To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

FORECOMM_s: H απαισιοδοξία επέστρεψε στην αγορά

FORECOMM_s: H απαισιοδοξία επέστρεψε στην αγορά


Την  επιστροφή της απαισιοδοξίας στην αγορά επικοινωνίας αποτυπώνουν τα στοιχεία του πιο πρόσφατου 21ου  κύματος (πρώτο τρίμηνο 2022) της έρευνας FORECOMM_s,  που πραγματοποιεί η Abacus για λογαριασμό της ΕΔΕΕ


Πληθωριστικό περιβάλλον αβεβαιότητας προβλέπουν οι διαφημιζόμενοι

Η αισιοδοξία που ακολούθησε το τέλος των lockdowns δίνει την θέση της στην ανησυχία που προκαλεί ο πόλεμος στην Ουκρανία και η επακόλουθη διεθνή κρίση τιμών. Το πρώτο 3μηνο του έτους οι εκτιμήσεις των στελεχών των μεγάλων διαφημιζομένων κινούνται σαφώς πτωτικά τόσο για την κατάσταση της επιχείρησής τους όσο και για τον κλάδο τους (+6 και -18 αντίστοιχα). Η εκτίμηση για αύξηση της ζήτησης παραμένει θετική, αν και σε χαμηλότερα επίπεδα από τα προηγούμενα 3μηνα ενώ όσον αφορά την απασχόληση οι αυξητικές τάσεις παραμένουν.  Οι αυξητικές εκτιμήσεις για τις  τιμές παραμένουν σε επίπεδα ρεκόρ από την αρχή της μέτρησης το 2016


Συνολικά: Οι διαφημιζόμενοι «προβλέπουν» ένα πληθωριστικό περιβάλλον αβεβαιότητας για το επόμενο διάστημα. Σύμφωνα δε με τα στελέχη της αγοράς των διαφημιζομένων, οι προϋπολογισμοί marketing αυξάνονται (+21) – όχι όμως σε βαθμό που να ενσωματώνουν τις αυξημένες πληθωριστικές αναμονές τους


Αναλυτικότερα, η συνεχιζόμενη αύξηση των προϋπολογισμών marketing διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία, ενώ περίπου σταθερά καταγράφονται τα offline media (+3), το direct marketing (-3), οι προωθητικές ενέργειες (+5) και οι δημόσιες σχέσεις (+4). Η έρευνα αγοράς κινείται σε σχετικά υψηλότερα επίπεδα (+7), αντανακλώντας ίσως την ανάγκη για πληροφορία σε μια περίοδο αβεβαιότητας Οι προϋπολογισμοί για τις online ενέργειες παραμένουν σε αυξητική διάθεση αν και με μειωμένο ενθουσιασμό σε σχέση με την τριετία 2016-2019


Η πρόθεση των στελεχών marketing να αυξήσουν την επένδυσή τους σε offline media που χαρακτήρισε το 2021, υποχωρεί σημαντικά και επανέρχεται σε επίπεδα συγκράτησης (+3), ενώ η  προώθηση πωλήσεων παραμένει θετική (+5), χάνει όμως την ροπή ανάκαμψης των προηγούμενων τριμήνων


Η διάθεση επένδυσης σε ενέργειες Direct Marketing καταγράφεται μειούμενη για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο (-3) ενώ η πρόθεση επένδυσης σε δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων παραμένει σε ουδέτερο έδαφος (+4), υποδηλώνοντας πιθανώς κάποια αμηχανία των στελεχών σε σχέση με την χρησιμότητά τους. Τέλος, η διάθεση επένδυσης σε έρευνα αγοράς παραμένει θετική (+7)


Απαισιόδοξα και τα στελέχη των agencies

Τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών βλέπουν τις εταιρείες τους στάσιμες (-2) μετά την ισχυρή ανάκαμψη του 2021. Οι εκτιμήσεις τους για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα καταγράφονται επίσης μάλλον απαισιόδοξες (-6)

Σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών η ζήτηση για τις υπηρεσίες τους αυξάνεται οριακά (+12) – αντίστοιχα οριακή καταγράφεται και η αύξηση της απασχόλησης (+10) στον κλάδο, ενώ οι προσδοκίες αύξησης των αμοιβών τους μετριάζονται (+6) μετά από δύο αυξητικά τρίμηνα

Οι εκτιμήσεις διαφημιζομένων και διαφημιστών συμπίπτουν ως προς την αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms. Πέραν αυτού, οι διαφημιστές αναμένουν κάποια αύξηση μόνο στις δημόσιες σχέσεις και δεν συμμερίζονται τις εκτιμήσεις των πελατών τους για αύξηση επένδυσης στην έρευνα αγοράς