To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Το μέλλον του ελληνικού τουρισμού

Το μέλλον του ελληνικού τουρισμού
Το μέλλον του ελληνικού  τουρισμού

Με σκοπό την αλλαγή κουλτούρας που διέπει τη βαριά βιομηχανία της χώρας, η πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ Ελληνικός Τουρισμός 2020 φιλοδοξεί να αποτελέσει την αφετηρία για την υλοποίηση του αυτονόητου για την ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Την επαύριον αποκάλυψης ηχηρών σκανδάλων και σε περίοδο περιορισμένων προσδοκιών, οι παράγοντες του τουρισμού θέλησαν να κάνουν το πρώτο μεγάλο βήμα για την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος ως πρωταγωνιστή στην οικονομία αλλά και την κοινωνία, προχωρώντας ένα βήμα πιο πέρα από το ξεπερασμένο πλέον μοντέλο «ήλιος και θάλασσα». Η στρατηγική για τη διαμόρφωση ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου στον ελληνικό τουρισμό είναι το αντικείμενο της μελέτης του ΣΕΤΕ σε συνεργασία με τη Eurobank με τίτλο «Ελληνικός Τουρισμός 2020», η οποία παρουσιάστηκε την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011, στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του κλάδου.

Η έκθεση η οποία παρέχει ένα leadership για τον τουρισμό, τεχνοκρατικής φύσης, αποτελεί το απόσταγμα ενός ανοιχτού δημοσίου διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, δίνοντας έμφαση στην τόνωση της εξωστρέφειας, στη δημιουργία συνεργειών αλλά και στις επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό και της τεχνολογία. Όλα αυτά έχοντας ως βάση την παρούσα κατάσταση που επικρατεί στον τουρισμό και λαμβάνοντας υπόψη ότι η συμμετοχή του στο ΑΕΠ κατά περιόδους ξεπερνά και το 18%!

Τα σημερινά δεδομένα καταγράφουν υστέρηση στην ανταγωνιστικότητα και έντονες παθογένειες.Η υπερσυγκέντρωση της προσφοράς με το 65% των κλινών να συγκεντρώνεται σε τέσσερις περιοχές και έντονη εποχικότητα της ζήτησης με το 50% των αφίξεων να σημειώνεται σε τρεις μήνες.

Μάλιστα, σύμφωνα με την Έκθεση οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού την τελευταία τριετία δεν ξεπερνούν το 80% των δυνατοτήτων του, ενώ η προσφορά κλινών προσεγγίζει τις 400.000 κλίνες.

Το νέο αναπτυξιακό μοντέλο 

Το προτεινόμενο αναπτυξιακό μοντέλο απαιτεί μία σειρά μεταρρυθμίσεων, θεσμικής ή μη μορφής και σε επίπεδο οργάνωσης αλλά και προβολής. Το πάγιο αίτημα των φορέων του κλάδου για τη θέσπιση αυτόνομου υπουργείου Τουρισμού δεν θα μπορούσε να μην συμπεριλαμβάνεται στην έκθεση, ενώ παράλληλα προτείνεται η ίδρυση Γραμματείας Τουρισμού σε όλα τα συναρμόδια υπουργεία, η τοποθέτηση μόνιμου Γ.Γ. Τουρισμού και ο συντονισμός των συναρμόδιων υπουργείων από το γραφείο του Πρωθυπουργού.

Σε επίπεδο προσφοράς αναδεικνύεται η σημασία βελτίωσης της σχέσης τιμής-ποιότητας αλλά και η ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, ανάλογων της ζήτησης και με επίκεντρο την προσφορά εμπειριών. Δεδομένου ότι η επικοινωνιακή πρακτική των προηγούμενων χρόνων δεν απέφερε ουσιαστικά αποτελέσματα στην τόνωση του τουριστικού προϊόντος, η έκθεση υπογραμμίζει τη σημασία δημιουργίας επικοινωνιακών δομών και κουλτούρας μάρκετινγκ.

Σύμφωνα με αυτή η έρευνα των αγορών είναι προϋπόθεση επιτυχίας, ενώ προτείνεται η δημιουργία εταιρείας διαδικτυακού μάρκετινγκ για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και η σύσταση μηχανισμών επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων. Ακόμα, προκειμένου να τονωθεί η ζήτηση, είναι σημαντικό να ενθαρρυνθούν συνέργειες με άλλους κλάδους όπως είναι ο πολιτισμός και ο αθλητισμός. Η έκθεση δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα και στις επενδύσεις στην τεχνολογία, με την ψηφιακή στρατηγική να αποτελεί προτεραιότητα του κλάδου. Η εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού είναι ακόμα μία σημαντική παράμετρος, για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και τη βελτίωση της παραγωγικότητας.

Σύμφωνα με την έκθεση πρέπει να δοθεί τέλος στην βιομηχανία αποσπασματικών λογοτύπων, προτείνοντας τη δημιουργία ενός διεθνούς διαγωνισμού για το νέο λογότυπο τουρισμού, χωρίς ιδιαίτερο κόστος. Όπως δήλωσε σχετικά κατά την παρουσίαση της έκθεσης ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Νίκος Αγγελόπουλος: «Η πρόταση για το νέο αναπτυξιακό μοντέλο του ελληνικού τουρισμού είναι κατά βάση πρόταση πολιτικής, που κατά προτεραιότητα, πρέπει να διαχειρισθεί ή ακόμα καλύτερα να επιβάλλει κύρια την αλλαγή νοοτροπίας. Η σημερινή ρομαντική προσέγγιση με την οποία ο δημόσιος τομέας αντιμετωπίζει τη σχέση του με τον τουρισμό, πρέπει να μετατραπεί σε προσέγγιση τεχνοκρατική με συνέχεια και συνέπεια».
 

TAGS: Marketing