To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η γιορτή της ψηφιακής βιομηχανίας

Η γιορτή της ψηφιακής βιομηχανίας
Η γιορτή της ψηφιακής βιομηχανίας

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: To ΙCEEfest πραγματοποιείται φέτος στις 11 και 12 Ιουνίου στο Βουκουρέστι. Μπορείτε να μας πείτε τι να περιμένουμε; Τι θα περιλαμβάνει και με ποια θέματα πρόκειται να καταπιαστεί;

Ο.Ν.:
To φετινό ICEEfest, το μεγαλύτερο ψηφιακό φεστιβάλ της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, γίνεται σε μια περίοδο όπου οι αλλαγές στον κλάδο είναι ραγδαίες και η ανάγκη για ενημέρωση και συζήτηση γύρω από τα καυτά θέματα με τους πρωταγωνιστές των εξελίξεων πιο άμεση από ποτέ. Στις 11 και 12 Ιουνίου στο Βουκουρέστι θα φιλοξενήσουμε πάνω από 70 καταξιωμένους ομιλητές απ’ όλο τον κόσμο, που θα παρευρεθούν με σκοπό να μοιραστούν με τους συνέδρους όλες τις εξελίξεις που ήδη επη- ρεάζουν ή που πρόκειται να επηρεάσουν τις επιχειρηματικές αποφάσεις τους. Η έμφαση θα δοθεί στις σημαντικές ενότητες των Digital Creativity, Programmatic Trading, Performance Marketing, Mobility, eCommerce και στην Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα. Σε τρία παράλληλα stages, οι σύνεδροι θα μπορούν να παρακολουθήσουν εμπνευσμένες ομιλίες, εκπαιδευτικά Workshops, αλλά και ενημερωτικά πάνελ. Η agenda του φεστιβάλ είναι πλέον σχεδόν ολοκληρωμένη και αναρτημένη στο www.iceefest.com και περιμένουμε και φέτος αρκετούς επαγγελματίες του χώρου και από την Ελλάδα.

adb: Μπορείτε να μας αναφέρετε μερικούς από τους ομιλητές που θα συμμετάσχουν στις εργασίες του ICEEfest φέτος;

Ο.Ν.:
Πρόκειται για πάνω από 70 καταξιωμένους ομιλητές, που αντιπροσωπεύουν τις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου: διεθνείς εκδοτικούς οίκους όπως οι NY Times, η Huffington Post, η Le Figaro και το Vice. Πολυβραβευμένα δημιουργικά agencies όπως η R/GA, η Happiness, η HeyHuman και η Stinkdigital. Mobile Leaders όπως το Shazam, το Uber, το Skype, η Globo και η Upstream. Programmatic Trading Experts, που αναμένεται να «καλύψουν» μια ολόκληρη μέρα λόγω του τεράστιου ενδιαφέροντος, με ομιλητές από τις Sizmek, PubMatic, IPG, Xaxis, TailWind, και, φυσικά, τους μεγάλους Platform Players, με κεντρικές ομιλίες για το μέλλον του χώρου από το Facebook, την Google και το Twitter. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται, επίσης, και η ομιλία και η «ζωντανή» εις βάθος συζήτηση με τον CEO της Emag, ενός από τους μεγαλύτερους e-commerce ομίλους στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλες οι ομιλίες πρόκειται να εμπνεύσουν, να εκπαιδεύσουν αλλά και να προετοιμάσουν τους συνέδρους για το νέο κύμα των εξελίξεων. Την πλήρη λίστα των ομιλητών μπορείτε να βρείτε στο site του ICEEfest (www.iceefest.com).

adb: Γιατί επιλέξατε φέτος να αφιερωθεί ειδική ενότητα στο e-commerce και στο Performance Marketing με έμφαση στις εξελίξεις στην Κεντρική και Ν.Α. Ευρώπη;

