To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Προβληματισμός στα κανάλια για τα πιστωτικά τζίρου

Προβληματισμός στα κανάλια για τα πιστωτικά τζίρου
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, προχωρημένες συζητήσεις πραγματοποιούνται στα γραφεία των καναλιών το τελευταίο διάστημα, με αντικείμενο την κατάργηση των πιστωτικών τηλεοπτικού τζίρου ήδη από τη φετινή χρονιά. Όπως φαίνεται, το πρόσφατο νομοσχέδιο για την παροχή «φοροκινήτρων» για τη διαφήμιση έχει οδηγήσει τους τηλεοπτικούς σταθμούς στη σκέψη να μη δώσουν πιστωτικά τζίρου καθώς, όπως όλα δείχνουν, θεωρούν πως από τη στιγμή που οι διαφημιζόμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν τις νέες ευνοϊκές ρυθμίσεις για τη δαπάνη, δεν θα πρέπει να λάβουν πιστωτικά.

Σε περίπτωση που αποδειχθεί αληθής ο παραπάνω σχεδιασμός, δεν θα μπορέσει καμία επιχείρηση -ανεξάρτητα από το αν εμπίπτει ή όχι στην πρόβλεψη του νόμου- να λάβει πιστωτικά τζίρου για το 2020. Η πραγματικότητα όμως είναι πως, όπως εκτιμούν άνθρωποι της αγοράς, μέχρι 45%-50% των εγχώριων διαφημιζόμενων μπορούν να επωφεληθούν από τη νέα ρύθμιση. Υπενθυμίζεται πως ο νέος σχετικός νόμος που ήδη έχει ψηφισθεί, προβλέπει τη δυνατότητα ένταξης στο μέτρο όλων των επιχειρήσεων των οποίων η διαφημιστική δαπάνη για το 2020 ανέρχεται τουλάχιστον στο ισόποσο της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών διαφημιστικής δαπάνης, του 2019. Εφόσον η επιχείρηση έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω Covid-19, η προϋπόθεση της ισόποσης διαφημιστικής επένδυσης (σε σχέση με το 2019) μετατρέπεται σε 70% σε σχέση με το 2019.

Στην ουσία, όμως, εκτιμάται πως σε κάτι τέτοιο μπορούν να προχωρήσουν μόνο επιχειρήσεις που δεν καταγράφουν ζημιές λόγω της πανδημίας, καθώς και μη-εισηγμένες επιχειρήσεις, που δεν θα έχουν πρόβλημα με τους μετόχους τους εάν υποχωρήσει η λειτουργική κερδοφορία τους (EBITDA). Επίσης, είναι σχεδόν αδύνατο εταιρείες με προϊόντα με έντονη εποχικότητα να μπορέσουν να προχωρήσουν σε έντονη διαφημιστική επένδυση στο τελευταίο τρίμηνο του χρόνου, προκειμένου να καλύψουν το έδαφος και να φτάσουν το 70% ή το 100% της δαπάνης του 2019.

Η σκέψη των καναλιών, όμως, φαίνεται πως είναι να διακοπεί η παροχή πιστωτικών τζίρου για όλους ανεξαιρέτως, με μόνο εκείνους που έχουν προχωρήσει στην υπογραφή τριμερών συμβολαίων να μπορούν ίσως να προστατευθούν και μπορεί ούτε και αυτοί στο σύνολό τους, καθώς όλα δείχνουν πως μεγάλη σημασία θα έχει το τρίμηνο κατά το οποίο υπογράφηκε η όποια σύμβαση.

Πρόκειται για εξέλιξη που σίγουρα θα αναγκάσει τις διαφημιζόμενες επιχειρήσεις να αναθεωρήσουν -θετικά ή αρνητικά- τα αποτελέσματά τους, ενώ η εμπορική ισορροπία στις σχέσεις τηλεοπτικών σταθμών, διαφημιστικής αγοράς και διαφημιζόμενων θα επαναπροσδιοριστεί. Βέβαια, δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο εάν τα κανάλια θα ακολουθήσουν κοινή γραμμή ως προς το θέμα, καθώς ίσως να εγείρονται και θέματα ανταγωνισμού.

Όπως, λοιπόν, φαίνεται, αν και η ιδέα του διπλασιασμού του ποσού της διαφημιστικής επένδυσης για σκοπούς υπολογισμού της φορολογίας των επιχειρήσεων αποτελεί και σε άλλες αγορές μέτρο ενίσχυσης της καταναλωτικής ζήτησης και τελικά της οικονομικής δραστηριότητας, η εφαρμογή της στην πράξη στην Ελλάδα μπορεί να οδηγήσει σε νέα προβλήματα την αγορά.