To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Media Specialists: Αύξηση τζίρου, υποχώρηση κερδών

Media Specialists: Αύξηση τζίρου, υποχώρηση κερδών

Ανάπτυξη όσον αφορά τον τζίρο και τα μικτά κέρδη αλλά διψήφια υποχώρηση των συνολικών κερδών προ φόρων, κατέγραψε η εγχώρια αγορά media specialists το 2022, όπως δείχνουν τα επίσημα οικονομικά στοιχεία. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς 21 εταιρειών media specialists της ελληνικής αγοράς που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Direction Business Reports, ο συνολικός κύκλος εργασιών την προηγούμενη χρονιά ανήλθε σε 467,9 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 5,13% σε σχέση με τα 445,1 εκατ. ευρώ του 2021. Τα συνολικά μικτά κέρδη επίσης γνώρισαν άνοδο της τάξεως του 6,38% καθώς ανήλθαν σε 48,2 εκατ. ευρώ, όταν το 2021 κυμάνθηκαν περί τα 45,3 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, όμως, τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τα οποία ξεπέρασαν τα 13,2 εκατ. ευρώ, υποχώρησαν κατά 10,92% σε σχέση με τα 14,8 εκατ. ευρώ του 2021. Το περιθώριο μικτού κέρδους κυμάνθηκε στο 10,32% μειωμένο κατά 1,18% ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους ανήλθε σε 2,83%, υποχωρώντας κατά 15,27%.

Οι κορυφαίοι στον τζίρο - Ξεχωρίζουν Tempo OMD και  Όμιλος IPG Mediabrands

Στην κατάταξη με βάση τον κύκλο εργασιών του 2022, την πρώτη δεκάδα (με σειρά εμφάνισης) στην ελληνική αγορά media specialists αποτελούν οι Tempo ΟΜD Hellas (72,7 εκατ. ευρώ και άνοδος 5,76%), Initiative Media (68,5 εκατ. ευρώ και άνοδος 16,83%), Universal Media (46,4 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 10,86%) Wavemaker Ελλάς (44,3 εκατ. ευρώ και άνοδος 2,49%), ΙPG Mediabrands (29,8 εκατ. ευρώ και μείωση 33,72%), Μindshare (27,7 εκατ. ευρώ και 11,05% μείωση), Dentsu Greece (26,2 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 20,51%), Carat International Hellas (25,3 εκατ. ευρώ και άνοδος 9,46%), Carat Communication Services (24,9 εκατ. ευρώ και μείωση 7,85%), και Mediatech (23,9 εκατ. ευρώ και αύξηση 12,01%). Αυτές οι δέκα εταιρείες είναι και οι μόνες που είχαν τζίρο πάνω από 20 εκατ. το 2022. Επίσης, η Τempo OMD είναι η μόνη που το 2022 κατόρθωσε να έχει κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 70 εκατ. ευρώ και μαζί με την Initiative οι μόνες με τζίρο που ξεπέρασε τα 50 εκατ. ευρώ. Βέβαια, θα πρέπει να αναφερθεί πως εάν αθροιστεί ο τζίρος των εταιρειών του ομίλου Dentsu (Dentsu Greece, Carat International Hellas, Carat Communication Services), ξεπερνά συνολικά τα 76,6 εκατ. ευρώ. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί πως ο όμιλος IPG Mediabrands (Initiative, Universal Media, IPG Media Brands και Κinesso) καταγράφει συνολικό τζίρο ύψους 147,3 εκατ. ευρώ και ξεχωρίζει όσον αφορά τα groups.

Η εικόνα σε μικτά και κέρδη

Με κριτήριο τα μικτά αποτελέσματα του 2022, έντεκα εταιρείες κινούνται πάνω από το «ψυχολογικό όριο» των 2 εκατ. ευρώ. Την ενδεκάδα αυτή αποτελούν (με σειρά κατάταξης) οι Dentsu Greece (6,7 εκατ. ευρώ), Τempo OMD Hellas (5,68 εκατ. ευρώ), Mindshare (5,6 εκατ. ευρώ), Wavemaker Eλλάς (4,5 εκατ. ευρώ), The Mediacorp (4 εκατ ευρώ)  Ιnitiative Media (3,6 εκατ. ευρώ), Media Direction (2,2 εκατ. ευρώ), Mediatech (2,18 εκατ ευρώ), Carat Ιnternational Hellas (2,11 εκατ. ευρώ), Universal Media (2,05 εκατ. ευρώ) και Havas Media Group Eλλάς (2,02 εκατ. ευρώ).

Όσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, τέσσερις εταιρείες κατέγραψαν επιδόσεις πάνω από 1 εκατ. ευρώ (με σειρά κατάταξης): Tempo OMD (2,9 εκατ. ευρώ), Dentsu Greece (2,08 εκατ. ευρώ), Ιnitiative Media (1,7 εκατ. ευρώ) και Mediatech (1 εκατ. ευρώ). Το top 5 της κατάταξης συμπληρώνει η Wavemaker Ελλάς (819.114 ευρώ).

Θετικό πρόσημο στον κλάδο

Θα πρέπει να σημειωθεί πως γενικά η εικόνα στον κλάδο είναι θετική όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις. Αναλυτικότερα, από τις 21 εταιρείες του δείγματος, το 66,67% (14 εταιρείες) αύξησε τον τζίρο το 2022, ενώ όσον αφορά τα μικτά αποτελέσματα, 12 εταιρείες (57,15% του δείγματος) κατόρθωσαν να ενισχύσουν τις επιδόσεις τους. Αναφοράς χρήζει, επίσης, το γεγονός πως η συντριπτική πλειονότητα και συγκεκριμένα το 95,24% (20 εταιρείες) είχαν κερδοφόρες χρήσεις το 2022. Μάλιστα, καταγράφεται η απόλυτη ισορροπία, καθώς 10 από αυτές κατέγραψαν αύξηση κερδών και άλλες 10 μείωση.

Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί πως η συνολική αγορά media specialists εκτιμάται πως είναι λίγο μεγαλύτερη σε σχέση με την εικόνα που αποτυπώνεται στους ισολογισμούς, καθώς αφενός υπάρχουν media agencies που αποτελούν Business Units εταιρειών επικοινωνίας και δεν έχουν ανεξάρτητη νομική εταιρική μορφή ούτως ώστε να δημοσιεύουν ισολογισμούς, αφετέρου υπάρχουν και διαφημιστικές εταιρείες με δραστηριότητα media.