To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ν.Σύμπουρας - Σ.Νικολάου, Tempo OMD: Η αγορά είναι σε κομβικό σημείο

Ν.Σύμπουρας - Σ.Νικολάου, Tempo OMD: Η αγορά είναι σε κομβικό σημείο

O Nίκος Σύμπουρας και ο Σάββας Νικολάου, CEO και CFO, αντίστοιχα, της Tempo OMD Hellas, μίλησαν στο adbusiness για τις αρχές, τη φιλοσοφία και τους ανθρώπους της εταιρείας, τις προκλήσεις στην ελληνική αγορά media specialists, τα media agencies του μέλλοντος και την προσέγγιση «Agency as a Platform Model». Επίσης, δεν παρέλειψαν να αναφερθούν στην είσοδο της PHD στην ελληνική αγορά, ενώ τόνισαν πως βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι που θα κρίνει πολλά για τον επόμενο κύκλο ζωής των media agencies στη χώρα μας.

Γράφει ο ∆ηµήτρης Τσουκαλάς

adb: Η Tempo OMD αναδείχθηκε μέσα στο καλοκαίρι νικήτρια σε δύο μεγάλα media spec (Κωτσόβολος - Nova), ισχυροποιώντας περαιτέρω τη θέση της στην ελληνική αγορά. Ταυτόχρονα, απέσπασε και το ύψιστο βραβείο «Best in Show» και πολλές ακόμη διακρίσεις στα IAB Hellas Mixx Awards 2022-23, ενώ αναδείχθηκε και Performance Agency of the Year, συνεχίζοντας σταθερά μια «παράδοση» βραβεύσεων σε πολλές διοργανώσεις και βέβαια στα ERMIS. Ποιο θα λέγατε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας;


Νίκος Σύμπουρας
, CEO Tempo OMD Hellas: Θα ακουστεί φυσικά κοινότοπο, αλλά… δεν υπάρχει μυστικό. Όλα ξεκινούν από τους ανθρώπους μας, που κυνηγούν κάθε μέρα το καλύτερο για τους πελάτες μας και την εταιρεία μας. Επαγγελματίες με βαθιά γνώση, την κατάλληλη εμπειρία, φρέσκες ιδέες, αφοσίωση, κίνητρο. Που δημιουργούν και καλλιεργούν μια κουλτούρα υψηλής απόδοσης για την Tempo OMD. Η κουλτούρα αυτή βέβαια προϋποθέτει και ένα πλαίσιο και σημαντικές κοινές αρχές:

  • Διαρκή και ξεκάθαρη στοχοθεσία για όλους

  • Σκληρή δουλειά για το καλύτερο που ο καθένας μπορεί

  • Αναγνώριση, όπως και όπου κάθε φορά μπορούμε

  • Καινοτομία και δημιουργικότητα που στοχεύει στο αποτέλεσμα

  • Διαδικασίες, μεθοδολογίες και τεχνολογίες που προάγουν τη βελτιστοποίηση σε κάθε επίπεδο

  • Ανοιχτή, ειλικρινή και παραγωγική συνεργασία και επικοινωνία.

Τα παραπάνω υποστηρίζονται συστηματικά και είναι ο μόνος τρόπος η υψηλή απόδοση παντού να γίνει πραγματικά κομμάτι της κουλτούρας ενός οργανισμού, με τρόπο διατηρήσιμο στα χρόνια.

Το δεύτερο ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο είναι η συνεργασία με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας, που μας βοηθά να γινόμαστε καλύτεροι. Έχουμε το «προνόμιο» και την τιμή να συνεργαζόμαστε με αρκετές από τις πιο εμβληματικές εταιρείες και μάρκες της αγοράς, που τις «τρέχουν» σημαντικοί επαγγελματίες με υψηλές απαιτήσεις, που στις περισσότερες περιπτώσεις αναγνωρίζουν το ρόλο μας και μας κινητοποιούν καθημερινά. Έτσι, χτίζουμε σχέσεις συνεργασίας και εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας, όπως συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις και με τους συνεργάτες μας στα Μέσα.



adb Η εταιρεία διακρίθηκε επίσης στα βραβεία-θεσμός για το ελληνικό επιχειρείν, «Οι Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας 2023», ως «Greek Business Champion» και «Πρωταγωνιστής του Κλάδου Media Specialist». Τι σημαίνουν για την εταιρεία αυτές οι διακρίσεις που βασίζονται πάνω σε οικονομικά στοιχεία και αποτυπώνουν την υγιή επιχειρηματική ανάπτυξη της Tempo OMD;



Σάββας Νικολάου
, CFO Tempo OMD Hellas: Νομίζω ότι δώσατε απευθείας την απάντηση στο ερώτημά σας.

