Rebranding Ομίλου AKTOR: Χτίζοντας τη μεγάλη εικόνα ενός μεγάλου ομίλου
H Unlimited Creativity υπογράφει ένα από τα πιο ηχηρά και πολυεπίπεδα rebranding των τελευταίων ετών για την AKTOR Όμιλος Εταιρειών.
Η μετάβαση του Ομίλου Intrakat στη νέα του μορφή και επωνυμία, AKTOR Όμιλος Εταιρειών, είναι μια επιχειρηματική εξέλιξη που συνιστά ορόσημο για την ελληνική οικονομία, αλλά και ένα mega-project ολιστικής επικοινωνίας, από τα πλέον σύνθετα που έχουν υλοποιηθεί στη χώρα μας. Σήμερα μιλάμε με τέσσερις -από τους πολλούς- στυλοβάτες που θεμελίωσαν αθόρυβα αυτό το πολυεπίπεδο εγχείρημα και «φωτίζουμε» τις ιστορίες τους, σχηματίζοντας τη «μεγάλη εικόνα» ενός μεγάλου έργου.
Γιώργος Τσαπρούνης
Chief Communication Officer, ΑΚΤΩΡ Όμιλος Εταιρειών
Από την πρώτη συνάντηση με τις πολυμελείς ομάδες εργασίας του agency, ξεδιπλώσαμε το ευρύ και άκρως απαιτητικό μας όραμα για την επόμενη μέρα της ΑΚΤΟR και την εξέλιξή της σε έναν υπέρ-όμιλο, ισχυρό πέρα από τις κατασκευές. Έναν όμιλο πλουραλιστικό και ηγετικό, με νέες δραστηριότητες στον ορίζοντα. Το ζητούμενο ήταν να αποτυπωθεί ο ριζικός εταιρικός μετασχηματισμός του Ομίλου. Δεν αναζητούσαμε απλώς ένα νέο όνομα και ένα εντυπωσιακό αφήγημα· θέλαμε να συμπυκνώσουμε τη φιλοδοξία ανάπτυξης, την καινοτομία και την ευθύνη του Ομίλου, τοποθετώντας τον ως μια δύναμη παραγωγής αξίας εντός και εκτός συνόρων, έτοιμη για το αύριο. Και επιπλέον, θέλαμε -και επιλέξαμε- μια ομάδα ικανή να αναλάβει τα πάντα, «Α to Ζ»: από τη συμβουλευτική στρατηγικής και την αρχική μελέτη ονόματος μέχρι τη launch επικοινωνία του νέου brand.
Βασίλης Μουρδουκούτας
Head of Strategy & Growth
Μπορεί η δουλειά μας να είναι η επικοινωνία, αλλά ένα τόσο πολυδιάστατο όραμα δεν αντιμετωπίζεται «επικοινωνιακά». Χρειαζόταν μία αντίστοιχα πολυεπίπεδη, εις βάθος διαχείριση. Tο διακύβευμα ήταν να σχεδιάσουμε, βήμα προς βήμα, μια εξαιρετικά σύνθετη διαδρομή: τη δημιουργία ενός Masterbrand για τη νέα AKTOR, αντάξιου του ονόματός της και, προπάντων, των αυριανών προοπτικών της. Η προσέγγιση μας ήταν συστηματική και ενδελεχής, με φάσεις ανάπτυξης που διήρκεσαν μήνες. Ξεκινήσαμε πλήρη έρευνα πεδίου για να κατανοήσουμε τις τάσεις της αγοράς, το peer group και τους διεθνείς ανταγωνιστές. Μελετήσαμε βέλτιστες πρακτικές branding μεγάλων ομίλων. Προχωρήσαμε σε συνεντεύξεις με την ηγεσία και βασικούς stakeholders, για να αποκρυσταλλώσουμε τις αξίες του νέου brand. Καθώς όλα ξεκινούν με τη μεθοδολογία, ακολουθήσαμε μια tailored, οργανική προσέγγιση, με συνεχή διάλογο και ανταλλαγή ιδεών και αδιάλειπτη ενημέρωση για απόλυτο συντονισμό μερών. Χτίσαμε διαρκή αλληλεπίδραση μεταξύ επικοινωνιακών, branding και επιχειρηματικών στόχων, κάτι που απαιτούσε εξειδικευμένη γνώση για όλα αυτά τα περιβάλλοντα.
