To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Μανόλης Παπαπολύζος: Οι μεγάλες προκλήσεις σήμερα για τον κλάδο

Μανόλης Παπαπολύζος: Οι μεγάλες προκλήσεις σήμερα για τον κλάδο

Επιστολή στα μέλη της ΕΔΕΕ απέστειλε χθες, εν όψει της Γενικής Συνέλευσης και των επικείμενων αρχαιρεσιών στις 15 Ιουνίου, ο σημερινός πρόεδρος της  Ένωσης, Μανόλης Παπαπολύζος. Σε αυτή συνοψίζει τη σημερινή κατάσταση στον κλάδο, τα προβλήματα και τις προκλήσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει τα επόμενα χρόνια.  Όσον αφορά την αγορά, σημειώνει, μεταξύ άλλων, πως ο κύκλος εργασιών της, παρά τη μεγέθυνση που παρουσίασε το 2022, υπολείπεται σημαντικά από τα προ κρίσης μεγέθη. «Το 2022 ήταν περίπου 800 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με περίπου 1,2 δισ. ευρώ το 2008. Το 2023 φαίνεται ότι ‘’τρέχει’’ με ένα ρυθμό κοντά στο 0%, ενώ λόγω της έλλειψης μεγάλων αθλητικών γεγονότων αλλά και της μείωσης της συνολικής τηλεθέασης, ενδέχεται να κλείσει με αρνητικό πρόσημο», αναφέρει χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων.


Η μείωση των επιβραβεύσεων και ο συνασπισμός των καναλιών

Προσθέτει ακόμη πως «την ίδια ώρα συνεχίζεται η σημαντική μείωση των επιβραβεύσεων που χορηγούν τα Μέσα.  Έτσι πιέζονται ακόμη περισσότερο τα οικονομικά των εταιρειών των τομέων Διαφήμισης και Media. Αντίθετα, στις εταιρείες του κλάδου μας το κόστος αυξάνεται λόγω της έλλειψης προσωπικού και της ταχείας ανακύκλωσής του».  Όπως επισημαίνει δε, «ο περιορισμός των επιβραβεύσεων των εταιρειών μας, που αποτελούν σήμερα ένα πολύ σημαντικό μέρος του εσόδου μας, είναι ίσως η μόνη εξοικονόμηση που έχουν πετύχει τα μέσα, αφού το κόστος λειτουργίας και προγράμματος διαβάζουμε ότι αυξάνεται, ενώ το clutter και η απώλεια τηλεθέασης προς τις πλατφόρμες, τη συνδρομητική τηλεόραση και το internet, αργά αλλά σταθερά, μειώνουν το συνολικό μερίδιο τηλεθέασης των επίγειων δωρεάν καναλιών». Ακόμη, υπογραμμίζει πως η «ΕΔΕΕ παρακολουθεί με ανησυχία και προσοχή το συνασπισμό των τηλεοπτικών σταθμών» και σημειώνει πως η  Ένωση ελπίζει «ότι οι συνασπισμοί αυτοί θα κινηθούν εντός των ορίων που προβλέπονται από τη νομοθεσία περί Ανταγωνισμού».


Η δημιουργικότητα και το τηλεοπτικό clutter

Ο πρόεδρος της ΕΔΕΕ χαρακτηρίζει εξαιρετικές τις σχέσεις της  Ένωσης με τον ΣΔΕ (τον κύριο συνομιλητή της, όπως αναφέρει) και τους υπόλοιπους φορείς. Αναφέρεται, μάλιστα, στην κοινή πρωτοβουλία για τη στήριξη της δημιουργικότητας που έχει ξεκινήσει με τον ΣΔΕ καθώς και στη συνεργασία των δύο φορέων για τη βελτίωση του τηλεοπτικού περιβάλλοντος με τη μείωση του clutter, στο πλαίσιο της οποίας έχει πραγματοποιηθεί και σχετική έρευνα. «Η πρωτοβουλία αυτή έχει παρουσιασθεί και εξηγηθεί στην ΕΙΤΗΣΕΕ, αλλά παραμένει μέχρι σήμερα χωρίς τους τηλεοπτικούς σταθμούς της», αναφέρει, ενώ προαναγγέλλει πως «το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι μια έρευνα για τις δραστηριότητες του κοινού, την ώρα των διαφημιστικών breaks».


To πρόβλημα της έλλειψης ταλέντων

«Στην Ελλάδα διαπιστώνουμε μια μεγάλη ένδεια στελεχών, αποτέλεσμα της τεράστιας κρίσης που ζήσαμε από το 2008. Σήμερα ζούμε το δικό μας brain drain. Η επικοινωνία δεν έχει πια τη λάμψη που είχε πριν από το 2000. Οι αμοιβές πλέον δεν είναι τόσο καλές και οι συνθήκες είναι δύσκολες», αναφέρει ο Μανόλης Παπαπολύζος στην επιστολή του, όπου επίσης επισημαίνει πως «ο κορονοϊός οδήγησε στην καταστροφή της συγκολλητικής ουσίας που κρατούσε ενωμένους τους ανθρώπους στη διαφήμιση». Σε αυτό το πλαίσιο και καθώς «η έλλειψη ταλέντου υπονομεύει το προϊόν μας και μας επιβαρύνει οικονομικά», όπως αναφέρει, τονίζει την ανάγκη ο χώρος εργασίας να μεταμορφωθεί προσαρμοζόμενος στις νέες συνθήκες και τονίζει πως η ΕΔΕΕ θα πρέπει να συνεχίσει την επιμόρφωση των αυριανών στελεχών. «Αλλά πάνω από όλα, πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί προς τους άλλους κλάδους που αντλούν τους εργαζομένους στον κλάδο μας», σημειώνει.


«Δεν είμαστε γραφεία ενοικίασης προσωπικού»

«Το μοντέλο ωροχρέωσης μας μετατρέπει σταδιακά σε γραφεία ενοικίασης προσωπικού», αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΔΕΕ και συνεχίζει σημειώνοντας τα εξής: «Οφείλουμε να επαναπροσδιορίσουμε το αντικείμενο των υπηρεσιών μας. Κατ’ αρχάς οι υπηρεσίες μας δεν είναι commodity. Μπορούν να αλλάξουν την πορεία των διαφημιζόμενων και των προϊόντων τους. Αλλά χωρίς δημιουργικότητα δεν έχουμε κανένα σημείο, που να μας διαφοροποιεί. Δεύτερον, πρέπει γρήγορα να αλλάξουμε ‘’πίστα’’ και να περάσουμε σε ένα νέο μοντέλο, όπου θα αμειβόμαστε για το αποτέλεσμα της δουλειάς μας και για την αξία που δημιουργούμε και όχι για το χρόνο μας. Δεν είναι εύκολο, αλλά κάποτε θα πρέπει να αρχίσουμε να αλλάζουμε».


AI, ΕSG, DEI

Όσον αφορά άλλα ζητήματα, στην επιστολή του ο Μανόλης Παπαπολύζος αναφέρει πως «η ΕΔΕΕ θα πρέπει να βοηθήσει τις εταιρείες του κλάδου να εξερευνήσουν γρήγορα την τεχνολογία που είναι βασισμένη στο ΑΙ και να την ενσωματώσουν στην καθημερινότητά τους». Επίσης, σημειώνει πως τα μέλη της  Ένωσης θα πρέπει να υιοθετήσουν πολιτικές που θα είναι συμβατές με τις απαιτήσεις και τη φιλοσοφία που έχουν και οι πελάτες όσον αφορά τα ζητήματα ESG και DEI.

TAGS: ΕΔΕΕ