από επαγγελματίες του χώρου, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση μιας πιο τεχνοκρατικής προσέγγισης του τομέα,
• Να δημιουργήσουμε ένα σταθερό σημείο αναφοράς, συνάντησης, ανταλλαγής απόψεων για όλων των στελεχών της αγοράς από τον ιδιωτικό, αλλά και τον δημόσιο τομέα και, τέλος,
• Να συμβάλλουμε και μέσα από αυτά τα βραβεία στην περαιτέρω εξέλιξη και αναβάθμιση του συγκεκριμένου τομέα και των στελεχών του.

adb: Ποιοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη φετινή διοργάνωση και μέχρι πότε μπορούν να υποβάλουν την υποψηφιότητά τους;

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, στη φετινή διοργάνωση μπορούν να συμμετάσχουν στελέχη εταιρειών, επαγγελματίες, φοιτητές, ερευνητές, ακαδημαϊκοί του χώρου της Επικοινωνίας και των Εταιρικών Υποθέσεων, που έχουν να παρουσιάσουν καινοτόμους πρακτικές, εργαλεία και μεθοδολογίες που ανέπτυξαν και θα ήθελαν να τις μοιραστούν και να τις αναδείξουν στο ευρύ κοινό. Οι δράσεις που θα παρουσιαστούν για να διαγωνισθούν, θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί από 1/1/2015 έως 31/12/2015. Η τελευταία προθεσμία υποβολής υποψηφιότητας για τα βραβεία είναι η Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016.

adb: Μέσα από ποια διαδικασία θα προκύψουν οι τελικοί νικητές;

Η αδιαβλητότητα, η εγκυρότητα και η αντικειμενικότητα είναι οι βασικότερες αξίες αυτού του θεσμού. Για το λόγο αυτό, έχουμε δημιουργήσει δύο επίπεδα στη διαδικασία αξιολόγησης, που και στα δύο βασικό χαρκτηριστικό αποτελεί η πολυσυλλεκτικότητα αλλά και συνάμα η διαφορετικότητα των μελών των επιτροπών που τις απαρτίζουν.
• Στην πρώτη φάση, κατά την οποία εξετάζεται εάν οι υποψηφιότητες πληρούν τα τυπικά κριτήρια συμμετοχής και ανταποκρίνονται στο πνεύμα και πλαίσιο της αντίστοιχης κατηγορίας (η πρώτη φάση της αξιολόγησης γίνεται από την Επιτροπή Νομιμοποίησης).
• Η δεύτερη φάση, κατά την οποία αξιολογούνται και βαθμολογούνται οι συμμετοχές εκείνες οι οποίες προκρίθηκαν από την πρώτη φάση αξιολόγησης (η δεύτερη φάση της αξιολόγησης γίνεται από την Επιτροπή Αξιολόγησης).

Και οι δύο επιτροπές αποτελούνται από επτά μέλη και για τη σύστασή της καλούνται έγκριτοι ακαδημαϊκοί, στελέχη επικοινωνίας και εταιρικών υποθέσεων, αλλά εκπρόσωποι φορείς της αγοράς όπως ο ΣΕΒ, ο ΣΔΕ, η ΕΔΕΕ και η ΕΕΔΕ.

adb: Τι θεωρείτε πως προσφέρει η διάκριση αλλά και η συμμετοχή αυτή καθεαυτή στο θεσμό; Γιατί να δηλώσει κάποιος συμμετοχή στα Corporate Affairs Excellence Awards;


