To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Μάριος Γρυπιώτης: Το ΟΟΗ είναι ένας «ζωντανός οργανισµός»

Μάριος Γρυπιώτης: Το ΟΟΗ είναι ένας «ζωντανός οργανισµός»

Γράφει ο ∆ηµήτρης Τσουκαλάς


Ο Μάριος Γρυπιώτης, Εµπορικός ∆ιευθυντής OOH (Οut Of Home), Politis Group µας σηµειώνει πως η υπαίθρια διαφήµιση αποτελεί ένα από τα βασικά µέσα επικοινωνίας σήµερα και τονίζει πως σε καµία περίπτωση δεν αποτελεί κάτι «άψυχο». Αναφέρεται στα νέα δεδοµένα αλλά και τις προκλήσεις που έχει φέρει η τεχνολογία και οι digital δυνατότητες στον τοµέα ενώ εξηγεί πως επηρεάστηκε η αγορά από την κρίση της πανδηµίας, επισηµαίνοντας µας και τον όρο «Οuternet». Υπογραµµίζει δε πως το ΟΟΗ θα είναι το δεύτερο ταχύτερα αναπτυσσόµενο µέσο το 2021.


Πώς αλλάζουν τον χώρο του ΟΟΗ οι νέες τεχνολογικές και ψηφιακές δυνατότητες;

Η υπαίθρια διαφήµιση αποτελεί ένα από τα βασικά µέσα επικοινωνίας σήµερα. Είναι αλήθεια πως – όπως σχεδόν όλοι οι τοµείς της αγοράς – έτσι και το ΟΟΗ επηρεάστηκε από την πανδηµία. Βρήκε όµως και τον χρόνο να επανεξετάσει τις υπηρεσίες που προσφέρει, να προσαρµοστεί σε µια νέα πραγµατικότητα και να ανταποκριθεί στις ανάγκες που προέκυψαν.

Αναµφίβολα η τεχνολογία έπαιξε και παίζει καταλυτικό ρόλο. Το ΟΟΗ είναι ένας «ζωντανός οργανισµός», δεν είναι κάτι άψυχο. Και όπως όλοι οι ζωντανοί οργανισµοί, έτσι και αυτό, εξελίσσεται.

Εισάγοντας νέες ψηφιακές δυνατότητες, δηµιουργεί πιο ελκυστική επικοινωνία, προσφέρει ευελιξία µέσω κινούµενης εικόνας και έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει µία ξεχωριστή αφήγηση, µία συναρπαστική ιστορία. Με αυτόν τον τρόπο δεν διατηρεί απλώς, αλλά χτίζει πιο στενή σχέση µε τους καταναλωτές.

Επιπλέον, ανοίγεται ένα ακόµα κανάλι, αυτό της ταυτόχρονης συνύπαρξης και ενσωµάτωσης παραδοσιακών µέσων, κινητών συσκευών και υπαίθριας διαφήµισης ταυτόχρονα.

Αν µη τι άλλο, η χρονιά που πέρασε ανέδειξε την ανάγκη για προσαρµοστικότητα και καινοτοµία. Στην περίπτωση του ΟΟΗ δηµιούργησε το Digital Out of Home.

Ο οργανισµός µας ήταν πάντα ένα βήµα µπροστά, καθώς η ιδέα του digital out of home δεν µας βρήκε απροετοίµαστους. Μάλιστα εδώ και αρκετό καιρό εφαρµόζουµε ψηφιακές τεχνολογίες στην υπαίθρια διαφήµιση, δηµιουργώντας καινοτόµα και απαιτητικά projects µε πλειάδα πελατών όπως ΟΠΑΠ, Coca-Cola, Algida, Vodafone κ.ά. Οι τεχνολογίες που χρησιµοποιήσαµε αφορούσαν µεταξύ άλλων, Live Feed Technology, AR, Live Photoshop Technology, Real Time Mobile Connectivity και Real Time Streaming.


Ποια είναι τα πλεονεκτήµατα αλλά και ποιες οι προκλήσεις όσον αφορά το DOOH;

Η εφαρµογή και η γρήγορη παρακολούθηση του ψηφιακού µετασχηµατισµού είναι το κλειδί για να απαντήσει το DOOH στις ανάγκες του σήµερα και να παραµείνει ανταγωνιστικό.

Τελευταία ακούγεται όλο και περισσότερο ο όρος «Outernet», που χρησιµοποιείται για να ορίσει τον χρόνο που περνάµε έξω από το διαδίκτυο. Η ψηφιακή κόπωση – ως αποτέλεσµα των lockdowns – µας έκανε να εκτιµήσουµε πολύ περισσότερο το χρόνο που περνάµε εκτός σπιτιού και να δώσουµε µεγαλύτερη βάση σε αυτά που βλέπουµε γύρω µας, κατά συνέπεια και στην υπαίθρια διαφήµιση.

