To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ν.Σύµπουρας - Σ.Νικολάου / Tempo OMD Ηellas: ∆ιαρκής προσήλωση στις αρχές και στις αξίες μας

Ν.Σύµπουρας - Σ.Νικολάου / Tempo OMD Ηellas: ∆ιαρκής προσήλωση στις αρχές και στις αξίες μας
Mε αφορµή την συµπλήρωση 30 χρόνων διαδροµής της Tempo OMD Hellas, o Νίκος Σύµπουρας και ο Σάββας Νικολάου, CEO και COO και CFO, αντίστοιχα, της εταιρείας, µίλησαν στο adbusiness. Στις επόµενες γραµµές το ηγετικό διοικητικό δίδυµο της Tempo OMD αναφέρονται στους σταθµούς σε αυτή την πορεία, στις προκλήσεις που υπήρξαν, στα «φανερά µυστικά» της συνεχούς ανάπτυξης, στη στήριξη του δικτύου αλλά και στα σχέδια για τη συνέχεια.  


Γράφει ο ∆ηµήτρης Τσουκαλάς

adb: Τριάντα χρόνια Τempo OMD. Ποιες είναι οι ηµεροµηνίες-σταθµός σε αυτήν τη διαδροµή; Ποιες στιγµές ξεχωρίζετε εσείς;

Σάββας Νικολάου, COO και CFO Tempo OMD: Η διαδροµή των 30 χρόνων ξεκινά το 1992 µε την ίδρυση της εταιρείας µε πρώτο CEO τη Χαρά Ζλατάνη. Λίγο αργότερα, το 1999-2000, ιδρύθηκε το υποκατάστηµα στη Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη) και άµεσα αποκτούν πρόσβαση σε πλήρεις υπηρεσίες Media όλοι οι πελάτες στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ την ίδια χρονιά ξεκινά το πρώτο Digital Department στην ελληνική αγορά, ανοίγοντας την πόρτα σε αυτό που τα επόµενα χρόνια καθόρισε την αγορά µας. Τέλος, το 2000 ήταν η χρονιά-σταθµός, καθώς η εταιρεία γίνεται µέλος του δικτύου της OMD, ενισχύοντας σηµαντικά τη δυναµική της και παρέχοντας πρόσβαση στις τελευταίες τεχνολογίες, εργαλεία, µεθοδολογίες και, φυσικά, στη διεθνή τεχνογνωσία του δικτύου της OMD. Το 2006 αναλαµβάνει ως CEO o Τάσος Μιχαλάκης, µέχρι τότε γενικός διευθυντής της εταιρείας, ο οποίος από κοινού µε τη Χαρά καθόρισε την πορεία της Tempo OMD για 20 χρόνια. Ιδιαίτερα σηµαντική χρονιά ήταν το 2013, όταν για πρώτη φορά η εταιρεία αναδείχθηκε Media Agency of the Year. 

Νίκος Σύµπουρας, CEO Tempo OMD: Ήταν η απαρχή µιας δηµιουργικής επταετίας, που µας ανέδειξε έξι φορές Media Agency of the Year της αγοράς µας. Το 2018, η Tempo OMD γίνεται η πρώτη εταιρεία του κλάδου που εγκαθιστά δικό της Data Management Platform (DMP) για χρήση σε προσωποποιηµένες καµπάνιες, ενώ το 2019 εισάγουµε το ΟΜΝΙ, την πλατφόρµα Marketing Technology που δίνει στις εταιρείες της Omnicom νέες δυνατότητες ανάλυσης κοινών, στόχευσης και βελτιστοποίησης αποτελεσµατικότητας. Τέλος, το 2022 ήταν και αυτό µια χρονιά-σταθµός, αφού για πρώτη φορά το Digital ξεπέρασε το 35% του business µας. Επί προσωπικού, ξεχωρίζω βέβαια το 2015, τη χρονιά που ξεκίνησα κι εγώ αυτό το υπέροχο ταξίδι µαζί µε όλους τους συναδέλφους και τη διοικητική µας οµάδα, για να πάµε την Tempo OMD ακόµα πιο ψηλά.

