To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Παράταση για την απευθείας τιμολόγηση, τελεσίγραφο για τα κανάλια- Φρένο απο "Βούτση"

Παράταση για την απευθείας τιμολόγηση, τελεσίγραφο για τα κανάλια- Φρένο απο "Βούτση"
Επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ του Business Today και του advertising.gr,  αργά το βράδυ της Παρασκευής 14 Οκτωβρίου κατατέθηκε τροπολογία του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά στο σχέδιο νόμου «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας και άλλες διατάξεις» με την οποία επέρχονται τροποποιήσεις στον νόμο 4339/2015 για τις τηλεοπτικές άδειες, οι οποίες μεταξύ άλλων αφορούν, την επιβολή αυστηρότερων ποινικών και διοικητικών κυρώσεων σε βάρος μη αδειοδοτημένων παρόχων, την επιβολή προθεσμιών για τη μετατροπή μετάδοσης προγράμματος σε υψηλή ευκρίνεια, ενώ μετατίθεται εκ νέου κατά τρεις μήνες, δηλαδή από 1.1.2017 αντί από 1.10.2016 που ισχύει σήμερα, η εφαρμογή για την απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζόμενων από ΜΜΕ.

Φρένο απο Βούτση:

Βέβαια, την κατάσταση περιπλέκει η δήλωση που έκανε ο Νίκος Παππάς, μετά από επικοινωνία που είχε με τον πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση, σύμφωνα με την οποία μετά την προσπάθεια συγκρότησης του ΕΣΡ θα λάβει χώρα η οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία για την μετάβαση στο νέο τηλεοπτικό τοπίο, όπως δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας

«Είχα πριν από λίγο επικοινωνία με τον πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, τον κ. Βούτση. Εξέφρασε την άποψη ότι η οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία για την μετάβαση στο νέο τηλεοπτικό τοπίο είναι καλύτερο να λάβει χώρα μετά τη νέα προσπάθεια συγκρότησης του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης μέσω της Διάσκεψης των Προέδρων της βουλής», δήλωσε ο κ. Παππάς. «Αυτό και θα κάνουμε», τόνισε.

Ο κ. Παππάς υπογράμμισε ότι «είναι η ώρα να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια συναινέσεων, τόσο για τη συγκρότηση της ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής, του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης όσο και για τις ευρύτατες δυνατές συναινέσεις σε σχέση με τον τρόπο μετάβασης στο νέο τηλεοπτικό τοπίο».

«Ήρθε η ώρα νομίζω», είπε ο κ. Παππάς, «όλα τα κόμματα να κινηθούν με γνώμονα την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και όχι με γνώμονα την υπεράσπιση ειδικών, ιδιαίτερων, συμφερόντων».

Για την Τετάρτη, έχει οριστεί διάσκεψη των προέδρων της Βουλής προκειμένου να συζητηθεί η συγκρότηση νέου ΕΣΡ.

Τι αναφέρεται στην τροπολογία

Συγκεκριμένα, στην τροπολογία αναφέρονται τα εξής: Η προθεσμία μετάδοσης σε πρότυπο υψηλής ευκρίνειας (high definition- HD) από τους αδειοδοτούμενους παρόχους ορίζεται σε έξι μήνες από την χορήγηση της άδειας. Από αυτό εξαιρούνται εκπομπές αρχείου που έχουν παραχθεί πριν την έναρξη ισχύος του νόμου 4339/2015.

Επίσης, οι αδειοδοτούμενοι πάροχοι υποχρεούνται εντός δύο ετών από την χορήγηση της άδειας να διασφαλίσουν ότι το πρόγραμμά τους θα πληροί το πρότυπο μετάδοσης σε υψηλή ευκρίνεια.