Ξέρετε, τα Media Agencies και δη αυτά που εκπροσωπούν πολυεθνικά δίκτυα, εκτός των άλλων, είναι και οικονομικοί οργανισμοί με αυστηρούς κανόνες και δομές, που τα οικονομικά τους στοιχεία και αποτελέσματα έχουν βαρύνουσα σημασία.

Ως εκ τούτου, διακρίσεις που βασίζονται, εκφράζουν κα αποτυπώνουν μια υγιή επιχειρηματική ανάπτυξη, στηριγμένα σε οικονομικούς δείκτες σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον, εδραιώνουν ένα αίσθημα αξιοπιστίας και ασφάλειας που διέπει τις σχέσεις μας με όλους τους συνεργάτες μας.

Ταυτόχρονα, έρχονται ως συνέχεια αντίστοιχων διακρίσεων και βραβεύσεων σε μια σειρά από κλαδικές διοργανώσεις: Ermis Awards/Media Agency of the Year, IAB Mixx Awards/Best in show Agency, Peak Awards/ Digital Performance Agency of the Year. Βραβεύσεις που υπογραμμίζουν το ισχυρό DNA και προσανατολισμό της εταιρείας μας στην καινοτομία, τη δημιουργικότητα και την αποτελεσματικότητα και επιβεβαιώνουν το ηγετικό αποτύπωμά μας στην ελληνική αγορά Media.



adb Ποιες θα λέγατε πως είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική αγορά των media αυτήν τη στιγμή; Πού τις εντοπίζετε και πώς μπορούν να ξεπεραστούν;


Νίκος Σύμπουρας
: Η αγορά μας βρίσκεται σε κομβικό σημείο - ένα σταυροδρόμι στο οποίο θα κριθεί ο ρόλος μας για τον επόμενο κύκλο ζωής των media agencies στην Ελλάδα. Οι απαντήσεις που θα δώσουμε -ή θα δοθούν από τη «ζωή»- σε συγκεκριμένα κρίσιμα ερωτήματα θα καθορίσουν την πορεία μας τα επόμενα χρόνια.


OIKONOMIA:
Θα μπορέσει η χώρα να μπει σε έναν διατηρήσιμο, ενάρετο κύκλο οικονομικής ανάπτυξης και ουσιαστικής ενίσχυσης των προοπτικών των επιμέρους αγορών;

ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ: Θα μπορέσουμε ως κλάδος να ενισχύσουμε ή, σε κάποιες περιπτώσεις, να αποκαταστήσουμε, τις απαραίτητες σχέσεις εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας με πελάτες και συνεργάτες; Θα μπορέσουμε να μπούμε περισσότερο ο ένας στη θέση του άλλου με τρόπο που παράγει προστιθέμενη αξία;

COMMODITΙSATION: Θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε ή και να εξαλείψουμε απόψεις που θέλουν τις υπηρεσίες μας να αποτελούν commodity, επικεντρώνοντας την όποια συζήτηση αποκλειστικά σε θέματα κόστους; Θα μπορέσουμε με αυτήν την έννοια να ενισχύσουμε το ρόλο μας ως business partners και όχι ως «προμηθευτές»;

ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ - ΝΕΑ SKILLS: Θα μπορέσουμε να κάνουμε την αγορά των Media Agencies -αλλά και ευρύτερα της επικοινωνίας- πιο ελκυστική για περισσότερα νέα, ταλαντούχα αλλά και πιο έμπειρα, ικανά στελέχη που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και αποτελεσματικότητα των εταιρειών μας, δημιουργώντας νέες δυνατότητες και δεξιότητες;

ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ - ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: Θα εντάξουμε γρήγορα στις δομές και στις υπηρεσίες μας περισσότερες νέες λύσεις, τεχνολογίες, δεδομένα, μεθοδολογίες και δεξιότητες που απαντούν στην ολοένα αυξανόμενη πολυπλοκότητα του οικοσυστήματος της επικοινωνίας και του consumer journey; Θα μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε αποτελεσματικά «νέους παίκτες» που διεισδύουν στο χώρο μας, από άλλα business sectors;

Οι θετικές απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, είναι αυτές που θα συμβάλουν στο να ανοίξει ένας νέος, υγιής και δημιουργικός επιχειρηματικός κύκλος για τα Media Agencies.




adb Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έφερε η πανδημία, αφορά τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Ποιες πρωτοβουλίες λαμβάνετε για το στελεχικό δυναμικό της εταιρείας σας και πώς αντιμετωπίζετε τη διαρκώς αυξανόμενη κινητικότητα;


Σάββας Νικολάου
: Νομίζω ότι είναι γνωστή η ευαισθησία και ο ανθρωποκεντρικός προσανατολισμός της εταιρείας μας. Αλήθεια, επίσης είναι το τσουνάμι αλλαγών που έφερε συνολικά η πανδημία στην καθημερινότητα όλων μας.