Όπως έχει ήδη τονιστεί, η εφαρμογή πρακτικών και η ανάληψη πρωτοβουλιών από έναν οργανισμό, που εντάσσονται στο ευρύτερο φάσμα των Εταιρικών Υποθέσεων, μπορεί να καθορίσει σε αρκετές περιπτώσεις και την επιτυχημένη ή μη παρουσία του οργανισμού στον επιχειρηματικό στίβο. Πολύ σοβαρά εταιρικά θέματα, όπως της στρατηγικής επικοινωνίας, της εσωτερικής επικοινωνίας, της προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, της χρήσης και εκμετάλλευσης των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, των σχέσεων με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τη διαχείριση κρίσεων, τις δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, την καινοτομία, την έρευνα και τον προγραμματισμό και πολλά άλλα, που εντάσσονται στο ευρύτερο φάσμα των εταιρικών υποθέσεων, αποτελούν πλέον βασικούς πυλώνες της στρατηγικής ανάπτυξης των πραγματικά σύγχρονων εταιρειών. Αυτή καθεαυτή και μόνο η συμμετοχή στο θεσμό των Corporate Affairs Excellence Awards δίνει τη δυνατότητα στους οργανισμούς που συμμετέχουν να αναδείξουν τις βέλτιστες πρακτικές τους, να μοιραστούν εμπειρίες και γνώσεις με τους καλύτερους, να επικοινωνήσουν το όραμά τους με την ευρύτερη επιχειρηματική κοινότητα, να ενεργοποιήσουν ακόμη περισσότερο τα στελέχη τους αναδεικνύοντας τη δουλειά τους και τα ταλέντα τους, να αναπτύξουν την κουλτούρα του συναγωνισμού με τους κορυφαίους και να δώσουν, κυρίως εσωτερικά στον οργανισμό τους, πραγματικά την αίσθηση της συμμετοχής των ανθρώπων τους στην ανάπτυξη, στην εξέλιξη και, εν γένει, στο κοινωνικό αποτύπωμα του οργανισμού. Η διάκριση πραγματικά μπορεί να τοποθετήσει τον οργανισμό σε ηγετική θέση μεταξύ των κορυφαίων που συναγωνίζονται. Να αναδείξει, να επιβραβεύσει και να πιστοποιήσει τις βέλτιστες πρακτικές και να δώσει στον οργανισμό και τα στελέχη του την ικανοποίηση ότι μέσα στις ιδιαίτερα δύσκολες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που βιώνει η χώρα, η σοβαρή και συστηματική προσπάθεια με όραμα αναγνωρίζεται.

adb: Υπάρχει αυτή τη στιγμή κάτι ανακοινώσιμο για την Τελετή Απονομής των βραβείων;

Η Τελετή Απονομής των Corporate Affairs Excellence Awards του Τομέα Εταιρικών Υποθέσεων (ΤΕΥΠ) της ΕΕΔΕ θα γίνει την Τρίτη 29 Μαρτίου στην «Αίγλη» Ζαππείου (Αίθουσα Πρωτέας) και οι εταιρείες που ενδιαφέρονται μπορούν ακόμη να καταθέσουν τις υποψηφιότητές τους για συμμετοχή στις διάφορες κατηγορίες μέχρι τις 26/2.


Οι κατηγορίες

adb: Ποιες είναι ακριβώς οι κατηγορίες των βραβείων; Υπάρχει κάποια αλλαγή ή προσθήκη στη φετινή διοργάνωση;


Τα Corporate Affairs Excellence Awards καλύπτουν τις παρακάτω κατηγορίες:
• Εταιρική Επικοινωνία (Corporate and Business Communications)
• Εταιρεία και Συμμέτοχοι (Stakeholder Engagement)
• Εσωτερική Επικοινωνία (Internal Communications)
• Έμμεση επικοινωνία προϊόντος/υπηρεσίας (Brand P.R.)
• Δημόσιες Σχέσεις και Κοινωνική Διαμεσολάβηση (Public Affairs & Lobbying)
• Καλύτερη Χρήση των Social Media (Best Use of Social Media)
• Σχέσεις με MME (Media Relations)
• Επικοινωνιακή Διαχείριση Θεμάτων ή Κρίσης (Issue / CrisisManagement)
• Πρόγραμμα / Δράση ΕΚΕ
• Δράση/Πρόγραμμα Χαμηλού Κόστους (LowBudget)

Επίσης, φέτος θα δοθούν και 3 ειδικές διακρίσεις ως εξής:
• Καλύτερη χρήση δεικτών επίδοσης (KPIs)
• Καινοτομία στην Επικοινωνία
• Έρευνα και Προγραμματισμός (Research&Planning)

(Περισσότερες πληροφορίες και αναλυτικές οδηγίες για το περιεχόμενο κάθε κατηγορίας μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα των βραβείων www.caea-eede.gr.)