Ο.Ν.:
Το e-commerce είναι χαρακτηριστική περίπτωση τομέα όπου τα σύνορα δεν παίζουν ιδιαίτερο ρόλο και άρα είναι καλό παράδειγμα του πώς οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να αναπτυχθούν σημαντικά σε μια ευρύτερη περιοχή. Από την άλλη πλευρά, το κύριο θέμα του φεστιβάλ είναι το digital marketing σε όλες τις εκφάνσεις του, και το Performance Marketing είναι πλέον κρίσιμο συστατικό αυτού, καθώς οι διαφημιζόμενοι απαιτούν ολοένα και περισσότερο μετρήσιμα αποτελέσματα και απτές αποδείξεις για τις ενέργειες των καταναλωτών στο πλαίσιο των budget που διαθέτουν για digital advertising. Θεωρούμε σημαντικό να γίνονται αναφορές σε καινοτομίες που συμβαίνουν στην περιοχή μας σε τομείς όπως αυτοί που βρίσκονται σε ανάπτυξη. Στα θέματα λοιπόν του e-commerce και του performance marketing οι σύνεδροι του ICEEfest μπορούν να πληροφορηθούν και να μάθουν από τις εξελίξεις αυτές.

adb: Ποιες παράλληλες εκδηλώσεις θα πλαισιώσουν φέτος το ICEEFest;

Ο.Ν.:
Ένα επιτυχημένο συνέδριο πάντα προϋποθέτει συνδυασμό ενημέρωσης, καινοτομίας, δημιουργικότητας, διασκέδασης αλλά και δικτύωσης. Έτσι και φέτος, στο ICEEfest, οι σύνεδροί μας πέραν της ευκαιρίας που θα έχουν να ενημερωθούν από τις κεντρικές ομιλίες, θα έχουν επίσης τη δυνατότητα:
• Να δουν από πρώτο χέρι τις καινοτόμους προτάσεις που θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού “200 seconds of Fame”, όπου επιλεγμένα startups της ευρύτερης περιοχής θα ανέβουν στη σκηνή μπροστά σε μια κριτική επιτροπή από ειδικούς και επενδυτές και θα βραβευθούν επί τόπου μετά από «ζωντανό» διαγωνισμό.
• Να παρακολουθήσουν την τελετή απονομής των IAB MIXX Awards της Ρουμανίας που φιλοξενούμε για 4η συνεχή χρονιά, μια γιορτή που αναγνωρίζει και επιβραβεύει τη δημιουργικότητα σε μια τοπική αγορά όπως αυτή της Ρουμανίας με πολλαπλές χρυσές βραβεύσεις σε διεθνή φεστιβάλ, η οποία μπορεί να προσφέρει πολλά ερεθίσματα σε όλους τους συνέδρους.
• Να διασκεδάσουν και να δικτυωθούν σε μια σειρά από events και διαδραστικές εμπειρίες που πραγματοποιούνται κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες με το Viral Music Night και το Viral Movie Night, στις 11 και 12 Ιουνίου αντίστοιχα, και το μεγάλο πάρτι στις 11 Ιουνίου. Περισσότερες λεπτομέρειες για τις προσωπικότητες που αναμένονται να συμμετάσχουν σ’ αυτά τα happenings, μπορούν να δουν οι ενδιαφερόμενοι στο site.

adb: Γενικότερα, γιατί κατά τη γνώμη σας θα πρέπει κάποιος να επισκεφτεί φέτος το ICEEfest; Τι θα αποκομίσει;

Ο.Ν.:
Αντλήσαμε το φετινό θέμα του συνεδρίου από το γνωστό σαιξπηρικό: To be or not to be ως σχήμα λόγου, γιατί πιστεύουμε ότι πλέον όποιος επαγγελματίας δεν έρχεται σε επαφή με τις διεθνείς εξελίξεις, δεν εκπαιδεύεται διαρκώς και δεν αναζητεί συνεχώς την εξωστρεφή ανάπτυξη, έχει ημερομηνία λήξης στο χώρο αυτό. Με δυο λόγια, θα έλεγα ότι αξίζει πραγματικά για οποιονδήποτε επαγγελματία που ενδιαφέρεται για την πορεία του στο χώρο, να κάνει μία πτήση 90 λεπτών και να αφιερώσει δύο μέρες για να εμπλουτίσει τις γνώσεις του και τις ευκαιρίες εξέλιξής του σε ένα διεθνές περιβάλλον που προσφέρει ενημέρωση, εκπαίδευση, ψυχαγωγία, αλλά και δικτύωση με επαγγελματίες από την ευρύτερη περιοχή και τον κόσμο.


