To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

FORECOMM_s: Παγιώνονται οι θετικές εκτιμήσεις

FORECOMM_s: Παγιώνονται οι θετικές εκτιμήσεις


Την παγίωση της αισιοδοξίας στην αγορά επικοινωνίας αποτυπώνουν τα στοιχεία του πιο πρόσφατου 26ου κύματος (δεύτερο τρίμηνο 2023) της έρευνας FORECOMM_s,  που πραγματοποιεί η Abacus για λογαριασμό της ΕΔΕΕ.



Άνοδος σε πληθωριστικό περιβάλλον

Το δεύτερο 3μηνο του 2023,(περίοδος εκλογών), οι εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων σταθεροποιούνται σε θετικά επίπεδα τόσο για το μέλλον της επιχείρησής τους (+52) όσο και για τον κλάδο τους (+37): Ο πόλεμος στην Ουκρανία εντάσσεται σε μια νέα κανονικότητα, οι εκλογές δεν δημιουργούν ανησυχία και η τουριστική περίοδος αναμένεται πολύ θετική. Επίσης, συνολικά οι διαφημιζόμενοι προβλέπουν ένα πληθωριστικό περιβάλλον με υψηλή ζήτηση, υψηλή απασχόληση και υψηλές τιμές


Που αναμένεται αύξηση στα budget

H αυξητική διάθεση των προϋπολογισμών marketing παραμένει (+16) αν και σε μικρότερο βαθμό από την περασμένη χρονιά. Η συνεχιζόμενη αυτή αύξηση των προϋπολογισμών marketing εξακολουθεί να διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία, – διαχέεται όμως και στις προωθητικές ενέργειες (+13), τα offline media (+6), και την έρευνα αγοράς (+11). Περίπου σταθερή καταγράφεται η επένδυση στο direct marketing (-2) και στις δημόσιες σχέσεις (+2)

Η τάση αύξησης της επένδυσης σε online media (+31) και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες (+29) εξακολουθεί να είναι ισχυρότερη από την συνολική αύξηση των προϋπολογισμών marketing (+16)Τα offline media σταθεροποιούν την αυξητική τους τάση (+6) εξακολουθούν όμως να υπολείπονται του ρυθμού αύξησης στουςσυνολικούς προϋπολογισμούς

Το direct marketing συνεχίζει να μην συμμετέχει καθόλου στην αύξηση των συνολικών προϋπολογισμών marketing (+16) και τα κονδύλια του αναμένονται να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων (-2)

Η προώθηση πωλήσεων αυξάνεται σημαντικά (+13) συγκλίνοντας με την αυξητική τάση των προϋπολογισμών marketing (+16), αν και σε χαμηλότερα επίπεδα

Η επένδυση στις δημόσιες σχέσεις δείχνει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων, να ακολουθεί γενικά την τάση των συνολικών προϋπολογισμών marketing. Για το δεύτερο 3μηνο του 2023 οι δημόσιες σχέσεις καταγράφουν οριακή αύξηση (+2) Η πρόθεση επένδυσης στην έρευνα αγοράς ακολουθεί, επίσης, την γενική τάση των συνολικών προϋπολογισμών marketing και καταγράφει αύξηση (+11) για δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο


Τι πιστεύουν τα agencies

Το 2023 ξεκινά με τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών να συνεχίζουν να εκφράζουν θετικές εκτιμήσεις για τις εταιρείες τους (+43), ενώ επανέρχονται σε θετικές εκτιμήσεις και για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα (+23)

Οι εκτιμήσεις διαφημιζομένων και διαφημιστών συμπίπτουν ως προς την σημαντική αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms και την μικρή αύξηση στις δημόσιες σχέσεις και τα offline media. Πέραν αυτού, οι διαφημιστές δεν συμμερίζονται τις εκτιμήσεις των πελατών τους για αύξηση επένδυσης στην προώθηση πωλήσεων και την έρευνα αγοράς