To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Forecomm_s: Επαναφορά σε θετικά επίπεδα για την αγορά

Forecomm_s:  Επαναφορά σε θετικά επίπεδα για την αγορά
Την επιστροφή της αισιοδοξίας στην αγορά καταγράφει το πιο πρόσφατο (ΙΖ- Απρίλιος 2021- Q 2021) κύμα της έρευνας Forecomm_s. Όπως προκύπτει από την έρευνα, την οποία πραγματοποιεί σταθερά η Abacus Research για λογαριασμό της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ) μετά από 12 μήνες πανδημίας COVID19 οι δύο δείκτες επανέρχονται σε ελαφρά θετικό επίπεδο δημιουργώντας πιθανώς ένα νέο σημείο εκκίνησης ανάκαμψης, αντίστοιχο με αυτό των αρχών του 2019 όταν ο πολιτικός κύκλος της κρίσης των μνημονίων έδειχνε να φτάνει στο τέλος του. Η διατήρηση και η ορμή αυτού του κύματος θα κρίνει αν και πόσο γρήγορα θα αναπληρωθεί ο χαμένος χρόνος.

Διαφημιζόμενοι: Έτοιμοι να επιστρέψουν

Όσον αφορά την ζήτηση και με βάση τις απόψεις των διαφημιζομένων, καταγράφεται επαναφορά σε θετικά επίπεδα αντίστοιχα με αυτά της επανάκαμψης του 2019 ενώ σχετική με την απασχόληση η αισιοδοξία επανέρχεται – το πρώτο 3μηνο του 2021 κινείται στα μέσα επίπεδα του 2019.

Συνολικά: Οι διαφημιζόμενοι φαίνονται να «παίρνουν θέση» για μια ταχεία έξοδο από την κρίση της πανδημίας, έτοιμοι να πιάσουν το νήμα από εκεί που το άφησαν στην αρχή του 2020.

Πολύ σημαντικό είναι πως σύμφωνα με τα στελέχη των διαφημιζομένων, η τάση μείωσης των προϋπολογισμών marketing που επικράτησε το 2020, αντιστρέφεται στο πρώτο 3μηνο του 2021 (+9).

Η ελαφριά αύξηση των προϋπολογισμών marketing εστιάζει, πέρα από τις online ενέργειες, στην προώθηση πωλήσεων (+7) και την έρευνα αγοράς (+5).

Η αύξηση των προϋπολογισμών για τις online ενέργειες, που αποτελεί την πιο σταθερή και ισχυρή τάση καθ’ όλη την διάρκεια της έρευνας, σχεδόν εξανεμίσθηκε στην αρχή της πανδημίας και φαίνεται να σταθεροποιείται στην αρχή του 2021.

Η πτωτική τάση για τους προϋπολογισμούς των offline media συνεχίζει να φρενάρει και μπαίνει σταδιακά σε ουδέτερο έδαφος (-2). Η προώθηση πωλήσεων διατηρεί την ελαφριά τάση ανάκαμψης (+7), εξέλιξη σημαντική μέσα στο γενικότερο κλίμα μείωσης των προϋπολογισμών marketing της προηγούμενης χρονιάς.

Η διάθεση επένδυσης σε ενέργειες direct marketing μετατρέπεται σταδιακά από αρνητική σε σταθερή (-3) Η πρόθεση επένδυσης σε δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων συνεχίζει να κινείται σε αρνητικό έδαφος (-3), τείνει όμως προς την σταθεροποίηση ενώ η διάθεση επένδυσης σε έρευνα αγοράς καταγράφεται συγκρατημένα αυξητική (+5).

Ανάκαμψη βλέπουν και τα agencies

Τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών βλέπουν τις εταιρείες τους να ανακάμπτουν (+43) μετά την μεγάλη πτώση του 1ου 6μήνου του 2020. Οι συνολικές εκτιμήσεις τους για τον κλάδο επανέρχονται σε θετικό έδαφος (+21).

Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών η ζήτηση για τις υπηρεσίες τους και η απασχόληση ανακάμπτουν με ρυθμό αντίστοιχο με αυτόν πριν την πανδημία (+68 και +49 αντίστοιχα), ενώ ταυτόχρονα αναφέρουν, για πρώτη φορά από την αρχή της μέτρησης, θετικές προσδοκίες αύξησης των αμοιβών τους (+9).

Ως προς τον επιμερισμό των προϋπολογισμών marketing οι εκτιμήσεις διαφημιστικών και διαφημιζομένων συμπίπτουν: Αύξηση στην επένδυση σε online εργαλεία, media και platforms, σταθερότητα των offline media, μικρές αλλαγές στα υπόλοιπα εργαλεία marketing.

Μεγαλύτερη έμφαση στην καινοτομία από τα agencies

Σύμφωνα με την έρευνα, τόσο οι διαφημιζόμενοι όσο και οι εταιρείες επικοινωνίας εισήγαγαν καινοτομίες προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην πανδημία σχεδόν στο σύνολό τους. Οι διαφημιζόμενοι εστιάζουν στην στόχευση νέων πελατών με νέο περιεχόμενο επικοινωνίας, ενώ οι διαφημιστές προσθέτουν στην στόχευση και τα νέα κανάλια επικοινωνίας. Συνολικά, οι διαφημιστές υιοθετούν / αναζητούν καινοτομίες σε περισσότερους τομείς από τους πελάτες τους.

Οι καινοτομίες που έχουν εισαχθεί σε κάθε επιχείρηση τείνουν να αποκτούν μόνιμο χαρακτήρα. Οι διαφημιστικές εταιρείες, όμως, φαίνονται να «αξιοποιούν» την κρίση της πανδημίας περισσότερο και να υιοθετούν αλλαγές / καινοτομίες μόνιμου χαρακτήρα σε μεγαλύτερο βαθμό από τους διαφημιζόμενους.
TAGS: FORECOMM_S