To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Διαφηµιστικές Εταιρείες: Ανάπτυξη αλλά µε πιέσεις στην κερδοφορία

Διαφηµιστικές Εταιρείες: Ανάπτυξη αλλά µε πιέσεις στην κερδοφορία

Ενίσχυση όσον αφορά τα µικτά κέρδη και τον κύκλο εργασιών αλλά σηµαντική υποχώρηση των κερδών προ φόρων κατέγραψε η αγορά των εγχώριων διαφηµιστικών εταιρειών το 2022, σύµφωνα µε τα επίσηµα στοιχεία των επιχειρήσεων.

Όπως προκύπτει από τους δηµοσιευµένους ισολογισµούς των 59 µεγαλύτερων διαφηµιστικών εταιρειών της εγχώριας αγοράς, που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Direction Business Reports, τα συνολικά µικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 8,32% ξεπερνώντας τα 118,4 εκατ. ευρώ, όταν το 2021 είχαν κυµανθεί περί τα 109,3 εκατ. ευρώ. Ο δε συνολικός κύκλος εργασιών των 59 εταιρειών αυξήθηκε κατά 10,23% καθώς από τα 364 εκατ. ευρώ του 2021 ανήλθε σε 401,6 εκατ. ευρώ την προηγούµενη χρονιά. Σηµαντική υποχώρηση, ωστόσο, κατέγραψαν τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τα οποία µειώθηκαν κατά 28,75% από τα 18,3 εκατ. ευρώ του 2021 στα 13 εκατ. ευρώ το 2022.

Αυτοί που ξεχώρισαν

Στην κατάταξη µε βάση τα µικτά αποτελέσµατα του 2022, την πρώτη πεντάδα (µε σειρά εµφάνισης) αποτελούν οι Bold Ogilvy (19,8 εκατ. ευρώ µε άνοδο 8,38%), ΜΜS - Publicis Groupe Greece (9,7 εκατ. ευρώ και άνοδος 1,65%), The Newtons Laboratory (9 εκατ. ευρώ µε άνοδο 21,44%), DDB (8,4 εκατ. ευρώ και άνοδος 28,81%) και McCann Erickson (7,1 εκατ. ευρώ και άνοδος 7,18%). Σηµειώνεται πως η µοναδική αλλαγή σε αυτό το top 5 σε σχέση µε το 2021 συνίσταται στη µετακίνηση της DDB στην 4η θέση, κάνοντας τη McCann Erikscon να υποχωρήσει µία θέση. Το top 10 συµπληρώνουν (πάντα µε σειρά κατάταξης) οι Wunderman Thompson A.E. (4,14 εκατ. ευρώ µε πτώση 28,54%), BBDO (4,12 εκατ. ευρώ µε πτώση 11,52%), Frank and Fame (3,5 εκατ. ευρώ, µε πτώση 8,88%), Choose (3,4 εκατ. ευρώ µε άνοδο 124,39%) και η Spicy Communication (3,2 εκατ. ευρώ µε άνοδο 9,95%). Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στην Choose, που από τη 17η θέση της κατάταξης το 2021 κατόρθωσε και µπήκε στη δεκάδα, υπερδιπλασιάζοντας τα µικτά κέρδη της και καταγράφοντας άνοδο 149,36% όσον αφορά τον τζίρο της, που ξεπέρασε τα 10,4 εκατ. ευρώ (4,1 εκατ. το 2021). Ακόµη µεγαλύτερη ήταν η αύξηση των κερδών προ φόρων (+325,9%) της εταιρείας.

