To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

20 χρόνια προσφοράς

20 χρόνια προσφοράς

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Η κυρία Καίτη Πετροπούλου αποχωρεί από τη Γενική Διεύθυνση του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ) ύστερα από μια πορεία 20 ετών, κατά τη διάρκεια των οποίων ο Σύνδεσμος κατόρθωσε να εξελιχθεί στον δυναμικό φορέα που είναι σήμερα. Στις γραμμές που ακολουθούν η κ. Πετροπούλου προχωρά σε έναν μικρό απολογισμό αυτής της πορείας, περιγράφει τα όσα «κέρδισε» σε αυτά τα 20 γεμάτα εμπειρίες και γνώσεις χρόνια και εκφράζει τις ευχές της για το μέλλον του ΣΔΕ.

adb: Σας έχουμε ταυτίσει με τη Γενική Διεύθυνση του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ). Διαθέτετε, όμως, μεγάλη εμπειρία στον ευρύτερο χώρο της αγοράς επικοινωνίας. Θέλετε να μας μιλήσετε γι’ αυτήν την πορεία;

K.Π.:
Ουσιαστικά βρέθηκα στο χώρο των ΜΜΕ, του marketing και της επικοινωνίας το 1986, ξεκινώντας από τις Εκδόσεις Τερζόπουλου και την αγαπημένη μου «Πρακτική Γυναίκα». Ένα χρόνο μετά ανέλαβα την εμπορική διεύθυνση των περιοδικών «Η Γυναίκα», «Η Πρακτική», «Μίκυ Μάους» και «Men». Για μένα ήταν μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσω σημαντικούς ανθρώπους στο χώρο των Μέσων, που μου χάρισαν την εμπιστοσύνη τους και μου έδωσαν τις ευκαιρίες να κάνω το καλύτερο. Λίγο αργότερα, όταν η ιδιωτική τηλεόραση ήταν στα «γεννοφάσκια» της, βρέθηκα στον ΑΝΤ1 ως υπεύθυνη του promotion. Η δουλειά μου αφορούσε την εικόνα του σταθμού, κυρίως στο εξωτερικό στις αγορές ΜΙΡ, MIPCOM στις Κάννες, στο Monte Carlo Festival κ.λπ.

adb: Ύστερα από όλα αυτά, επόμενος σταθμός σας ήταν ο ΣΔΕ, όπου αναλάβατε το μείζον θέμα της οργάνωσης του φορέα. Ποια ήταν τα σημαντικότερα ζητήματα που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε σε αυτή την προσπάθεια;

K.Π.:
Η πρόκληση του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) ήταν μεγάλη, γιατί ουσιαστικά μου ζητήθηκε να οργανώσω τη δράση του μόνου αντιπροσωπευτικού φορέα των διαφημιζομένων στην Ελλάδα. Οι πρώτες κινήσεις είχαν γίνει από σημαντικούς διαφημιζόμενους, ιδρυτικά μέλη, αλλά την εποχή που ανέλαβα τη γενική διεύθυνση υπήρχαν σημαντικές εξελίξεις στο χώρο. Η έναρξη της ιδιωτικής τηλεόρασης, ο Ν.2328/95 (Νόμος Βενιζέλου) και φυσικά ανέκυπταν θέματα όπως η φόρτιση τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου, οι επιβαρύνσεις στη διαφήμιση κ.ο.κ. Παράλληλα υπήρχε ένα ολόκληρο πλέγμα υποχρεώσεων με συνεντεύξεις, ενημέρωση των μελών, συνέδρια, σεμινάρια, workshops, η εφαρμογή της αυ- τοδέσμευσης αλλά και η ίδρυση της ΕΕΕΤ που ήλεγχε την AGB. Σε επίπεδο lobbying, ο Σύνδε- σμος όφειλε να έχει συναντήσεις με υπουργούς, γενικούς γραμματείς, εκπροσώπους κρατικών επιτροπών για την επίλυση θεμάτων κυρίως ελευθερίας του λόγου στην εμπορική επικοινωνία και φορολογίας. Σε συνεργασία με τη Δέσποινα Καραφά, η οποία αποδείχθηκε μεγάλο στήριγμα για το Σύνδεσμο αλλά και για εμένα προσωπικά, εργαστήκαμε με ελάχιστα μέσα πετυχαίνοντας πολύπλοκα εγχειρήματα, με κύριο γνώμονα την ποιότητα, την προβολή και τις αξίες του Συνδέσμου.

adb: Ποιοι άλλοι συνέδραμαν στην επίτευξη των στόχων του Συνδέσμου;

