Χάρης Λαούδης, CEO, Ira Media: Επιλέγουμε το δρόμο της επένδυσης στην καινοτομία
Tρεις νέες πλατφόρμες στην κατεύθυνση του media efficiency και καινούργιες επενδύσεις. Ο Χάρης Λαούδης, CEO της Ira Media, μίλησε στο adbusiness για το πλάνο της εταιρείας για τη νέα χρονιά, αλλά και τη διαδρομή της μέχρι σήμερα.
του Δημήτρη Τσουκαλά
Την πεποίθησή του πως η Ira Media, ως η πιο καινοτόμος εταιρεία του χώρου της, πρέπει να συνεχίσει να επενδύει δυναμικά σε ουσιαστικές υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, εξηγεί στο adbusiness o Χάρης Λαούδης και, μάλιστα, προαναγγέλλει τα σχετικά βήματα, που έχουν ήδη δρομολογηθεί. Ακόμη, δεν παραλείπει να αναφερθεί στη διαδρομή που έχει διαγράψει μέχρι σήμερα η εταιρεία και στο βαθμό ικανοποίησής του για αυτήν, ενώ καταθέτει τις εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς σε αυτή την ιδιαίτερη για όλους μας χρονική περίοδο.
Ποια είναι η εκτίμησή σας για τις προοπτικές της αγοράς; Πώς ανταποκρίνεται η Ira Media στις πρωτοφανείς συνθήκες της πανδημίας;
To 2020 αναμφισβήτητα ήταν μία δύσκολη χρονιά παγκοσμίως. Στην Ira Media ωστόσο, καταφέραμε να προσαρμοστούμε γρήγορα στις νέες συνθήκες, πετυχαίνοντας μάλιστα αύξηση του κύκλου εργασιών και του μεριδίου αγοράς μας.
Θεωρώ ότι καθοριστικό ρόλο σ’ αυτή την επι- τυχία έπαιξαν η μεθοδολογία του Campaign Performance που ακολουθούμε, καθώς και τα εξελιγμένα τεχνολογικά και αναλυτικά εργαλεία για το media efficiency που διαθέτουμε αποκλειστικά και στα οποία επενδύουμε συστηματικά τα τελευταία χρόνια. Χάρη σε αυτά, ήμασταν έτοιμοι να ανταποκριθούμε στις νέες τάσεις και στην ανάγκη των διαφημιζομένων για μετρήσιμη απόδοση της επένδυσής τους στα media, με αποτέλεσμα να εξασφαλίσουμε περισσότερες από δέκα νέες συνεργασίες κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών. Βεβαίως, σημαντικό ρόλο στα παραπάνω έπαιξε και το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας, που ανταποκρίθηκε άμεσα και αποτελεσματικά στις νέες απαιτήσεις της εποχής.
Αναμένουμε ότι η οικονομία θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα για το πρώτο εξάμηνο του έτους, αλλά προσδοκώντας κάποια αύξηση της κινητικότητας στο δεύτερο, προβλέπουμε συνολικά μια μικρή ανάπτυξη της αγοράς των Mέσων στη χώρα μας της τάξεως του 8%-12% για το 2021, χωρίς να συ- μπεριλαμβάνονται τα κονδύλια του δημόσιου τομέα. Πέρα όμως από τη γενικότερη οικονομική κατάσταση, η αγορά μας αναμένεται να επηρεαστεί και από τις συνταρακτικές αλλαγές που επέφερε η εποχή του κορονο ϊού: το homebound economy με την υψηλή διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην κατανάλωση και την εδραίωση της λογικής του 360 Media Performance στις τάξεις των διαφημιζομένων για το σύνολο του offline & online κονδυλίου τους.
Υπάρχει η αίσθηση στην αγορά των media ότι όλες οι εταιρείες του κλάδου σας, λίγο-πολύ, προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες - η όποια διαφοροποίηση έγκειται στις εμπορικές συμφωνίες κατά περίπτωση. Ποια είναι η δική σας αντίληψη επ’ αυτού;
Δυστυχώς, αυτή η αίσθηση κυριαρχεί σε ένα ποσοστό της αγοράς μας, αλλά είναι επιζήμια για όλους: τόσο για τους επιχειρηματίες που αναζητούν τη διαφοροποίηση, όσο και για τα στελέχη, το ταλέντο και η τεχνογνωσία των οποίων δεν αναδεικνύεται. Η συγκεκριμένη άποψη, σε συνδυασμό με τη δεκαετή κρίση και τη μη ελκυστικότητα της ελληνικής αγοράς για επενδύσεις από διεθνή δίκτυα, δημιούργησαν αυτή τη στρεβλή εικόνα για τον κλάδο, που δυστυχώς μας φωτογραφίζει όλους.
