To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

«Είσαι γυναίκα. Είσαι δύναμη!»

«Είσαι γυναίκα. Είσαι δύναμη!»
«Είσαι γυναίκα. Είσαι δύναμη!»

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος του προγράμματος της Novartis Οncology για γυναίκες με καρκίνο μαστού, «Είσαι γυναίκα. Είσαι δύναμη!». Ένα πρόγραμμα διαφορετικό, που προσέγγισε τη γυναίκα ασθενή ολιστικά, αποδίδοντας την ίδια βαρύτητα στις διαφορετικές πτυχές της γυναικείας φύσης και της θηλυκότητας: την ψυχολογία, την εξωτερική εμφάνιση, τη διατροφή και τη φυσική κατάσταση. Η Κατερίνα Κόντζαλη, Διευθύντρια Επικοινωνίας του Τμήματος Ογκολογίας της Novartis, και η Μαρία Τζελέπη, Business Unit Director Asset Ogilvy Public Relations, δίνουν στο adbusiness τις λεπτομέρειες.

adb: Πώς αποφάσισε το Τμήμα Ογκολογίας της Novartis να προχωρήσει στο πρόγραμμα «Είσαι γυναίκα. Είσαι δύναμη!» και ποιοι πλαισίωσαν την προσπάθειά της αυτή;

Κατερίνα Κόντζαλη:
Τα τελευταία χρόνια μια σειρά από επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι για την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του καρκίνου του μαστού είναι απαραίτητη, όχι μόνο η θεραπευτική αντιμετώπιση με αντικαρκινικά φάρμακα, αλλά και η ολοκληρωμένη ολιστική προσέγγιση της ασθενούς με στόχο τη διατήρηση ψυχικής και σωματικής ισορροπίας. Στη Novartis Oncology δέσμευσή μας είναι να κατανοούμε και να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των ασθενών. Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας, θέτοντας τις πολυδιάστατες ανάγκες των γυναικών με καρκίνο μαστού στο επίκεντρο των δράσεών μας. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται υπό την αιγίδα της Εταιρείας Ογκολόγων Παθο- λόγων Ελλάδας και σε συνεργασία με τους συλλόγους ασθενών «Αγκαλιάζω», « Άλμα Ζωής» και «ΚΕΦΙ».

adb: Τι θέλατε να επιτύχετε με το πρόγραμμα; Ποιοι ήταν οι στόχοι που θέσατε;

Κ.Κ.:
Για περισσότερο από δύο δεκαετίες, η Novartis έχει συμβάλει σημαντικά στη θεραπευτική αντιμετώπιση, αλλά και στην υποστήριξη των γυναικών με καρκίνο του μαστού, οι οποίες αποτελούν έμπνευση και κίνητρο για τις ενέργειές μας. Με το πρόγραμμα αυτό θέλαμε να προσεγγίσουμε τη γυναίκα ασθενή με ολιστικό τρόπο, παρέχοντάς της τα απαραίτητα εργαλεία, τα οποία θα τη βοηθήσουν να ανακαλύψει την εσωτερική της δύναμη και να αντεπεξέλθει με σθένος και αυτοπεποίθηση στον πολυμέτωπο αγώνα της.

adb: Η στήριξη του προγράμματος από τη Χαρούλα Αλεξίου πώς προέκυψε; Θεωρείτε πως συνέβαλε στην επιτυχία του;

Κ.Κ.:
H Χάρις Αλεξίου είναι μια αγαπημένη ερμηνεύτρια, με μεγάλη απήχηση στο γυναικείο κοινό. Παράλληλα, είναι μια γυναίκα που έχει έρθει αντιμέτωπη με τη νόσο. Ως εκ τούτου θεωρήσαμε ότι θα μπορούσε να μιλήσει στις καρδιές των γυναικών αυτών και να τις προτρέψει να βρουν τη δύναμη μέσα τους. Ήρθαμε λοιπόν σε επαφή μαζί της και της ζητήσαμε να μας βοηθήσει να επικοινωνήσουμε αυτό το καινοτόμο και διαφορετικό για τα ελληνικά δεδομένα πρόγραμμα. Δέχτηκε αμέσως, γιατί αναγνώρισε την ουσία του προγράμματος και πίστεψε στην αξία αυτών των σεμιναρίων. Η παρουσία της και η συμβολή της στο πρόγραμμα είναι ανεκτίμητη και θέλουμε να την ευχαριστήσουμε ακόμα μια φορά.