Νομίζω όμως ότι αν αναφερθούμε στο σύστημα της τηλεργασίας (Work From Home-WFH), θα περιγράψουμε την κυριότερη και σημαντικότερη αλλαγή η οποία ήλθε και έμεινε στο σύνολο σχεδόν των εταιρειών εντός και εκτός Ελλάδος.

Προφανώς και η εταιρεία μας ανταποκρίθηκε ανάλογα σε αυτήν τη νέα πρόκληση και προσφέρει ένα ευέλικτο σύστημα WFH έξι έως οκτώ ημερών το μήνα.

Μπορούμε πλέον να μιλάμε για ένα θεσμό και έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες επιλογής εργασιακού περιβάλλοντος ιδιαίτερα για τους νέους εργαζόμενους. Θα έλεγα όμως ότι είναι κάτι που θεωρείται ήδη κατάκτηση/κεκτημένο και πολύ γρήγορα δεν είναι πλέον η συγκολλητική ουσία η οποία θα περιορίσει την κινητικότητα των εργαζομένων και δη των νέων.

Θεωρώ το θέμα της αντιμετώπισης της κινητικότητας των εργαζομένων σαν τη μεγαλύτερη πρόκληση όλων των ηγεσιών των εταιρειών και ως ένα από τα πλέον δυσεπίλυτα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε σε ένα industry που δεν έχει τη λάμψη του παρελθόντος και δεν είναι πλέον attractive στους νέους . Σε ό,τι μας αφορά, έχουμε επικεντρωθεί σε ένα σύνολο ενεργειών και προσπαθειών που στον πυρήνα τους είναι ο άνθρωπος.

Επιγραμματικά αναφέρω ότι:

  • Έχουμε δρομολογήσει μια σειρά ενεργειών και δράσεων με τη συμμετοχή του συνόλου των εργαζομένων μας, με στόχο τη δημιουργία ισχυρών δεσμών, ιδιαίτερα των νέων εργαζομένων με την εταιρεία μας, και την κατανόηση της εταιρικής κουλτούρας μας.
  • Συμμετέχουμε ενεργά σε δοκιμασμένα διεθνή προγράμματα εκπαίδευσης του δικτύου μας με ενεργή παρουσία και συμμετοχή συνεργατών μας, με στόχο τη διαρκή εξέλιξή τους. Προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της προσωπικής και επαγγελματικής τους ανάπτυξης.

Όπως το OMG Accelerate, το οποίο απευθύνεται σε executives που ήδη έχουν διοικητικό ρόλο στην εταιρεία, για να χτίσουμε έτσι τα agencies του μέλλοντος. Προγράμματα όπως το OMG Ignite, το οποίο απευθύνεται σε middle level στελέχη, με στόχο να βελτιώσουν τόσο τις γνώσεις όσο και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την εξέλιξή τους στην εταιρεία, να ενδυναμώσουν τις σχέσεις τους με τους συναδέλφους τους σε όλο το δίκτυό μας, να δημιουργήσουν πρωτοποριακά Business Solutions και εντέλει να γίνουν οι ηγέτες του μέλλοντος.

Παρ’ όλα αυτά θεωρώ ότι σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον με ισχυρά χαρακτηριστικά ανάπτυξης της αγοράς μας και της ζήτησης για νέους συνεργάτες, παραμένουν ακλόνητοι παράγοντες επιλογής εργασιακού περιβάλλοντος :

  • Τα οικονομικά κίνητρα και οι πολιτικές αμοιβών με βάση την απόδοση, σε συνδυασμό με διάφορα soft benefits.
  • Το ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, η σιγουριά και οι προοπτικές εξέλιξης που μπορεί να εκπέμπει ως εργοδότης κάθε εταιρεία.


adb Πώς πρέπει να μοιάζει το media agency της σύγχρονης εποχής; Ποιες υπηρεσίες πρέπει να προσφέρει και τι δεξιότητες πρέπει να διαθέτουν οι άνθρωποί του; Από την πλευρά σας, τι περιλαμβάνει το πλάνο της Tempo OMD στο άμεσο μέλλον;


Νίκος Σύμπουρας
: Οι βασικές αρχές που διαμορφώνουν έναν προοδευτικό και δυναμικό οργανισμό, αυτό που ονομάζουμε High Performance Team, και στις οποίες αναφέρθηκα και προηγουμένως, δεν θα αλλάξουν. Θα πρέπει όμως να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές σε άλλους τομείς που θα δημιουργήσουν μια νέα γενιά Media Agencies:

