To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Σπύρος Παπαγεωργίου: Η εξωστρέφεια αποτελεί βασικό υλικό του θεσμού

Σπύρος Παπαγεωργίου: Η εξωστρέφεια αποτελεί βασικό υλικό του θεσμού

Ο πρόεδρος του ΙΑΒ Hellas δίνει στο adbusiness όλες τις λεπτομέρειες για τα IAB Hellas MiXX Awards 2019, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, πως η διάκριση ενός έργου στην ελληνική διοργάνωση του διεθνούς θεσμού σηματοδοτεί την ικανότητά του να «σταθεί» στη διεθνή σκηνή του ψηφιακού marketing.

Γράφει η ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ

Καινοτομία, εξωστρέφεια και έξωθεν καλή μαρτυρία: αυτό είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας των φετινών βραβείων IAB Hellas MiXX Awards 2019, που απονεμήθηκαν σε μια γιορτή γεμάτη παλμό και ενθουσιασμό, προκαλώντας ικανοποίηση και θαυμασμό στα μέλη της κριτικής επιτροπής, που φέτος είδαν μεγαλύτερη προσέλευση, διαπίστωσαν περισσότερη δημιουργικότητα και καινοτομίες στα διαγωνιζόμενα έργα και νέες κατηγορίες διαγωνιζομένων. Η ευχάριστη έκπληξη όμως ήρθε για τους χρυσούς νικητές των φετινών βραβείων, με τον πρόεδρο του IAB Hellas, Σπύρο Παπαγεωργίου, να ανακοινώνει ότι τα χρυσά βραβεία της φετινής διαγωνιστικής διαδικασίας παίρνουν διαβατήριο για τη διεθνή σκηνή του ψηφιακού marketing, τα mixxawards Europe. Με τη χρηματοδότηση του IAB Hellas, φυσικά.

«Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε μέσα από τα MiXX Awards είναι να αναδείξουμε την καινοτομία και να ενισχύσουμε την εξωστρέφεια του ελληνικού ψηφιακού marketing», τονίζει ο πρόεδρος του ΙΑΒ Hellas, Σπύρος Παπαγεωργίου, και εξηγεί: «Για να επιτύχουμε αυτόν το στόχο, οργανώσαμε βραβεία που δεν έχουν την εμπορική επιτυχία ως αυτοσκοπό. Yιοθετήσαμε μη δοκιμασμένες πρακτικές, όπως τη διεθνή κριτική επιτροπή, με στόχο τα έργα να κρίνονται και τα βραβεία να απονέμονται από ανθρώπους με παραστάσεις και εμπειρία από την παγκόσμια αγορά. H διάκριση ενός έργου στα ελληνικά MiXX Awards σηματοδοτεί την ικανότητά του να “σταθεί” στη διεθνή σκηνή του ψηφιακού marketing. Αυτό θεωρώ ότι είναι το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα των MiXX Awards».

Από φέτος λοιπόν, τα χρυσά έργα όλων των κατηγοριών θα μπορούν να υποβληθούν δωρεάν και με έξοδα του IAB Hellas στα IAB Europe MiXX Awards, διεκδικώντας και εκεί μια σημαντική διάκριση. Γατί προχωρήσατε σε αυτήν την καινοτομία φέτος;

Η απόφασή μας αυτή έρχεται σαν φυσική συνέχεια της στρατηγικής μας. Καλύπτοντας τη συμμετοχή, ενθαρρύνουμε τα καλύτερα έργα να δοκιμάσουν την τύχη τους στην ευρωπαϊκή σκηνή και να ανταγωνιστούν σε τακτική βάση έργα από όλη την Ευρώπη. Με αυτόν τον τρόπο θεμελιώνουμε την εξωστρέφεια ως βασικό υλικό του θεσμού των ελληνικών ΜiΧΧ Awards.

Πώς επιλέγονται τα μέλη της επιτροπής κρίσης; Ποιος αποφασίζει για το ποιοι θα ψηφίσουν; Επικοινωνούν μεταξύ τους ή με το ελληνικό IAB για διευκρινίσεις; Ή είναι μόνοι τους ανεπηρέαστοι σε αυτήν τη διαδικασία;

Τα μέλη της κριτικής επιτροπής επιλέγονται σε συνεργασία με τον IAB Ευρώπης. Προκειμένου να καταλήξουμε στους τελικούς κριτές, εξετάζουμε μια σειρά από κριτήρια όπως τη διαθεσιμότητά τους (χρειάζεται μια σημαντική επένδυση χρόνου από κάθε κριτή), το επαγγελματικό τους προφίλ, για να καλύπτουμε αποτελεσματικά όλες τις διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες, και, τέλος, τις χώρες και αγορές που προέρχονται, καθώς επιδιώκουμε ένα μείγμα διαφορετικού μεγέθους και ωριμότητας της ψηφιακής αγοράς που αντιπροσωπεύει ο κάθε κριτής. Φέτος, για παράδειγμα, είχαμε εκπροσώπηση πολλών διαφορετικών αγορών και χωρών όπως τις ΗΠΑ, Μ. Βρετανία, Γαλλία αλλά και Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία κ.ά.