adb: Το Τμήμα Ογκολογίας της Novartis παρουσίασε στις 15 Σεπτεμβρίου το νέο πρόγραμμα ενημέρωσης για γυναίκες με καρκίνο του μαστού «Είσαι γυναίκα. Είσαι δύναμη!». Ποια είναι η συμβολή της Asset Ogilvy σε αυτό το εγχείρημα; Ποιες δράσεις και ενέργειες υλοποίησε;

Μαρία Τζελέπη:
Η Asset Ogilvy σχεδίασε και υλοποίησε τόσο το πρόγραμμα όσο και την επικοινωνία του, σε συνεργασία, με το Τμήμα Ογκολογίας της Novartis, την Ένωση Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδος (ΕΟΠΕ) και όλους τους συλλόγους ασθενών με καρκίνο. Πυρήνας του προγράμματος ήταν πέντε κύκλοι βιωματικών σεμιναρίων, που προσέγγιζαν τη γυναίκα ασθενή ολιστικά, με στόχο την ψυχική της ενδυνάμωση, στον αγώνα της κατά του καρκίνου. Πρόσωπο της καμπάνιας ήταν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, μια γυναίκα-σύμβολο δύναμης αλλά θηλυκότητας, η διεθνής performing artist, Λίντα Καπετανέα, ενώ «φωνή» της καμπάνιας ήταν, όπως προαναφέρθηκε, η Χάρις Αλεξίου. Εκτός από το τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σποτ και τις καταχωρίσεις στον Τύπο, η καμπάνια περιελάμβανε μια σειρά δράσεων που όλες είχαν διττό στόχο: αφενός τη στήριξη των ασθενών και, αφετέρου, την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού. Κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου, μήνα αφιερωμένου στον καρκίνο του μαστού, λειτούργησε info-kiosk στην πλατεία Κολωνακίου, ενώ στις 13 Οκτωβρίου, ημέρα αφιερωμένη στον προχωρημένο καρκίνο του μαστού, το κοινό έδειξε τη στήριξή του, μέσα από τη διαδικτυακή καμπάνια στο thunderclap. Τέλος, μια «ξεχωριστή» βιτρίνα στο Attica, με τις κούκλες με το γυμνό μπούστο, υπενθύμισε σε όλους ότι η ασθενής εξακολουθεί να είναι -πάνω απ’ όλα- γυναίκα.

adb: Tι ακριβώς περιελάμβανε αυτός ο κύκλος δωρεάν βιωματικών σεμιναρίων; Πώς έγινε η επιλογή των θεμάτων;

