To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Eιρήνη Νικολοπούλου, Wunderman Thompson: Πιστεύουµε στη συµµετοχικότητα

Eιρήνη Νικολοπούλου, Wunderman Thompson: Πιστεύουµε στη συµµετοχικότητα
H Ειρήνη Νικολοπούλου, co-CEO και Αντιπρόεδρος ∆ιοικητικού Συµβουλίου της Wunderman Thompson στην Ελλάδα, µίλησε στο adbusiness για τις προσπάθειες του δικτύου σχετικά µε την προώθηση της διαφορετικότητας, το νέο τοπίο στη διαφήµιση αλλά και την πρόσφατη απόφαση του AdAge να τη συµπεριλάβει στη λίστα «Women to Watch EUROPE 2020»

Συνέντευξη στον ∆ηµήτρη Τσουκαλά

Πρόσφατα συµµετείχατε στο διεθνές διαδικτυακό συνέδριο για τα «Ανθρώπινα ∆ικαιώµατα στο Εργασιακό Περιβάλλον» (“Human Rights in Business”) και συγκεκριµένα στο πάνελ συζήτησης µε θέµα «Εργασιακό περιβάλλον: Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και ευκαιρίες για την προώθηση της διαφορετικότητας και των ανθρωπίνων δικαιωµάτων». Ποιο ήταν το βασικό θέµα της παρέµβασής σας; Πού δώσατε ιδιαίτερο βάρος;

Το συνέδριο διοργανώθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας του Συµβουλίου της Ευρώπης και µε την εξαιρετική υποστήριξη του Enterprise Greece και επικεντρώθηκε στα ανθρώπινα δικαιώµατα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, τονίζοντας το γεγονός ότι ο σεβασµός και η «συµπεριληπτικότητα» (inclusivity) στο εργασιακό περιβάλλον φέρνει ευηµερία τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στην κοινωνία.
Είχα την ευκαιρία να αναφερθώ στις δράσεις και στις πρωτοβουλίες καθώς και στη στρατηγική της WT στον τοµέα της προάσπισης των ανθρώπινων δικαιωµάτων και της διαφορετικότητας, µε την υιοθέτηση ανοιχτής κουλτούρας µε δηµοκρατική µατιά, χωρίς αποκλεισµούς.
Στη WT πιστεύουµε στη συµµετοχικότητα, όχι µόνο γιατί αυτό είναι το σωστό και δίκαιο, αλλά και γιατί δηµιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα, προσελκύει τους καλύτερους και πιο δηµιουργικούς ανθρώπους, φέρνει ευηµερία στις επιχειρήσεις αλλά και στις κοινωνίες. Τόνισα, επίσης, την ανάγκη οι επιχειρήσεις να θέσουν µετρήσιµους στόχους για την ένταξη της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+. Γιατί µόνο έτσι θα δηµιουργήσουµε βιώσιµη αλλαγή, κάτι περισσότερο από µια απλή ανάρτηση στο SoMe µία φορά το χρόνο.

Ποια είναι η φιλοσοφία αλλά και η στρατηγική του δικτύου της Wunderman Thompson όσον αφορά την Προώθηση της ∆ιαφορετικότητας και των Ανθρωπίνων ∆ικαιωµάτων; Πώς υλοποιείται στην Ελλάδα;

Στόχος µας είναι να εξασφαλίσουµε ο κάθε ένας ξεχωριστά από τους ανθρώπους µας να νιώθει πολύτιµος, χωρίς αποκλεισµούς, ανεξάρτητα από φύλο, χρώµα ή σεξουαλική κατεύθυνση.
Σαν δίκτυο αλλά και στην Ελλάδα, υιοθετούµε µια σειρά από πρωτοβουλίες που θα εξασφαλίσουν το αποτέλεσµα που επιδιώκουµε, µε µετρήσιµους βιώσιµους στόχους.

