Βάνιας Απέργης, Founder-Director, yellowgroove: «Sound Matters» - Ο ήχος έχει σηµασία και δύναµη
O Βάνιας Απέργης µιλά στο adbusiness για το δηµιούργηµά του, τη yellowgroove, τη φιλοσοφία της, τις υπηρεσίες που προσφέρει, τις συνεργασίες της και όλα εκείνα που την κάνουν να ξεχωρίζει. Αναφέρεται στα σχέδια της εταιρείας για τη συνέχεια αλλά και στην αξία του ήχου ως βασικού παράγοντα συναισθηµατικής σύνδεσης και ταυτότητας.
Γράφει ο Δηµήτρης Τσουκαλάς
adb: Θα µας «συστήσετε» τη yellowgroove, που µετράει ήδη περίπου τρία χρόνια επιτυχηµένης πορείας στην ελληνική αγορά; Πώς ξεκίνησε η εταιρεία και ποια είναι η διαδροµή της µέχρι σήµερα;
Η yellowgroove ιδρύθηκε το 2021 µε µια αποστολή που υπερβαίνει την απλή παροχή υπηρεσιών µουσικής και ήχου - να προσφέρει έναν συνολικό τρόπο αντίληψης και χρήσης του ήχου ως στρατηγικού εργαλείου επικοινωνίας και δηµιουργίας εµπειριών στην επικοινωνία, τον κινηµατογράφο, την τηλεόραση, το θέατρο και το music publishing. Από την ίδρυσή της µέχρι σήµερα, έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως µια δυναµικά αναπτυσσόµενη εταιρεία στον τοµέα της, συµµετέχοντας παράλληλα και σε ερευνητικά έργα που εξερευνούν τον ήχο σε συνθήκες επαυξηµένης πραγµατικότητας και 360° ήχου. Ο πυρήνας της φιλοσοφίας µας, αποτυπωµένος στο µότο µας «Sound Matters», αναδεικνύει τη σηµασία του ήχου όχι απλώς ως υποστηρικτικού στοιχείου αλλά ως βασικού παράγοντα συναισθηµατικής σύνδεσης και ταυτότητας.
adb: Ποιες ακριβώς υπηρεσίες προσφέρει η εταιρεία και τι θα λέγατε πως είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισµό;
Η yellowgroove προσφέρει µια ευρεία γκάµα υπηρεσιών που καλύπτουν από την ηχητική παραγωγή για επικοινωνία, κινηµατογράφο, τηλεόραση, ντοκιµαντέρ, εφαρµογές επαυξηµένης πραγµατικότητας και θέατρο, µέχρι συµβουλευτικές υπηρεσίες για την πνευµατική ιδιοκτησία και εκπροσώπηση καλλιτεχνών και µουσικών καταλόγων, λειτουργώντας ως one-stop-shop για όλες τις ηχητικές και µουσικές ανάγκες των πελατών µας. Αυτά που µας ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισµό είναι η προσέγγιση Audio Βranding (Identity), που βασίζεται στη βαθιά κατανόηση και συνέργεια όλων των εκφάνσεων του ήχου, η χρήση τεχνολογιών αιχµής και η συνεχής έρευνα στον τοµέα του ήχου και της επικοινωνίας αυτού.
adb: Θα µας δώσετε κάποια παραπάνω στοιχεία για τον πλήρως εξοπλισµένο χώρο που διαθέτει η εταιρεία και τις δυνατότητες που προσφέρει;
Το στούντιό µας στο Χαλάνδρι είναι περισσότερο από ένας απλός χώρος ηχογράφησης· είναι το κέντρο δηµιουργίας µας. Με σύγχρονο εξοπλισµό και τεχνολογίες, προσφέρουµε την τέλεια ακουστική εµπειρία, αλλά αυτό που πραγµατικά κάνει τη διαφορά είναι η προσέγγισή µας. Παράλληλα, µε το mobile field recording σύστηµα, µπορούµε να διατηρούµε υψηλά standards ηχητικής ποιότητας όπου κι αν βρισκόµαστε. Η ατµόσφαιρα στο στούντιο µας δεν έχει σχεδιαστεί για να είναι ζεστή, φιλόξενη και δηµιουργική· είναι έτσι επειδή εµείς, ως άνθρωποι και ως οµάδα, λειτουργούµε µε αυτόν τον τρόπο. Η κουλτούρα της yellowgroove, που χαρακτηρίζεται από αυθεντικότητα και ανοιχτό πνεύµα, ενθαρρύνει τους συνεργάτες µας να νιώσουν άνετα και να εκφραστούν δηµιουργικά.
