To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Με θετικό πρόσημο οι media specialists

Με θετικό πρόσημο οι media specialists

Βελτίωση μεγεθών κατέγραψε για ακόμη μια χρονιά η εγχώρια αγορά των media specialists, σύμφωνα με τα επίσημα οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεων για τη χρήση του 2018.

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των 22 εταιρειών media specialists της ελληνικής αγοράς, που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Direction Business Reports, θετικό πρόσημο καταγράφηκε τόσο στον κύκλο εργασιών όσο και στα μικτά κέρδη και τα κέρδη προ φόρων.

Αναλυτικότερα, ο συνολικός κύκλος εργασιών το 2018 για τα media agencies της ελληνικής αγοράς ανήλθε σε 329,8 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 4,74% σε σχέση με τα 314,9 εκατ. ευρώ του 2017. Τα συνολικά μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,02% ξεπερνώντας τα 46,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 45,1 εκατ. ευρώ του 2017. Επίσης, τα συνολικά κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 6,92 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 6,26% σε σχέση με τα 6,52 εκατ. ευρώ του 2017. Υπενθυμίζεται πως και το 2017 ο κύκλος εργασιών ήταν αυξημένος κατά 3,9% ενώ τα συνολικά μικτά κέρδη είχαν καταγράψει άνοδο 2,71% σε σχέση με το 2016. Ακόμη, όσον αφορά τα συνολικά κέρδη προ φόρων, θα πρέπει να σημειωθεί πως η αγορά το 2017 επέστρεψε σε θετικά μεγέθη, αφήνοντας στο παρελθόν τη ζημιογόνα -λόγω ειδικών συνθηκών- χρήση του 2016.























 

Οι πρώτοι στον τζίρο
Στην κατάταξη με βάση τον κύκλο εργασιών του 2018, την πρώτη δεκάδα (με σειρά εμφάνισης) στην ελληνική αγορά media specialists αποτελούν οι Tempo Omd Hellas (56,78 εκατ. ευρώ αν και με μικρή κάμψη -1,07%), Wavemaker Ελλάς (45,03 εκατ. ευρώ και άνοδος 6,10%), Initiative Media (39,76 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη +5,87%), ΙPG Mediabrands (27,36 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 5,89%), Mindshare (24,05 εκατ. ευρώ και κάμψη -1,82%), Universal Media (22,9 εκατ. ευρώ και άνοδος 5,52%), Carat Horizon (15,9 εκατ. ευρώ και κάμψη -9,86%), Carat International Hellas (15 εκατ. ευρώ με άνοδο 22,51%), Mediatech (14,63 εκατ. ευρώ και 64,84% ανάπτυξη) και Ηavas Media Group (9,39 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 8,46%). Αξίζει να σημειωθεί πως οι 10 αυτές επιχειρήσεις μαζί με τις Mediacom (8,9 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 24,67%), The Mediacorp (8,3 εκατ. ευρώ και άνοδο 3,10%) και IMCG Brands-Ira Media (8,06 εκατ. ευρώ και άνοδος 5,17%), είναι οι μόνες με κύκλο εργασιών που ξεπερνούν τα 8 εκατ. ευρώ, ενώ οι 9 πρώτες είναι οι μόνες με τζίρο πάνω από 10 εκατ. ευρώ. Επίσης, οι πρώτες τρεις εταιρείες είναι οι μόνες που το 2018 κατόρθωσαν να έχουν κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 39 εκατ. ευρώ. Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί πως εάν ο κύκλος εργασιών των εταιρειών της BGM OMD (The Mediacorp και Media Direction) υπολογιζόταν συνδυαστικά, θα ξεπερνούσε τα 16 εκατ. ευρώ. Επίσης, εάν αθροιστεί ο τζίρος των εταιρειών του ομίλου Dentsu Aegis (Carat Horizon, Carat International Hellas, Dentsu Aegis Network Hellas, Carat Communication Services) ξεπερνά συνολικά τα 42 εκατ. ευρώ.

























Η εικόνα στα μικτά
Mε κριτήριο τα μικτά αποτελέσματα του 2018, επτά εταιρείες κινούνται πάνω από το «ψυχολογικό όριο» των 3 εκατ. ευρώ. Την επτάδα αυτή αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι IPG Mediabrands (6,68 εκατ. ευρώ και άνοδος 14,47%), Μindshare (5,72 εκατ. ευρώ και οριακή άνοδος 0,37%), Wavemaker Eλλάς (4,78 εκατ. ευρώ και κάμψη -9,43% ), Universal Media (4,39 εκατ. ευρώ και ανοδος 11,65%), Ιnitiative Media (4,17 εκατ. ευρώ και κάμψη -10,58%), Τempo OMD Hellas (4,04 εκατ. ευρώ και άνοδος 4,01%) και Dentsu Aegis Network Hellas (3,48 εκατ. ευρώ και κάμψη -4,67%). Το top 10 συμπληρώνουν, πάντα με σειρά κατάταξης, οι Media Direction (2,05 εκατ. ευρώ και άνοδος 2,18%), Carat International Hellas (1,98 εκατ. ευρώ με άνοδο 35,53%) και Ηavas Media Group Ελλάς (1,86 εκατ. ευρώ και άνοδος 47,32%).

Εικόνα ανάπτυξης
Θα πρέπει να σημειωθεί πως τα αποτελέσματα του 2018 καταδεικνύουν πως η πλειονότητα των εταιρειών της αγοράς κατόρθωσαν να κλείσουν την προηγούμενη χρονιά με θετικό πρόσημο. Aπό τις 22 εταιρείες του δείγματος, το 63,64% (14 εταιρείες) κατόρθωσαν να αυξήσουν τον τζίρο τους το 2018, ενώ ακριβώς το ίδιο ποσοστό είδε τα μικτά τους αποτελέσματα να αυξάνονται. Όπως εύκολα προκύπτει, το υπόλοιπο 36,36% (8 εταιρείες) γνώρισε κάμψη κύκλου εργασιών και έκλεισε το 2018 με αρνητικό πρόσημο όσον αφορά τα μικτά αποτελέσματα. Ακόμη, αναφοράς χρήζει το γεγονός πως το 90,91% (20 εταιρείες) είχαν κερδοφόρα χρήση το 2018, ενώ το 9,09% (2 εταιρείες) κατέγραψαν ζημιές προ φόρων.


























Στην κορυφή η IPG

Επίσης, από τα αποτελέσματα του 2018 επιβεβαιώνεται για άλλη μια χρονιά πως η εγχώρια αγορά med
ia specialists αποτελεί κατά κύριο λόγο υπόθεση των μεγάλων διεθνών δικτύων. Οι 18 θυγατρικές τους αποτελούν το 81,82% του δείγματος και αντιστοιχούν σε περίπου 95% του συνολικού τζίρου και 97,5% του συνολικού μικτού κέρδους του κλάδου. Ο όμιλος Interpublic με τις τρεις εταιρείες του βρέθηκε το 2018 στην κορυφή της κατάταξης των ομίλων, τόσο όσον αφορά τον κύκλο εργασιών όσο και τα μικτά κέρδη, με το συνολικό μερίδιό του να αγγίζει το 27,30% στην πρώτη περίπτωση και το 32,79% στη δεύτερη.

Η διαφημιστική δαπάνη
Τα μεγέθη των media specialists που περιγράφονται, βρίσκονται σε πλήρη αντιστοιχία με τα στοιχεία της διαφημιστικής δαπάνης για το 2018, καθώς υπολογίζεται πως καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 4%, με τη συνολική διαφημιστική δαπάνη στα παραδοσιακά μέσα να εκτιμάται πως άγγιξε τα 530 εκατ. ευρώ, ελαφρά αυξημένη σε σχέση με το 2017.
Σε επίπεδο μέσων, η τηλεόραση αποτελεί ακόμη το κυρίαρχο όχημα επικοινωνίας και σύμφωνα με τα στοιχεία, απορροφά πλέον το 46% της διαφημιστικής επένδυσης, κατορθώνοντας, μάλιστα, μέσα στο 2018 να αυξήσει το μερίδιό της κατά μία ποσοστιαία μονάδα. Ακόμη, σε ανοδική τροχιά φαίνεται πως βρίσκεται το Digital (Google-display-social), καθώς η συνολική διαφημιστική επένδυση στο μέσο εκτιμάται πως άγγιξε τα 205 εκατ. ευρώ το 2018, έχοντας καταγράψει 50% άνοδο τα τελευταία χρόνια. Ακόμη, θετικά κινείται και το ραδιόφωνο τα τελευταία χρόνια.

Από την άλλη, πτωτική συνεχίζει να είναι η πορεία της διαφημιστικής επένδυσης στις εφημερίδες και τα περιοδικά. Στις εφημερίδες εκτιμάται πως το 2018 καταγράφηκε κάμψη της τάξεως του 17% με το συνολικό ποσό της διαφημιστικής επένδυσης να υπολογίζεται στα 55 εκατ. ευρώ ή, με άλλα λόγια, κάτω από το 1/3 της δαπάνης που είχε καταγραφεί το 2010 στο μέσο (167 εκατ. ευρώ). Ακόμη πιο δύσκολη δείχνει η κατάσταση στα περιοδικά, καθώς υπολογίζεται πως η διαφημιστική επένδυση στα συγκεκριμένα μέσα γνώρισε πτώση 24% το 2018 και ανήλθε στα 59 εκατ. ευρώ. Το 2009, το αντίστοιχο ποσό άγγιζε τα 291 εκατ. ευρώ.