Σύμφωνα με την τροπολογία επιβάλλονται κυρώσεις στις περιπτώσεις παροχής και διανομής περιεχομένου σε ελεύθερη και εθνική ή περιφερειακή εμβέλεια από μη αδειοδοτημένους παρόχους και αυτό αφορά και τη διανομή, κωδικοποίηση, και μετάδοση προγραμμάτων.

Οι κυρώσεις για τις ανωτέρω παραβάσεις αυστηροποιούνται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους και με χρηματική ποινή ύψους από 20.000 ευρώ (σήμερα επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών και χρηματική ποινή ύψους από τρεις χιλιάδες ευρώ).

Με φυλάκιση ενός έτους και με χρηματική ποινή ύψους από 20.000 ευρώ έως 1.500.000 ευρώ θα τιμωρείται η παράβαση σχετικά με τα δικαιώματα χρήσης ραδιοσυχνοτήτων, καθώς και η παράνομη εμπορία ή χρήση τερματικού εξοπλισμού.

Σε αντικατάσταση της παραγράφου 6 του άρθρου 14 του νόμου 4339/2015, επιτρέπεται η δικτύωση παρόχων περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας με έναν πάροχο περιεχομένου περιφερειακής εμβέλειας μετά από ειδική άδεια του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, στο οποίο οφείλουν να υποβάλουν αντίγραφο της συμφωνίας. Οι πάροχοι θα μπορούν να μεταδίδουν το πρόγραμμα του παρόχου που δικτυώνονται για τρεις ώρες ημερησίως και με την προϋπόθεση ότι θα παρουσιάζονται διακριτοί τίτλοι των παρόχων περιεχομένου.

Δαπάνες που αφορούν οπτικοακουστικές εμπορικές ανακοινώσεις από μη αδειοδοτημένους παρόχους θα προστίθενται στις περιπτώσεις μη εκπιπτομένων επιχειρηματικών δαπανών του άρθρου 23 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Επίσης, από 1/1/2017 η τιμολόγηση των προγραμμάτων σε υψηλή ευκρίνεια θα διενεργείται αποκλειστικά με τιμολόγιο του Μέσου που θα αναμεταδίδει τη διαφήμιση ή τη χορηγία προς τον διαφημιζόμενο.

Όλες οι ποινές και τα πρόστιμα ισχύουν πέντε ημέρες μετά τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της υπουργικής απόφασης.

Που αποβλέπει η τροπολογία σύμφωνα με την κυβέρνηση

Κυβερνητικοί κύκλοι σημειώνονυν ως η τροπολογία Παππά αποβλέπει:
 
- Στην κατοχύρωση της επένδυσης των υπερθεματιστών.
- Στην ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου.
 
Αναφέρουν πως η τροπολογία κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή και περιλαμβάνει τα εξής 6 σημεία:
1. "Ποινικές και διοικητικές κυρώσεις για μετάδοση μη αδειοδοτημένου σήματος . Ίσχυαν μόνο για τον πάροχο δικτύου. (Digea). Τώρα επεκτείνονται και στον πάροχο περιεχομένου (κανάλι). Επίσης αυστηροποιούνται.
 
- Ποινικές κυρώσεις: Φυλάκιση έως 12 μήνες. Χρηματική ποινή από 20.000 έως 1.5εκατ. Κατάσχεση εξοπλισμού. (για το κανάλι)
- Διοικητικές κυρώσεις: Σύσταση (με πρόστιμο 3 εκατ. εάν δεν υπάρξει συμμόρφωση). Αναστολή ή ανάκληση της άδειας. (Αυτό προφανώς ισχύει για τον πάροχο αφού το κανάλι δεν θα έχει ούτως ή άλλως άδεια. Θα ισχύσει μελλοντικά, εφόσον θα υπάρξει και δεύτερος πάροχος).

Οι κυρώσεις θα ισχύσουν πέντε ημέρες μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης που θα καθορίζει οριστικά τους αδειούχους.
 
