Forum - Όμιλος NürnbergMesse: Ανακοίνωσε επίσημα την εξαγορά της Ο. Mind Creatives

Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς
Tη στρατηγική εξαγορά της εταιρείας διοργάνωσης εμπορικών εκθέσεων και έκδοσης επαγγελματικών περιοδικών, O.MIND CREATIVES αποτελώντας πλέον την μοναδική μέτοχος της, ανακοίνωσε επίσημα σήμερα σε σχετική εκδήλωση η FORUM Α.Ε., μέλος του γερμανικού εκθεσιακού Ομίλου NürnbergMesse, σε πλήρη επιβεβαίωση ρεπορτάζ του advertising.gr και του Business Today από τα τέλη Ιουλίου.
Η Forum που ιδρύθηκε το 1988 αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη εταιρεία διοργάνωσης εμπορικών εκθέσεων, αλλά και φεστιβάλ, στην Ελλάδα. Στο portfolio της περιλαμβάνονται εννιά από τις μεγαλύτερες και πλέον σημαντικές διεθνείς εκθέσεις που διοργανώνονται στη χώρα μας: HORECA, FOOD EXPO, OENOTELIA, ΧΕΝΙΑ, ARTOZA, GLOBAL PACK, FOODTECH, ATHENS COFFEE FESTIVAL και WORLD OF BEER FESTIVAL. Στις εκθέσεις αυτές συμμετέχουν κάθε χρόνο περισσότεροι από 4.000 Έλληνες και Διεθνείς εκθέτες, ενώ τις επισκέπτονται περισσότεροι από 200.000 επαγγελματίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης εκδίδει τα επαγγελματικά περιοδικά SNACK & COFFEE, A-Z, ΨΗΤΟ, AMBROSIA.
Από την άλλη πλευρά, η εταιρία O.MIND CREATIVES δραστηριοποιείται από το 2005, και αυτή στον χώρο των εμπορικών εκθέσεων και εκδόσεων. O τζίρος της το 2024 κυμάνθηκε περί τα 2 εκατ. ευρώ ενώ για φέτος ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών Forum και O.MIND CREATIVES πρόκειται να ξεπεράσει τα 23 εκατ. ευρώ. Με την εξαγορά, η Forum διευρύνει το χαρτοφυλάκιο της με νέα προϊόντα και εισέρχεται σε νέες γεωγραφικές και κλαδικές αγορές, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα της και το συνολικό μερίδιό της στην εκθεσιακή αγορά.

Η FORUM, κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου, ανακοίνωσε μερικές από τις πρώτες στρατηγικές αποφάσεις, σχετικά με το χαρτοφυλάκιο της αποκτηθείσας εταιρείας:
1. Η ΜΕAT/DAIRY/FROZEN EXPO, η έκθεση για την επεξεργασία & τυποποίηση ζωικών προϊόντων και την αγροδιατροφή, θα απορροφηθεί από την FOODTECH, τη διεθνή έκθεση για τις τεχνολογίες επεξεργασίας και τυποποίησης τροφίμων και ποτών. Η απορρόφηση θα υλοποιηθεί στη διοργάνωση του 2027.
2. Παραμένει σε διετή προγραμματισμό, η συνδιοργάνωση των εκθέσεων «Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics» με την «Cargo Truck & Van Expo», τον μήνα Οκτώβριο, στο Athens Metropolitan Expo. Κυρίαρχος στόχος θα είναι η εστίαση και ενίσχυση του τομέα του Επαγγελματικού Οχήματος.
3. Σε διετή προγραμματισμό συνεχίζει και η έκθεση “Logistics & Transports Expo” μαζί με το συνέδριο “Logi.C” που πραγματοποιούνται στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο HELEXPO Thessaloniki, με νέα περίοδο διεξαγωγής το φθινόπωρο και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 2026. Κυρίαρχος στόχος θα είναι η ανάπτυξη της εξωστρέφειας της έκθεσης στην περιοχή των Βαλκανίων.
4. Στο επόμενο διάστημα θα προχωρήσει σε ολικό επαναπροσδιορισμό του προγραμματισμού των εκδόσεων επαγγελματικών περιοδικών, τόσο στη φυσική, όσο και στην ψηφιακή τους μορφή. Mάλιστα προανήγγειλε και την έκδοση νέων προϊόντων.
Όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου ο Θάνος Παναγούλιας, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της FORUM Α.Ε.- Μember of NürnbergMesse Group: “Δεσμεύομαι ότι βασιζόμενοι στις θεμελιώδεις εταιρικές αξίες που ο Όμιλος NurnbergMesse πρεσβεύει - Άνθρωποι - Πάθος - Πρόοδος / PEOPLE - PASSION – PROGRESS, ξεκινάμε όλοι μαζί το νέο και συναρπαστικό αυτό κεφάλαιο, χτίζοντας πάνω στα σπουδαία επιτεύγματά μας και προχωρώντας προς ένα κοινό μέλλον γεμάτο προκλήσεις, όμως πάντα με την ίδια αγάπη και το ίδιο πάθος για όλους τους ανθρώπους που συνθέτουν τη μεγάλη οικογένεια των εμπορικών εκθέσεων & εκδόσεων.” Επίσης τόνισε πως πρόθεση της Forum είναι να διατηρηθεί το 100% των θέσεων εργασιών της O.MINDS CREATIVE.
Από την πλευρά του Ομίλου NürnbergMesse, ο Vice President Strategy & Portfolio, Maximilian Maier εξέφρασε την αισιοδοξία του για τη στρατηγική επενδυτική αυτή κίνηση: “Στον Όμιλο NürnbergMesse έχουμε ένα επιτυχημένο ιστορικό επενδύσεων σε αναπτυσσόμενες αγορές. Η εξαγορά της FORUM A.E. το 2019 ήταν ένα τέτοιο success story. Είμαι πολύ χαρούμενος που βλέπω την FORUM Α.Ε. – την ήδη κορυφαία εταιρία διοργάνωσης εκθέσεων στην Ελλάδα – να ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά, διευρύνοντας το χαρτοφυλάκιό της, μέσω της εξαγοράς της O.MIND CREATIVES ενώ παράλληλα είμαι πολύ αισιόδοξος για τη μελλοντική ανάπτυξή της στην ελληνική και παγκόσμια εκθεσιακή βιομηχανία.” Σε ερώτηση του advertising.gr στο περιθώριο της εκδήλωσης σχετικά με δυνητικά σχέδια του Ομίλου για δημιουργία ιδιόκτητου εκθεσιακού χώρου στην Ελλάδα, δεδομένης και της αυξημένης ζήτησης, σημείωσε πως αν και αυτή είναι η πρακτική στην Γερμανία στις διεθνείς αγορές δεν ακολουθείται η ίδια τακτική.
Από την πλευρά της εταιρίας O.MIND, οι δύο πρώην μέτοχοι Θεόδωρος Δημητριάδης (πρόκειται να παραμείνει για τουλάχιστον 1,5 ακόμη χρόνο ως σύμβουλος) και Αντώνης Μοσχονίδης τοποθετήθηκαν ως εξής: «Η απόφασή μας να εντάξουμε την O.MIND στη ν FORUM και στον διεθνή Όμιλο NürnbergMesse αποτελεί ένα στρατηγικό βήμα που διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και την περαιτέρω ανάπτυξη όσων χτίσαμε με συνέπεια αυτά τα 20 χρόνια. Νιώθουμε υπερηφάνεια για τη διαδρομή μας και ευγνωμοσύνη προς τους συνεργάτες και την αγορά που στήριξαν τα projects μας, τα οποία πλέον αποκτούν μια νέα δυναμική μέσα από τη διεθνή εμπειρία και την εξωστρέφεια της FORUM. Είμαστε βέβαιοι ότι η ένωση των δυνάμεών μας θα ενισχύσει περαιτέρω την ποιότητα και το κύρος των εκθέσεων και εκδόσεων, προς όφελος των κλάδων που υπηρετούμε.»
Όσον αφορά το τίμημα της εξαγοράς οι δυο πλευρές δεν θέλησαν να δώσουν περισσότερες πληροφορίες αλλά τόνισαν πως ήταν «εύλογο για την αξία των brands και την δύναμη της O.MIND στην αγορά».