Αν κάτι είναι αυτονόητο, τότε δεν είναι ξεχωριστό
Tη νέα εταιρική ιστοσελίδα της παρουσίασε πρόσφατα η Soho Square και με αυτή την αφορμή ο επικεφαλής της, Γιώργος Ζαρόγιαννης, μίλησε στo adbusiness για την πορεία της εταιρείας και τη φιλοσοφία της, που συνοψίζεται στη φράση “We reject the usual way to do things”.
Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ
adb: Πρόσφατα η Soho Square παρουσίασε τη νέα εταιρική ιστοσελίδα της.
Ποια είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον διαδικτυακό σας τόπο; Τι θέλατε να προβάλετε μέσω αυτού;
Γ.Ζ.: Όταν είσαι μια εταιρεία διαφήμισης και επικοινωνίας το 2016, δεν αρκεί ένα site που είναι απλά καθρέφτης των υπηρεσιών σου. Στην εποχή που το content κυριαρχεί, οφείλεις να παρέχεις ενδιαφέρον περιεχόμενο σε ό,τι και αν κάνεις, ακόμα και στο site σου. Θέλαμε να μπορεί ο κόσμος και η αγορά να έχει πρόσβαση σε εμάς και να μας γνωρίσει μέσω μιας απολαυστικής εμπειρίας και επιπλέον να μπορούμε να αποφεύγουμε τα βαρετά credentials ppt. Εκεί υπάρχουν όλα. Και κυρίως οι άνθρωποι πίσω από τη Soho Square. Με τίτλους και χωρίς τίτλους. Είμαστε 35 δημιουργικοί άνθρωποι, που προερχόμαστε από διαφορετικά backgrounds και disciplines και που στο πέρασμα των χρόνων, αποκτήσαμε κοινή φιλοσοφία. Είμαστε “versatile, fun, nerds, wild”, είμαστε η Sohο Square. Αυτό εκφράζεται στο site μας, αυτό εκφράζουμε στην καθημερινότητά μας, στη δουλειά μας και στις ιδέες μας, στις σχέσεις μας με τους πελάτες μας και με τους συνεργάτες μας.
adb: Γενικότερα, ποια θα λέγατε πως είναι η φιλοσοφία της εταιρείας; Τι «κρύβεται» στο DNA σας;
Γ.Ζ.: “We reject the usual way to do things”. Αυτό πρεσβεύουμε εξ αρχής, αυτό αντικατοπτρίζεται στη δουλειά μας και στις ιδέες μας. Αυτό που διαμορφώσαμε όλοι μαζί τα τελευταία χρόνια ήταν η εταιρική μας κουλτούρα. Στη Soho Square πιστεύουμε στην ομαδικότητα, στην καινοτομία, στην υψηλή δημιουργικότητα και στη διασκέδαση.
adb: Ποιο θα λέγατε πως είναι τα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Soho Square;
Τι τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό;
Γ.Ζ.: Η ομάδα, ο τρόπος που δουλεύουμε και εντέλει οι ιδέες μας. Προσπαθούμε να ξεχωρίζουμε μέσα από τον αντισυμβατικό τρόπο σκέψης μας. Αν κάτι είναι αυτονόητο, τότε δεν είναι ξεχωριστό, δεν είναι ρηξικέλευθο. Διατηρούμε ανοιχτό μυαλό, δεν θεωρούμε τίποτα δεδομένο και η δημιουργική δουλειά πηγάζει πάντα από την εμπορική στρατηγική. Για να επιτύχουμε, φροντίζουμε να συμμετέχουμε στα συνολικά business objectives των πελατών μας και διεκδικούμε να συμμετέχουμε ενεργά καθ’ όλην τη διαδικασία λήψης των αποφάσεων.
“It takes two to tango”.
adb: Η Soho Square ξεκίνησε την πορεία της στην ελληνική αγορά τον Νοέμβριο του 2011.
Σήμερα, περίπου 5 χρόνια αργότερα, τι θα λέγατε πως έχει κατορθώσει;
Γ.Ζ.: H εταιρεία φτιάχτηκε στα τέλη του 2011, επί της ουσίας το 2012, έπειτα από πρωτοβουλία μιας ταλαντούχας ομάδας υπαλλήλων της πρώην Upset. Ξεκίνησαν 19 άνθρωποι υπό την ηγεσία του Γιώργου Σαλιάρη - Φασσέα, κάτω από δύσκολες συνθήκες, λόγω της κρίσης που ολοένα και μεγάλωνε. Η εταιρεία έγινε μέλος της WPP και με προσεκτικά βήματα και πολλή δουλειά αναπτύχθηκε μέσω new business, στρατηγικών συμμαχιών και συνεχούς επένδυσης σε νέα ταλέντα. Ήταν μια δύσκολη και μακρά διαδικασία, σε ένα αβέβαιο οικονομικά περιβάλλον. Όλο αυτό το διάστημα, αλλάξαμε, εξελιχθήκαμε, ωριμάσαμε, συνεργαστήκαμε και φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα. Έχουμε κάνει μια πολύ καλή αρχή. Είμαστε ακόμα νέα εταιρεία. Έχουμε όμως χτίσει ένα υγιές και υποσχόμενο portfolio πολύ καλών πελατών. Η ομάδα είναι πιο δυνατή και φρέσκια από ποτέ και αισιοδοξούμε ότι θα προχωρήσουμε ακόμα καλύτερα στο μέλλον.
