To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Τζώρτζης Ποφάντης: Συνεχίζουμε με τη στρατηγική μας

Τζώρτζης Ποφάντης: Συνεχίζουμε με τη στρατηγική μας
Tο μυστικό της επιτυχίας του ΑΝΤ1 μας αποκαλύπτει ο Τζώρτζης Ποφάντης, Chief Content Officer, ANT1 TV, ενώ μας εξηγεί πώς και πόσο έχει αλλάξει ο  Έλληνας τηλεθεατής. Επίσης, μας μιλά για τα επόμενα βήματα του καναλιού αλλά και το νέο τοπίο στην αγορά.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Ο ANT1 έκλεισε με υψηλά νούμερα τηλεθέασης το 2019, ενώ έχει ξεκινήσει ανάλογα και το 2020, με προγράμματα όπως το «Καφέ της Χαράς» και οι «Άγριες Μέλισσες να ξεχωρίζουν. Το περιμένατε όταν ξεκινούσε η σεζόν και παρουσιάζατε το νέο πρόγραμμα του σταθμού;
Για τα δύο συγκεκριμένα προγράμματα, ναι. Τα πιστεύαμε πολύ, για διαφορετικούς λόγους το καθένα, και δεν μας διέψευσαν. Η στροφή στη μυθοπλασία ήταν βασικό σημείο του στρατηγικού σχεδιασμού του ΑΝΤ1 από πέρυσι και θα συνεχίσουμε έτσι και για την επόμενη χρονιά. Το μυστικό της επιτυχίας του ΑΝΤ1 όμως είναι η σταθερότητά του σε όλες τις ζώνες, από το «Καλημέρα Ελλάδα» μέχρι τις βραδινές ειδήσεις, αλλά και στη μεταμεσονύχτια ζώνη, με τις ενημερωτικές και ψυχαγωγικές επιλογές του σταθμού. Από τις 6 το πρωί μέχρι τις 2 μετά τα μεσάνυχτα, με ποικίλο, πλήρες πρόγραμμα.

Τον Φεβρουάριο ξεκίνησε και το «Υour Face Sounds Familiar». Ποιες είναι οι προσδοκίες για αυτό;
Το YFSF ξανασυστήθηκε στο τηλεοπτικό κοινό πέρυσι, με πλήρως ανανεωμένο look & feel και κέρδισε τις εντυπώσεις. Πιστεύω ότι θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, γιατί η παραγωγή είναι εξαιρετική και τα βράδια της Κυριακής η ελληνική οικογένεια θα απολαμβάνει και φέτος ένα φαντασμαγορικό σώου.  

Θα υπάρξουν και άλλες πρεμιέρες άμεσα; Σε ποια format; 
Για την τρέχουσα σεζόν, έχουμε ξεδιπλώσει όλo το πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα του καναλιού. Τώρα, στρέφουμε την προσοχή μας στο καλοκαιρινό πρόγραμμα και, φυσικά, στην επόμενη σεζόν.

Έχει αλλάξει ο  Έλληνας τηλεθεατής; Έχουν αλλάξει οι συνήθειες και οι προτιμήσεις του; 
Εννοείται. Από τη μια, οι συνδρομητικοί «εισβολείς» που έμαθαν τον τηλεθεατή να κάνει binge viewing αλλά και οι πολλές ψηφιακές ψυχαγωγικές επιλογές. Οι «ανυπόμονοι» τηλεθεατές φεύγουν από την ελεύθερη τηλεόραση (ακόμα κι αν επιλέγουν περιεχόμενό μας σε catch up στο  Ίντερνετ). Από την άλλη, οι πολύωρες διάρκειες κάποιων προγραμμάτων ή το στριπάρισμα άλλων σε καθημερινή βάση, κάνει πολύ δύσκολο τον προγραμματισμό ενός μόνο επεισοδίου σε εβδομαδιαία βάση.  Έτσι αυτοί που μένουν, δείχνουν μια σταθερότητα στις επιλογές τους σε σύγκριση με το «ψάξιμο» που γινόταν παλιότερα. 



Ποιες είναι οι προκλήσεις για κάποιον που έχει την ευθύνη της δημιουργίας του προγράμματος ενός σταθμού στην ελληνική αγορά; Τι τον περιορίζει και τι πρέπει να έχει πάντα στο μυαλό του;
Πρέπει πάντα να σκέφτεται σε ποιον τηλεθεατή απευθύνεται και τι μπορεί να του προσφέρει, για να τον συνδέσει όχι μόνο με το συγκεκριμένο πρόγραμμα αλλά και με το brand του σταθμού. Πρέπει να ισορροπεί μεταξύ παραδοσιακών τηλεοπτικών συνταγών και της ανάγκης να εκπλήσσει κατά καιρούς και να προωθεί νέες ιδέες. Κάτι που ο ΑΝΤ1 έκανε σταθερά όλα τα χρόνια της λειτουργίας του. Η πλειονότητα, άλλωστε, των ψυχαγωγικών προγραμμάτων στην τρέχουσα ελληνική τηλεοπτική πραγματικότητα έχει εισαχθεί από τον ΑΝΤ1.