  • Η οργάνωση και η λειτουργία μας θα ενσωματώσει περισσότερες τεχνολογικές λύσεις που θα αυξήσουν την αποτελεσματικότητα της δουλειάς μας αλλά και την παραγωγικότητα.
  • Οι υπηρεσίες μας, αλλά και η δομή των εσόδων μας, θα συνδεθούν με το business outcome των πελατών μας και θα επικεντρώνονται στο ψηφιακό οικοσύστημα (με όλα τα Μέσα/πλατφόρμες παρόντα εκεί), στα δεδομένα και τα analytics, στα Marketing technologies, στο data driven φυσικό ή ψηφιακό Commerce αλλά και στο περιεχόμενο και σε activations που «πυροδοτούν» φυσικό, ψηφιακό ή σε περιβάλλον metaverse, διάλογο με τους καταναλωτές.
  • Οι ομάδες μας θα αποκτήσουν νέες δεξιότητες και γνώσεις μέσα από κατάρτιση (upskilling) αλλά και νέους επαγγελματίες που θα ενταχθούν σε αυτές με εξειδικεύσεις στις νέες υπηρεσίες που ανέφερα.
  • Τέλος, θα αξιοποιούμε περισσότερο υποδομές, εργαλεία και ανοιχτά expert systems που θα υποστηρίζουν τη λήψη αποφάσεων σε κάθε επίπεδο (στρατηγική, υλοποίηση, αξιολόγηση), αξιοποιώντας σχεδόν real time δεδομένα.

Στην Tempo OMD, το όραμά μας και οι στόχοι μας κινούνται ακριβώς σε αυτούς τους άξονες, ενώ ήδη έχουμε λάβει σημαντικές πρωτοβουλίες σε καθέναν από αυτούς. Για παράδειγμα, το ΟΜΝΙ, η παγκόσμια τεχνολογική πλατφόρμα της OMD που φιλοξενεί δεδομένα -συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας- και expert systems για τη λήψη στρατηγικών αλλά και τακτικών αποφάσεων (investment optimization και omnichannel planning, τμηματοποίηση κοινών, ανάλυση consumer journey, βελτιστοποίηση attention, αξιολόγηση Return on Ad Investment κ.λπ.), είναι ήδη σε εφαρμογή σε σημαντικό αριθμό πελατών μας. Πέραν όμως των παραπάνω, εκείνο το οποίο φιλοδοξούμε, είναι να καλλιεργήσουμε στις σχέσεις μας με τους πελάτες αυτό που ονομάζουμε Agency as a Platform Model. Τι σημαίνει αυτό; Οι πελάτες μας θα έχουν όλο και περισσότερες και διαφορετικές μεταξύ τους ανάγκες για υπηρεσίες και μοντέλα συνεργασίας. Σε αρκετές περιπτώσεις θα συνεργάζονται και με πολλά και διαφορετικά agencies, ενώ το insourcing θα είναι για κάποιους διαφημιζόμενους μια τάση που θα ενισχυθεί.

Πρέπει λοιπόν να είμαστε σε θέση να προτείνουμε στους πελάτες μας διαφορετικά, tailormade μοντέλα συνεργασίας που περιλαμβάνουν εκείνες τις υπηρεσίες, τους ανθρώπους / δομές ομάδων, τις τεχνολογίες και τις λύσεις που εξυπηρετούν κάθε φορά τους επιχειρηματικούς τους στόχους. Αυτή η «Agency as a Platform» προσέγγιση επιβάλλει νέα οργάνωση, περισσότερη ευελιξία και προσαρμοστικότητα από τη μεριά μας και ακόμα μεγαλύτερη επικέντρωση σε όσα πραγματικά έχουν ανάγκη οι μάρκες και οι διαφημιζόμενοι.

Κλείνοντας με τα πλάνα μας για το άμεσο μέλλον, θα εισαγάγουμε και στην ελληνική αγορά την PHD Media, το δεύτερο μεγάλο Media Agency Brand της Omnicom, που ιδρύθηκε στο Λονδίνο το 1990, με στόχο να «ταράξει τα νερά» της αγοράς μας, όχι μόνο με την έμφαση που δίνει στο marketing communications strategy αλλά και με μια ανατρεπτική δημιουργικότητα. Η PHD έχει πλέον ένα πολύ ισχυρό πελατολόγιο, γραφεία σε 74 αγορές και πάνω από 6.500 στελέχη.

Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, είμαστε εξαιρετικά αισιόδοξοι για την επόμενη μέρα!