Έχουν «αγκαλιάσει» το βραβείο μελών IAB Hellas τα μέλη του ΙΑΒ; Ενδιαφέρονται να ψηφίσουν, ανεξαρτήτως αν έχουν θέσει υποψηφιότητες στις επιμέρους κατηγορίες; Μπορεί κάποιος να ψηφίσει το δικό του έργο ή αυτό αποκλείεται εξ ορισμού;

Τα τελευταία χρόνια που υιοθετήσαμε τη συγκεκριμένη κίνηση, είδαμε τη συμμετοχή των μελών μας να κινείται στο 45% - 50% του συνολικού αριθμού των μελών μας. Πολλοί από αυτούς που ψηφίζουν δεν συμμετέχουν με έργα, και αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα, καθώς είναι ένας δείκτης υψηλού ενδιαφέροντος για τα βραβεία. Ο συμμετέχων φυσικά και δεν μπορεί να ψηφίσει με την ιδιότητά του ως μέλος έργα της εταιρείας του, καθώς ακυρώνεται η ψήφος του. Το βραβείο μελών συμπληρώνει -ιδανικά πιστεύουμε- τα MiXX Αwards, καθώς προσδίδει μεγάλη διαφάνεια στο θεσμό, επίσης σε όλα τα μέλη μας την ευκαιρία να δουν και να κρίνουν έργα άλλων εταιρειών και, τέλος, την ελληνική ματιά και επιβράβευση στο διαγωνιστικό μέρος των βραβείων.

Έχει σημασία, λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των συμμετοχών για να διακριθούν τα έργα μιας εταιρείας;

Καμία απολύτως σημασία δεν έχει ο αριθμός συμμετοχών στη διάκριση μιας εταιρείας. Επίσης, καμία σημασία δεν παίζει το μέγεθος της εταιρείας και το αν είναι μέλος του IAB Ελλάδας. Με αυτόν τον τρόπο κερδίζουμε επάξια το βραβείο των πιο αντιεμπορικών βραβείων της ελληνικής ψηφιακής αγοράς και ταυτόχρονα ελπίζουμε ότι έτσι αναδεικνύουμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο την καινοτομία, ανεξάρτητα από το ποιος και πού παράγεται.

Ο λόγος που η κατηγορία PR εξελίχθηκε σε «Digital Reputation Management» έχει να κάνει με τις διεθνείς τάσεις ή με τη φυσιογνωμία της ελληνικής αγοράς;

Ο βασικός λόγος είναι για να είναι πιο κοντά στη σημερινή ψηφιακή πραγματικότητα, με τα εργαλεία, τις τεχνικές, τις μετρήσεις και στρατηγικές που έχει στη διάθεσή του ένα PR agency ή ένα ORM agency. Με λίγα λόγια, θελήσαμε να διευρύνουμε την κατηγορία, για να γίνει πιο αντιπροσωπευτική της σημερινής διεθνούς αλλά και ελληνικής πραγματικότητας. Πάρτε ως απλό παράδειγμα τους influencers, που αποτελούν μια ραγδαία αυξανόμενη πραγματικότητα και στην Ελλάδα.

H κατηγορία «Best Original Content Series», η οποία απευθύνεται κυρίως στους Digital Publishers αφορά κυρίως το branded content και το native content ή μια ευρύτερη θεματική;

Η συγκεκριμένη κατηγορία εμφανίστηκε για πρώτη φορά φέτος και αποτελεί μια προσπάθεια να αναδείξουμε πιο αποτελεσματικά το έργο των ψηφιακών εκδοτών. Γι’ αυτό και την ορίσαμε ως την κατηγορία που επιβραβεύει ενέργειες ανάπτυξης πρωτότυπης σειράς περιεχομένου που εξυπηρετεί τους στόχους μια εταιρείας/ διαφημιζόμενου, ενώ ταυτόχρονα υπηρετεί και το όραμα της συντακτικής ομάδας του ψηφιακού εκδότη. Για πρωτοεμφανιζόμενη κατηγορία οι συμμετοχές υπήρξαν ενθαρρυντικές και πιστεύω ακράδαντα ότι την ερχόμενη χρονιά η συγκεκριμένη κατηγορία θα «αγκαλιαστεί» από πολύ περισσότερους ψηφιακούς εκδότες. 

Η αντιπρόεδρος εκδηλώσεων του IAB USA, Virginia Moore, ανεβαίνοντας στη σκηνή, δεν έκρυψε τον ειλικρινή ενθουσιασμό της. Ποιο είναι το feedback που έχετε από τα κεντρικά γραφεία του IAB για τις ενέργειες και εκδηλώσεις του IAB Hellas;

Λαμβάνουμε συγχαρητήρια και ενεργή υποστήριξη μέσω του σχηματισμού της διεθνούς κριτικής επιτροπής κάθε χρονιά. Με αρκετή περηφάνια μπορώ να πω ότι τόσο η ποιότητα των συμμετοχών όσο και η συνολική διοργάνωση της ελληνικών MiXX Awards έχει ως εθνικό οργανισμό κάνει σημείο αναφοράς τον ΙΑΒ.

Η διαφημιστική δαπάνη στο digital δείχνει να αντέχει. Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το 2019;

To 2019 ξεκίνησε με αποθαρρυντικό τρόπο για την ελληνική ψηφιακή διαφήμιση. Ευτυχώς, μετά το πρώτο τρίμηνο, η εικόνα βελτιώθηκε σημαντικά. Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν και το μέγεθος της Ελλάδας σε σύγκριση με ανάλογες ευρωπαϊκές αγορές είναι ακόμη περιορισμένο. Αισιοδοξώ ότι το 2019 θα συνεχίζει να βελτιώνεται. Η μεγαλύτερη πρόκληση για όλους τους φορείς της αγοράς είναι να απελευθερωθούν όλες οι δημιουργικές δυνάμεις και είμαστε ως οργανισμός προσανατολισμένοι στο να υποστηρίξουμε αυτή την προσπάθεια.

TAGS: IAB Hellas