adb: Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιες από τις συνεργασίες που διατηρεί η εταιρεία;
Γ.Ζ.: Aegean & Olympic Air, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, JTI, Παπαδοπούλου, Μασούτης, Regency Casino Mont Parnes, Βίκος, Barilla-Misko, Septona, SEAT, Feelgood, Allianz, Galerie de Beaute, Omega Pharma, Καλλιμάνης, Μπουτάρης κ.ά. Όλοι οι πελάτες μας είναι στο site μας με δείγματα των δουλειών τους. Τα τελευταία δύο χρόνια, είχαμε αρκετές κατακτήσεις νέων πελατών, αλλά το σημαντικότερο: μηδενικές απώλειες. Έχει μεγαλύτερη αξία για εμάς η εμπιστοσύνη και η αναγνώριση των πελατών μας. Ανανεώσαμε συνεργασίες και ταυτόχρονα είχαμε νέες αναθέσεις από τους υπάρχοντες πελάτες μας. Αντιλαμβάνονται και εκτιμούν την προσπάθεια που κάνουμε. Τους βοηθάμε και μας βοηθούν να μεγαλώνουμε.
adb: Ποιοι είναι οι άνθρωποι της Soho Square; Ποιοι στελεχώνουν την εταιρεία;
Γ.Ζ.: Έχουμε τρεις υπέροχες κυρίες, που στο σύνολό τους έχουν δουλέψει όλες τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών στην ελληνική αγορά (Δ. Κακουλίδη, Τ. Πετράκου, Φ. Παπαδοπούλου), οι οποίες συντονίζουν καθημερινά τέσσερις πολυτάλαντους και τόσο διαφορετικούς Creative Directors (Ν. Βαβάκης, Γ. Γαρεφαλάκης, Σ. Κατσουνωτός και Κ. Κυρατσούλη) και ενίοτε (!) τον Mr. Robot (Α. Μεγαλοκονόμος). Με βασικό κορμό αυτή την πολύ έμπειρη και δημιουργική ομάδα, με την οποία δουλεύουμε μαζί εδώ και περίπου τρία χρόνια, καθοδηγούμε, εμπνέουμε, εκπαιδεύουμε και αναδεικνύουμε τα νέα παιδιά που μας πλαισιώνουν.
adb: Έχετε κατακτήσει και σημαντικές διακρίσεις στα Ermis.
Τι σημαίνουν για την εταιρεία αυτές οι διακρίσεις;
Γ.Ζ.: Η επιτυχία της Soho Square έχει έρθει μέσα από τις δουλειές μας, από τα θετικά σχόλια των συνεργατών μας, από τα αποτελέσματα των πελατών μας. Φυσικά και βοήθησαν τα βραβεία στο να αποκτήσουμε φήμη, ειδικά στο ξεκίνημα. Μας αρέσουν οι διακρίσεις και οι επιτυχίες, δεν είναι όμως αυτοσκοπός τα βραβεία. Δεν μας ρωτάει κανένας πελάτης πόσα βραβεία έχουμε. Γνωρίζουν όμως τις δουλειές μας που έχουν βραβευτεί ή που θα βραβευτούν. Δεν είναι στη φιλοσοφία μας η ποσότητα, επιμένουμε στην ποιότητα και στις άρτια εκτελεσμένες ιδέες που απογειώνουν τα brands. Επιλέγουμε λίγες δουλειές και διαφορετικά έργα σε διαφορετικές κατηγορίες. Αν δαπανήσεις πολλά χρήματα βάζοντας τα ίδια έργα σε πολλές κατηγορίες, κατά πάσα πιθανότητα θα πάρεις και περισσότερα βραβεία. Εμείς επιλέγουμε αυτό το extra budget να το δαπανήσουμε σε σεμινάρια ή κάνοντας το χώρο μας πιο απολαυστικό και δημιουργικό για εμάς και τους επισκέπτες μας.
adb: Ποια είναι τα άμεσα σχέδια της εταιρείας, δεδομένης και της συγκυρίας στην αγορά και την οικονομία;
Γ.Ζ.: Έχουμε δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες. Πρέπει να διατηρήσουμε το ρυθμό μας και να συνεχίσουμε να χτίζουμε με πάθος τα brands που έχουμε. Η αγορά θα αρχίσει σταδιακά να ανεβαίνει. Είμαστε αισιόδοξοι και είμαστε έτοιμοι για νέες προκλήσεις.
Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ
adb: Πρόσφατα η Soho Square παρουσίασε τη νέα εταιρική ιστοσελίδα της.
Ποια είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον διαδικτυακό σας τόπο; Τι θέλατε να προβάλετε μέσω αυτού;
Γ.Ζ.: Όταν είσαι μια εταιρεία διαφήμισης και επικοινωνίας το 2016, δεν αρκεί ένα site που είναι απλά καθρέφτης των υπηρεσιών σου. Στην εποχή που το content κυριαρχεί, οφείλεις να παρέχεις ενδιαφέρον περιεχόμενο σε ό,τι και αν κάνεις, ακόμα και στο site σου. Θέλαμε να μπορεί ο κόσμος και η αγορά να έχει πρόσβαση σε εμάς και να μας γνωρίσει μέσω μιας απολαυστικής εμπειρίας και επιπλέον να μπορούμε να αποφεύγουμε τα βαρετά credentials ppt. Εκεί υπάρχουν όλα. Και κυρίως οι άνθρωποι πίσω από τη Soho Square. Με τίτλους και χωρίς τίτλους. Είμαστε 35 δημιουργικοί άνθρωποι, που προερχόμαστε από διαφορετικά backgrounds και disciplines και που στο πέρασμα των χρόνων, αποκτήσαμε κοινή φιλοσοφία. Είμαστε “versatile, fun, nerds, wild”, είμαστε η Sohο Square. Αυτό εκφράζεται στο site μας, αυτό εκφράζουμε στην καθημερινότητά μας, στη δουλειά μας και στις ιδέες μας, στις σχέσεις μας με τους πελάτες μας και με τους συνεργάτες μας.
adb: Γενικότερα, ποια θα λέγατε πως είναι η φιλοσοφία της εταιρείας; Τι «κρύβεται» στο DNA σας;
Γ.Ζ.: “We reject the usual way to do things”. Αυτό πρεσβεύουμε εξ αρχής, αυτό αντικατοπτρίζεται στη δουλειά μας και στις ιδέες μας. Αυτό που διαμορφώσαμε όλοι μαζί τα τελευταία χρόνια ήταν η εταιρική μας κουλτούρα. Στη Soho Square πιστεύουμε στην ομαδικότητα, στην καινοτομία, στην υψηλή δημιουργικότητα και στη διασκέδαση.
adb: Ποιο θα λέγατε πως είναι τα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Soho Square;
Τι τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό;
Γ.Ζ.: Η ομάδα, ο τρόπος που δουλεύουμε και εντέλει οι ιδέες μας. Προσπαθούμε να ξεχωρίζουμε μέσα από τον αντισυμβατικό τρόπο σκέψης μας. Αν κάτι είναι αυτονόητο, τότε δεν είναι ξεχωριστό, δεν είναι ρηξικέλευθο. Διατηρούμε ανοιχτό μυαλό, δεν θεωρούμε τίποτα δεδομένο και η δημιουργική δουλειά πηγάζει πάντα από την εμπορική στρατηγική. Για να επιτύχουμε, φροντίζουμε να συμμετέχουμε στα συνολικά business objectives των πελατών μας και διεκδικούμε να συμμετέχουμε ενεργά καθ’ όλην τη διαδικασία λήψης των αποφάσεων.
“It takes two to tango”.
adb: Η Soho Square ξεκίνησε την πορεία της στην ελληνική αγορά τον Νοέμβριο του 2011.
Σήμερα, περίπου 5 χρόνια αργότερα, τι θα λέγατε πως έχει κατορθώσει;
Γ.Ζ.: H εταιρεία φτιάχτηκε στα τέλη του 2011, επί της ουσίας το 2012, έπειτα από πρωτοβουλία μιας ταλαντούχας ομάδας υπαλλήλων της πρώην Upset. Ξεκίνησαν 19 άνθρωποι υπό την ηγεσία του Γιώργου Σαλιάρη - Φασσέα, κάτω από δύσκολες συνθήκες, λόγω της κρίσης που ολοένα και μεγάλωνε. Η εταιρεία έγινε μέλος της WPP και με προσεκτικά βήματα και πολλή δουλειά αναπτύχθηκε μέσω new business, στρατηγικών συμμαχιών και συνεχούς επένδυσης σε νέα ταλέντα. Ήταν μια δύσκολη και μακρά διαδικασία, σε ένα αβέβαιο οικονομικά περιβάλλον. Όλο αυτό το διάστημα, αλλάξαμε, εξελιχθήκαμε, ωριμάσαμε, συνεργαστήκαμε και φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα. Έχουμε κάνει μια πολύ καλή αρχή. Είμαστε ακόμα νέα εταιρεία. Έχουμε όμως χτίσει ένα υγιές και υποσχόμενο portfolio πολύ καλών πελατών. Η ομάδα είναι πιο δυνατή και φρέσκια από ποτέ και αισιοδοξούμε ότι θα προχωρήσουμε ακόμα καλύτερα στο μέλλον.
