To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ashley & Holmes: Nothing impossible τελικά…

Ashley & Holmes: Nothing impossible τελικά…
Ashley & Holmes: Nothing impossible τελικά…

Σκληρή επιβεβαίωση βρίσκει το αγαπημένο motto του Μάκη Σεριάτου «nothing impossible», καθώς άλλη μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες της ελληνικής διαφημιστικής αγοράς είναι δυνατόν να ολοκληρώσει την πορεία της κι ας έμεινε ανέπαφη από τα «τοξικά» του Alter.

Στην πιο κρίσιμη καμπή της ιστορίας του βρίσκεται o Όμιλος της Ashley & Holmes, καθώς τα μέχρι στιγμής δεδομένα δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το μέλλον και την βιωσιμότητα του. Η κατάθεση αίτησης υπαγωγής στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα για προστασία από τους πιστωτές ή ακόμη και η κήρυξη παύσης πληρωμών φαντάζουν πλέον πιο πιθανά ενδεχόμενα από ποτέ καθώς τα προβλήματα φαντάζουν αξεπέραστα.

Η κατάσταση σήμερα

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, αυτή την στιγμή λειτουργούν κανονικά μονάχα η Le Spot Productions και η εταιρεία Επικοινωνίας Politics, ενώ στις Ashley & Holmes και United Media έχουν απολυθεί συνολικά πάνω από 70 άτομα, στα οποία έχουν εκχωρηθεί απαιτήσεις της Ashley από διαφημιζόμενους σε μία προσπάθεια της εταιρείας να διασφαλίσει τις αποζημιώσεις τους, παρά την δεινή οικονομική θέση στην οποία βρίσκεται. Oι δύο προαναφερθείσες εταιρείες απασχολούν, πλέον, περίπου 10 άτομα ενώ έχει παραιτηθεί από την θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Αshley & Holmes, για προσωπικούς λόγους, ο Γρηγόρης Τσιμογιάννης.

Ο δρόμος προς την πτώση

Το μεγάλο ερώτημα, πάντως, είναι πώς μία από τις εταιρείες που πρωταγωνιστούσαν στην εγχώρια διαφημιστική αγορά και συμπεριλαμβανόταν στις πρώτες δέκα, όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη, βρίσκεται πλέον σε σημείο ολοκλήρωσης των δραστηριοτήτων της. Ειδικά μάλιστα από την στιγμή, που όπως έχει γίνει γνωστό, ο Όμιλος Ashley είχε μηδενική έκθεση στις «τοξικές επιταγές» του Alter, που στην ουσία οδήγησαν στο «λουκέτο» τις Leo Burnett, Μass Αthens και, όπως όλα δείχνουν, UpSet!

Τα αίτια, λοιπόν, της «πτώσης» της Ashley είναι αρκετά. Φυσικά ένα μεγάλο μέρος των σημερινών προβλημάτων θα πρέπει να χρεωθεί στην γενικότερη δύσκολη οικονομική συγκυρία και στα προβλήματα της αγοράς επικοινωνίας. Μία ματιά, άλλωστε, στα οικονομικά στοιχεία το αποδεικνύει. Τα μικτά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν το 2010 σε 6,04 εκατ. ευρώ έναντι 8,2 εκατ. ευρώ το 2009 (-26,9%), ενώ τα κέρδη προ φόρων σε 160.053 ευρώ έναντι 197.565 ευρώ (-18,9%). Τα μικτά έσοδα άγγιξαν το 2010 τα 31,5 εκατ. ευρώ έναντι 43,9 εκατ. ευρώ το 2009 (-28,2%) ενώ οι υποχρεώσεις διαμορφώθηκαν στα 38,3 εκατ. ευρώ έναντι 41,8 εκατ. ευρώ (-8,3%).

Ακόμη, αν εξετάσει κανείς τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, την τελευταία τριετία θα παρατηρήσει συνεχή κάμψη, η οποία φυσικά αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη στην αποτύπωση της πορείας του 2011. Από την άλλη, μεταξύ των βασικών αιτιών για την κατάρρευση της διαφημιστικής θα πρέπει να περιλαμβάνονται και οι σημαντικές οφειλές του Δημοσίου προς τον Όμιλο. Πιο συγκεκριμένα, το Υπουργείο Μεταφορών και ο ΕΟΤ φέρονται να οφείλουν συνολικά στο «σύστημα» Ashley περίπου 6,5 εκατ. ευρώ. Φυσικά την κατάσταση οξύνουν ακόμη περισσότερο και οι επισφάλειες και οι οφειλές από πελάτες του ιδιωτικού τομέα, που έχει να αντιμετωπίσει η Ashley. Γενικότερα, εκτιμάται πως οι ανεξόφλητες υποχρεώσεις πελατών προς τον Όμιλο αγγίζουν συνολικά τα 15-16 εκατ. ευρώ. Βέβαια, μεγάλο «αγκάθι» αποτελεί η περιβόητη Altec, που ανήκει πλέον στις τράπεζες Εθνική και Alpha Bank και η οποία υπολογίζεται πως αντιστοιχεί σε πληγή ύψους 6,5 εκατ. ευρώ για την Ashley, η οποία θα πρέπει να σημειωθεί πως έχει δικαιωθεί στα πρωτοβάθμια δικαστήρια για την υπόθεση.

Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί πως πέραν όλων αυτών, καταλυτικό ρόλο στην διαμόρφωση της σημερινής κατάστασης φαίνεται πως έπαιξαν και κάποιες εγγενείς αδυναμίες και προβλήματα συνεργασίας και συνεννόησης στο εσωτερικό του Ομίλου. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η Ashley δεν θα βρισκόταν στην δεινή θέση που βρίσκεται σήμερα εάν οι μέτοχοι της είχαν χαράξει μία κοινή στρατηγική και προχωρούσαν στην απαραίτητη Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, που θα προσέφερε σανίδα σωτηρίας στην εταιρεία. Δυστυχώς όμως, όλες οι προσπάθειες συνεννόησης φαίνεται πως απέβησαν άκαρπες, ενώ δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη εάν υπάρξουν νομικές κινήσεις εναντίον συγκεκριμένων στελεχών του Oμίλου για κακοδιαχείριση.

Οι οφειλές της εταιρείας

Σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις η διαφημιστική έχει υποχρεώσεις, που ξεπερνούν τα 18 εκατ. ευρώ προς διάφορους προμηθευτές και συνεργάτες. Όσον δε αφορά τα Μ.Μ.Ε., η κατάσταση διαμορφώνεται ως εξής: περί τα 4 εκατ. ευρώ στο Mega, 3 εκατ. ευρώ στον ΑΝΤΕΝΝΑ, 1,2 εκατ. ευρώ στον ΣΚΑΙ, 1 εκατ. ευρώ στον ΔΟΛ, 600.000 ευρώ στον Πήγασο, 800.000 ευρώ στην Καθημερινή, 600.000 ευρώ στο «Πρώτο Θέμα» και σημαντικά ανοίγματα σε άλλες εφημερίδες όπως για παράδειγμα στην «Real News». Παράλληλα, σημαντικός δανεισμός υπάρχει προς τράπεζες, στις οποίες έχουν επίσης εκχωρηθεί τιμολόγια πελατών της Ashley προκειμένου να καλυφθούν τα χρέη. Γενικότερα, βασική προτεραιότητα του Μάκη Σεριάτου (ο οποίος έχει παραιτηθεί από την θέση του Προέδρου του ΔΣ) φαίνεται να είναι η κάλυψη των υποχρεώσεων προς συνεργάτες και προμηθευτές, μέσω της μεθόδου της εκχώρησης οφειλών των πελατών που υπάρχουν προς την Ashley. Στόχος της κίνησης αυτής φαίνεται να είναι η κατά το δυνατόν μείωση της ζημιάς που δημιουργεί η κατάρρευση της εταιρείας σε προμηθευτές και εργαζόμενους.

To αύριο

Όσον αφορά το αύριο, ο Μάκης Σεριάτος δηλώνει πως δεν σχεδιάζει την μεταφορά πελατών της Ashley σε άλλη εταιρεία, όπως κυκλοφορεί στην αγορά, ενώ ασφαλείς πληροφορίες θέλουν κάποιους από αυτούς να αναζητούν ήδη νέες διαφημιστικές συνεργασίες. Παράλληλα, ο ιδρυτής της Ashley φαίνεται να έχει στα πλάνα του την επιχειρηματική δραστηριοποίηση μονάχα εκτός Ελλάδας, καθώς θεωρεί πως οι δυσκολίες στην εγχώρια αγορά επικοινωνίας δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας.

Η Ashley & Holmes με λίγα λόγια

Τα πρώτα βήματα της Αshley & Holmes έγιναν το 1989 όταν ο Μάκης Σεριάτος συνεργάστηκε με τον Πέτρο Τριανταφύλλη, για την ίδρυση της διαφημιστικής ενώ το 1993 δημιουργήθηκε η εταιρεία παραγωγής Le Spot Productions. Το 1996 ξεκίνησε η συνεργασία του με το McCann Worldgroup και το 2000 έγινε πρόεδρος του Group για τη ΝΑ Ευρώπη, συνεργασία που έληξε άδοξα στη συνέχεια. Σήμερα, ο Όμιλος της Ashley Worldgroup, είναι ο πρώτος ελληνικός πολυεθνικός Όμιλος Ολοκληρωμένης Επικοινωνίας στη N.A. Ευρώπη. Διαθέτει συνεργαζόμενα γραφεία σε Αθήνα, Βιέννη, Βουκουρέστι, Σόφια, Τίρανα, Σκόπια, Κόσσοβο, Λεμεσό, Σαράγεβο, Βελιγράδι, Λουμπλιάνα, Ζάγκρεμπ Λοτζ , Τουρκία και Αζερμπαϊτζάν.