To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Αθηναϊκή Στρωματοποιία: Στόχος ανάπτυξη 13% και τζίρος 30 εκατ. το 2023

Αθηναϊκή Στρωματοποιία: Στόχος ανάπτυξη 13%  και τζίρος 30 εκατ. το 2023

Του Δημήτρη Τσουκαλά


Με θεμέλιο τις στέρεες βάσεις που έθεσαν οι ιδρυτές της το 1967 και στρατηγικό όραμα για το μέλλον, η Αθηναϊκή Στρωματοποιία -περισσότερο γνωστή για τη μάρκα της Media Strom- συμπληρώνει φέτος 55 χρόνια κορυφαίας πορείας στην ελληνική αγορά. Η εταιρεία ξεκίνησε από το Μεταξουργείο, σε μια εποχή που ο κλάδος της στρωματοποιίας δεν ήταν οργανωμένος, και σήμερα, 55 χρόνια αργότερα, παραμένει ηγέτης σε προϊόντα ύπνου στην Ελλάδα.


Το επιτυχημένο 2022 και τα επόμενα βήματα

Με πωλήσεις αξίας 26,5 εκατ. ευρώ το 2022 (αύξηση 13,9% σε σχέση με το 2021), η Αθηναϊκή Στρωματοποιία έκλεισε και την προηγούμενη χρονιά με θετικό πρόσημο. Τα ΕΒΙΤDA ανήλθαν σε 5,8 εκατ. ευρώ, ελαφρώς μειωμένα εξαιτίας αφενός των αυξημένων λειτουργικών εξόδων (ενέργεια, πρώτες ύλες, μεταφορικά κ.λπ.), αφετέρου της σύγκρισης με το 2020, όταν η εταιρεία κατόρθωσε να αξιοποιήσει σε σημαντικό βαθμό την κρατική στήριξη προς τις επιχειρήσεις αναφορικά με την κρίση της πανδημίας. Σημειώνεται πως περίπου 7% της ανάπτυξης που καταγράφηκε πέρυσι θα πρέπει να πιστωθεί στις ανατιμήσεις που έγιναν.

Όσον αφορά τη συνέχεια, όπως ανέφερε πριν από λίγη ώρα σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Γιώργος Νιάρχος, στόχος της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας για το 2023 είναι να καταγράψει ανάπτυξη της τάξης του 13% (3-4% υπολογίζεται πως θα προέρχεται από ανατιμήσεις), με αποτέλεσμα ο τζίρος της να ανέλθει στα 30 εκατ. ευρώ και τα EBITDA στα 7,3 εκατ. ευρώ. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν προγραμματιστεί για φέτος επενδύσεις ύψους 1 εκατ. ευρώ, οι οποίες περιλαμβάνουν την προσθήκη τριών νέων εταιρικών καταστημάτων στο δίκτυο λιανικής της εταιρείας αλλά και την αύξηση κατά 40% του μεριδίου αγοράς που διαθέτει στην αναπτυσσόμενη ξενοδοχειακή αγορά και σήμερα κυμαίνεται περί το 2,1%. Βασικός στόχος είναι η μεγαλύτερη διείσδυση σε ξενοδοχειακές μονάδες 4 και 5 αστέρων. Ακόμη, η εταιρεία επενδύει στο πεδίο της τεχνολογίας, προχωρώντας σε αναβάθμιση του συστήματος ERP που διαθέτει αλλά και της βιωσιμότητας, προγραμματίζοντας την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ, προκειμένου να είναι ανεξάρτητη όσον αφορά τις ενεργειακές της ανάγκες. Επιπρόσθετα, έχει δρομολογήσει τη δημιουργία νέων επετειακών προϊόντων που όπως ανέφερε ο κ. Νιάρχος, θα παρουσιαστούν στην αγορά στο δεύτερο τρίμηνο τους έτους, ενώ θέλει να αυξήσει και τις online πωλήσεις της, που αυτήν τη στιγμή αντιστοιχούν σε περίπου 5% του συνολικού τζίρου. Σχέδια υπάρχουν σε δεύτερο χρόνο και για ενίσχυση των εξαγωγών, με τις αγορές των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής να εκτιμάται πως θα αποτελέσουν βασικές προτεραιότητες όταν προχωρήσει ο σχεδιασμός.



Το ευρύ δίκτυο και το νέο brand

H Αθηναϊκή Στρωματοποιία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο με πολλαπλά κανάλια, που περιλαμβάνει περίπου 400 σημεία διάθεσης, 1.300 ξενοδοχεία, 18 πολυκαταστήματα, e-shops και συνεργασίες με την ελληνική ναυτιλία. Παράλληλα, η εταιρεία δημιουργεί brands και συλλογές για διαφορετικές αγορές και καταναλωτικά κοινά, όπως τα Media Strom, Stromatex, Zenius (αποκλειστική διάθεση στα Praktiker και προσφέρει περίπου το 6% του τζίρου της εταιρείας) και Sleep Dimer. Από αυτά, η Media Strom αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο brand στην Ελλάδα, με ένα ευρύ δίκτυο 124 καταστημάτων στη χώρα (34 εταιρικά, 21 Franchise και 69 Shop in Shop). Νέα είσοδο στα brands της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας αποτελεί το Sleep Dimer, που προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις προϊόντων ύπνου, στο πλαίσιο ενός έξυπνου Sleep Concept. Απευθύνεται κατά κύριο λόγο στο νεανικό κοινό και αναμένεται να αναπτυχθεί τόσο με φυσικά καταστήματα όσο και στον τομέα του e-commerce. Αυτήν τη στιγμή λειτουργεί ένα πιλοτικό κατάστημα στη Λεωφόρο Ποσειδώνος στον  Άλιμο. 


Με το βλέμμα στο μέλλον

Σημαντικό πλεονέκτημα της εταιρείας είναι πως διαθέτει το κορυφαίο εργοστάσιο παραγωγής στρωμάτων στην Ελλάδα και ένα από τρία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο - μια πρότυπη βιομηχανία που παράγει πρωτοποριακά προϊόντα υψηλής ποιότητας και υγιεινής. Πρόκειται για επένδυση που συνολικά έχει αγγίξει τα 30 εκατ. ευρώ και αποτελεί παράγοντα διαφοροποίησης για την εταιρεία. Με τεχνολογία αιχμής και με το μοναδικό στην Ελλάδα εργαστήριο έρευνας και ανάπτυξης για την έκδοση πιστοποιητικών ποιότητας, το εργοστάσιο έχει δυνατότητα παραγωγής 1.000 στρωμάτων την ημέρα. Επίσης, όπως σημειώθηκε, μπορεί να αντεπεξέλθει στην παραγωγή 100 διαφορετικών συνταγών σε 1.500 διαστάσεις SKUS ή, με άλλα λόγια, 150.000 πιθανών συνδυασμών.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί πως η εταιρεία απασχολεί 250 εργαζομένους, τους οποίους στήριξε την προηγούμενη χρονιά προχωρώντας σε μισθολογικές αυξήσεις 6-7%.