adb: Ποιο θα λέγατε πως είναι το «µυστικό» της Tempo OMD που έχει οδηγήσει τόσο σε συνεχή ανάπτυξη όσο και σε σηµαντικές διακρίσεις; (RECMA, Ermis, Effies)

Νίκος Σύµπουρας: Για εµάς δεν υπάρχει µυστικό. Η πορεία της εταιρείας είναι αποτέλεσµα επικεντρωµένης στρατηγικής, προτεραιότητας που δίνουµε στις ανάγκες του πελάτη, σκληρής δουλειάς και καινοτοµίας. Και αυτά µέσα από όλα τα στελέχη µας, το πιο πολύτιµο “asset” της Tempo OMD, και τις αρχές µας, που καθηµερινά καλλιεργούµε, µε στόχο το να διατηρούµε µακροχρόνιες σχέσεις εµπιστοσύνης µε πελάτες, συνεργάτες και τους ανθρώπους µας.

Σάββας Νικολάου: ∆εν ξέρω αν πρέπει να µιλάµε για µυστικά ή απλά για µια διαρκή προσήλωση στις αρχές και αξίες της εταιρείας όπως αυτές διαµορφώθηκαν όλα αυτά τα χρόνια. Εν αρχή λοιπόν οι άνθρωποί µας και στη συνέχεια η ποιότητα της παρεχόµενης υπηρεσίας στους πελάτες µας, συνιστούν τις θεµελιώδεις αρχές και αξίες και, αν θέλετε, τα φανερά µυστικά της συνεχούς ανάπτυξης της εταιρείας µας.

adb: Ποιες θεωρείτε πως ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που κλήθηκε η Tempo OMD να αντιµετωπίσει µέσα στη µακρά διαδροµή της και στο πλαίσιο των διαδοχικών κρίσεων τα τελευταία χρόνια στην ελληνική οικονοµία και αγορά; Πώς κατόρθωσε να τις ξεπεράσει;

Νίκος Σύµπουρας: Το 1995, µε το νόµο Βενιζέλου για τη ∆ιαφήµιση και τα ΜΜΕ, το 2008-2009, µε την κρίση της Lehman Brothers και τα όσα ακολούθησαν, αλλά και το 2015, µε τα capital controls, ήταν χρονιές που το σύνολο της αγοράς µας είχε να αντιµετωπίσει σοβαρές προκλήσεις. Η Tempo OMD όµως υπήρξε ανέκαθεν µια εταιρεία µε ηγετική παρουσία στην αγορά, σε κάθε επίπεδο. Αυτό της εξασφάλιζε την απαραίτητη ψυχραιµία κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε κρίσιµες στιγµές αλλά και την οικονοµική ισχύ να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις µε τρόπο σοβαρό και αξιόπιστο. Αυτά τα στοιχεία διατηρούµε και σήµερα, ώστε οι αποφάσεις µας να διαµορφώνονται βάσει της γενικότερης στρατηγικής µας και όχι από τις βραχυχρόνιες συνθήκες.

Σάββας Νικολάου: Αν θα µπορούσα να ξεχωρίσω κάτι µονοδιάστατα ως την κορυφαία πρόκληση, θα έλεγα την τριετία 2013-2016. Σε αυτό το χρονικό διάστηµα µαζί µε τη χειρότερη οικονοµική κρίση που βίωσε η χώρα τα τελευταία εκατό χρόνια, ζήσαµε και την αποχώρηση διαδοχικά όλης της τότε διοικητικής οµάδας της εταιρείας. Ταυτόχρονα κληθήκαµε να αντιµετωπίσουµε µια σειρά από pitch σε πολύ µεγάλους λογαριασµούς πελατών µας. Από αυτή την τριπλή πρόκληση και µε τη νέα οργανωτική δοµή που προέκυψε το 2015 και µετά, βγήκαµε περισσότερο δυνατοί, ώριµοι, δηµιουργικοί, µεγαλώνοντας το αποτύπωµά µας στην αγορά.

