To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Περιφερειακά κανάλια: Αναζητούν κοινό, διαφήµιση, ίσως και… αγοραστή

Περιφερειακά κανάλια: Αναζητούν κοινό, διαφήµιση, ίσως και… αγοραστή

Όλο και µεγαλύτερη συζήτηση γίνεται τελευταία για τα περιφερειακά κανάλια,

που πλέον ανέρχονται σε 14 στην Αττική και 85 στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Γράφει η Σόνια Χαϊµαντά

Στο στόχαστρο µεγάλων επιχειρηµατιών που βρίσκονται εκτός της «κεντρικής» τηλεοπτικής σκηνής έχουν µπει ορισµένα περιφερειακά κανάλια, που φθάνουν τα 99 σε ολόκληρη την επικράτεια σε 13 επιµέρους διοικητικές περιφέρειες. Για τους επιχειρηµατίες που επενδύουν στην ενηµέρωση και ψυχαγωγία ανά περιφέρεια, ο νόµος είναι σαφής: Μπορούν να εκπέµψουν στο σύνολο της περιφέρειας για την οποία έχει άδεια το κανάλι τους αλλά ούτε ένα µέτρο έξω από αυτήν.  Έχει νόηµα; Προφανώς και έχει, διαφορετικά δεν θα υπήρχαν τόσα κανάλια στην Αττική ούτε οι τιµές πώλησης θα ξεπερνούσαν ακόµη και τα 7 εκατ. ευρώ για µια «στηµένη» επιχείρηση. Και το πιο σηµαντικό µε όρους αγοράς, ούτε οι πλατφόρµες (Cosmote TV και Nova TV) θα έµπαιναν στον κόπο να φιλοξενήσουν τα κανάλια αυτά στο µενού τους.

Σε πολιτικό επίπεδο είναι ηλίου φαεινότερον ότι τα περιφερειακά κανάλια έχουν µια εύλογη λειτουργία και χρησιµότητα: Ενηµερώνουν για τα τεκταινόµενα µιας πόλης, µιας περιοχής ή και µιας ολόκληρης περιφέρειας, συµµετέχοντας στην εκπλήρωση του στόχου του πλουραλισµού και της δηµοκρατίας. Μάλιστα, οι αρµόδιοι υπουργοί ακούν µε ενδιαφέρον τους ιδιοκτήτες των περιφερειακών καναλιών, παρέχοντάς τους εργαλεία στήριξης, ανάλογα µε αυτά που αξιοποιούν οι καναλάρχες των πανελλαδικών σταθµών. Πρόσφατα µε απόφαση που υπογράφουν ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Παύλος Μαρινάκης, και ο υφυπουργός Οικονοµικών, Αθανάσιος Πετραλιάς, µε τροποποίηση-συµπλήρωση της απόφασης για την ενίσχυση των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθµών προστέθηκε µια σειρά από έγγραφα, προκειµένου να δοθεί η επιχορήγηση στους περιφερειακούς σταθµούς, η οποία ωστόσο δεν µπορεί να υπερβαίνει τα 300.000 ευρώ.

Οι άδειες: Μετά το 2025!

Ένας από τους κεντρικούς άξονες της νέας σύνθεσης του Εθνικού Συµβουλίου Ραδιοτηλεόρασης είναι η διαµόρφωση των κατάλληλων συνθηκών, προκειµένου σε αυτήν τη θητεία να δροµολογηθεί η διαδικασία αδειοδότησης των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθµών και των ραδιοφωνικών σταθµών. Ωστόσο, ζήτηµα παραµένει η επικαιροποίηση των στοιχείων περί µετοχικής σύνθεσης των ραδιοτηλεοπτικών σταθµών, καθώς στο site του ΕΣΡ esr.gr περιλαµβάνονται µη επικαιροποιηµένα και παλαιά στοιχεία, κυρίως των επιχειρήσεων της περιφέρειας. Στο τέλος του 2023 µε πολυνοµοσχέδιο δίνεται παράταση για την αδειοδότηση τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθµών. Καταληκτική προθεσµία για τη διαδικασία αδειοδότησης των παρόχων περιεχοµένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκποµπής, ελεύθερης λήψης εθνικής εµβέλειας µη ενηµερωτικού περιεχοµένου και περιφερειακής εµβέλειας (ενηµερωτικού γενικού και µη ενηµερωτικού περιεχοµένου), ορίζεται η 31η.12.2024».

