To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Cannes 2015: Οι Κορυφαίοι της Δημιουργικότητας

Cannes 2015: Οι Κορυφαίοι της Δημιουργικότητας
Cannes 2015: Οι Κορυφαίοι της Δημιουργικότητας


Επιμέλεια: ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ


Πραγματοποιήθηκε και φέτος, στις Κάννες της Γαλλίας και το διάστημα 21 με 27 Ιουνίου, το 62ο Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών, Cannes Lions International Festival of Creativity, στη διάρκεια του οποίου απονεμήθηκαν τα βραβεία Cannes Lions στις κορυφαίες δουλειές που παρουσιάστηκαν τη χρονιά που πέρασε. Συνολικά, περισσότερες από 360.000 ήταν οι συμμετοχές σε 17 κατηγορίες, που ήταν οι ακόλουθες: Branded Content and Entertainment, Design, Film Craft, Media, PR, Promo and Activation, Cyber, Film, Grand Prix for Good, Outdoor, Product Design, Titanium and Integrated, Direct, Grass Lion, Mobile, Press, Radio και Creative Effectiveness.

Agency of the Year
Από την πλευρά των εταιρειών, η μεγάλη κερδισμένη της φετινής διοργάνωσης ήταν η ψηφιακή εταιρεία R/GA, η οποία σημείωσε τις καλύτερες επιδόσεις της και αναδείχτηκε σε Agency of the Year.

Συνολικά, απέσπασε 33 αγαλματίδια, συμπεριλαμβανομένων 8 Cyber Lions και 11 Mobile Lions, ενώ ο founder, chairman και CEO Bob Greenberg, κατέκτησε το Lion of St. Mark για τα επιτεύγματά της ζωής του. Μεταξύ των πιο επιτυχημένων έργων που παρουσίασε στο Φεστιβάλ η R/GA ήταν το Love Has No Labels PSA (τη δημιούργησε σε συνεργασία με το Ad Council), η καμπάνια The Pursuit of Equinox και η δουλειά για το Hammerhead Navigation. «Τα τελευταία δυο χρόνια εργαζόμαστε πάνω σε ένα νέο εταιρικό μοντέλο, σχετικό με την επιχειρηματική μεταμόρφωση, την προϊοντική και υπηρεσιακή καινοτομία και τις επικοινωνίες της connected εποχής. Τα 33 Lions που κερδίσαμε φέτος, επιβραβεύουν τη δουλειά που κάναμε στους παραπάνω τομείς» τόνισε ο evp και global chief marketing officer, Daniel Diez. 

Όμιλος της Χρονιάς
Στο πεδίο των Ομίλων, ο WPP αναδείχτηκε για πέμπτη διαδοχική χρονιά σαν ο «Κορυφαίος Μητρικός Όμιλος». Το συγκεκριμένο βραβείο βασίζεται στον συνολικό αριθμό πόντων που συγκέντρωσαν οι εταιρείες οι οποίες ανήκουν στον WPP από 50 και πλέον χώρες στη διάρκεια της εβδομάδας του Φεστιβάλ. Οι Omnicom και Publicis Groupe βρέθηκαν στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή, το Δίκτυο της Ogilvy & Mather (που ανήκει στον WPP) κέρδισε τον τίτλο του Κορυφαίου Δικτύου για τέταρτη συνεχή χρονιά. «Είμαστε ενθουσιασμένοι για την πέμπτη διαδοχική επιτυχία μας στις Κάννες. Το βραβείο αυτό είναι ιδιαίτερο, καθώς αποτελεί μια συλλογική προσπάθεια και αντικατοπτρίζει τη σκληρή δουλειά, το πάθος και τη δέσμευση του κάθε μέλους του ομίλου» τόνισε σχετικά ο CEO M. Sorrell.

Creative Marketer της Χρονιάς
Το βραβείο του Creative Marketer of the Year παρέλαβε η Heineken, με τη διάκρισή της αυτή να έχει γίνει γνωστή από τον Νοέμβριο του 2014. «Το πολύ σημαντικό αυτό βραβείο αποτελεί αναγνώριση της εξαιρετικής δημιουργικής δουλειάς των ανθρώπων και των εταιρειών μας» τόνισε ο president Δυτικής Ευρώπης και global chief marketing officer της Heineken, Alexis Nasard.

Κορυφαίο Δίκτυο η O&M
Τον τίτλο του κορυφαίου Δικτύου της Χρονιάς (Network of the Year) απέσπασε για τέταρτη διαδοχική χρονιά αυτό της Ogilvy & Mather, βασιζόμενο στα 123 Lions που κατέκτησαν οι εταιρείες του. Μεταξύ άλλων, ξεχώρισε το Titanium που κέρδισε η Ogilvy & Mather Buenos Aires, η τρίτη θέση που κατέκτησε η Ogilvy Brasil Sao Paulo στην κατάταξη του Agency of the Year, καθώς και τα 26 Gold Lions σε διάφορες κατηγορίες. «Είμαστε κάτι περισσότερο από ενθουσιασμένοι για τον τίτλο που κερδίσαμε και φέτος. Θέλω να ευχαριστήσω τον chief creative Tham Khai Meng για την πολύτιμη συνεισφορά του» ανέφερε ο Chairman και CEO του δικτύου, Miles Young. 