Αυτό για το DΟΟΗ είναι η µεγαλύτερη πρόκληση, καθώς καλείται να προσφέρει µια διαφορετική εµπειρία στον καταναλωτή και να µην θεωρηθεί «µία από τα ίδια». Στον χώρο του…outernet λοιπόν, το digital out of home έχει την υποχρέωση να κάνει τη διαφορά ως το µέσο που µπορεί να συνδυάσει τα πάντα χωρίς να µοιάζει µε κανένα.

Η αλήθεια είναι πως έχει όπλα στη φαρέτρα του. Πέρα από το γεγονός πως είναι εντυπωσιακό, η τεχνολογία τού επιτρέπει να δηµιουργεί native περιεχόµενο, αλληλεπίδραση σε πραγµατικό χρόνο, συνδεσιµότητα µε κινητές συσκευές και δυνατό engagement ανάµεσα σε καταναλωτές και τη µάρκα που διαφηµίζει.

Μάλιστα, έρευνες αποδεικνύουν πως πέρα από το awareness που προσφέρει, το DOOH είναι το µέσο το οποίο περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο, προκαλεί τους καταναλωτές να έρθουν σε online/digital επαφή µε το προϊόν που έχει διαφηµίσει. Συνολικά το 66% των ανθρώπων που είδαν κάτι στην υπαίθρια διαφήµιση, το αναζήτησαν στο διαδίκτυο.

Πάνω απ’ όλα όµως, είναι unskippable και δεν έχει όρια στη δηµιουργικότητα.

Έχει όµως σηµασία να αναφέρουµε και την ευκολία µε την οποία µπορεί να αποτελεί συνέχεια οποιασδήποτε τηλεοπτικής καµπάνιας, ξεδιπλώνοντας ένα µήνυµα µε άκρως ευφάνταστο τρόπο όπως προσφάτως έκανε ο ΟΠΑΠ µεταφέροντας την τηλεοπτική του καµπάνια σε DOOH.

Πώς επηρεάστηκε η αγορά ΟΟΗ στην Ελλάδα από την κρίση της πανδηµίας;

Ποιος θα πίστευε ότι αυτό το γεγονός θα διαταράξει σε τόσο µεγάλο βαθµό τον τρόπο µε τον οποίο αλληλοεπιδρούµε µε τον κόσµο. Τα lockdowns «κλείδωσαν» τον κόσµο µέσα στο σπίτι και η κυκλοφορία ξαφνικά σταµάτησε.

Καθώς η επικοινωνία έγινε από τη µια µέρα στην άλλη ψηφιακή, τα events πάγωσαν και ο κόσµος σταµάτησε να βγαίνει, µειώθηκαν προϋπολογισµοί µάρκετινγκ και υπαίθριας διαφήµισης.

Παρόλα αυτά το OOH παρέµεινε το πιο αποδοτικό κανάλι για την προβολή και την προσέγγιση του κοινού που βρίσκονταν στο δρόµο.

Ένα βασικό insight που προέκυψε την περίοδο της πανδηµίας, είναι πως µε την µετακίνηση του πληθυσµού σε τοπικό επίπεδο, αναδείχτηκε η αξία της γειτονιάς, καθιστώντας την ως νέο trend!

Οι πολίτες άρχισαν να παρατηρούν τι υπάρχει γύρω από το σπίτι τους και να βρίσκουν λύσεις για τις ανάγκες τους σε απόσταση… βόλτας, ανακαλύπτοντας την αξία της δικής τους γειτονιάς. Μια αξία που µε τον καιρό τείνει να µεγαλώνει αντί να φθίνει. Η υπαίθρια διαφήµιση βέβαια, ήταν εκεί για να τους ενηµερώσει και να τους καθοδηγήσει.

Ως συµπέρασµα µπορούµε να πούµε πως το ΟΟΗ σαφέστατα επηρεάστηκε τόσο στον τζίρο, όσο και στον όγκο της διαφήµισης, αλλά τα γρήγορα αντανακλαστικά των εταιρειών και οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες το κατέστησαν βιώσιµο. Μάλιστα, οι επενδύσεις αυτές δείχνουν πως το ΟΟΗ θα είναι το δεύτερο ταχύτερα αναπτυσσόµενο µέσο το 2021, µε τις διαφηµιστικές δαπάνες να αυξάνονται συνεχώς.