To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ο Μανόλης Παπαπολύζος για τα πιστωτικά τζίρου

Ο Μανόλης Παπαπολύζος για τα πιστωτικά τζίρου

Το θέμα που έχει προκύψει με τα πιστωτικά τζίρου σχολιάζει στο περιοδικό adbusiness ο πρόεδρος της ΕΔΕΕ, Μανόλης Παπαπολύζος. 

Στη δήλωση που απέστειλε την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου αναφέρει τα εξής: «H εμπορική σχέση μεταξύ διαφημιζόμενου, διαφημιστικής εταιρείας / media agency και Μέσου είναι αυστηρά ιδιωτική υπόθεση, που βασίζεται στην αρχή της ελευθερίας των συμβάσεων και το κάθε φορά ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Εκεί, κανένας θεσμικός φορέας δεν μπορεί, δεν θέλει και δεν επιτρέπεται να παρέμβει. Πέραν αυτού, η ΕΔΕΕ δεν έχει επίσημη ενημέρωση για το θέμα από ομόλογους φορείς ΜΜΕ. 

Αντίθετα, η όποια γνώση μας εξαντλείται σε μεταφορά κατ’ ιδίαν συζητήσεων και φημών. Σε κάθε περίπτωση, ένα τέτοιο κλίμα φημών και ανησυχίας αποσταθεροποιεί από μόνο του την αγορά. 

Αν όμως αληθεύει η πρόθεση κατάργησης των ετήσιων πιστωτικών -με πρόσχημα το νόμο για την προσαυξημένη έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης κατά τα φορολογικά έτη 2020, 2021- και προωθείται προς υλοποίηση από τα ΜΜΕ εναρμονισμένα, σε χρόνο μάλιστα λίγο προ της λήξεως του έτους, εκτιμώ ότι η αγορά θα βρεθεί μπροστά σε ένα μείζον πρόβλημα διάρρηξης τριμερών συμβάσεων και, κυρίως, διάρρηξης της σχέσης εμπιστοσύνης. Οι συνέπειες θα είναι τουλάχιστον δυσάρεστες για όλους. 

Φέτος, οι εταιρείες του κλάδου αλλά και τα ΜΜΕ έχουν πληγεί σημαντικά από την πανδημία. Το κράτος παρενέβη θετικά, με κίνητρα για την ενίσχυση της διαφημιστικής αγοράς. Μου φαίνεται παράλογο, αντί η αγορά να επικεντρωθεί στο να βρει τρόπους ουσιαστικής αξιοποίησης των κινήτρων αυτών, να ετοιμάζεται «να πυροβολήσει τα πόδια της»


TAGS: ΕΔΕΕ