Το νέο πεδίο που διαμορφώθηκε για τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας, μετά και την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας αδειοδότησης, θεωρείτε πως θα επηρεάσει θετικά την ελληνική τηλεόραση και σε επίπεδο προγράμματος;
Πιστεύω πως ναι. Η σταθερότητα, σε οποιοδήποτε οικοσύστημα, επιτρέπει το σχεδιασμό σε βάθος χρόνου και με ψύχραιμη ματιά. 

Πώς αντιμετωπίζει ο ΑΝΤ1 τον ανταγωνισμό από πλατφόρμες streaming και το Διαδίκτυο; Πώς κινείται σε αυτό το κομμάτι;
Φτιάχνουμε περιεχόμενο που κερδίζει την πιστότητα του διαθέσιμου τηλεοπτικού κοινού. Παράδειγμα, οι «Άγριες Μέλισσες», που καταγράφουν μια σταθερή τηλεθέαση 1,6 εκατ. θεατών κάθε βράδυ.  Ότι το μέλλον των αδελφών Σταμίρη έχει γίνει θέμα συζήτησης στις παρέες, θέμα ανάλυσης σε έντυπα και blogs, ακόμα και έμπνευση για αποκριάτικες στολές, δείχνει υψηλό brand engagement. Όσον αφορά το διαδίκτυο, ο ΑΝΤ1 καινοτομεί από το 2005 στη διαδικτυακή διάχυση του περιεχομένου του αλλά και στη δημιουργία περιεχομένου που στοχεύει στους χρήστες του συγκεκριμένου μέσου. Το Netwix και η αναγνωρισιμότητα του «Παρασκευά» και των άλλων projects είναι τρανταχτό παράδειγμα της χρησιμότητας του  Ίντερνετ ως «θερμοκηπίου» ιδεών και ταλέντων

Έχετε ήδη κάνει τα πρώτα βήματα για την κατάρτιση του προγράμματος της σεζόν μετά το καλοκαίρι; Σχεδιάζετε να επενδύσετε σε κάποια νέα format; 
Η αναζήτηση για την επόμενη σεζόν είναι μια διαδικασία που δεν σταματά ποτέ. Και όσον αφορά τα υπάρχοντα προγράμματα αλλά και τα ζητούμενα για τις επόμενες σεζόν. Θα πατήσουμε στη στρατηγική που ακολουθεί ο ΑΝΤ1 τα τελευταία δύο χρόνια, με πρόγραμμα για όλη την οικογένεια. Θα αναπτύξουμε περισσότερη πρωτότυπη μυθοπλασία, προκρίνοντας ελληνικά σενάρια και όχι τόσα format. Γι’ αυτό ιδρύθηκε και Σχολή Σεναρίου, που θα αναπτύξει ανθρώπους και ιδέες για την ελληνική τηλεοπτική αγορά. Εννοείται ότι ψάχνουμε δοκιμασμένα format στην ψυχαγωγία, με την προσθήκη και κάποιων προτάσεων για ειδικά κοινά (όπως κάναμε με το «Football Stories», για παράδειγμα.) Θέλουμε όμως και να αναπτύξουμε και δικά μας ψυχαγωγικά format με το βλέμμα στην παγκόσμια τηλεοπτική αγορά. Γι’ αυτό και η συνεργασία του Ομίλου ΑΝΤ1 με τις εταιρείες Propagate Entertainment και Youngest Media για τη συνδημιουργία ψυχαγωγικών προγραμμάτων. Το «Best Friends’ Fear» είναι το πρώτο απ’ αυτά. Η ιδιοκτησία των πνευματικών δικαιωμάτων γίνεται ολοένα και πιο σημαντική και προσοδοφόρα σε ένα παγκοσμιοποιημένο τηλεοπτικό περιβάλλον. 

Who is who
O Τζώρτζης Ποφάντης έχει αναλάβει καθήκοντα Chief Content Officer (Γενικού Διευθυντή Προγράμματος) του ANT1 TV από τον Απρίλιο του 2018. Πρόκειται για στέλεχος με εξαιρετικά μεγάλη πείρα και σημαντική προϋπηρεσία στην αγορά των media στις HΠΑ και την Ελλάδα. Στον ΑΝΤ1 επέστρεψε τον Ιανουάριο του 2017 αναλαμβάνοντας καθήκοντα COO Digital Asset του Ομίλου Antenna.
TAGS: ANTENNA