Η νέα στρατηγική τοποθέτηση όρισε την νέα AKTOR ως έναν πολυδιάστατο όμιλο υποδομών, ένα σύγχρονο οικοσύστημα με ισχυρή κληρονομιά και δυναμικές προοπτικές. Το κεντρικό μας narrative προβάλλει τη δέσμευση του Ομίλου για κοινωνική ευημερία και οικονομική πρόοδο, εστιάζοντας στην αξία που παράγει για την κοινωνία και τους μετόχους του. Συνδυάζοντας υπευθυνότητα και καινοτομία, θεμελιώνει την AKTOR ως ηγέτη στη βιώσιμη ανάπτυξη και μια δύναμη συνώνυμη της εξέλιξης.
Βασιλική Πέππα
Head of Creative
Η διαδικασία του rebranding ήταν μία πρόκληση που απαιτούσε μήνες μελέτης και σειρά προτάσεων, που κλείδωσαν τη στρατηγική επιλογή του ονόματος. Ένα όνομα με ισχυρό αποτύπωμα στον κλάδο κατασκευών, που περικλείει την ιστορική συμβολή του Ομίλου στον εκσυγχρονισμό της Ελλάδας και αποτελεί εχέγγυο για τα επόμενα βήματά του. Η brand αρχιτεκτονική μας βασίστηκε σε ένα monolithic μοντέλο που ενσωματώνει όλες τις δραστηριότητες (5 νέες θυγατρικές) του Ομίλου κάτω από μία ενιαία ταυτότητα, προάγοντας τις συνέργειες και την αναγνωρισιμότητα. Δημιουργήσαμε μία συνεκτική οπτική ταυτότητα με νέο λογότυπο που σηματοδοτεί τον μετασχηματισμό της AKTOR. Το εύρημα του «ανοίγματος» στον κύκλο του γράμματος Ο, συμβολίζοντας το άνοιγμα ενός νέου κύκλου στην ιστορία της AKTOR, μας έδωσε ένα ευέλικτο δημιουργικό όχημα με πολλαπλές εφαρμογές. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα ταυτότητας που περιγράφεται αναλυτικά στο νέο brand book της ΑKTOR.
Οι αξίες μας, λιτές και ξεκάθαρες, –Ευθύνη, Τόλμη, Καινοτομία, Αξιοπιστία– υποστηρίζουν απόλυτα το «doer mindset» ενός Ομίλου που εξελίσσεται διαρκώς και τολμά να διαμορφώνει το αύριο. Αυτό αποτυπώνεται στο νέο σλόγκαν που δημιουργήσαμε για τον Όμιλο, Δύναμη Εξέλιξης, και αποτελεί ομπρέλα για μια ιδιαίτερα δυναμική 360 launch campaign, προς εξωτερικά κοινά και stakeholders, αλλά και προς internal κοινά, ενισχύοντας την έμπνευση και τη δέσμευση των ανθρώπων του Ομίλου.
Έλλη Δούκα
Project Manager
Όλα τα παραπάνω παρουσιάστηκαν σε ένα εντυπωσιακό event λανσαρίσματος στα τέλη Οκτωβρίου 2024 στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Η πληθώρα υλοποιήσεων και υλικών έδωσαν ένα experience με καθηλωτικό ξεδίπλωμα και απέφεραν αβίαστη δημοσιότητα, καθώς το event πολλαπλασίασε τη δυναμική του λανσαρίσματος, ενώ αποτέλεσε τον ιδανικό προάγγελο για την Ενημέρωση Επενδυτών στην Εθνική Πινακοθήκη, που έγινε την επόμενη ημέρα και πάλι με την επιμέλειά μας.
Η τελική, «μαγική εικόνα»
Το project πλαισιώθηκε και με τις πλέον αξιόλογες συνεργασίες. Το Logo Reveal video «ζωντάνεψε» η Bezier Animation Studio. Η παραγωγή του event λανσαρίσματος έγινε με τη δημιουργική ματιά της Yard Athens, ενώ την παραγωγή της τηλεοπτικής καμπάνιας υπογράφει η Top Cut Modiano.
Το αποτέλεσμα της πολύμηνης δουλειάς, έγινε αμέσως ορατό. Η AKTOR αναγνωρίζεται ήδη ως ένας πολυδιάστατος όμιλος υποδομών με ισχυρές ρίζες, έτοιμος να επεκταθεί και να ηγηθεί σε Ελλάδα και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Έτσι, οι ιστορίες όλων των συντελεστών αυτού του μεγάλου έργου έγιναν μία εικόνα. Η εικόνα της νέας AKTOR.