To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Beetroot: Πιστεύουμε στις συνέργειες με θετικό πρόσημο

Beetroot: Πιστεύουμε στις συνέργειες με θετικό πρόσημο
H ομάδα της Beetroot για τις διακρίσεις στα Ermis Αwards, το απαιτητικό project για το rebranding της ΔΕΗ, τη φιλοσοφία της αλλά και τα σχέδιά της για το άμεσο μέλλον.

Η Beetroot κατόρθωσε για ακόμη μια χρονιά να κατακτήσει την κορυφαία διάκριση στην κατηγορία Design των Ermis Awards. Τι σημαίνει για την εταιρεία αυτή η βράβευση, η οποία ήρθε μέσα σε αυτή την ιδιαίτερη συγκυρία;

Για την ομάδα της Beetroot, κάθε βράβευση έχει ξεχωριστή σημασία, αφενός γιατί, ως το απόσταγμα μιας καθημερινής συλλογικής προσπάθειας, επιβεβαιώνει το θετικό αποτέλεσμα της δουλειάς μας και, αφετέρου, γιατί θέτει νέα όρια και προκλήσεις για τη συνέχιση της πορείας μας. Στα 20 χρόνια ύπαρξης του γραφείου μας, έχουμε μάθει ότι το ίδιο το δημιουργικό μας ταξίδι ως ομάδα είναι εξίσου (ή και περισσότερο) σημαντικό με την επίτευξη των στόχων μας ως εταιρεία. Έχουμε μάθει να εκτιμούμε την καθημερινότητα και να απολαμβάνουμε τις σχέσεις που δημιουργούνται εντός της ομάδας μας αλλά και με τους συνεργάτες μας και ευρύτερα με την κοινότητα της επικοινωνίας. Στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, οι διαπιστώσεις αυτές αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Και βέβαια, η βράβευση ενός έργου έχει πάντα σαν θεμέλιο την εμπιστοσύνη των πελατών και συνεργατών μας, που μας δίνει πλήρη δημιουργική ελευθερία για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.



Κατακτήσατε το Grand Ermis της ενότητας για το rebranding της ΔΕΗ. Ποιες προκλήσεις έκρυβε η αλλαγή της εικόνας ενός τόσο μεγάλου οργανισμού και ενός τόσο εδραιωμένου -και όσον αφορά το λογότυπό του- brand στην ελληνική αγορά;

Η μακρόχρονη πορεία της ΔΕΗ διέπεται από διαχρονικές αξίες τις οποίες μοιράζονται οι πολίτες/πελάτες της. Τα στοιχεία που συνθέτουν την προϋπάρχουσα ταυτότητα αποτελούν αναμφίβολα μέρος της κληρονομιάς της - σχεδιαστικά, αλλά και στον τρόπο που το ευρύ κοινό της χώρας έχει συνδέσει αδιάρρηκτα το brand ΔΕΗ με πολύ συγκεκριμένες οπτικές αναπαραστάσεις. Συνεπώς, η ανάγκη για τολμηρή αλλαγή έπρεπε να συνυπάρξει με το σεβασμό στο παρελθόν. Επιλέξαμε να αναγνωρίσουμε και να αξιοποιήσουμε αυτή την κληρονομιά και να φέρουμε την εικόνα της ΔΕΗ στο σήμερα, διατηρώντας εκείνα τα εικαστικά στοιχεία που είναι πλέον συνώνυμα με το brand. Η πρόκληση ήταν να πετύχουμε τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στην ιστορική συνέχεια και την ουσιαστική ανανέωση. Κρίνοντας από τη θερμή υποδοχή και ευρεία αποδοχή της νέας ταυτότητας, φαίνεται ότι το πετύχαμε.

