To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Forecomm_s: Αυξάνονται τα marketing budgets

Forecomm_s: Αυξάνονται τα marketing budgets
Την διατήρησης της αισιοδοξίας στην αγορά καταγράφει το πιο πρόσφατο 19o (ΙΘ- Οκτώβριος 2021- Q3 2021) κύμα της έρευνας Forecomm_s. Όπως προκύπτει από την έρευνα, την οποία πραγματοποιεί σταθερά η Abacus Research για λογαριασμό της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ) οι προϋπολογισμοί marketing αυξάνονται με υψηλούς ρυθμούς, τα offline media επιστρέφουν δυναμικά και οι διαφημιστικές ανακάμπτουν ενώ παράλληλα «αξιοποιούν» την κρίση της πανδημίας υιοθετώντας αλλαγές / καινοτομίες μόνιμου χαρακτήρα

Διαφημιζόμενοι: Αυξάνονται τα marketing budgets

Μετά το τέλος των lockdowns τα στελέχη των μεγάλων διαφημιζομένων εκφράζουν για δεύτερο συνεχόμενο 3μηνο αισιοδοξία τόσο για την επιχείρησή τους όσο και γενικότερα για τον κλάδο στον οποίο αυτή δραστηριοποιείται (+49 και +42 αντίστοιχα). Παράλληλα, βέβαια, αποτυπώνεται σχετική συγκράτηση πιθανώς ως αποτέλεσμα της αναμενόμενης διεθνούς κρίσης τιμών και της αβεβαιότητας που αυτή προκαλεί

Η εκτίμηση για αύξηση της ζήτησης συγκρατείται στα ίδια επίπεδα του προηγούμενου 3μήνου αλλά όσον αφορά την απασχόληση καταγράφονται αυξητικές τάσεις, καθώς το τρίτο 3μηνο του 2021 κινείται στα υψηλότερα επίπεδα του 2019. Όσον αφορά δε τις τιμές οι αυξητικές εκτιμήσεις εκτινάσσονται σε επίπεδα ρεκόρ από την αρχή της μέτρησης το 2016.Συνολικά, όπως προκύπτει από την έρευνα, οι διαφημιζόμενοι φαίνονται να «προβλέπουν» ένα πληθωριστικό περιβάλλον για το επόμενο διάστημα
Σύμφωνα με τα στελέχη των διαφημιζομένων, οι προϋπολογισμοί marketing αυξάνονται με υψηλούς ρυθμούς, (+26), υψηλότερους από αυτούς του 3ου 3μηνου του 2019 (+22) – όχι όμως σε βαθμό που να ενσωματώνουν τις πληθωριστικές αναμονές της σημερινής περιόδου

Η σημαντική αύξηση των προϋπολογισμών marketing ενδυναμώνει όλες τις ενέργειες: Πέρα από τα (σταθερά) ευνοούμενα νέα, online εργαλεία, σημαντικές αυξητικές τάσεις εμφανίζουν τα offline media (+13), οι προωθητικές ενέργειες (+14) και η έρευνα αγοράς (+13). Μικρό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν το direct marketing (+6) και οι δημόσιες σχέσεις (+1)

Οι προϋπολογισμοί για τις online ενέργειες σταθεροποιούνται σε αυξητική διάθεση αν και με μειωμένο ενθουσιασμό σε σχέση με την τριετία 2016-2019. Από την άλλη τα OffLine media επιστρέφουν καθώς για δεύτερο συνεχόμενο 3μηνο, τα στελέχη του marketing δηλώνουν σαφή πρόθεση αύξησης της επένδυσης τους σε αυτά (+13) Η προώθηση πωλήσεων διατηρεί και ισχυροποιεί την τάση ανάκαμψης (+14) ενώ η διάθεση επένδυσης σε ενέργειες direct marketing επανέρχεται σταδιακά από αρνητική σε ελαφρά θετική (+6)

