To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Κρέτσος: Αδιαφανής μέθοδος δημιουργίας δεσμεύσεων οι επιστροφές

Κρέτσος: Αδιαφανής μέθοδος δημιουργίας δεσμεύσεων οι επιστροφές
Τι αναφέρει σε συνέντευξη του σε εβδομαδιαία εφημερίδα ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας για το «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου» και τις τηλεοπτικές άδειες.

Ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες μέσα στον Αύγουστο «βλέπει» Ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος, ο οποίος σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Παρόν» αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για  θεματικές άδειες εθνικής εμβέλειας. Όσον αφορά την διαφήμιση, η κυβέρνηση εμφανίζεται, όπως προκύπτει από τη συνέντευξη, ότι θέλει να καταργήσει το καθεστώς των επιστροφών, που θεωρεί  για μια αδιαφανή μέθοδο δημιουργίας δεσμεύσεων και ανταλλαγής δώρων . Το υπό επεξεργασία νομοσχέδιο προωθεί τη διαφάνεια στην αγοραπωλησία του διαφημιστικού χρόνου , υποστηρίζει ο κ. Κρέτσος  

Αναλυτικότερα, στην συνέντευξη ο κ. Κρέτσος αναφέρει πως το σχέδιο νόμου για το «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου» στην ουσία «επιδιώκει την απλοποίηση, τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της διαφάνειας στον τρόπο διάθεσης και αγοράς διαφημιστικού χρόνου στην τηλεόραση. Είναι μια ρύθμιση που θα επιφέρει εγγυημένα φορολογικά έσοδα, χαμηλότερο ρίσκο συναλλαγών και επισφάλειες στη διαφημιστική αγορά. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι θα οδηγήσει στην ανεξαρτησία των τηλεοπτικών σταθμών από δεσμεύσεις και χειραγωγήσεις μεγάλων εταιρικών συμφερόντων».

Μάλιστα, τον  κ. Κρέτσο παρουσιάζεται να μην ανησυχεί το γεγονός πως ανάλογο σύστημα δεν εφαρμόζεται σε κάποια άλλη αγορά διεθνώς. «Η Ελλάδα παρέμεινε για πολλά χρόνια ουραγός στη ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου. Σύντομα θα γίνει πρωτοπόρος, εφαρμόζοντας άμεσα τα συμπεράσματα της αναθεώρησης της οδηγίας για τα οπτικοακουστικά μέσα και τη στρατηγική για την ενιαία ψηφιακή αγορά» αναφέρει χαρακτηριστικά.
 
Όσον αφορά το καθεστώς των επιστροφών στη διαφήμιση, ο κ Κρέτσος αναφέρει πως «πρόκειται για μια αδιαφανή μέθοδο δημιουργίας δεσμεύσεων και ανταλλαγής δώρων» και προσθέτει πως «αντίθετα, το νομοσχέδιο προάγει την πλήρη διαφάνεια».

Όσον αφορά το 10% που με το νέο καθεστώς θα πρέπει να αποδίδεται στην ΓΓΕΕ για το ΕΚΟΜΕ, ο Γενικός Γραμματέας σημειώνει πως «πρόκειται για έναν φόρο με υψηλή ανταποδοτικότητα προς το Δημόσιο, καθώς θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και νέα εισοδήματα. Μια επιβάρυνση η οποία επιστρέφει στην αγορά, γιατί θα χρηματοδοτήσει δράσεις ενίσχυσης του οπτικοακουστικού κλάδου. Η εξοικονόμηση των καναλιών και των διαφημιζομένων από τη μη ύπαρξη θολών συναλλαγών, με τη μορφή εκπτώσεων και επιστροφών, είναι τουλάχιστον διπλάσια του 10%».