Ποιος ήταν ο στόχος σας για το rebranding της ΔΕΗ; Πού δώσατε ιδιαίτερο βάρος;

Ο βασικός στόχος, όπως προαναφέρθηκε, ήταν να πετύχουμε μια ουσιαστική ανανέωση της οπτικής ταυτότητας της ΔΕΗ, να δημιουργήσουμε την εικόνα που θα συνοδεύσει τη ΔΕΗ στο μέλλον, χωρίς να απορρίπτει ή να αγνοεί το παρελθόν και την κληρονομιά της. Σχεδιαστικά, διαχειριστήκαμε το rebranding με δύο μεγάλες αλλαγές και πολλές μικρές. Η πλάγια κλίση του λογοτύπου άλλαξε, καθώς σήμερα ο συμβολισμός της δυναμικής και της ταχύτητας δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Το σύμβολο του κεραυνού, αν και χαραγμένο στο DNA της ΔEH αλλά και στη συνείδηση του κοινού ως γνώριμο στοιχείο, είχε καταστεί ανεπίκαιρο από την υπερβολική χρήση και τη μονοδιάστατη απεικόνιση της ηλεκτρικής ενέργειας, και γι’ αυτό καταργήθηκε. Ο νέος λογότυπος διαθέτει μια σύγχρονη αλλά και διαχρονική τυπογραφική φόρμα, επανασχεδιασμένη με προσοχή στις λεπτομέρειες, ώστε να ξεπερνά τα όρια της γραφής και να λειτουργεί ως σύμβολο άμεσα αναγνωρίσιμο από όλους. Ο κύκλος, ένα σχήμα που συμβολίζει την έλικα, τον ήλιο και την αέναη κίνηση και προϋπήρχε στο αρχικό σήμα του 1950, κάνει το νέο σήμα αναγνωρίσιμο και εύκολο στη χρήση του. Στα σημεία που προηγουμένως ο κεραυνός διαπερνούσε τον κύκλο, τώρα υπάρχει η εναλλαγή των εταιρικών χρωμάτων. Το χρωματικό αυτό δίπολο συμβολίζει τη διττή ιδιότητα της ΔΕΗ ως εγγυητής σταθερότητας και ταυτόχρονα δύναμη πρωτοπορίας και καινοτομίας. Τα δύο ημικύκλια που διαρκώς αλληλοσυμπληρώνονται, ενισχύουν την αίσθηση της αέναης κίνησης και της μετάβασης στη νέα εποχή. Τέλος, δώσαμε μεγάλη βαρύτητα στη δημιουργία ενός πλήρους και ολοκληρωμένου συστήματος οπτικής ταυτότητας, που περιλαμβάνει την τυπογραφία, χρώματα, φόντα ενέργειας, σχήματα-φόρμες και εικονίδια ως σχεδιαστικά στοιχεία-εργαλεία.


Ποιες άλλες δουλειές βραβεύθηκαν; Ποια στοιχεία θεωρείτε πως οδήγησαν στις διακρίσεις;

Βραβεύτηκε το έργο μας για την εταιρεία Qualita Unica, που δραστηριοποιείται στον κλάδο του premium coffee roasting. Χρησιμοποιήσαμε εικονογραφήσεις για να εκφράσουμε την εμπειρία της απόλαυσης του καλού καφέ. Η εικονογράφηση είναι μια «γλώσσα» που προσφέρεται για την άμεση και αποτελεσματική επικοινωνία εμπειριών και συναισθημάτων που δεν αποδίδονται πάντοτε τόσο καλά λεκτικά. Ακόμα ένα project που αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα και απόδειξη ότι το καλύτερο αποτέλεσμα προκύπτει όταν δουλεύουμε στο πλαίσιο μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τους πελάτες/συνεργάτες μας, που έχουν πίστη στο δημιουργικό μας όραμα και μας δίνουν τον χώρο να το αναπτύξουμε στον μέγιστο βαθμό.