Η πρόθεση επένδυσης σε δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων είναι η μόνη που υποχωρεί σε σχέση με το προηγούμενο 3μηνο (+1), υποδηλώνοντας πιθανώς κάποια αμηχανία των στελεχών σε σχέση με την χρησιμότητά τους

Διαφημιστές: Ανάκαμψη μετά την μεγάλη πτώση

Από την μεριά τους, οι διαφημιστές βλέπουν τις εταιρείες τους να ανακάμπτουν (+72) μετά την μεγάλη πτώση του 2020. Οι εκτιμήσεις τους για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα καταγράφονται επίσης ισχυρά θετικές (+66) Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών επιταχύνεται η αύξηση της ζήτησης για τις υπηρεσίες τους (+78) συμπαρασύροντας και την αύξηση της απασχόλησης, ενώ ταυτόχρονα εκφράζουν συγκρατημένα θετικές προσδοκίες αύξησης των αμοιβών τους (+12) για δεύτερο συνεχόμενο 6μηνο

Οι εκτιμήσεις διαφημιστικών και διαφημιζομένων συμπίπτουν ως προς την αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms. Και οι δύο βλέπουν αύξηση των offline media αλλά οι διαφημιστές πολύ περισσότερο από τους διαφημιζομένους. Επιπλέον, οι διαφημιζόμενοι φαίνονται έτοιμοι να επενδύσουν περισσότερο σε προωθητικές ενέργειες και έρευνα αγοράς, ενώ οι διαφημιστές εξακολουθούν να βλέπουν δυναμική στις δημόσιες σχέσεις

Καινοτομίες σαν απάντηση στην κρίση της πανδημίας

Τόσο οι διαφημιζόμενοι όσο και οι εταιρείες επικοινωνίας εισήγαγαν καινοτομίες προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην κρίση του COVID19 σχεδόν στο σύνολό τους Οι διαφημιζόμενοι εστιάζουν κυρίως στην στόχευση νέων πελατών και τις νέες συνεργασίες, ενώ οι διαφημιστές εμφανίζονται να υιοθετούν / αναζητούν καινοτομίες σε περισσότερους τομείς από τους πελάτες τους: Νέες διαδικασίες παραγωγής, στόχευση νέων πελατών, νέες συνεργασίες, εμβάθυνση σχέσεων με τους πελάτες τους, νέα κανάλια αλλά και νέο περιεχόμενο επικοινωνίας. Σημειώνεται πως οι καινοτομίες που έχουν εισαχθεί σε κάθε επιχείρηση τείνουν να αποκτούν μόνιμο χαρακτήρα.

Βέβαια, θα πρέπει να αναφερθεί πως οι διαφημιστικές εταιρείες φαίνονται na «αξιοποιούν» την κρίση της πανδημίας περισσότερο και να υιοθετούν αλλαγές / καινοτομίες μόνιμου χαρακτήρα σε μεγαλύτερο βαθμό και σε περισσότερες περιοχές από τους διαφημιζόμενουs.

Ποια είναι η FORECOMM_s

Η FORECOMM_s είναι μια έρευνα οικονομικού κλίματος που εστιάζει
– αφ’ ενός στις εκτιμήσεις στελεχών διαφημιζομένων για την πορεία της επιχείρησής τους αλλά και, γενικότερα, του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται
– αφ’ ετέρου στους προϋπολογισμούς τμημάτων marketing για τις ενέργειες υποστήριξης των προϊόντων τους: Η ιδέα είναι ότι υψηλότεροι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν αλλά και προοιωνίζουν αναπτυξιακές τάσεις στην αγορά, ενώ αντίστοιχα μειωμένοι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν και προοιωνίζουν υφεσιακές τάσεις.

Η FORECOMM_s οργανώνεται από την ΕΔΕΕ και η συλλογή των πληροφοριών γίνεται από την Abacus SA ανά 3μηνο από τον Δεκέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα.