To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Μedia Αgencies: Αντοχές στην πανδημία

Μedia Αgencies: Αντοχές στην πανδημία
Σημαντικές αντοχές επέδειξε το άκρως ιδιαίτερο 2020 η εγχώρια αγορά των media specialists, σύμφωνα με τα επίσημα οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς 24 εταιρειών media specialists της ελληνικής αγοράς που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Direction Business Reports, ο συνολικός κύκλος εργασιών την προηγούμενη χρονιά ανήλθε σε 360,3 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 4,04% σε σχέση με τα 375,4 εκατ. ευρώ του 2019. Τα συνολικά μικτά κέρδη γνώρισαν μικρή μείωση της τάξεως του -1,46% καθώς ανήλθαν σε 40,1 εκατ. ευρώ όταν το 2019 κυμάνθηκαν περί τα 40,7 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, τα συνολικά κέρδη προ φόρων άγγιξαν τα 8,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 12,68% σε σχέση με τα 7,4 εκατ. ευρώ του 2019. Το περιθώριο μικτού κέρδους κυμάνθηκε στο 11,14% ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους ανήλθε σε 2,32%. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2019 είχε καταγράφει διψήφια αύξηση τόσο στον τζίρο (13,56%) όσο και στα μικτά κέρδη (10,21%), γεγονός που καθιστά ακόμη πιο σημαντικό το επίτευγμα της αγοράς να περιορίσει τις απώλειές της το 2020 σε -μικρό- μονοψήφιο ποσοστό.

Οι κορυφαίοι στον τζίρο
Στην κατάταξη με βάση τον κύκλο εργασιών του 2020, την πρώτη δεκάδα (με σειρά εμφάνισης) στην ελληνική αγορά media specialists αποτελούν οι Tempo Omd Hellas (51,32 εκατ. ευρώ και κάμψη -13,19%), Initiative Media (48,41 εκατ. ευρώ και κάμψη -4,88%), Wavemaker Ελλάς (38,2 εκατ. ευρώ και υποχώρηση -3,48%), Μindshare (29,8 εκατ. ευρώ και 12,2% ανάπτυξη), Universal Media (29,42 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 2,49%), ΙPG Mediabrands (26,63 εκατ. ευρώ και κάμψη -16,13%), Carat Communication Services (21,77 εκατ. ευρώ και κάμψη -19,34%), Mediatech (15,84 εκατ. ευρώ και 1,89% ανάπτυξη), Carat International Hellas (15,27 εκατ. ευρώ και ανάκαμψη 8,43%) και Μediacom (14 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 1,43%).



Αξίζει να σημειωθεί πως οι δέκα αυτές επιχειρήσεις, μαζί με τις Media Direction (12,81 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 14,8%) και Havas Media Group (12,18 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 1,84%), είναι οι μόνες με κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά 16 εταιρείες είχαν το 2020 κύκλο εργασιών πάνω από 6 εκατ. ευρώ. Επίσης, η Τempo OMD είναι η μόνη που το 2020 κατόρθωσε να έχει κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 50 εκατ. ευρώ. Βέβαια, θα πρέπει να αναφερθεί πως εάν ο κύκλος εργασιών των εταιρειών της BGM OMD (The Mediacorp και Media Direction) υπολογιζόταν συνδυαστικά, θα ξεπερνούσε τα 19 εκατ. ευρώ. Επίσης, εάν αθροιστεί ο τζίρος των εταιρειών του ομίλου Dentsu (Carat International Hellas, Dentsu Greece, Carat Communication Services, Vizeum), ξεπερνά συνολικά τα 49 εκατ. ευρώ.

Η εικόνα στα μικτά
Mε κριτήριο τα μικτά αποτελέσματα του 2020, εννέα μόνον εταιρείες κινούνται πάνω από το «ψυχολογικό όριο» των 2 εκατ. ευρώ. Την εννιάδα αυτή αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι Μindshare (5,01 εκατ. ευρώ), Wavemaker Eλλάς (4,19 εκατ. ευρώ), Dentsu Greece (4,15 εκατ. ευρώ), Τempo OMD Hellas (3,54 εκατ. ευρώ), Ιnitiative Media (3,45 εκατ. ευρώ), Carat Communication Services (2,38 εκατ. ευρώ), Universal Media (2,3 εκατ. ευρώ), Media Direction (2 εκατ. ευρώ) και The Mediacorp (2 εκατ ευρώ. Το top 10 συμπληρώνει η MediaTech (1,84 εκατ. ευρώ).



Ισορροπία στον κλάδο
Θα πρέπει να σημειωθεί πως γενικά η εικόνα στον κλάδο είναι πραγματικά «μοιρασμένη», όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις. Αναλυτικότερα, από τις 24 εταιρείες του δείγματος, το 54,17% (13 εταιρείες) κατόρθωσαν να αυξήσουν τον τζίρο τους την προηγούμενη χρονιά και, όπως εύκολα προκύπτει, το 45,83% (11 εταιρείες) γνώρισαν κάμψη κύκλου εργασιών. Η απόλυτη ισορροπία καταγράφηκε στα μικτά, καθώς ακριβώς οι μισές εταιρείες (12) κατόρθωσαν να ενισχύσουν τις επιδόσεις τους, ενώ οι υπόλοιπες είδαν τα αποτελέσματά τους να μειώνονται.



Αναφοράς χρήζει, επίσης, το γεγονός πως το 79,17% (19 εταιρείες) είχαν κερδοφόρες χρήσεις το 2020, ενώ το 20,83% (5 εταιρείες) κατέγραψαν ζημιές προ φόρων. Σημειώνεται πως το 2019 μόλις δύο εταιρείες είχαν ζημιογόνο χρήση. Οπωσδήποτε, ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχουν τα οικονομικά μεγέθη των media specialists για την τρέχουσα χρονιά, καθώς ο αντίκτυπος της πανδημίας, αν και έχει περιοριστεί, εξακολουθεί να διαμορφώνει την πορεία της αγοράς. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η αγορά πλέον καλείται να λειτουργήσει με νέα δεδομένα μετά την περίφημη «τροπολογία Πέτσα» στο τέλος του 2020.