Ποια είναι η γενικότερη φιλοσοφία της Beetroot όσον αφορά το design και την οπτική επικοινωνία; Τι κάνει την εταιρεία να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό;

Η Beetroot είναι ένα πολυβραβευμένο δημιουργικό γραφείο με παγκόσμιο πελατολόγιο, που παρέχει σχεδιαστικές υπηρεσίες και λύσεις σε πολύπλευρες προκλήσεις οπτικής (και όχι μόνο) επικοινωνίας. Η προσέγγισή μας στο σχεδιασμό επικοινωνίας αμφισβητεί τους κανόνες, καταργεί τους περιορισμούς και προάγει το πνεύμα ομαδικότητας. Με βάση τη Θεσσαλονίκη, αλλά και με γραφεία σε Αθήνα και Λονδίνο, παράλληλα με τις αναθέσεις των πελατών μας οραματιζόμαστε, δημιουργούμε και αναπτύσσουμε διάφορα self-initiated projects, με τα οποία έχουμε ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο. Συνδυάζουμε χρώματα, σχήματα και ιδέες, για να δημιουργήσουμε έργα γεμάτα νόημα, για να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους και, φυσικά, για να απολαμβάνουμε αυτό που κάνουμε. Σε κάθε project, η αποστολή μας είναι να ανακαλύπτουμε, να δημιουργούμε και να αναπτύσσουμε την ταυτότητα μιας εταιρείας, υπηρεσίας ή προϊόντος και στη συνέχεια να την επικοινωνούμε με τρόπους που να την καθιστούν μοναδική, αναγνωρίσιμη και να την καθιερώνουν στο ευρύτερο δυνατό ακροατήριο.


Ποια είναι τα σχέδια της beetroot για τη συνέχεια;

Τα τελευταία χρόνια έχουμε επενδύσει σε ένα ευρύτερο σχέδιο ανάπτυξης που περιλαμβάνει την αναστήλωση ενός ιστορικού κτιρίου στο παλιό εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Αυτό ξεκίνησε από μια δική μας ανάγκη να δημιουργήσουμε έναν προσωπικό χώρο-χρόνο ανοιχτό στο τυχαίο και στο αναγκαίο. Ένα μέρος που υποδέχεται οπτικές, απτικές, οσφρητικές και γευστικές εκφράσεις δημιουργικότητας. Ένα τρισδιάστατο αστείρευτο πλαίσιο, όπου τα αντικείμενα και τα γεγονότα εκδηλώνονται και λαμβάνουν χώρα/χώρο εν σχέσει μεταξύ τους και με τον παρατηρητή/συμμετέχοντα. Το νέο κτίριο της Beetroot θα στεγάσει τους χώρους εργασίας της ομάδας μας και, παράλληλα, θα αποτελέσει ένα χώρο τέχνης, πολιτισμού και κοινωνικής συνάντησης. Υλοποιείται ήδη η δημιουργία εκθεσιακού χώρου που θα στεγάσει τόσο δικά μας project όσο και μελλοντικές συνεργασίες και εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις, πωλητηρίου αντικειμένων design, co-working space, καθώς και του πρώτου branded “Yiayia and friends” store με ελληνικά διατροφικά προϊόντα και αντικείμενα design. Έχουμε επιλέξει συνειδητά να διατηρήσουμε την έδρα μας στη Θεσσαλονίκη, και με το εγχείρημα του νέου κτιρίου οικοδομούμε ένα δυναμικό «οικοσύστημα», που ελπίζουμε ότι θα συμβάλει στην αρχιτεκτονική, κοινωνική και πολιτιστική αναβάθμιση της περιοχής και της πόλης μας.

Πώς ήταν η συνεργασία με την DDB για το rebranding της ΔΕΗ;

Η ομαδικότητα και η συνεργατική δουλειά αποτελούν δομικά στοιχεία της προσέγγισης της Beetroot, και αυτό δεν περιορίζεται μόνο στο εσωτερικό της ομάδας μας. Πιστεύουμε στις συνέργειες με θετικό πρόσημο, που επιτρέπουν να αναπτυχθούν δημιουργικές δυνάμεις μεγαλύτερες από ό,τι θα συνέβαινε αν όλοι δουλεύαμε μεμονωμένα. Ήταν χαρά μας που η DDB μας εμπιστεύτηκε για να διαχειριστούμε από κοινού ένα έργο με το μέγεθος και τη βαρύτητα του rebranding της ΔΕΗ, και πιστεύουμε ότι το αποτέλεσμα μας δικαίωσε όλους, καθώς αξιοποιήθηκαν στο μέγιστο τα δυνατά στοιχεία και των δύο εταιρειών.