Νέα TV Κρήτης: Επένδυση σε νέες τεχνολογίες
Συνέντευξη στη ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΖΙΓΟΥ
Με σημαντικές επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες, που περιλαμβάνουν ήδη την ψηφιακή μετάδοση σε τρεις Νομούς της Κρήτης και σύντομα και στο Νομό Λασιθίου, με ανανεωμένο πρόγραμμα και νέα στελέχη στο δυναμικό της, η Νέα Τηλεόραση Κρήτης ξεκίνησε δυναμικά τη νέα τηλεοπτική σεζόν 2010 -2011. Ο Γιώργος Παπακωνσταντής, γενικός διευθυντής, και η Μαριάννα Μηλάκη, διευθύντρια Marketing της Νέας Τηλεόρασης Κρήτης, αναλύουν στη συνέντευξη που ακολουθεί τη στρατηγική ανάπτυξης του τηλεοπτικού σταθμού, αλλά και τις καινοτομίες του, οι οποίες αποτελούν ένα «όχημα» διαφημιστικής προβολής.
adb: Η Νέα Τηλεόραση Κρήτης ιδρύθηκε σχετικά πρόσφατα, το 2003. Ποιες αλλαγές έχουν συντελεστεί από τότε;
Γ.Π.: Η Νέα Τηλεόραση Κρήτης ιδρύθηκε το 2003, με κύριο μέτοχο τον καταναλωτικό-
προμηθευτικό συναιτερισμό ΙΝΚΑ (αλυσίδα super market) και εκπέμπει από τα Χανιά, καλύπτοντας αρχικά τα Χανιά και το Ρέθυμνο. Ήδη από το Σεπτέμβρη του 2010, η Νέα Τηλεόραση Κρήτης επέκτεινε το σήμα της και στο Ηράκλειο, στο πλαίσιο της δυνατότητάς της για ψηφιακή εκπομπή, με τη συνεργασία της εταιρείας-παρόχου ψηφιακού σήματος Digital Union. Το Ψηφιακό σήμα της Νέας Τηλεόρασης είναι στα 61 UHF. Έγινε έτσι το πρώτο κρητικό κανάλι με εκπομπή ψηφιακού σήματος.
Στο πλαίσιο των αλλαγών, θα μπορούσε να αναφερθεί και το ανανεωμένο πρόγραμμα της τηλεοπτικής σεζόν 2010-2011, το οποίο αποτελείται από 17 τηλεοπτικές εκπομπές, εσωτερικές παραγωγές, οι οποίες καλύπτουν μια μεγάλη γκάμα θεμάτων, με επικέντρωση στην ενημέρωση. Την εικόνα ανανέωσης συμπληρώνει και το site www.neatv.gr, το οποίο, με κεντρικό πυρήνα την ενημέρωση, δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Κρήτη, αλλά και το πρόγραμμα της Νέας Τηλεόρασης ζωντανά με live streaming (Web TV), αλλά και να ανατρέχει σε προηγούμενες εκπομπές μέσω της υπηρεσίας ψηφιακού αρχείου (VOD-Video On Demand). Από την ίδρυσή της, το φάσμα της ενημέρωσης και ψυχαγωγίας συμπληρώνει επίσης και ο ραδιοφωνικός σταθμός Έρως 105fm.
Τα παραπάνω είναι μια σειρά αλλαγών που προέκυψαν στο πλαίσιο του προγράμματος ποιοτικής αναβάθμισης του σταθμού. Το πρόγραμμα τέθηκε σε εφαρμογή με την ανάληψη των καθηκόντων μου στη Γενική Διεύθυνση του τηλεοπτικού σταθμού και εξελίσσεται συνεχώς με την ενσωμάτωση στο δυναμικό του σταθμού της Μαριάννας Μηλάκη στη Διεύθυνση Μarketing και τη βοήθεια του προέδρου του Δ.Σ., Απόστολου Αλεξάκη.
adb: Ποια είναι η φιλοσοφία και το μοντέλο δομής της λειτουργίας του καναλιού;
Γ.Π.: Προτεραιότητά μας είναι η έγκυρη, συνεχής και πολύπλευρη ενημέρωση. Στο πλαίσιο αυτό προσπαθούμε για τη διαρκή αναβάθμιση της ποιότητας της ενημέρωσης, αλλά και της ποιότητας του προγράμματος, ώστε να αποτελεί ένα έγκυρο και αξιόπιστο μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που θα σέβεται τον τηλεθεατή ως πολίτη και σκεπτόμενο άνθρωπο. Σήμερα η Νέα Τηλεόραση Κρήτης απασχολεί περισσότερα από 50 άτομα. Με πυρήνα το δημοσιογραφικό τμήμα, διαθέτει παράλληλα Εμπορικό Τμήμα, Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων, Τεχνικό, Τμήμα Εικονοληψίας και Ηχοληψίας και το Δημιουργικό Τμήμα. Ωστόσο, βασικό μας χαρακτηριστικό είναι το ομαδικό πνεύμα το οποίο μας ενώνει, για να πετυχαίνουμε πάντα το καλύτερο αποτέλεσμα.
