To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

FORECOMM_s: Aισιοδοξία αλλά και ανησυχία για τις τιμές

FORECOMM_s: Aισιοδοξία αλλά και ανησυχία για τις τιμές

Την εικόνα στην αγορά επικοινωνίας αποτυπώνουν τα στοιχεία του 20ου κύματος της έρευνας FORECOMM_s,  που πραγματοποιεί η Abacus για λογαριασμό της ΕΔΕΕ.

Πληθωριστικό περιβάλλον προβλέπουν οι διαφημιζόμενοι

Όσον αφορά τους διαφημιζόμενους, η αισιοδοξία που ακολούθησε το τέλος των lockdowns δίνει την θέση της στην ανησυχία για την διεθνή κρίση τιμών. Κατά το τελευταίο 3μηνο του έτους οι εκτιμήσεις των στελεχών των μεγάλων διαφημιζομένων κινούνται πτωτικά σε σχέση με τα προηγούμενα 3μηνα τόσο για την κατάσταση της επιχείρησής τους όσο και για τον κλάδο τους (+25 και +3 αντίστοιχα).

Η εκτίμηση για αύξηση της ζήτησης παραμένει θετική, σε χαμηλότερα, όμως, επίπεδα από τα προηγούμενα 3μηναΟι αυξητικές τάσεις  στην απασχόληση παραμένουν, ενώ σχετικά με τις τιμές οι αυξητικές εκτιμήσεις εκτινάσσονται σε επίπεδα ρεκόρ από την αρχή της μέτρησης το 2016.

Συνολικά: Οι διαφημιζόμενοι φαίνονται να «προβλέπουν» ένα πληθωριστικό περιβάλλον για το επόμενο διάστημα

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον και σύμφωνα, πάντα, με τα στελέχη των διαφημιζομένων, οι προϋπολογισμοί marketing αυξάνονται (+20) – όχι όμως σε βαθμό που να ενσωματώνουν τις αυξημένες πληθωριστικές αναμονές τους.

Η συνεχιζόμενη αύξηση των προϋπολογισμών marketing ενδυναμώνει όλες τις ενέργειες: Πέρα από τα online εργαλεία, αυξητικές τάσεις συνεχίζουν να εμφανίζουν τα offline media (+8), οι προωθητικές ενέργειες (+11) και η έρευνα αγοράς (+7). Αντίθετα το ενδιαφέρον για το direct marketing (+1) και για τις δημόσιες σχέσεις (3) φαίνεται να σταθεροποιείται.

Οι προϋπολογισμοί για τις online ενέργειες σταθεροποιούνται σε αυξητική διάθεση αν και με μειωμένο ενθουσιασμό σε σχέση με την τριετία 2016-2019. Παράλληλα όμως η πρόθεση των στελεχών marketing να αυξήσουν την επένδυσή τους σε offline media παραμένει σε θετικό επίπεδο για τρίτο συνεχόμενο 3μηνο, αρκετά συγκρατημένα όμως σε σχέση με τα αμέσως προηγούμενα 3μηνα (+8).Η προώθηση πωλήσεων διατηρεί και ισχυροποιεί την τάση ανάκαμψης (+11) αλλά η διστακτικά αυξητική διάθεση επένδυσης σε ενέργειες Direct Marketing που καταγράφηκε τα προηγούμενα δύο 3μηνα, επανέρχεται σε ουδέτερο έδαφος (+1). Επίσης και η πρόθεση επένδυσης σε δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων παραμένει σε ουδέτερο έδαφος (+3), υποδηλώνοντας πιθανώς κάποια αμηχανία των στελεχών σε σχέση με την χρησιμότητά τους. Τέλος η διάθεση επένδυσης σε έρευνα αγοράς παραμένει θετική (+7), μειωμένη όμως σε σχέση με τα δύο προηγούμενα 3μηνα.

Agencies: Διατηρείται η αισιοδοξία

Από την πλευρά τους τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών βλέπουν τις εταιρείες τους να ανακάμπτουν (+68) μετά την μεγάλη πτώση του 2020. Οι εκτιμήσεις τους για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα καταγράφονται επίσης ισχυρά θετικές (+64).

Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών επιταχύνεται η αύξηση της ζήτησης για τις υπηρεσίες τους (+70) συμπαρασύροντας και την αύξηση της απασχόλησης (+58), ενώ ταυτόχρονα εκφράζουν συγκρατημένα θετικές προσδοκίες αύξησης των αμοιβών τους (+10) για δεύτερο συνεχόμενο 6μηνο

Οι εκτιμήσεις διαφημιζομένων και διαφημιστών συμπίπτουν ως προς την αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms. Και οι δύο βλέπουν αύξηση των offline media αλλά οι διαφημιστές πολύ περισσότερο από τους διαφημιζομένους.

Επιπλέον, οι διαφημιζόμενοι φαίνονται έτοιμοι να επενδύσουν περισσότερο σε προωθητικές ενέργειες και έρευνα αγοράς, ενώ οι διαφημιστές εξακολουθούν να βλέπουν δυναμική στις δημόσιες σχέσεις

Καινοτομία vs. πανδημίας

Τόσο οι διαφημιζόμενοι όσο και οι εταιρείες επικοινωνίας εισήγαγαν καινοτομίες προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην κρίση του COVID19 σχεδόν στο σύνολό τους. Οι διαφημιζόμενοι εστιάζουν κυρίως στην στόχευση νέων πελατών και τις νέες συνεργασίες. Από την άλλη οι διαφημιστές εμφανίζονται να υιοθετούν / αναζητούν καινοτομίες σε περισσότερους τομείς από τους πελάτες τους: Νέες διαδικασίες παραγωγής, στόχευση νέων πελατών, νέες συνεργασίες, εμβάθυνση σχέσεων με τους πελάτες τους, νέα κανάλια αλλά και νέο περιεχόμενο επικοινωνίας.

Οι καινοτομίες που έχουν εισαχθεί σε κάθε επιχείρηση τείνουν να αποκτούν μόνιμο χαρακτήρα. Οι διαφημιστικές εταιρείες φαίνονται να «αξιοποιούν» την κρίση της πανδημίας περισσότερο και να υιοθετούν αλλαγές / καινοτομίες μόνιμου χαρακτήρα σε μεγαλύτερο βαθμό και σε περισσότερες περιοχές από τους διαφημιζόμενους.