To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

To power game ως σκληρό παιχνίδι επιβίωσης

To power game ως σκληρό παιχνίδι επιβίωσης

Τη δεκαετία του ‘90 ένας υπουργός της κυβέρνησης εκείνης της εποχής, συνήθιζε να λέει ότι «τα ΜΜΕ είναι ακριβό σπορ» υπονοώντας ότι η επιχειρηματική εμπλοκή σε αυτά θα έπρεπε να έχει ως προϋπόθεση ένα γερό, έως και «τρύπιο», πορτοφόλι. Το επιχείρημα αυτό ερχόταν, προβαλλόταν κάθε φορά που μια μερίδα του Τύπου επιχειρούσε να κολλήσει στον τοίχο τον υπουργό για τη νομοθεσία που υποτίθεται ότι αλληθώριζε υπέρ των εχόντων και κατεχόντων. Ο τότε υπουργός είχε σίγουρα ένα κάποιο δίκιο, όπως απέδειξε εκ των υστέρων η ίδια η ζωή. Όπως και να ονομάζαμε κάθε φορά την τονωτική ένεση και το φιλί της ζωής προς τον Τύπο και τα ΜΜΕ, επιδοματική πολιτική, ασυλίες, κρατική διαφήμιση, άκριτος δανεισμός ή θαλασσοδάνεια, η πραγματική ζωή και ο επιχειρηματικός ρεαλισμός έχουν αποδείξει ότι ΜΜΕ χωρίς επένδυση έχουν κοντά πόδια. Ακόμη και την περίοδο της γέννησης του Διαδικτύου, που φαινομενικά για να λειτουργήσει ένα site, ένα portal δεν χρειάζονταν – τότε - KPIs και budget μεγεθών τηλεόρασης - όλοι γνώριζαν, ότι κανένας δεν θα συνέχιζε χωρίς συστηματική επένδυση, έρευνα, νέες τεχνολογίες και καινοτομία. Και όλα αυτά κοστίζουν το βάρος των εργαζομένων σε χρυσό.

Και ύστερα ήρθαν οι πλατφόρμες. Και τα κανάλια κατελήφθησαν εξαπίνης μη έχοντας το οπλοστάσιο να αναχαιτίσουν το τσουνάμι του ανταγωνισμού και κάτι περισσότερο… την τεχνολογία της ελεύθερης επιλογής του χρόνου κατανάλωσης του περιεχομένου (catch up). Οι ειδήσεις και οι ιδέες τρέχουν πιο γρήγορα από τη σκέψη όσων προβληματίζονται πώς να ανταγωνιστούν τους γίγαντες. Την περασμένη εβδομάδα το Netflix ανακοίνωσε ότι λανσάρει στην πραγματική ζωή το ριάλιτι Squid Game, που από μυθιστορηματικό τηλεοπτικό σόου, μετατρέπεται στο μεγαλύτερο διαγωνισμός ριάλιτι που υπήρξε ποτέ. Με τον τίτλο “Squid Game: The Challenge" ο διαγωνισμός καλεί 456 παίκτες να αναμετρηθούν, διεκδικώντας το χρηματικό έπαθλο των 4,37 εκατομμυρίων ευρώ, το μεγαλύτερο στην ιστορία της τηλεόρασης.

Ο διαγωνισμός ριάλιτι θα περιλαμβάνει δέκα επεισόδια με παιχνίδια που θα είναι εμπνευσμένα από το αρχικό σόου και σίγουρα με νέες προσθήκες, όπως επισημαίνει η Netflix.

Δύο ημέρες πριν και κάποιες δεκάδες χιλιόμετρα μακριά από τη Μ. Βρετανία όπου θα γυριστεί το ριάλιτι, σε μια συζήτηση για την οικονομία σε ραδιοφωνική εκπομπή στο Deutschlandfunk (Starseite), καθώς σχολίαζαν οι καλεσμένοι τις ανακοινώσεις για τον πληθωρισμό (της Γερμανίας), ένας δημοσιογράφος έκανε δυσοίωνες προβλέψεις. Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε ότι θα ζήσουμε τον Χειμώνα απίστευτες ημέρες, πράγματα τα οποία δεν έχει ζήσει η Ευρώπη τα τελευταία 70 χρόνια. Περιορισμένος άρτος λοιπόν και διευρυμένα θεάματα σε χρόνο, χρήμα, πόρους και ιδέες. Και οι ιδέες δεν στερεύουν ποτέ. Όμως όπως τα fakenews αποτελούν τον καρκίνο της ενημέρωσης, έτσι και τα επικίνδυνα ριάλιτι, τα ακραία concept σε περίοδο ύφεσης και υψηλών δεικτών εγκληματικότητας, χρειάζονται αν όχι απαγόρευση, σίγουρα αντίδοτα. Ποιοτικό περιεχόμενο, ψύχραιμη ματιά στο τι είναι πραγματικά ενδιαφέρον και γύρισμα πλάτης σε οτιδήποτε δεν μιλάει με όρους αισθητικής και ηθικής. Αυτός είναι ο τοίχος στον ανταγωνισμό – Σειρήνα. Όποιος κερδίσει αυτό το στοίχημα, δεν κερδίζει σίγουρα και τον πόλεμο αλλά σίγουρα μία-μια τις μάχες.