H Ira Media όμως, διαχρονικά επιλέγει τον τολμηρό δρόμο της εξέλιξης και της επένδυσης και εισήγαγε στην ελληνική πραγματικότητα το μοντέλο του Performance Media Agency. Προχωρήσαμε πέρα από τις παραδοσιακές τεχνικές του media planning & buying, στην παροχή προηγμένων υπηρε σιών, προσφέροντας στους πελάτες μας τη δυνατότητα να βελτιστοποιούν την απόδοση του κονδυλίου τους, με απολύτως μετρήσιμα KPIs ακόμη και σε πραγματικό χρόνο. Για να το πετύχουμε αυτό επενδύσαμε σε προηγμένες υπηρεσίες business analytics, Insights & MarTech platforms, με τις οποίες μπορεί κανείς να μετράει το ROAS της κάθε ενέργειας και να προτείνει τον βέλτιστο συνδυασμό για τη μέγιστη επιτυχία της καμπάνιας. Στην κατεύθυνση αυτή θα λανσάρουμε τη νέα χρονιά τρεις νέες πλατφόρμες - οι δύο θα αφορούν τα μάρκετινγκ insights και η τρίτη το integration του customer funnel και τη διαχείριση των analytics. Ως η νεότερη εταιρεία του χώρου πιστεύουμε ότι πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε δυναμικά σε ουσιαστικές υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, έστω και εάν αυτή η λογική δεν είναι η κατεστημένη αντίληψη.
Όντας ο ιδρυτής και επικεφαλής της Ira Media, είστε ικανοποιημένος από το σημείο στο οποίο βρίσκεται σήμερα η εταιρεία; Πέρα από τα οικονομικά μεγέθη, είστε στο επίπεδο που επιθυμείτε από άποψη συνολικής αναγνώρισης στην αγορά σας;
Η εταιρεία ξεκίνησε από χαμηλή βάση, κάνοντας τα πρώτα της βήματα με μικρούς διαφημιζόμενους πριν αρκετά χρόνια. Σε μία κλειστή και ίσως συντηρητική αγορά είναι συνήθως δύσκολο να γίνει αποδεκτός ένας νέος παίκτης. Η προσπάθειά μας όμως απέδωσε και σήμερα η Ira Media είναι μία εταιρεία που χαίρει της εκτίμησης και της συνεργασίας μεγάλων διαφημιζομένων, έχει άριστη συνεργασία με τα Μέσα, ενώ το ΔΣ της εταιρείας τιμούν με τη συμμετοχή τους αξιόλογα στελέχη και επιχειρηματίες της αγοράς. Επίσης, θεσμικοί φορείς της αγοράς, των οποίων είμαστε μέλη, είναι σταθεροί συνομιλητές μας σε σχέση με τις τάσεις και τις εξελίξεις στο χώρο μας – γεγονός ιδιαίτερα τιμητικό για την Ιra Media και για εμένα προσωπικά. Μάλιστα, εξετάζουμε την εισδοχή μας στην ΕΔΕΕ, τον κορυφαίο θεσμικό εκπρόσωπο του κλάδου της Επικοινωνίας. Εξίσου σημαντική θεωρώ την αναγνώριση που εισπράττουμε από άλλα media agencies μέσα από τον διαρκή διάλογο για τις εξελίξεις την πορεία της αγοράς, μια διαδικασία που μας κάνει όλους καλύτερους.
Ο δρόμος μας βέβαια δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. Υπήρξαν ανακρίβειες, ψεύδη και συκοφαντίες που κυκλοφόρησαν εναντίον μας την περίοδο της ανάπτυξής μας με στόχο να ανακόψουν την πορεία μας, γεγονότα τα οποία κατά καιρούς έχουμε δει να συμβαίνουν και σε άλλους ανταγωνιστές μας. Ωστόσο, η αλήθεια πάντα λάμπει. Κάποιοι συνέχισαν να επικαλούνται ψευδείς συκοφαντικές ειδήσεις, προκειμένου να μας πλήξουν στο πεδίο της αγοράς, γι’ αυτό και έχουμε αποφασίσει ότι τέτοιες αθέμιτες μεθόδους δεν θα τις αφήσουμε αναπάντητες. Η ουσία είναι ότι, αν κάποιοι πίστεψαν ότι με αυτόν τον τρόπο θα θαμπώσουν την εικόνα μας, πλέον αντιλαμβάνονται ότι οι ενέργειές τους δεν είχαν αποτέλεσμα. Απόδειξη είναι η διαρκώς ανοδική μας πορεία, η προσήλωσή μας στην καινοτομία και στην επαγγελματική ηθική και η εμπιστοσύνη των πελατών μας.