Τα περιφερειακά κανάλια της Αττικής

Τα περιφερειακά κανάλια της Αττικής έχουν τη «µερίδα του λέοντος» σε επίπεδο τηλεθέασης, απορρόφησης διαφηµιστικής δαπάνης και οικονοµικής στήριξης.  Άλλωστε απασχολούν τη δηµοσιότητα µε εξαγορές, επενδύσεις, νέα εγχειρήµατα, και «µεταγραφές» δηµοσιογράφων και παρουσιαστών. Από εκεί που βρίσκονταν σχεδόν στην αφάνεια, τα περιφερειακά κανάλια της Αττικής παράγουν ειδήσεις και αποτελούν ένα σχετικά ανεκτό οικονοµικά επιχειρηµατικό σπορ για επιχειρηµατίες που κατά τα άλλα δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα τους καναλάρχες µε παράλληλες επιχειρηµατικές δραστηριότητες (Ναυτιλία, Business, Αθλητισµός, Ενέργεια κ.λπ.). Τα κανάλια έχουν διείσδυση σε περίπου 150.000-400.000 κατοίκους της Αττικής.

Τα περιφερειακά κανάλια µε µια µατιά

 ONE CHANNEL

Αντικατέστησε το Channel 9, το οποίο ανήκε στον ∆. Κοντοµηνά, ενώ στη συνέχεια πέρασε στην Alter Ego Media SA, που το µεταβίβασε στον ∆ιονύση Παναγιωτάκη.

 ACTION24

Από τον προπερασµένο Ιούλιο βρίσκεται στα «χέρια» του επιχειρηµατικού τριδύµου Μπάκου-Καϋµενάκη-Εξάρχου.  Έχει µετεγκατασταθεί από το Γαλάτσι στο Μαρούσι, στα παλιά στούντιο του Epsilon.

 ATTICA

Το 30% του µηνιαίου προγράµµατός του νοικιάστηκε σε εταιρεία συµφερόντων των Μπάκου-Καϋµενάκη-Εξάρχου, και αυτή την περίοδο το κανάλι του ∆ήµου Ασπροπύργου στελεχώνεται και µετεγκαθίσταται, µαζί µε τον νέο του «αδελφό».

 KONTRA

Με ενηµέρωση προς το βράδυ και τηλεµάρκετινγκ τις υπόλοιπες ώρες. Τους τελευταίους µήνες έχει κινήσει τις διαδικασίες να γίνει ενηµερωτικό κανάλι και στα «χαρτιά», ενώ πρόσφατα απέκτησε και τα δικαιώµατα της «Elite League» (πρώην Α2 Μπάσκετ).

 BLUESKY

Έχει «χτίσει» ένα ποικιλόµορφο πρόγραµµα, µε ενηµερωτικές και ψυχαγωγικές εκποµπές, ταινίες αλλά και ορισµένες ζώνες τηλεµάρκετινγκ.

 EPSILON

Από την πληθώρα εκποµπών -συµπεριλαµβανοµένων των «σόου» του Μένιου Φουρθιώτη- ως πανελλαδικό κανάλι, έχει περιοριστεί στο τηλεµάρκετινγκ.

 EXTRA

Ζώνη τηλεµάρκετινγκ σε όλο σχεδόν το πρόγραµµά του.

 HIGH

Ψυχαγωγικό αλλά χωρίς συγκεκριµένη στόχευση. Προβάλλει εκποµπές τηλεµάρκετινγκ και άλλο πρόγραµµα.

 ALERT

Ξεχωρίζουν ανάµεσα στις ζώνες τηλεµάρκετινγκ οι εκποµπές του Κυριάκου Βελόπουλου και τα ενηµερωτικά προγράµµατα του καναλιού, φίλα προσκείµενα στον πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης.

 ΑΡΤ

Με τις εκποµπές του Γιώργου Καρατζαφέρη και την αθλητική του ζώνη να ξεχωρίζουν.  Έχει έρθει σε επαφές µε επιχειρηµατίες για την πώλησή του.

 MAD

Το µοναδικό µουσικό κανάλι της πόλης, που «αντέχει», παρά την ολοένα και µεγαλύτερη επιρροή του διαδικτύου στα νεανικά κοινά.