adb: Η στήριξη και η αναγνώριση από τους διεθνείς µετόχους, η οποία εκφράστηκε δηµόσια και στην πρόσφατη εκδήλωση στο Κέντρο Πολιτισµού Ίδρυµα Σταύρος Νιάρχος, τι σηµαίνει τόσο για την εταιρεία όσο και για εσάς προσωπικά;

Νίκος Σύµπουρας: Η στήριξη των µετόχων µας, των διεθνών αλλά και των τοπικών µετόχων µας, υπήρξε όλα τα χρόνια που βρίσκοµαι στην εταιρεία εξαιρετικά σηµαντική. Και αυτό αποτελεί για όλους µας, όχι µόνο βοήθεια, αλλά και µοναδικό κίνητρο. Οι εταιρείες, όπως και οι άνθρωποι, «τρέφονται» από το να εισπράττουν εµπιστοσύνη, σεβασµό και αναγνώριση. Και όταν αυτό συµβαίνει, αποδίδουν στο µέγιστο των δυνατοτήτων τους. 

Σάββας Νικολάου: Αποτελεί ξεκάθαρη αναγνώριση η στήριξη του δικτύου µας. Προσωπικά αισθάνοµαι απόλυτα δικαιωµένος για την εµπιστοσύνη που µας δείχνουν στην ανάπτυξη ενός νέου Media Brand στην ελληνική αγορά. Θα την τιµήσουµε µε το παραπάνω.

adb: Το 35% του τζίρου της Tempo ΟΜD προέρχεται πλέον από το digital. Θεωρείτε πως στο µέλλον θα αυξηθεί ακόµη περισσότερο αυτό το ποσοστό; 

Νίκος Σύµπουρας: Είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί. Εκτιµήσεις για δυτικοευρωπαϊκές αγορές φέρνουν το Digital στην πρώτη θέση απορρόφησης διαφηµιστικής επένδυσης, µε µερίδια που µέχρι το 2027 θα ξεπεράσουν το 70%. ∆εν ξέρω αν αυτά τα νούµερα είναι ορατά για τη χώρα µας σε αυτόν τον χρονικό ορίζοντα, αλλά το βέβαιο είναι ότι το Digital θα ενισχύεται χρόνο µε το χρόνο σηµαντικά. Ο ρυθµός αύξησης του µεριδίου του Digital στην αγορά θα εξαρτηθεί τελικά από τα βαθµό που οι πολίτες/καταναλωτές θα αυξάνουν τη χρήση του σε βάρος άλλων ΜΜΕ και ειδικά της TV, αλλά και από τις εµπορικές πολιτικές των διαφορετικών Μέσων -και φυσικά του Digital- και το εάν αυτές οι πολιτικές θα είναι συµφέρουσες και αποδοτικές µε όρους ROI για τα Brands.

Σάββας Νικολάου: Ξεκάθαρα ναι. Ξεκινήσαµε πίσω στη δεκαετία του 2000 µε άπιαστο όνειρο για πολλά χρόνια το 10% µερίδιο επί του τζίρου µας. Φτάσαµε στο 2022 στο 35% συγκλίνοντας σηµαντικά προς τα ευρωπαϊκά ποσοστά απορρόφησης, µε σαφώς αυξητική προοπτική. Ελπίζουµε ότι η αποτελεσµατική χρήση των programmatic platforms και η αύξηση της κατανάλωσης video θα βοηθήσουν τα µέγιστα σε αυτή την κατεύθυνση, µε φανερό χαµένο της εξίσωσης την TV.a

adb: Ποιες είναι οι προτεραιότητες της Tempo OMD αυτήν τη στιγµή; Πού εστιάζετε, τι προγραµµατίζετε και ποιες προκλήσεις παρατηρείτε σήµερα στην ελληνική αγορά; 