adb: Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιες από τις συνεργασίες που διατηρεί η εταιρεία;
Γ.Ζ.: Aegean & Olympic Air, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, JTI, Παπαδοπούλου, Μασούτης, Regency Casino Mont Parnes, Βίκος, Barilla-Misko, Septona, SEAT, Feelgood, Allianz, Galerie de Beaute, Omega Pharma, Καλλιμάνης, Μπουτάρης κ.ά. Όλοι οι πελάτες μας είναι στο site μας με δείγματα των δουλειών τους. Τα τελευταία δύο χρόνια, είχαμε αρκετές κατακτήσεις νέων πελατών, αλλά το σημαντικότερο: μηδενικές απώλειες. Έχει μεγαλύτερη αξία για εμάς η εμπιστοσύνη και η αναγνώριση των πελατών μας. Ανανεώσαμε συνεργασίες και ταυτόχρονα είχαμε νέες αναθέσεις από τους υπάρχοντες πελάτες μας. Αντιλαμβάνονται και εκτιμούν την προσπάθεια που κάνουμε. Τους βοηθάμε και μας βοηθούν να μεγαλώνουμε.
adb: Ποιοι είναι οι άνθρωποι της Soho Square; Ποιοι στελεχώνουν την εταιρεία;
Γ.Ζ.: Έχουμε τρεις υπέροχες κυρίες, που στο σύνολό τους έχουν δουλέψει όλες τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών στην ελληνική αγορά (Δ. Κακουλίδη, Τ. Πετράκου, Φ. Παπαδοπούλου), οι οποίες συντονίζουν καθημερινά τέσσερις πολυτάλαντους και τόσο διαφορετικούς Creative Directors (Ν. Βαβάκης, Γ. Γαρεφαλάκης, Σ. Κατσουνωτός και Κ. Κυρατσούλη) και ενίοτε (!) τον Mr. Robot (Α. Μεγαλοκονόμος). Με βασικό κορμό αυτή την πολύ έμπειρη και δημιουργική ομάδα, με την οποία δουλεύουμε μαζί εδώ και περίπου τρία χρόνια, καθοδηγούμε, εμπνέουμε, εκπαιδεύουμε και αναδεικνύουμε τα νέα παιδιά που μας πλαισιώνουν.
adb: Έχετε κατακτήσει και σημαντικές διακρίσεις στα Ermis.
Τι σημαίνουν για την εταιρεία αυτές οι διακρίσεις;
Γ.Ζ.: Η επιτυχία της Soho Square έχει έρθει μέσα από τις δουλειές μας, από τα θετικά σχόλια των συνεργατών μας, από τα αποτελέσματα των πελατών μας. Φυσικά και βοήθησαν τα βραβεία στο να αποκτήσουμε φήμη, ειδικά στο ξεκίνημα. Μας αρέσουν οι διακρίσεις και οι επιτυχίες, δεν είναι όμως αυτοσκοπός τα βραβεία. Δεν μας ρωτάει κανένας πελάτης πόσα βραβεία έχουμε. Γνωρίζουν όμως τις δουλειές μας που έχουν βραβευτεί ή που θα βραβευτούν. Δεν είναι στη φιλοσοφία μας η ποσότητα, επιμένουμε στην ποιότητα και στις άρτια εκτελεσμένες ιδέες που απογειώνουν τα brands. Επιλέγουμε λίγες δουλειές και διαφορετικά έργα σε διαφορετικές κατηγορίες. Αν δαπανήσεις πολλά χρήματα βάζοντας τα ίδια έργα σε πολλές κατηγορίες, κατά πάσα πιθανότητα θα πάρεις και περισσότερα βραβεία. Εμείς επιλέγουμε αυτό το extra budget να το δαπανήσουμε σε σεμινάρια ή κάνοντας το χώρο μας πιο απολαυστικό και δημιουργικό για εμάς και τους επισκέπτες μας.
adb: Ποια είναι τα άμεσα σχέδια της εταιρείας, δεδομένης και της συγκυρίας στην αγορά και την οικονομία;
Γ.Ζ.: Έχουμε δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες. Πρέπει να διατηρήσουμε το ρυθμό μας και να συνεχίσουμε να χτίζουμε με πάθος τα brands που έχουμε. Η αγορά θα αρχίσει σταδιακά να ανεβαίνει. Είμαστε αισιόδοξοι και είμαστε έτοιμοι για νέες προκλήσεις.