K.Π.:
Τεράστιο πλεονέκτημα, κυρίως τα πρώτα χρόνια, υπήρξε η εμπιστοσύνη μοναδικών στελεχών των διαφημιζόμενων επιχειρήσεων, όπως ο Άρης Ζωγράφος, ο Αντώνης Ιωαννίδης, ο Ανδρέας Μπρούζος, ο Βασίλης Αντωνίου, ο Έντυ Αμπατζής, ο Δημήτρης Λώλης, ο Νίκος Μιρμίρογλου, ο Αντώνης Γκορτζής αλλά και άλλα μεγάλα και σημαντικά στελέχη αργότερα. Η θητεία μου με τους θρύλους του marketing και της εμπορικής επικοινωνίας οι οποίοι ήταν δίπλα μου σε κάθε βήμα, με κάνει σήμερα να νιώθω ότι συμβάλλαμε στην εξέλιξη του ΣΔΕ στον δυναμικό οργανισμό που είναι σήμερα. Στηρίζοντας, εκπροσωπώντας και ενημερώνοντας τους διαφημιζομένους, αυξήσαμε τον αριθμό των μελών. Τα μέλη μας με τη σειρά τους άρχισαν να βοηθούν περισσότερο στα κοινά και να ενισχύουν οικονομικά τις προσπάθειές μας. Αργότερα, το 1999, ξεκίνησε η σημαντική συνεργασία με την Carat, με τη στήριξη της οποίας έγινε πιο ουσιαστική η ενημέρωση των μελών στα θέματα media.

adb: Αν σας ζητούσα να ξεχωρίσετε κάποιες στιγμές - ορόσημα στην πορεία του ΣΔΕ, σε ποιες θα καταλήγατε;

K.Π.:
Στέκομαι στην πρωτοβουλία μου για νομοθέτηση του συστήματος αυτορρύθμισης από την Πολιτεία, που έθεσε τις βάσεις για την ίδρυση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας. Το ΣΕΕ στηρίχθηκε και εξακολουθεί να στηρίζεται οικονομικά αλλά και με εθελοντική συμμετοχή στις Επιτροπές Κρίσης από τα μέλη του ΣΔΕ. Ορόσημο θεωρώ και το θεσμό των Αριστείων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, μια έννοια άγνωστη ακόμα όταν ξεκίνησα την πρώτη διοργάνωση σαν Αριστεία Κοινωνικής Προσφοράς το 2000. Η πρώτη απονομή το 2001 αλλά και η ανάληψη της Προεδρίας της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA) από τον τότε Πρόεδρό μας Αντώνη Γκορτζή είναι για μένα πολύ σημαντικές στιγμές που έζησα κατά τη διάρκεια της θητείας μου.

adb: Αποχωρώντας από το Σύνδεσμο έπειτα από 20 χρόνια παρουσίας σε αυτόν, ποιο θα λέγατε ότι είναι το σημαντικότερο κέρδος για εσάς; Τι κρατάτε φεύγοντας;

K.Π.:
Θεωρώ τον εαυτό μου ιδιαίτερα τυχερό που γνώρισα και συνεργάστηκα με σπουδαίους τεχνοκράτες σε όλες τις βαθμίδες διοίκησης των επιχειρήσεων. Βρέθηκα με ανθρώπους που ήταν σωστοί επαγγελματίες και μου δόθηκε η ευκαιρία να ανταλλάξω γνώσεις και εμπειρία με άτομα από διαφορετικούς χώρους (διαφήμιση, έρευνα, έντυπα, ηλεκτρονικά και digital Μέσα).

adb: Ποια στοιχεία συνέβαλαν στην οικοδόμηση των σχέσεων με τους ανθρώπους που αναφέρατε και πώς σας βοήθησαν οι σχέσεις αυτές στο έργο σας;

K.Π.:
Έπειτα από 20 χρόνια πορείας στο Σύνδεσμο, πιστεύω ότι το πιο σημαντικό συστατικό στις επαγγελματικές σχέσεις είναι η εμπιστοσύνη. Όταν έχεις την εμπιστοσύνη των διοικήσεων, των μελών σου και τη συνερ- γασία των άλλων φορέων στην αγορά και αισθάνεσαι τη στήριξη τόσο σημαντικών ανθρώπων, μπορείς να βάλεις τον πήχη ψηλά και να κάνεις το καλύτερο δυνατό - και θέλω να πιστεύω ότι αυτό έκανα κι εγώ.

adb: Ολοκληρώνοντας, τι θα ευχόσασταν για το μέλλον του Συνδέσμου;

K.Π.:
Εύχομαι ο ΣΔΕ να διατηρήσει τις αξίες του, να είναι πάντα δυναμικός και πρωτοπόρος στις εξελίξεις του χώρου της επικοινωνίας, ειδικά τώρα που οι συνθήκες παρουσιάζουν τόσες προκλήσεις.