adb: Μπορείτε να µας αναφέρετε κάποιες από τις συνεργασίες σας όσον αφορά τόσο διαφηµιζόµενους και διαφηµιστικές όσο και µουσικούς και publishers που αντιπροσωπεύετε;
Έχουµε αναπτύξει συνεργασίες µε κορυφαία brands και οργανισµούς όπως η Bombardier, για την οποία δηµιουργήσαµε το Audio Logo τους, καθώς και µε εταιρείες όπως η Nike, το Carlsberg Group (Mythos, Kaiser), το Ίδρυµα Σταύρος Νιάρχος, το Ερευνητικό Κέντρο Αθηνά, η Novibet, η Friesland Campina, η Coca Cola, και τηλεοπτικά δίκτυα όπως το MEGA, ο Antenna, ο ΣΚΑΪ, η ΕΡΤ και το Action 24. Συνεργαζόµαστε επίσης µε διαφηµιστικές εταιρείες όπως οι 4 Wise Monkeys, Magnet, Cream, Milk, BBDO, McVictor & Hamilton, Giraffes in the Kitchen, καθώς και µε εταιρείες παραγωγής όπως οι TopCut Modiano, Stefi Productions, White Room, Picky Productions, The Stripes και Marni Films.
Πέρα από τις συνεργασίες µας, αντιπροσωπεύουµε περισσότερα από 12.000 άλµπουµ από 146 µουσικά labels, µε πιο γνωστή την Cavendish Production Music, η οποία ξεκίνησε το 1937 ως Boosey & Hawkes Recorded Music Library και είναι ο µεγαλύτερος ανεξάρτητος εκδότης production music στο Ηνωµένο Βασίλειο, αποτελώντας µέρος του Anthem Entertainment family.
adb: Ποια είναι η δική σας φιλοσοφία όσον αφορά το sound production και τη µουσική επένδυση στο χώρο της διαφήµισης, δεδοµένης και της µεγάλης εµπειρίας που έχετε στο χώρο;
Η φιλοσοφία µας στο sound production βασίζεται στην κατανόηση ότι οι δύο βασικές αισθήσεις που µεταδίδονται µέσω των media είναι ο ήχος και η εικόνα. Και οι δύο έχουν ίση σηµασία στην επικοινωνία, αν και ο ήχος συχνά δεν λαµβάνει την προσοχή που του αξίζει, παρόλο που µπορεί να είναι εξίσου ή και περισσότερο αποτελεσµατικός στη µεταφορά του µηνύµατος. Ο ήχος έχει τη µοναδική ικανότητα να φτάνει εκεί που η εικόνα δεν µπορεί - µπορεί να ακουστεί από άλλα δωµάτια, να διαπεράσει τοίχους, και δεν µπορεί να αποκλειστεί όπως η εικόνα, όταν κλείνουµε τα µάτια µας.
Ο ήχος µπορεί να λειτουργεί ως παράλληλο κανάλι επικοινωνίας µε την εικόνα, έχοντας τη δυνατότητα να είναι ανεξάρτητος, να ενισχύει την εικόνα ή να συµπληρώνει µε ψυχοακουστικά στοιχεία όσα δεν µπορούν να µεταδοθούν οπτικά. Στόχος µας είναι να δηµιουργούµε ήχο που όχι µόνο ενισχύει την επικοινωνία, αλλά χτίζει µια συναισθηµατική σύνδεση µε το κοινό, ενισχύοντας το µήνυµα του κάθε brand ή έργου µε µοναδικό, αυθεντικό και συνεπή τρόπο. Όπως λέµε στη yellowgroove και ανέφερα πρωτύτερα, «Sound Matters»- ο ήχος έχει σηµασία και δύναµη.
adb: Τι προβλέπει το πλάνο σας για τη συνέχεια; Υπάρχουν κάποια προγραµµατισµένα βήµατα;
Η yellowgroove θα συνεχίσει να επεκτείνει τις δυνατότητές της στον τοµέα του Audio Βranding (Identity). Σχεδιάζουµε επίσης να επενδύσουµε περισσότερο σε τεχνολογίες όπως ο 360° ήχος και οι immersive audio εµπειρίες, προσφέροντας στους πελάτες µας τη δυνατότητα να διαφοροποιηθούν ακουστικά µε πρωτοποριακούς τρόπους. Παράλληλα, εξετάζουµε την ενσωµάτωση τεχνολογιών AI µε σεβασµό στα πνευµατικά δικαιώµατα, ώστε να βελτιώσουµε τις διαδικασίες µας, διασφαλίζοντας ότι τα δικαιώµατα και οι δηµιουργίες των καλλιτεχνών προστατεύονται. Ταυτόχρονα, αναπτύσσουµε τον δικό µας µουσικό εκδοτικό κατάλογο, µε στόχο την εκπροσώπηση δηµιουργών και την ανάδειξη νέων ταλέντων, καθώς και τη δηµιουργία µιας µουσικής βιβλιοθήκης µε έναν ιδιαίτερο ηχητικό χαρακτήρα, που φιλοδοξεί να καλύψει ένα κενό και να προσφέρει µια νέα προοπτική στην διεθνή αγορά. Τέλος, θέτουµε ως προτεραιότητα την προσέλκυση κορυφαίων και ανερχόµενων ταλέντων της αγοράς, µε στόχο να εµπλουτίζουµε συνεχώς την οµάδα µας και να διασφαλίζουµε διαρκώς υψηλότερη ποιότητα και καινοτοµία στις παραγωγές µας.
Βάνιας Απέργης, Founder-Director, yellowgroove