 NICKELODEON

Παιδικά και σειρές για νέους από τη γνωστή εταιρεία παραγωγής. Είναι η µετεξέλιξη της παιδικής ζώνης του Channel 9.

 RISE TV

Ένα κανάλι-πολιτιστική ατζέντα για ό,τι γίνεται στην Αθήνα, και όχι µόνο.

 SMILE

Παιδικό κανάλι ως επί το πλείστον αλλά και µε άλλα προγράµµατα τις βραδινές ώρες. Πρόσφατα έκανε αίτηση στο ΕΣΡ για να µετατραπεί σε ενηµερωτικό τηλεοπτικό σταθµό.

Κινητικότητα

Γενικότερα, συνεχίζεται µε αυξανόµενο ρυθµό η κινητικότητα που παρατηρείται τους τελευταίους µήνες στα περιφερειακά κανάλια, µε την είσοδο νέων επιχειρηµατιών αλλά και την ενεργοποίηση εν ενεργεία καναλαρχών, που κινούνται άµεσα, µε στόχο να αποκτήσουν δεύτερο δίαυλο αµιγώς ενηµερωτικού προφίλ, ενόψει εκλογών.

Πέρυσι οι πληροφορίες ήθελαν τον Γιάννη Αλαφούζο, ιδιοκτήτη της ειδήσεις ντοτ κοµ, να βγάζει από το συρτάρι το πάλαι ποτέ σχέδιο για τη λειτουργία του Σκάι 24.  Ένα σχέδιο που καταρτίστηκε για πρώτη φορά πριν από τέσσερα χρόνια, έφτασε ένα βήµα πριν από την υλοποίηση, καθώς είχε προχωρήσει ακόµα και σε σχεδιασµό συγκεκριµένων εκποµπών, αλλά τελικά «ναυάγησε». Η κινητικότητα στο χώρο της ενηµέρωσης, που προκαλείται από τη διπλή είσοδο των ∆ηµήτρη Μπάκου και Γιάννη Καϋµενάκη µε εξαγορά του Action 24 και επινοικίαση χρόνου στο Attica TV, καθώς και το γεγονός ότι για τα εν λόγω κανάλια υπήρξαν «υφαρπαγές» δηµοσιογράφων από πανελλαδικούς σταθµούς µεταξύ των οποίων και ο Σκάι, ενεργοποιούν αντανακλαστικά επίθεσης στους υφιστάµενους παίκτες.

Θεωρώντας ότι ήρθε το πλήρωµα του χρόνου, ο ∆. Μελισσανίδης αναζητά διέξοδο στη γραµµική τηλεόραση, για να στεγάσει το ώριµο πλέον εγχείρηµά του (NTV), µε διευθύνοντα σύµβουλο τον Λάµπη Ταγµατάρχη.  Έχει συναντήσει -είτε ο ίδιος είτε µέσω δικηγόρων του- την αγορά περιφερειακού καναλιού µε διάφορους ιδιοκτήτες (B. Ρέστη, Γ. Καρατζαφέρη κ.ά.), µε τη µεγαλύτερη τύχη να έχει η ευόδωση της συνεργασίας του µε τον Σέργιο Καλόγηρο, ιδιοκτήτη του Smile TV. Ο σταθµός ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1999 ως 0-6 παίρνοντας τις αναλογικές τότε συχνότητες (60 και 39 UHF µε παρεµβολή στην ΕΡΤ) του πάλαι ποτέ πρωτοπόρου Junior’s TV, το οποίο σταµάτησε τη λειτουργία του, µε αποφάσεις του Υπουργείου Τύπου, επικαλούµενο συνεχείς παραβάσεις της νοµοθεσίας περί πνευµατικής ιδιοκτησίας, και λόγω παρεµβολών κατ’ εξακολούθηση στις προαναφερθείσες συχνότητες της ΕΡΤ. Στις 14 Φεβρουαρίου 2013 µετονοµάστηκε σε Smile TV και συνεχίζει µέχρι και σήµερα να µεταδίδει παιδικά προγράµµατα. Αν οι δύο πλευρές τα βρουν και συµφωνήσουν στην τιµή αγοραπωλησίας (περί τα 3 εκατ. ευρώ), τότε η διαδικτυακή εκδοχή της Ναυτεµπορικής θα µετατραπεί σε linear περιφερειακό κανάλι, προκειµένου να ανταγωνιστεί το Action 24, το Kontra TV και το One TV.