Η αγορά digital στην Κεντρική και Ν.Α. Ευρώπη

adb: Μπορείτε να μας παρουσιάσετε συνοπτικά την εικόνα όσον αφορά την αγορά digital marketing στην Κεντρική και Ν.Α. Ευρώπη; Πώς συγκρίνονται αυτές οι χώρες με την Ελλάδα;

Ο.Ν.:
Η πρόσφατη έρευνα Ad Ex 2014, που παρουσιάστηκε στο Interact από το ΙΑΒ Europe, με στοιχεία επένδυσης σε 27 ευρωπαϊκές χώρες, είναι η καλύτερη απόδειξη ότι δραστηριοποιούμαστε σε ένα χώρο που από τη μια έχει σημαντική ανάπτυξη, από την άλλη αλλάζει συνεχώς. Για πέμπτη συνεχή χρονιά οι χώρες τις Ευρώπης διατηρούν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, με αποτέλεσμα οι επενδύσεις σε online advertising να έχουν διπλασιαστεί τα 5 τελευταία αυτά χρόνια. Η Ελλάδα σημείωσε αύξηση 16,3% σε σχέση με το 2013, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που κινήθηκε στο 11,6% και τον αντίστοιχο της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, που κυμάνθηκε στο 13,8%.

Η δική μου ανάγνωση είναι ότι στην Κεντρική και Ν.Α. Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, μέρος αυτής της ανάπτυξης έρχεται κυρίως από την άνοδο του Google και του Facebook, ενώ στις άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης η άνοδος του Programmatic Trading ισορροπεί καλύτερα την ανάπτυξη μεταξύ τοπικών και διεθνών παικτών. Αναμένω και ελπίζω ότι θα υπάρξει αντίστοιχη εξισορρόπηση και στις δικές μας αγορές. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση πανευρωπαϊκά στην ετήσια ανάπτυξη του Video με 187,5% (μέσος όρος Ευρώπης: 35,8%), ξεκινώντας βέβαια από πολύ χαμηλή βάση. Δυστυχώς, εκεί που υστερεί αρκετά πιστεύω η ελληνική αγορά σε σχέση με τις άλλες αγορές της περιοχής, είναι η δημιουργικότητα.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι γι’ αυτό, αλλά πιστεύω ότι ο πιο σημαντικός έχει να κάνει με την υστέρηση της ελληνικής αγοράς να κατανοήσει την υπεραξία που μπορεί να δημιουργήσει μια ολιστική και συνεκτική marketing στρατηγική με κέντρο τα ψηφιακά μέσα και τη δημιουργικότητα σε αυτά. Ακόμη, στην Ελλάδα λειτουργούμε με κάθετες απομονωμένες ομάδες και διάσπαση των κονδυλίων, με συνέπεια τη διεκπεραιωτική αντιμετώπιση της διαφήμισης, που έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη μεγάλων ιδεών. Είναι προφανές ότι η αστάθεια που έχει επιφέρει η κρίση σε συνδυασμό με το brain drain στον κλάδο μας, δεν έχει βοηθήσει προς τη σωστή κατεύθυνση. Ελπίζουμε ότι οι Έλληνες συμμετέχοντες στο ICEEfest θα έχουν τη δυνατότητα να εκτεθούν και να συνδεθούν με επαγγελματίες από όλες τις περιοχές της Ευρώπης και να κερδίσουν κάτι απτό από την εμπειρία αυτή.