Νίκος Σύµπουρας: Οι προκλήσεις της ελληνικής αγοράς συνδέονται µε τις διεθνείς τάσεις αλλά και τις τοπικές ιδιαιτερότητες. Ο ψηφιακός µετασχηµατισµός, οι αλλαγές στις στάσεις και συµπεριφορές των πολιτών και καταναλωτών, ο πληθωρισµός των Μέσων αλλά και το διαφηµιστικό clutter, οι νέοι «παίκτες» που πλέον παρέχουν υπηρεσίες ανταγωνιστικές των media agencies, οι δυσκολίες προσέλκυσης ταλέντων, είναι παράγοντες που επηρεάζουν διεθνώς τις αγορές µας και µας «υποχρεώνουν» να αλλάξουµε και εµείς γρήγορα, αν θέλουµε να παραµείνουµε relevant για τους πελάτες µας. Ειδικά τώρα για την ελληνική αγορά, λειτουργούν και παράγοντες που κάνουν τα πράγµατα ακόµα πιο «ενδιαφέροντα»: οι συχνές θεσµικές αλλαγές -πολλές φορές απρόβλεπτες-, το µικρό µέγεθος της αγοράς και η συνεπαγόµενη µεγάλη αστάθεια, η συχνά πολύ µεγαλύτερη έµφαση που δίνεται στην αγορά µας σε στοιχεία κόστους και λιγότερο στην παραγόµενη προστιθέµενη αξία, αλλά και η πρόσφατη αλλαγή στις εµπορικές πολιτικές µερίδας τηλεοπτικών ΜΜΕ, απαιτούν προσαρµογές και δράσεις από όλους µας. Ως Tempo OMD έχουµε αναπτύξει ένα εκτεταµένο πρόγραµµα δράσεων για να απαντήσουµε στις προκλήσεις που αντιµετωπίζουµε. Οι δράσεις αυτές αφορούν στην εξέλιξη και περαιτέρω αναβάθµιση των υπηρεσιών µας αλλά και τη δηµιουργία νέων, στην ανάπτυξη των ανθρώπων µας, τη βελτίωση της λειτουργίας µας µε νέες διαδικασίες, εργαλεία και αυτοµατισµούς και, τέλος, στην εξέλιξη της εµπορικής µας πολιτικής.

adb: Ποιο είναι το όραµα για τη συνέχεια της Tempo ΟΜD; Πού µπαίνει ο πήχυς; 

Νίκος Σύµπουρας: ∆εν µπορώ να µιλήσω για κάποιον ενιαίο πήχυ, γιατί οι στόχοι µας είναι πολλοί και διαφορετικοί και ο καθένας περιλαµβάνει τα δικά του ζητούµενα.  Όµως ο σηµερινός αλλά και αυριανός σκοπός της Tempo OMD στις γενικές του γραµµές συντίθεται από τρεις πυλώνες:

Nα είµαστε οι πιο έµπιστοι συνεργάτες για τους πελάτες µας 

Να οδηγούµε την αγορά στους τοµείς του Digital, των Data, του e-commerce και του marketing tech

Να προσελκύουµε και να κρατάµε τα καλύτερα ταλέντα και στελέχη της αγοράς

Τα παραπάνω θα µας επιτρέψουν να διατηρήσουµε την αναπτυξιακή µας πορεία και να υλοποιούµε καθηµερινά την υπόσχεσή µας: να υποστηρίζουµε τους πελάτες µας στο να λαµβάνουν καλύτερες αποφάσεις, γρηγορότερα (Better Decisions, Faster). 

Σάββας Νικολάου: Νοµίζω ότι το περιέγραψε πλήρως ο Νίκος. Αν έπρεπε να συνοψίσω, θα έλεγα ότι Clients, Digital, People είναι τρεις λέξεις που ταυτίζονται µε το όραµά µας και θα καθορίσουν στη συνέχεια τα όρια των ονείρων µας.