To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η κρίση τέχνας κατεργάζεται

Η κρίση τέχνας κατεργάζεται
Η κρίση τέχνας κατεργάζεται

Αλλαγή (φιλοσοφικού) παραδείγματος συνιστά ο προγραμματισμός της νέας μιντιακής σεζόν, κυρίως δε της τηλεοπτικής, που παρουσιάζει μια νέα εικόνα στα στελέχη της διαφήμισης και στα media shops, αναφορικά με τη νοοτροπία, τον προγραμματισμό, την τιμολόγηση και φυσικά την υποδοχή διαφημίσεων. Δεδομένης της ρευστότητας του πολιτικού σκηνικού και του κλίματος της οικονομικής αβεβαιότητας, μεγάλοι και μικροί παίκτες έσπευσαν με το πέρας των θερινών διακοπών να συναντήσουν τους επενδυτές της διαφήμισης και βασικούς τους χρηματοδότες προκειμένου να πάρουν ψήφο εμπιστοσύνης για τη χρονιά που έρχεται.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι παρά την κρίση στην πραγματική οικονομία, οι καναλάρχες ρισκάρουν σημαντικά κονδύλια για νέο πρόγραμμα, αγοράζουν φορμά από το εξωτερικό, μπαίνουν στο παιχνίδι των μεταγραφών δημοσιογράφων και παρουσιαστών, ενώ επιτέλους δέχονται να σπάσουν το taboo του product placement, που απέφευγαν όπως ο «διάολος το λιβάνι», για το φόβο του νομοθέτη. Το πολιτικό σύστημα έχει όσο ποτέ στα χρονικά την ανάγκη του μιντιακού συστήματος - αλλά και το στερέωμα των ΜΜΕ χρειάζεται μια γέφυρα επικοινωνίας με την κυβέρνηση, ιδίως σε μια παρατεταμένη προεκλογική περίοδο που συνεχώς παίρνει παρατάσεις. Όλα δείχνουν ότι οι συγχωνεύσεις είναι αναπόφευκτες, αναγκαίο κακό ή καλό μένει να αποδειχθεί, για μια σειρά από λόγους που συνοψίζονται στα εξής: Τα διαφημιστικά έσοδα των ΜΜΕ έχουν συρρικνωθεί κατά 70% την τελευταία πενταετία.

Η απώλεια είναι πιο σημαντική για τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα, καθώς η διαφήμιση αποτελεί το βασικό τους έσοδο. Παράλληλα, η χρηματοδότηση από τις τράπεζες έχει περιοριστεί σε σημαντικό βαθμό, προκαλώντας αγχωτικό σύνδρομο αναχρηματοδότησης και ανταπόκρισης σε στοιχειώδεις υποχρεώσεις λειτουργίας των επιχειρήσεων, κυρίως δε στη μισθοδοσία των εργαζομένων και στις οφειλές προς προμηθευτές.

Και όλα αυτά ενώ έχουν φύγει από τη μέση αρκετοί επενδυτές του παρελθόντος, που έβαζαν τις δικές τους χρηματοδοτικές ενέσεις στα μαλακά μέρη των ταμείων των media (Λαυρέντης Λαυρεντιάδης, Πέτρος Κυριακίδης, Βίκτωρ Ρέστης). Ο ΔΟΛ ολοκλήρωσε μόνος του την αύξηση του μετοχικού του κεφαλαίου τον περασμένο Φεβρουάριο, που είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί το ταμείο του κατά 7 εκατ. ευρώ, όμως δύο μήνες μετά το συγκρότημα της Μιχαλακοπούλου άρχισε νέο γύρο αναζήτησης ρευστού της τάξεως των 14 εκατ. ευρώ για τις ανάγκες του σε κεφάλαιο κίνησης, ενώ αποχώρησε και από το Χρηματιστήριο. Το MEGA (Τηλέτυπος) μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 10 εκατ. ευρώ και το ομολογιακό δάνειο των 98 εκ. με το γύρισμα του χρόνου, μόλις την περασμένη εβδομάδα ολοκλήρωσε νέα αύξηση ύψους 15 εκατ. ευρώ και τη συμμετοχή όλων των μεγάλων μετόχων. Με δανεισμό ύψους 10 εκατ. ευρώ ενισχύεται και ο «Πήγασος» από την ALPHA Bank. Παρά τις τονωτικές ενέσεις, μόνο τα χρέη σε τράπεζες των εισηγμένων εταιρειών ΜΜΕ ξεπερνούν τα 550 εκατ. ευρώ.

Σε αυτό το ασταθές τοπίο προετοιμάζεται η ανασύνταξη της τηλεοπτικής ενημέρωσης με παλιούς και νέους παίκτες. Το MEGA διατηρεί τις δυνάμεις του, ο ΑΝΤ1 ενισχύεται σε επίπεδο προγράμματος και το STAR ετοιμάζεται για το μεγάλο στοίχημα. Ο ρόλος του Ν. Χατζηνικολάου θα δείξει πόσο η πλευρά Βαρδινογιάννη είναι αποφασισμένη να έρθει σε αντιπαράθεση με τους συνεταίρους στο MEGA. Στοίχημα οι ειδήσεις και στον ΣΚΑΪ, με τον Σταμάτη Μαλέλη στο «τιμόνι».

Στο κάδρο, όμως, μπαίνουν και νέοι παίκτες: Το κανάλι περιφερειακής εμβέλειας Αττικής «Action 24», με ιδιοκτήτη τον παραγωγό Διονύση Παναγιωτάκη, που ανήκει στον κύκλο του Ευ. Βενιζέλου, δείχνει να βγαίνει μπροστά με ειδησεογραφικό πρόγραμμα ήδη από την περασμένη Δευτέρα. Με επιθετική διάθεση και το «E-Channel», οι πραγματικοί ιδιοκτήτες της εταιρείας του οποίου («Α-Orizon Media») προσέλαβαν τον ιστορικό διευθυντή της «Ελευθεροτυπίας» Σεραφείμ Φυντανίδη.
 

Από τις ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ του adbusiness (Τεύχος 834)