Μ.Τ.:
Σε συνεργασία με την ΕΟΠΕ και τους συλλόγους ασθενών και βασισμένοι σε έρευνες που είχαμε στη διάθεσή μας από τη Novartis Oncology, σχετικά με τις ανάγκες των γυναικών με καρκίνο του μαστού, επιλέξαμε τις θεματικές των σεμιναρίων, βάσει τριών βασικών ενοτήτων: ψυχική ενδυνάμωση, εξωτερική εμφάνιση, άσκηση και διατροφή. Έτσι λοιπόν, υλοποιήσαμε συνολικά 54 σεμινάρια, στα οποία εισηγητές ήταν έμπειροι και καταξιωμένοι στο χώρο τους επαγγελματίες. Πιο συγκεκριμένα: Μυστικά για τη φροντίδα του δέρματος και των μαλλιών από την Άννα Παγούνη (Δερματολόγος – Αφροδισιολόγος), Σεμινάριο Δραματοθεραπείας από την Ευαγγελία Παπαθέου (Δραματοθεραπεύτρια, οικογενειακή θεραπεύτρια), Σεμινάριο μόδας & styling από την Αννούσα Μελά (Blogger-Style expert), Συμβουλές Make-up από τη Χαρά Παπανικολάου (Make-up artist), Εισαγωγή στη Μουσικοθεραπεία από την Ευαγγελία Παπανικολάου (Μουσικοθεραπεύτρια, θεραπεύτρια GIM), Συζήτηση και συμβουλές για τον νευροπαθητικό πόνο από την Αθηνά Βαδαλούκα (Αν. Καθηγήτρια Αναισθησιολογίας, Θεραπείας Πόνου και Παρηγορικής Αγωγής), “Positive thinking” από τον Άγγελο Δερλώπα (επαγγελματίας Coach), Εικαστική Ψυχοθεραπεία από τη Νιόβη Σταυροπούλου (Εικαστική ψυχοθεραπεύτρια), Ασκήσεις για την καταπολέμηση του Λεμφοιδήματος, από την Αθηνά Τιγγινάγκα (Φυσικοθεραπεύτρια), Προσαρμοσμένο Pilates/ Yoga session από την Αϊνόλα Τερζοπούλου (δασκάλα Pilates), Συμβουλές για υγιεινή διατροφή για τον ογκολογικό ασθενή από τον Ευάγγελο Ζουμπανέα (Διατροφολόγος) και την ομάδα του, Μαγειρεύοντας νόστιμα και υγιεινά από τον Δημήτρη Σκαρμούτσο (Σεφ). Αξίζει να σημειωθεί ότι, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, υλοποιήθηκε ένα τέτοιου εύρους πρόγραμμα ειδικά για ασθενείς με καρκίνο του μαστού, το οποίο προσφέρθηκε εντελώς δωρεάν.

adb: Ποια είναι τα αποτελέσματα της καμπάνιας μέχρι στιγμής; Τι θεωρείτε πως έχει κατορθώσει μέχρι τώρα;

Μ.Τ.:
Το πρόγραμμα «Είσαι γυναίκα. Είσαι δύναμη!» αποτελεί σταθμό στα προγράμματα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού. Για πρώτη φορά συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα πάνω από 430 ασθενείς, σε διάστημα 5 εβδομάδων και καλύφθηκαν πάνω από 2.260 θέσεις σε βιωματικά σεμινάρια. Όσον αφορά τον επικοινωνιακό αντίκτυπο του προγράμματος, η κάλυψή του ήταν καθολική, σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας, με εκτενή αφιερώματα, συνεντεύξεις και παρουσιάσεις.

adb: Ποιες θα λέγατε πως ήταν οι προκλήσεις όσον αφορά την επικοινωνιακή υποστήριξη αυτού του τόσου ευαίσθητου αλλά και πολύ σημαντικού θέματος;

Μ.Τ.:
Σε αντίθεση με τα προγράμματα ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού που υλοποιούνται τον Οκτώβριο κάθε χρόνο, που στόχο έχουν να ευαισθητοποιήσουν το ευρύ κοινό γύρω από την πρόληψη, εμείς κληθήκαμε να σχεδιάσουμε ένα πρόγραμμα που θα έθετε τις γυναίκες ασθενείς στο επίκεντρο και θα κάλυπτε τις πραγματικές τους ανάγκες, αντιμετωπίζοντάς τις ολιστικά, ενημερώνοντας, παράλληλα, και το ευρύ κοινό. Η βασική μας πρόκληση, λοιπόν, ήταν να βρούμε τον τρόπο να απευθυνθούμε και να «αγγίξουμε» τόσο τη γυναίκα-ασθενή όσο και όλες τις γυναίκες. Η ανταπόκριση των ασθενών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και η συμβολή των γυναικών που συνέβαλαν στη διάδοση του μηνύματός μας, αποδεικνύουν ότι το πετύχαμε.