Το σεµινάριο Pass It On είχε προγραµµατιστεί να γίνει φέτος στην Ελλάδα, αλλά λόγω κορονοϊού µετατράπηκε σε µια σειρά webinars. Μπορείτε να µας πείτε τι ακριβώς αφορά, πού στοχεύει και πώς βοηθάει όσες συµµετέχουν;

Το Pass It On - Women’s Leadership Programme είναι µια ακόµα πρωτοβουλία της WΤ και αποτελεί αποκλειστικότητα του δικτύου. Αφορά στην ενδυνάµωση και ανάδειξη του γυναικείου κεφαλαίου της εταιρείας. Η WT έχει ταχθεί ενεργά, τα τελευταία χρόνια, στην ανάδειξη γυναικών σε κορυφαίες θέσεις αποφάσεων και στην ιεραρχία της εταιρείας. Είχα την τύχη να παρακολουθήσω και η ίδια το σεµινάριο και οµολογώ ότι ήταν µια ανεπανάληπτη εµπειρία, η οποία µε βοήθησε να κάνω focus στα σηµαντικά και µε ενέπνευσε τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελµατική µου ζωή. Είναι ένα δώρο της εταιρείας σε όλες τις θαυµάσιες και άξιες γυναίκες του δικτύου, µε στόχο να τις εµπνεύσει, ώστε να δηµιουργήσουν το προσωπικό τους όραµα και πλάνο, το δικό τους purpose. Να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, ενέργεια και προσήλωση σε ό,τι τις κάνει καλύτερες και πιο ευτυχισµένες. Αποτελείται από µια σειρά από εργαλεία και ασκήσεις που δίνουν πρακτικές λύσεις και απαντήσεις σε ό,τι µας απασχολεί στη δουλειά αλλά και στην προσωπική µας ζωή. Όλος ο Ιούλιος είναι αφιερωµένος στις θαρραλέες και ξεχωριστές γυναίκες της WT Athens µε εβδοµαδιαία webinars διάρκειας 75 λεπτών. Ήδη το feedback που έχουµε εισπράξει µετά την ολοκλήρωση των δύο πρώτων webinars είναι εξαιρετικό. Και θα είναι µεγάλη µου χαρά να µοιραστώ αργότερα µαζί σας τα αποτελέσµατα.

Θεωρείτε πως στην ελληνική επιχειρηµατική σκηνή γενικά προωθείται η διαφορετικότητα και υποστηρίζονται τα ανθρώπινα δικαιώµατα; Στην αγορά της επικοινωνίας και της διαφήµισης γενικά;

Πιστεύω ότι έχουµε πολύ δρόµο ακόµα. Σίγουρα υπάρχουν εµπνευσµένοι Leaders στις εταιρείες, που προασπίζουν αυτά τα δικαιώµατα και δεσµεύονται για την εφαρµογή τους. Χρειάζεται όµως και ένα θεσµικό πλαίσιο και κανόνες, που θα βοηθήσουν αυτή την αλλαγή σε επίπεδο κοινωνικό και πολιτικό. Στο χώρο της επικοινωνίας και του marketing, υπάρχει µεγαλύτερη δηµοκρατία και σεβασµός στα ανθρώπινα δικαιώµατα, καθώς και στην προώθηση και προστασία της διαφορετικότητας.
Είναι πιο δύσκολο για µια γυναίκα στην Ελλάδα να ηγείται µιας επιχείρησης; Ποιες προκλήσεις κληθήκατε εσείς να αντιµετωπίσετε και ποια ζητήµατα βρίσκετε ακόµη στο δρόµο σας;
Όταν ξεκίνησα την καριέρα µου, ήταν σαφώς πιο δύσκολο. Πιστεύω ότι τα τελευταία χρόνια, έχουν γίνει θετικά βήµατα και σήµερα η επιχειρηµατική κοινότητα είναι πιο υποστηρικτική στην ανάδειξη των γυναικών σε ηγετικές θέσεις. Παρ’ όλα αυτά, ακόµα και σήµερα, είναι λίγες οι γυναίκες στο επίπεδο του C-level και αυτό πρέπει να αλλάξει. Και πρέπει να το κάνουµε εµείς. Πρέπει να βοηθήσουµε τις νέες γυναίκες να διεκδικήσουν τις θέσεις που τους αξίζουν. Να προβάλουµε παραδείγµατα που θα εµπνεύσουν και θα εµψυχώσουν τα νέα κορίτσια να ονειρευτούν την καριέρα που θέλουν να ακολουθήσουν και να την κάνουν πραγµατικότητα. Και θα δανειστώ µια φράση της Sally Ride (αστροναύτης, φυσικός, µηχανικός), για να εξηγήσω τι εννοώ: “Young girls need to see role models in whatever careers they may choose, just so they can picture themselves doing those jobs someday. You can’t be what you can’t see”.