adb: Ποιες είναι οι καινοτομίες και τα δυνατά σημεία της Νέας ΤV;
Γ.Π.: Η τεχνολογία του Ιnternet έχει βοηθήσει να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον καινοτόμων εφαρμογών, προσφέροντας παράλληλα συνεχώς νέες δυνατότητες διασύνδεσης. Δε θα μπορούσαμε, λοιπόν, να μην αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία ως τηλεοπτικός σταθμός της περιφέρειας για να δώσουμε και εμείς με τη σειρά μας τη δυνατότητα στους τηλεθεατές να παρακολουθούν τις εξελίξεις της Κρήτης, ακόμα και αν βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές. Στο πλαίσιο αυτό, αναπτύσσουμε την υπηρεσία WEB TV και το ψηφιακό αρχείο εκπομπών (VOD-Video On Demand), επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες και σε νέους ανθρώπους.
adb: Για ποιους λόγους να επιλέξει το κανάλι σας ένας διαφημιζόμενος; Ποια τα πλεονεκτήματα της Νέα TV ως διαφημιστικό όχημα;
Μ.Μ.: Η Νέα Τηλεόραση Κρήτης θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από το διαφημιζόμενο ως όχημα για στοχευμένη επικοινωνία. Κι αυτό γιατί προσφέρει υψηλή τηλεθέαση στην περιφέρεια που εκπέμπει, τόσο γιατί γενικά τα κανάλια της Κρήτης έχουν αυξημένο μερίδιο τηλεθέασης σε σχέση ακόμα και με τα κεντρικά, όσο και γιατί ειδικά η Νέα Τηλεόραση Κρήτης χαρακτηρίζεται από σοβαρότητα και παρεμβατικότητα στην κοινωνία, στο πλαίσιο των ενημερωτικών εκπομπών, διαμορφώνοντας έτσι στοχευμένη επικοινωνία με την τοπική κοινωνία.
adb: Πώς διαμορφώνεται το πρόγραμμα του σταθμού; Πού δίνετε περισσότερη έμφαση (ψυχαγωγικό ή ενημερωτικό τομέα);
Μ.Μ.: Το πρόγραμμα της Νέας Τηλεόρασης Κρήτης εστιάζει όχι μόνο στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, αλλά και γενικά στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής για ενημέρωση, ψυχαγωγία και πολιτισμό. Σίγουρα το Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων αποτελεί το σημείο αναφοράς μας. Για αυτόν ακριβώς το λόγο πρόσφατα στο δυναμικό της Νέας Τηλεόρασης έχει προστεθεί και η Ευτυχία Πενταράκη, η οποία διαθέτει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία. Παράλληλα, υπάρχει μια σειρά εκπομπών, 17 στο σύνολό τους, εσωτερικής παραγωγής, οι οποίες καλύπτουν τους τομείς της ψυχαγωγίας (μουσική, κινηματογράφος, νεανικό τηλεπαιχνίδι) της υγείας, του αθλητισμού και της παράδοσης, θέτοντας πάντα στο επίκεντρο τον τηλεθεατή.
adb: Ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν εν γένει τα περιφερειακά κανάλια; Τι θα προ- τείνατε να αλλάξει;
Γ.Π.: Τα προβλήματα των περιφερειακών καναλιών είναι γνωστά. Πέρα από την οικονομική κρίση, η ανομία στο χώρο, η έλλειψη ξεκάθαρου νομικού πλαισίου λειτουργίας, αποτελούν σοβαρά ζητήματα που πρέπει να διορθωθούν.
adb: Ποια είναι τα επόμενα επενδυτικά σας πλάνα;
Μ.Μ.: Πέρα της οικονομικής συγκυρίας, η εποχή απαιτεί να συμβαδίζουμε με τις σύγχρονες ανάγκες των τηλεθεατών μας, για ψυχαγωγία και ενημέρωση. Στο πλαίσιο αυτό, η Νέα Τηλεόραση Κρήτης θα συνεχίσει να επενδύει στις νέες τεχνολογίες, εκπέμποντας ψηφιακά και στο Νομό Λασιθίου μέσα στο 2011, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για αρτιότερη τηλεθέαση σε ολόκληρη την Κρήτη, και αναπτύσσοντας το διαδικτυακό τόπο www.neatv.gr, με τις υπηρεσίες Web TV και το Video On Demand (ψηφιακό αρχείο), το διαδικτυακό κόμβο ενημέρωσης για όσους αγαπούν την Κρήτη.
adb: Πώς θα περιγράφατε συνοπτικά το προφίλ του σταθμού;
Γ.Π.: Δεδομένου ότι ο σταθμός είναι συνεταιριστικής ιδιοκτησίας και δίνει έμφαση στον ενημερωτικό του χαρακτήρα, διαμορφώνει μια θετική αλληλεπίδραση με την κοινωνία και φιλοδοξεί να γίνει σημείο αναφοράς στην ενημέρωση της τοπικής και όχι μόνο κοινωνίας, στις νέες ιδέες, στο ποιοτικό πρόγραμμα και την έντιμη και θετική σχέση με τον τηλεθεατή. Κινητήριους άξονες έχει τη διαρκεί τεχνολογική εξέλιξη, την εγκυρότητα, την ευελιξία και την ποιότητα.