To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Διαφημιστικές: Σταθερότητα με οριακή άνοδο

Διαφημιστικές: Σταθερότητα με οριακή άνοδο

Σταθερότητα επέδειξε η αγορά των εγχώριων διαφημιστικών εταιρειών το 2018, σύμφωνα με τα επίσημα οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεων.

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των 51 μεγαλύτερων διαφημιστικών εταιρειών της εγχώριας αγοράς, που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Direction Business Reports, τα συνολικά μικτά κέρδη αυξήθηκαν οριακά κατά 1,54% αγγίζοντας τα 85,79 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 84,49 εκατ. ευρώ του 2017. Ο δε συνολικός κύκλος εργασιών των 51 εταιρειών αυξήθηκε κατά 2,6% καθώς από τα 301,68 εκατ. ευρώ του 2017 ανήλθε σε 309,52 εκατ. ευρώ το 2018. Βέβαια, εντελώς διαφορετική ήταν η εικόνα όσον αφορά τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τα οποία μειώθηκαν κατά 11,20% από τα 8,92 εκατ. ευρώ του 2017 στα 7,92 εκατ. ευρώ το 2018.

Οι κορυφαίοι
Στην κατάταξη με βάση τα μικτά αποτελέσματα του 2018, την πρώτη πεντάδα (με σειρά εμφάνισης) αποτελούν οι Bold Ogilvy (8,3 εκατ. ευρώ με κάμψη 9,48%), ΜΜS - Publicis (8,14 εκατ. ευρώ και κάμψη 0,53%), Spot Thompson (6,29 εκατ. ευρώ και κάμψη 1,81%), McCann Erickson (5,73 εκατ. ευρώ και άνοδος 4,79%) και The Newtons Laboratory (5,59 εκατ. ευρώ με άνοδο 4,25%). Αυτές μάλιστα οι 5 εταιρείες είναι και οι μόνες που κινήθηκαν πάνω από το «ψυχολογικό όριο» των 5 εκατ. ευρώ όσον αφορά τα μικτά τους αποτελέσματα. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτό ακριβώς και με την ίδια σειρά ήταν το Top5 της αγοράς και το 2017, ενώ επίσης και τότε μόνο αυτές οι εταιρείες κατέγραψαν μικτά που ξεπέρασαν τα 5 εκατ. ευρώ.

Mε κριτήριο τον κύκλο εργασιών του 2018, την πρώτη πεντάδα αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι MMS (52,92 εκατ. ευρώ και άνοδος 21,18%), Βοld Ogilvy (52,80 εκατ. ευρώ και κάμψη 4,45%), Spot Thompson (23,71 εκατ. ευρώ και οριακή άνοδος 0,34% ), DDB (19,03 εκατ. ευρώ και κάμψη 2,97%) και The Newtons Laboratory (16,8 εκατ. ευρώ και κάμψη 4,54%). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μόνη αλλαγή στο top 5 σε σχέση με το 2017 είναι η «εκθρόνιση» της Bold Ogilvy από την κορυφή από τη δεύτερη μέχρι πρόπερσι MMS.

Εάν προχωρήσουμε σε κατάταξη με κριτήριο τα κέρδη προ φόρων του 2018, την πρώτη πεντάδα αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι Spot Thompson (2,48 εκατ. ευρώ και άνοδος 128,96% ), Cream (883.548 ευρώ και άνοδος 36,75%), BBDO (823.031 ευρώ και άνοδος 17,04%), Ιsobar-Iprospect (705.299 ευρώ και άνοδος 2,94%) και Orange (575.198 ευρώ και αύξηση 5,75%). 

Το «μοίρασμα» στην αγορά
Η πλειονότητα των υπό εξέταση εταιρειών κατέγραψε θετικές επιδόσεις. Συγκεκριμένα από τις 51 εταιρείες του δείγματος το 52,94% (27 εταιρείες) κατόρθωσαν να αυξήσουν τα μικτά τους αποτελέσματα το 2018, ενώ το 50,98% (26 εταιρείες) είδαν τον τζίρο τους να αυξάνεται. Όσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, παρά τη συνολική διψήφια κάμψη, αυτό που έχει σημασία είναι πως το συντριπτικό 86,27% (44 εταιρείες) κατέγραψε κέρδη. Βέβαια, υπήρξε και ένα 13,73% (7 εταιρείες) για το οποίο η χρήση του 2018 ήταν ζημιογόνα.

Οι αστερίσκοι…
Τέλος, θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως είναι σαφές και ξεκάθαρο πως οι ισολογισμοί των διαφημιστικών εταιρειών δεν είναι απόλυτα ίδιοι μεταξύ τους ως προς τη «σύσταση». Για παράδειγμα, δεν αφορούν πάντα μόνο έσοδα από το δημιουργικό, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που περιλαμβάνουν τζίρο από δραστηριότητα media ή από PR ή και  digitail units. Αποτελούν, όμως, τον πλέον αντικειμενικό και επίσημο τρόπο παρουσίασης των μεγεθών των επιχειρήσεων και δεν μπορούν παρά να αποτελούν το «νόμισμα» που επιτρέπει την αποτύπωση της αξίας της αγοράς.