Πρόσφατα συµπεριληφθήκατε από το Ad Age στη λίστα «Women to Watch EUROPE 2020». Τι σήµαινε αυτό για εσάς;

Ήταν µεγάλη τιµή η διάκριση αυτή. Και ήρθε στη σωστή στιγµή. Εδώ και ένα χρόνο έχω αφιερώσει χρόνο και προσπάθεια να αναδείξω τα θέµατα που µας απασχολούν, τόσο στον τοµέα των ανθρώπινων δικαιωµάτων, όσο και στην ενδυνάµωση και ανάδειξη των νέων γυναικών. Μου δίνει δύναµη και ενέργεια να συνεχίσω και να βοηθήσω, όσο το δυνατόν περισσότερα νέα παιδιά να κάνουν πραγµατικότητα τα όνειρά τους. Έχουµε εξαιρετικά µυαλά και ήθος που δεν το συναντάς συχνά. Είναι κρίµα να αναδεικνύονται τα ελληνικά ταλέντα µόνο στο εξωτερικό. Πρέπει να γίνει η προτεραιότητά µας. Να βοηθήσουµε τα νέα παιδιά να µείνουν Ελλάδα και να αποτελέσουµε ένα από τα καλύτερα HUBS στην Ευρώπη στη νεανική επιχειρηµατικότητα, στις νέες τεχνολογίες και στις επιστήµες. Το αξίζουµε και το οφείλουµε στις νέες γενιές.

Η περίοδος της κρίσης της πανδηµίας και της καραντίνας πώς επηρέασε το ρόλο σας; Θεωρείτε πως γενικά πλέον οι business leaders διαθέτουν διαφορετικές προτεραιότητες;

Κληθήκαµε να ανταποκριθούµε σε µια πρωτοφανή κρίση, χωρίς προηγούµενο και χωρίς manual. Και σταθήκαµε άξιοι partners στα κρίσιµα θέµατα που έπρεπε να αντιµετωπίσουν οι εταιρείες, οι µάρκες και οι καταναλωτές. Αναλάβαµε περισσότερο ρόλο consultant και διαχειριστές κρίσεων, και αυτό απέδωσε.

Ποια είναι η εκτίµησή σας όσον αφορά την πορεία της ελληνικής διαφηµιστικής αγοράς στη συνέχεια; Σε τι βαθµό θεωρείτε πως θα επηρεαστεί από την κρίση του Covid-19;

Το µεγάλο στοίχηµα είναι πώς θα κινηθούν οι αγορές τους καλοκαιρινούς µήνες. Όλοι περιµένουµε ένα δύσκολο δεύτερο εξάµηνο. Το πόσο δύσκολο θα είναι, θα το ξέρουµε τον Σεπτέµβρη και θα επηρεαστεί σε µεγάλο βαθµό από το αν θα έχουµε δεύτερο lockdown.

https://www.wundermanthompson.com/news-insights?office=greece