Στις λοιπές μεγάλες βραβεύσεις της διοργάνωσης, η Droga5 ανακηρύχθηκε Independent Agency of the Year, το βραβείο Grand Prix for Good απονεμήθηκε στη ενέργεια ALS Ice Bucket Challenge, ενώ Media Person of the Year αναδείχτηκε ο Senior Executive Vice President της Tencent και President του Tencent Online Media Group (OMG), SY Lau, ο οποίος ήταν ο πρώτος executive Κινέζικης εταιρείας που παρέλαβε το συγκεκριμένο βραβείο.   
 

Τι άλλο απασχόλησε το Φεστιβάλ
Πέρα από την απονομή των Cannes Lions, τo Φεστιβάλ Δημιουργικότητας φιλοξένησε ποικίλα sessions και τοποθετήσεις από 300 ομιλητές, προερχόμενους από τους χώρους της διαφήμισης, της επικοινωνίας και των τεχνών, ενώ ξεχωριστές «νότες» προσέφεραν οι celebrities Pharrell Williams, Kim Kardashian, Will.i.am, Adrian Grenier.

Η έννοια που αναλύθηκε περισσότερο από κάθε άλλη, ήταν αυτή του «big data» και πως μπορεί να συνδυαστεί αρμονικά με τη δημιουργικότητα.

Αρκετές αναφορές έγιναν επίσης στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence – AI), που χαρακτηρίστηκε ως η επόμενη μεγάλη τεχνολογική επανάσταση, ενώ η παρουσίαση του personal robot Pepper «κέρδισε» τους επισκέπτες!

Επιπλέον, αναλύθηκε η ραγδαία ανάπτυξη εφαρμογών, όπως οι Tinder και Snapchat, ενώ επισημάνθηκε η ενισχυμένη τάση της συμμετοχής του κοινού (audience) στην επίτευξη μεγάλων στόχων (όπως η κλιματική αλλαγή και η καταπολέμηση του cuber-bullying). Τέλος, με αφορμή την παρουσία διαφόρων πρωτοβουλιών και καμπανιών, όπως η Like A Girl της Always, επισημάνθηκε ο σημαντικός ρόλος της γυναίκας στο χώρο σε όλους τους τομείς των επιστημών, της τέχνης και της δημιουργίας. 

Τα φετινά Grand Prix
Αναφορικά με τα Grand Prix βραβεία που απονεμήθηκαν ανά κατηγορία, αυτά διαμορφώθηκαν ως εξής:
Creative Effectiveness: Η καμπάνια για τα Volvo Trucks, «live test series» της Forsman & Bodenfors

Cyber : Η καμπάνια για την Under Armour, «Gisele Bündchen - I will what I want» από τη Droga5
Design: Η δουλειά για τη Volvo UK, «life paint» από τη Grey London
Direct
: Η δουλειά για τη Volvo, «interception» από τη Grey New York
Film (απονεμήθηκαν δυο βραβεία): Η καμπάνια για τη Geico, «unskippable: family long form 01» από τη The Martin Agency και η καμπάνια για τη Leica Gallery São Paulo, «100», από την F/Nazca Saatchi & Saatchi
Film Craft:  Η καμπάνια για τη John Lewis, «Monty’s Christmas» από την Adam & Eve/DDB
Glass Lion: Η δουλειά για την Procter & Gamble India, «touch the pickle» από τη BBDO India
Grand Prix for Good: Η δουλειά για την The ALS Association, «The ice bucket challenge»
Media: Η δουλειά για τη Vodafone, «Vodafone red light application / between us» από την Y&R Team Red Istanbul
Mobile: Η δουλειά για τη Google, «cardboard»
Outdoor: Η δουλειά για την Apple, «world gallery» από την TBWA\\ Media Arts Lab
PR: Η δουλειά για την Procter & Gamble’s Always, «#Likeagirl: turning an insult into a confidence movement» από τις Leo Burnett Toronto και MSLGroup
Press: Οι δουλειές για τη City of Buenos Aires, \"baby\", \"squirrel\", \"dog\" και \"moths\" από την The Community
Product design: Η  δουλειά για τη Lucky Iron Fish, «the lucky iron fish project» από την Geometry Global
Promo and activation: Η δουλειά για τη Volvo UK, «lifepaint» από τη by Grey London
Radio: Η καμπάνια για τη Soundcloud, «the Berlin wall of sound – the most unbearable radio ad» από τη Grey Germany
Titanium: Η δουλειά για τη Domino’s, «emoji ordering» από την Crispin Porter & Bogusky Boulder
Integrated: Η καμπάνια για το Nike’s Jordan brand, «re2pect» από τη Wieden & Kennedy.
Αξίζει να σημειωθεί πως δεν απονεμήθηκε Grand Prix στην κατηγορία Branded Content & Entertainment .