2. Η εκπομπή των αδειοδοτημένων σε σήμα υψηλής ευκρίνειας.
Ο νόμος προβλέπει ότι οι αδειοδοτημένοι πρέπει να εκπέμψουν από την πρώτη στιγμή σε HD.Η τροπολογία δίνει μεταβατική περίοδο, ως εξής:
- Οι αδειοδοτημένοι έχουν 6 μήνες προθεσμία να εκπέμψουν και σε σύστημα HD.
- Κατόπιν έχoυν 2 χρόνια περιθώριο να εκπέμπουν και σε HD και σε SD. (Standard Definition)
- Μετά την παρέλευση της διετίας, θα πρέπει να εκπέμπουν αποκλειστικά σε HD.
- Παράλληλα δίνεται διετής προθεσμία, μέχρι το παραγόμενο πρόγραμμα να είναι εξ αρχής σε HD.
 
3. Η διαφημιστική δαπάνη σε μη αδειοδοτημένο σταθμό δεν εκπίπτει.
Εδώ υπάρχει ερώτημα για το τι θα γίνει αν ένας σταθμός εκπέμπει χωρίς άδεια (οπότε η δαπάνη δεν εκπίπτει), αλλά ταυτόχρονα εκπέμπει και νόμιμα σε ψηφιακή πλατφόρμα (nova, ote tv κλπ- οπότε η δαπάνη εκπίπτει). Ο Τρύφωνας Αλεξιάδης έχει φτιάξει έναν μηχανισμό ελέγχου, για το ποιο κομμάτι της δαπάνης αντιστοιχεί σε μη αδειοδοτημένη και ποιο σε αδειοδοτημένη εκπομπή.
 

4. Βεβαίωση συμμόρφωσης των αδειδοτημένων με τις ρυθμίσεις του νόμου (κατανομή προσωπικού ανά κλάδο, αριθμός απασχολούμενων, εγκαταστάσεις κλπ).
Η αρμοδιότητα αυτή (του να βεβαιώνει ποιος είναι σύννομος) ανήκει στο ΕΣΡ. Μεταβιβάζεται στην ΓΓΕ, μέχρι να συγκροτηθεί το ΕΣΡ.
 
5. Περιορισμός της δικτύωσης μεταξύ περιφερειακών σταθμών.
Ένας περιφερειακός σταθμός δικτυωμένος με πολλούς άλλους περιφερειακούς, μπορεί να λειτουργεί ντε φακτο ως σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας. Η τροπολογία περιορίζει την δικτύωση ως εξής:
- Κάθε περιφερειακός σταθμός μπορεί να διασυνδέεται μόνο με έναν άλλον περιφερειακό σταθμό.
- Η διασύνδεση δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τρεις ώρες ημερησίως.
 
6. Παράταση, για ένα τρίμηνο, της έναρξης ισχύος του νόμου για απευθείας τιμολόγηση του διαφημιζόμενου.
Ο νόμος αυτός φτιάχτηκε το καλοκαίρι του 2014, με στόχο να παρακάμψει τους ενδιάμεσους στην διαφήμιση (media shops). Δεν εφαρμόστηκε, καθώς η έναρξη ισχύος του έπαιρνε συνεχείς παρατάσεις. Η τελευταία παράταση λήγει κάπου τώρα.
Ο λόγος που παρατείνεται τώρα για ένα τρίμηνο είναι ότι μέσα στο διάστημα αυτό, (έως τον Δεκέμβριο του 2016) θα έχει έρθει στην Βουλή ο νόμος για την ηλεκτρονική πλατφόρμα ηλεκτρονικών συναλλαγών. (Ένα ηλεκτρονικό «χρηματιστήριο», όπου ο καθενός, διαφανώς, θα αγοράζει και θα πουλάει διαφημιστικό χρόνο). Κρίνεται επομένως, περιττό, να αλλάξει τώρα το ισχύον καθεστώς, για να ξανααλλάξει μέσα στο επόμενο τρίμηνο".