Mε κριτήριο τον κύκλο εργασιών του 2022, την πρώτη πεντάδα αποτελούν πάλι οι προαναφερθείσες εταιρείες, αλλά καταγράφονται διαφοροποιήσεις σε σχέση µε την κατάταξη µε βάση το µικτό κέρδος. Βέβαια, θα πρέπει να σηµειωθεί πως δεν καταγράφεται καµία αλλαγή σε σχέση µε την αντίστοιχη κατάταξη του 2021. Συγκεκριµένα, η Βold Ogilvy (76,5 εκατ. ευρώ και άνοδος 6,38%) τοποθετείται και σε αυτήν τη λίστα στην πρώτη θέση και η MMS - Publicis Groupe Greece (60,7 εκατ. ευρώ και υποχώρηση -6,43%) στη δεύτερη. Το top 5 συµπληρώνουν, ξανά όπως και µε βάση τα στοιχεία του 2021, (µε σειρά κατάταξης) οι DDB (40,2 εκατ. ευρώ και άνοδος 72,19%), The Newtons Laboratory (36,7 εκατ. ευρώ και άνοδος 68,30%) και ΜcCann Erickson (20,3 εκατ. ευρώ και άνοδος 4,36%). Εάν προχωρήσουµε σε κατάταξη µε κριτήριο τα κέρδη προ φόρων του 2021, την πρώτη πεντάδα αποτελούν (µε σειρά κατάταξης) οι DDB (2,1 εκατ. ευρώ και άνοδος 37,67%), Spicy (1,7 εκατ. ευρώ και άνοδος 17,83%), Choose (1 εκατ. ευρώ και άνοδος 325,9%), 4 Wise Monkeys (835.408 ευρώ και υποχώρηση 28,11%) και Orange (800 χιλ. ευρώ και υποχώρηση 10,24%).




«Μοιρασµένη» η εικόνα στην αγορά

Όσον αφορά τα µικτά κέρδη και τον κύκλο εργασιών, η εικόνα στην αγορά δείχνει µια σχεδόν απόλυτη ισορροπία. Αναλυτικότερα, από τις 59 εταιρείες του δείγµατος το 50,85% (30 εταιρείες) κατόρθωσε να αυξήσει τα µικτά του αποτελέσµατα το 2022, ενώ το 49,15% (29 εταιρείες) τα είδε να µειώνονται. Ακριβώς τα ίδια ποσοστά καταγράφονται και όσον αφορά τον κύκλο εργασιών. Σχετικά µε τα κέρδη προ φόρων, όµως, η πλειονότητα (45 εταιρείες - 76,27%) κατέγραψε κέρδη, ενώ ζηµιογόνες χρήσεις είχε το 23,73% (14 εταιρείες). Εστιάζοντας στις κερδοφόρες εταιρείες για το 2022, παρατηρούµε πως οι 18 (30,51% του συνολικού δείγµατος) αύξησαν τα κέρδη προ φόρων τους, ενώ 26 (44,07% του συνολικού δείγµατος) τα είδαν να υποχωρούν. Επίσης, υπάρχει και µία εταιρεία που κατόρθωσε να επιστρέψει από ζηµιές σε κέρδη.  Όσον αφορά τις 14 εταιρείες που κατέγραψαν ζηµιογόνα χρήση, οι 13 από αυτές (22,03% του συνολικού δείγµατος) είχαν κέρδη το 2021, ενώ µία διεύρυνε τις ζηµιές της την προηγούµενη χρονιά.

Όσον αφορά το συνολικό περιθώριο µικτού κέρδους της αγοράς, ανήλθε κατά µέσο όρο στο 29,49% την προηγούµενη χρονιά, καταγράφοντας µικρή πτώση 1,73%. Αντιθέτως, το συνολικό περιθώριο καθαρού κέρδους το 2022 ανήλθε σε 3,26% υποχωρώντας κατά 35,32%.


Οι αστερίσκοι...

Τέλος, θα πρέπει να υπογραµµιστεί για ακόµη µία χρονιά πως είναι σαφές και ξεκάθαρο πως οι ισολογισµοί των διαφηµιστικών εταιρειών δεν είναι απόλυτα ίδιοι µεταξύ τους ως προς τη «σύσταση». Για παράδειγµα, δεν αφορούν πάντα µόνο έσοδα από το δηµιουργικό, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις που περιλαµβάνουν τζίρο από δραστηριότητα media ή από PR ή και digitail units. Αποτελούν, όµως, τον πλέον αντικειµενικό και επίσηµο τρόπο παρουσίασης των µεγεθών των επιχειρήσεων και δεν µπορούν παρά να αποτελούν το «νόµισµα» που επιτρέπει την αποτύπωση της αξίας της αγοράς.

TAGS: Ad Agencies