To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Αλλαγές στην τηλεοπτική διαφήμιση

Αλλαγές στην τηλεοπτική διαφήμιση
Αλλαγές στην τηλεοπτική διαφήμιση

Η συγκεκριμένη οδηγία αφορά τους τρόπους χορηγίας σε δημόσιους και ιδιωτικούς τηλεοπτικούς φορείς, ελεύθερης ή συνδρομητικής λήψης, τους όρους τοποθέτησης προϊόντων ή υπηρεσιών στα προγράμματά τους, τις τηλεοπτικές διαφημίσεις και τα μεμονωμένα μηνύματα τηλεπώλησης. Αξιοσημείωτη είναι η επέκταση της εφαρμογής του ανωτέρω Π.Δ. και στους ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά στις χορηγίες το Π.Δ 109/2010 απαγορεύει το σχεδιασμό, τη δημιουργία και τη μετάδοση προγράμματος με άμεσο ή έμμεσο σκοπό τη διαφημιστική προβολή προϊόντων ή υπηρεσιών ορισμένου χορηγού. Η επισήµανση του προγράµµ ατος που επιδέχεται χορηγία (εφεξής «σύµβολο του χορηγού») αποτελεί ανακοίνωση ουδέτερη και διακριτή τόσο από το περιεχόµενο του προγράµµ ατος που συνοδεύει, όσο και από τα διαφηµιστικά µηνύµατα.

Στα προγράμματα που αφορούν ανηλίκους, απαγορεύεται η χορηγία από επιχειρήσεις αλκοολούχων ποτών. Σε ό,τι αφορά στην τοποθέτηση προϊόντος, αυτή διαφοροποιείται από τη χορηγία ή τη διαφήμιση ως προς το τι ενσωματώνεται στη φυσική ροή του προγράμματος. Απαγορεύεται δε η ευθεία προτροπή σε αγορά ή μίσθωση προϊόντων ή υπηρεσιών, μέσω αναφοράς της τιμής και της «υπερβολικής προβολής» τους. Ταυτόχρονα, υιοθετείται το οπτικό σύμβολο «ΤΠ» (Τοποθέτηση Προϊόντος) σε άσπρο και μαύρο χρώμα.

Τέλος, η τηλεοπτική διαφήμιση και τα μεμονωμένα μηνύματα τηλεπώλησης πρέπει να διακρίνονται σαφώς με τη χρήση οπτικών, ενώ επισημαίνεται ότι χρήση χωρικών μέσων επισήμανσης ή νέων τεχνικών διαφήμισης δεν πρέπει να θίγουν την ακεραιότητα του προγράμματος.