Kαμπάνια για την στοχευμένη online διαφήμιση
Kαμπάνια για την στοχευμένη online διαφήμισηΤο IAB Hellas (Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας) και το ΣΕΕ (Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας) σε συνεργασία με την EDAA (European Interactive Digital Advertising Alliance), η οποία επιμελήθηκε της ανάπτυξης και της χρηματοδότησης, λανσάρουν καμπάνια σχεδιασμένη να αυξήσει τη γνώση και την κατανόηση σχετικά με την online διαφήμιση βασισμένη σε ενδιαφέροντα (interest-based), γνωστή και ως online behavioural advertising (OBA).
Η καμπάνια, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το τμήμα Beyond Advertising της Mediacom, αποτελείται από διάφορα δημιουργικά τα οποία περιλαμβάνουν ενα φερμουάρ, το οποίο ανοίγει για να αποκαλύψει το γαλάζιο τριγωνικό εικονίδιο “AdChoices” που συνοδεύει τις behavioural διαφημίσεις στην Eλλάδα και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση για περισσότερο από ενα χρόνο.
Με κλικ, οι χρήστες θα μεταφέρονται σε landing page όπου θα μπορούν να παρακολουθήσουν video το οποίο παρέχει μια φιλική προς τους χρήστες περιγραφή της ‘interest-based’ ή behavioural διαφήμισης.
Στη συνέχεια, οι χρήστες θα μπορούν να πλοηγηθούν στο ευρύτερο website http://www.youronlinechoices.com/gr/, όπου σε απλή και κατανοητή γλώσσα, θα μπορούν να πληροφορούνται για τις επιλογές τους σε σχέση με τη στόχευση με βάση τα ενδιαφέροντα και τη συμπεριφορά τους, τα πλεονεκτήματα του OBA, τους τρόπους με τους οποίους η online διαφήμιση υποστηρίζει τα sites και τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν, και τρόπους με τους οποίους μπορούν να διαφυλάξουν την ιδιωτικότητά τους.
Παράλληλα, το ΣΕΕ στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του για την τήρηση των αρχών δεοντολογίας στις διαφημιστικές ενέργειες και του υπεύθυνου τρόπου επικοινωνίας των εταιρειών με τους καταναλωτές, έχει υλοποιήσει online φόρμα συλλογής και αντιμετώπισης παραπόνων ειδικά για θέματα behavioural advertising.
Η εκπαιδευτική αυτή καμπάνια αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος αυτορρύθμισης της ευρωπαϊκής αγοράς αναφορικά με το OBA και σχεδιάστηκε από τη Mediacom, ενα από τα μεγαλύτερα agencies του κόσμου, βασισμένη σε concept που αναπτύχθηκε από ομάδα φοιτητών του KH Leuven, σε σχετικό διαγωνισμό που προκύρηξε η EACA (European Association of Communication Agencies),
Θα είναι η πρώτη φορά που η καμπάνια τρέχει σε χώρα της νότιας Ευρώπης. Η καμπάνια ξεκίνησε στις 23 Ιουλίου και θα τρέξει για έξι εβδομάδες στην πλειοψηφία των publisher μελών του IAB Hellas. H καμπάνια έχει ήδη τρέξει στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και την Ιρλανδία, με περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές να ακολουθούν εντός του 2014.
Ο Oliver Gray, Γενικός Διευθυντής της EDAA σχολιάζει, «Είμαστε ενθουσιασμένοι με το γεγονός πως η Ελλάδα λανσάρει επίσημα το σύστημα αυτορρύθμισης για το OBA και είναι η πρώτη νοτιοευρωπαϊκή χώρα που τρέχει την καμπάνια ευαισθητοποίησης των καταναλωτών»
O Χάρης Ρούγκας, Γενικός Διευθυντής του IAB Hellas δηλώνει «Η καμπάνια αυτή αποτελεί ενα ακόμα σημαντικό βήμα στην αποδοχή της online διαφήμισης από τους καταναλωτές. Ευχαριστούμε θερμά τα μέλη μας που στηρίζουν αυτή την προσπάθεια»
Η Ελένη Δοντά, Γενική Διευθύντρια του ΣΕΕ, δηλώνει: «Το ΣΕΕ προσφέροντας τα εργαλεία και τις δομές του είναι έτοιμο να συμβάλλει στον έλεγχο του ΟΒΑ, μία σημαντική προσπάθεια που στόχο έχει την εξασφάλιση της αξιοπιστίας της διαφήμισης και την προστασία του καταναλωτή. Η αγορά αποδεικνύει για ακόμα μία φορά την υπευθυνότητά της, με τους κανόνες που ορίζει για το ΟΒΑ, το «νέο» αυτό διαφημιστικό πεδίο».